Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door regenmaker »

Op station Twello hangt ook nog zo'n type kaart. Sterk verouderd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door cassie127 »

Op de Veluwe heeft Syntus ook nog een tijdje dat type kaart gehad bij haltes. Zijn nog genoeg haltes waar je die kaarten kan vinden met Syntus informatie eronder
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door isadora »

Daniel schreef:...
Vanmiddag trouwens in Amersfoort een chauffeur die wel erg snel besloten had niemand meer mee te nemen: de lijn 76 die "vo" zat aldus het bestemmingsdisplay :lol:........
Is een nieuwe code bij Syntuls; staat voor VolOvervol, is nieuw, maar wegens te weinig voorbereidingstijd niet gecommuniceerd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Schiet lekker op deze week: gisteren met de X80 met +2 uit Amersfoort en -7 op De Klomp, vandaag +1 uit Amersfoort en wederom met -7 op m'n bestemming. En dan heeft die bus nog meerdere keren zijn tijd af staan wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door regenmaker »

Komt dat niet door de lange tussen de laatste en een na laatste halte i.c.m. de vakantie. Met de 91 tussen Apeldoorn en Arnhem heb ik ook wel eens - 9.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Ik zag een dag later inderdaad dat er liefst 5 minuten tussen Renswoude, Schalm/De Hof en De Klomp zit. (puur buffertijd is ook op de schermen in de bus zichtbaar, bij verschuiven van de verwachte aankomsttijd op Schalm/De Hof veranderde de verwachte aankomst op De Klomp niet mee namelijk). Maar op de weg is het daar in de vakantie niet bepaald rustiger, 'tis er normaal ook al niet druk namelijk.
Zal wel vooral meespelen dat er vanaf Scherpenzeel minder goede mogelijkheden zijn om tijd af te wachten (kan eigenlijk alleen op De Voorposten) terwijl vanaf daar het verschil in reizigersaantallen het grootst is. En op een of andere manier lopen de instappers uit Scherpenzeel ook pas in Renswoude door naar achter als het echt druk wordt, terwijl dat elke dag het geval is en ze een stuk minder te klagen zouden hebben over krappe overstaps op de trein als ze al gelijk doorliepen :P De haltering op Renswoude, Kerkstraat duurt namelijk standaard een eeuwigheid op X80 in de spits.

Vandaag reed Syntus extra ritten op o.a. lijn 50 naar het bevrijdingsfestival in Wageningen, maar om nou te zeggen dat dat veel zoden aan de dijk zette... Even pauzerend in Amerongen tijdens een fietstochtje door de regio zag ik een Citea als extra 50 naar Wageningen grotendeels leeg zo'n 5 minuten voor een eveneens vrij lege Setra van de reguliere rit uit rijden. De Wageningse rit van een half uur later kwam echter al in Amerongen met "Sorry, deze bus is vo" langs, terwijl de versterkingsrit in dat geval pas 20 minuten later reed (achter de rit naar De Klomp aan) en met amper reizigers.
Een versterkingsrit de andere kant op zag ik dan weer 5 minuten achter de rit uit De Klomp passeren, dat was dus alleen een extra reismogelijkheid voor reizigers niet verder dan Leersum. Volgens mij had het toch handiger gewerkt als die extra pendelbus volgens een dienstregeling gereden had met bv. standaard aansluiting op de ritten van 50 van/naar De Klomp, dan verdeel je de drukte beter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door mb90 »

In Rhenen hadden die extra ritten wel wat meer nut. Daar konden ze mooi de reizigers van de volle lijn 145 van Arriva vanuit Kesteren (wat door de eveneens volle lijn 44 vanuit Tiel overgeslagen werd) en lijn 80 (die ook met versterking reed) meenemen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Reizigers uit de 80 hoefden als 't goed is toch niet met de versterking van lijn 50 mee? Volgens de info van Syntus reden er op de 80 extra bussen van De Klomp naar Wageningen.
Die aansluiting op Arriva zal er trouwens ook niet altijd geweest zijn met de ene extra rit 5 minuten voor de reguliere uit, de rit daarna geen versterking en vervolgens eentje 10 minuten voor de reguliere rit uit, waarna er weer een uur lang geen extra ritten reden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door mb90 »

De bussen op lijn 80 die ik in Rhenen zag gingen niet verder dan het Dierenpark en dat gaven de bestemmingen op de bussen in Veenendaal ook aan. Of de extra ritten moeten als lijn 50 verder gereden zijn, maar dat heb ik niet kunnen ontdekken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Tja...
Syntus Utrecht schreef: Syntus Utrecht zet naast de reguliere busdiensten, extra pendelbussen in, van en naar het festival in Wageningen. Syntus Utrecht pendelt tussen Leersum (lijn 50), Station Veenendaal De Klomp (lijn 80) en Wageningen. Alle haltes van lijn 50 en 80 worden aangedaan.
Maargoed, Syntus kondigt wel meer aan... Zo hadden ze speciaal groot op de schermen in de bus gezet dat ze op zaterdag 5 mei een zaterdagsdienst rijden. Goh, wat raar :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Communicatie is niet Syntus' sterkste kant.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

De aanvoer naar een festival kan ook heel erg fluctueren: in Enschede had je de ene bus op lijn 1 en 9 vol staan, terwijl de ander nog niet eens alle zitplaatsen bezet had.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Logisch, er zal aannemelijk vooral veel aanvoer zijn net voor een bepaald optreden bijvoorbeeld (en dan vervolgens even minder als het bezig is).
Maar juist dan werkt het niet als je heel onregelmatig versterkt en precies op de verkeerde ritten uit komt, kan je beter wat meer regelmaat daarin brengen en dan maar een enkele rit versterken waar het eigenlijk niet nodig is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Daniel schreef: (..)

Maargoed, Syntus kondigt wel meer aan... Zo hadden ze speciaal groot op de schermen in de bus gezet dat ze op zaterdag 5 mei een zaterdagsdienst rijden. Goh, wat raar :lol:
Tja.. ik snap dat wel. 5 mei is toch een wat aparte dag.. eens in de 5 jaar is het bij ons een nationale feestdag...
Er zijn vele activiteiten.. mensen gaan op stap, vaak gelegenheidsreizigers.

Wel zo duidelijk als men dan communiceert dat op 5 mei, dat dit jaar toevallig op een zaterdag viel, de zaterdagdienstregeling gereden wordt ipv de zon-/feestdagen regeling wat ook best zou kunnen passen bij het karakter van de dag..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Syntus communiceerde het echter anders (en wat knullig). Op de site staat dit...
Op Bevrijdingsdag wordt vaak een afwijkende dienstregeling gereden, in de regel als op zaterdag. Aangezien Bevrijdingsdag dit jaar echter op een zaterdag valt, brengt dit geen wijzigingen met zich mee voor de stads- en streekbussen. Sommige Buurtbussen rijden een aangepaste dienstregeling. Vraag hiernaar bij de chauffeur van de Buurtbus.
Die zaterdagsdienst geldt echter alleen in de jaren dat Bevrijdingsdag een nationale feestdag is, in de andere jaren is er immers geen afwijkende dienstregeling.
Met de buurtbussen waren ze ook knullig bezig geweest. De 509 reed bijvoorbeeld gewoon normaal de zaterdagsdienstregeling, maar was in z'n geheel uit de actuele reisinfo gesloopt. Die gaf gisteren als eerstvolgende ritten de Kolibrie-ritten op zondag 6 mei weer in OVinfo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Klopt het nou dat het zuidelijke deel van Driebergen-Rijssenburg in de spits geen busverbinding heeft naar Driebergen-Zeist? En zo ja, hoe is dit gekomen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Dat klopt en komt door gebrek aan reizigers. Daarom is U-OV lijn 75 destijds opgeheven en in de spits niet door de buurtbus 575 vervangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Maar ik lees net in de wiki dat er twee 8-persoonsbusjes nodig waren in de spits voor lijnbus 75?!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Ja, omdat er bij specifieke slechte weersomstandigheden soms weleens 9 reizigers waren. Maar vrijwel allemaal hebben die ook goede reismogelijkheden vanaf de Hoofdstraat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik had juist gehoord van een buurtbuschauffeur dat ze gestopt waren in de spits omdat ze bang waren voor te veel reizigers. Ze wilde absoluut geen extra bus inzetten. Bang zijn voor te veel reizigers klinkt echter niet echt logisch...

EDIT: ik denk dat ze ook bang zijn om onbedoeld reizigers af te pakken van bus 56 die eigenlijk niet per se met bus 575 hoeven.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Cas »

Ik zag vanmiddag een bus lijn 120 filmen ter hoogte van de Overste den Oudenlaan, op weg naar Centraal. De bestemming was wel CS via De Meern (ook al was hij De Meern dus al lang voorbij), dus dat moet een 102 of 107 zijn geweest. Vraag me wel af hoe ie dit voor elkaar heeft gekregen.
請勿靠近車門
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

op toetsjes / touchscreen drukken.. :?:

:wink:

Ik las dat Aking een bestemming in Groningen op een 28 had gespot.. zal wel e.e.a aan de hand zijn met 'het systeem'.

:lol:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Aking »

Zoiets? *O*

Afbeelding


Overigens zag ik een Kubusbus, en heb ik het idee dat Cas een Syntusbus tegenkwam. Dat zou dus betekenen dat er al minimaal twee "het systeem"'en aan de hand waren :o
Laatst gewijzigd door Aking op di 08 mei 2018, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

hmm... jouw 'systeem' tikt niet zo zuiver, heb ik het idee..

:wink:

Verder: prima analyse. *O*
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Cas »

Die 120 was net op weg naar het hoofdkantoor van de Rabobank, uiteindelijk is het toch allemaal de schuld van de Rabobank!
Overigens was dat inderdaad een Syntusbus, dus het loopt in het algemeen een beetje in de soep hier.
請勿靠近車門
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 114 gasten