Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Suus »

Mdk schreef:Overigens worden veel van de citea's in belgie gebouwd, iig de elektrische, alle aml citea's komen bij VDL Roesselare vandaan, dus of je er per se de nederlandse economie mee steunt...
Het meerendeel komt uit Heerenveen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door marvinkok »

-Evobus wilde garant staan voor 50 bussen. Setra's raak je makkelijk kwijt in het buitenland, mocht de concessie toch niet doorgaan.
-Keolis stond garant voor nog eens 50 bussen, die konden ze intern nog wel slijten in het buitenland.
-zodra de gunning definitief was zijn de orders geplaatst voor de Rosero's en voor de Citea's, welke overigens speciaal zijn aangepast met oa een verlaagde airco voor het tunneltje. Ook is toen de optie voor de rest van de setra's gelicht.
Die eerste 100 bussen waren ook wel nodig, we waren niet genoeg tijdelijke bussen voorhanden. Alles wat te krijgen was reed in PU.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ja dat was wel een goede tijd. Het was altijd weer een verrassing wat er nu weer zou komen. Op een gegeven moment waren er zelfs Optares op 381 uit Twente.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door marvinkok »

Of die Optares nou "goede tijd" genoemd kunnen worden zijn de meningen over verdeeld :X
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ik heb er nooit in gezeten hoor. Ik zag ze alleen rijden op de route naar werk. Tegenwoordig rijdt 381 niet meer op mijn route.
Richard38
Berichten: 76
Lid geworden op: za 10 dec 2016, 15:57

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Richard38 »

marvinkok schreef:-Evobus wilde garant staan voor 50 bussen. Setra's raak je makkelijk kwijt in het buitenland, mocht de concessie toch niet doorgaan.
-Keolis stond garant voor nog eens 50 bussen, die konden ze intern nog wel slijten in het buitenland.
-zodra de gunning definitief was zijn de orders geplaatst voor de Rosero's en voor de Citea's, welke overigens speciaal zijn aangepast met oa een verlaagde airco voor het tunneltje. Ook is toen de optie voor de rest van de setra's gelicht.
Die eerste 100 bussen waren ook wel nodig, we waren niet genoeg tijdelijke bussen voorhanden. Alles wat te krijgen was reed in PU.
VDL wou dat risico ook niet nemen las ik ergens voorbij komen. Setra wel. Maar Setra lijkt in mijn ogen geen bus voor stadsdiensten. Setra is een echte touringcarbus.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Setra's ogen lomp en hadden natuurlijk wat issues.
Evobus en Syntus hebben ontzettend veel moeite gestoken in bijvoorbeeld de deuren sneller te maken. Ook hebben de bussen een sterkere motor dan gemiddeld, waardoor optrekken sneller gaat, wat resulteert in minder tijd om weer op de weg te komen terwijl brandstof er minder onder leidt tov de Citea's.

Het is wel, want ik ga je zeker niet ontkrachten, een omgebouwde touringcar.

We mogen in Utrecht niet klagen over het confort en de luxe waarin we vervoerd worden.. Zelfs 1,5 jaar later zien de bussen van binnen er nog behoorlijk nieuw uit. Van buiten wat kapotte koplampen bij diverse bussen en her en der een beschadiging
Laatst gewijzigd door dnmw2705 op do 22 mar 2018, 07:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door ArrivaBas »

Er rijden hier in Dordrecht ook genoeg stadsbussen rond met een schade.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Overigens wordt dat comfort ook wel gewaardeerd: in de OV barometer 2017 scoort de provincie Utrecht boven het landelijk gemiddelde op comfort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Richard38
Berichten: 76
Lid geworden op: za 10 dec 2016, 15:57

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Richard38 »

dnmw2705 schreef:Setra's ogen lomp en hadden natuurlijk wat issues.
Evobus en Syntus hebben ontzettend veel moeite gestoken in bijvoorbeeld de deuren sneller te maken. Ook hebben de bussen een sterkere motor dan gemiddeld, waardoor optrekken sneller gaat, wat resulteert in minder tijd om weer op de weg te komen terwijl brandstof er minder onder leidt tov de Citea's.

Het is wel, want ik ga je zeker niet ontkrachten, een omgebouwde touringcar.

We mogen in Utrecht niet klagen over het confort en de luxe waarin we vervoerd worden.. Zelfs 1,5 jaar later zien de bussen van binnen er nog behoorlijk nieuw uit. Van buiten wat kapotte koplampen bij diverse bussen en her en der een beschadiging
Het comfort is idd erg prettig. Ook het snelle optrekken etc. Ik meende er ooit iets over gelezen te hebben....maar bij sommige setra"s hoor een een gebonk als de automaat overschakelt. Dan heb je bijna het idee dat ie eruit klapt.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Toch wel grappig vanmiddag; om 16:10 was ik uit op school en rond 16:15 fietste ik bij de uitgang van De Breul thv bushalte Heerewegen waar ik net buurtbus 575 tegenkwam. Ik wist dat ik hem nog weleens tegen zou kunnen komen dus onthield ik zijn nummer; 115. Hij reed al vrij snel een stuk verder dan ik, maar hij moest natuurlijk nog de omweg via het ziekenhuis maken.
Ondertussen kwam ik met een normale snelheid bij bushalte Schaerweijdelaan waar op het vertrektijdenbord stond dat buurtbus 575 over 1 minuut zou vertrekken.
Bijna precies bij halte Dijnselburg passeerde hij mij rond 16:30. Bij de eerstvolgende kruising splitsten onze wegen, maar toch wel mooi om te weten dat de fiets hier gewoon even snel is als de bus. Parallelfietsen is een mooi woord ervoor .
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Gistermiddag op de A1 een oude Amba in CXX (groene) kleurstelling met provincie Utrecht wapen zien rijden. Heen t.h.v. Hoevelaken rond het middag uur.. terug t.h.v. Hilversum rond half vier. Nummer (als ik het goed zag) 5837.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

De 1638 zit nu op een lange rit van de X80 vanaf De Klomp. Oorspronkelijke bus van die rit is blijkbaar stuk, de rit stond namelijk vanaf de 2e halte in Rhenen tot aan De Klomp als vervallen in OVinfo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Vandaag weer een Setra op X80, dit keer wel uit Rhenen en met +15 door het omrijden op de heenweg waarschijnlijk (want hij had volgens OVinfo al in Rhenen +15 en reed dat er door de omleiding niet uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Richard38
Berichten: 76
Lid geworden op: za 10 dec 2016, 15:57

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Richard38 »

Daniel schreef:Vandaag weer een Setra op X80, dit keer wel uit Rhenen en met +15 door het omrijden op de heenweg waarschijnlijk (want hij had volgens OVinfo al in Rhenen +15 en reed dat er door de omleiding niet uit.
Van de week ook al een keer op de X80 een Setra gezien die naar Rhenen ging. Had al vertraging van ruim 10 minuten op de Arnhemseweg. En dan moet ie in Veenendaal ook nog omrijden. Waarom doen ze dat toch. Setra inzetten naar Rhenen. Dat is vragen om vertraging!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Toch heb ik liever een Setra dan geen bus. Sowieso zal er wel een Citea stuk zijn, zie m'n bericht van gisteren in dit topic.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Lol... Sta ik net het eerste ijsje van het jaar te eten, stopt ineens lijn 8 voor de deur van de ijssalon (is geen halte daar) en komt de chauffeur eruit rennen. Die sprint de rij voorbij en roept heel droog "Mag ik even voor want ik ben met de bus" :lol:
En zo reed 'ie nog geen minuut later met ijs en al weer verder, de rij in verbazing achterlatend zo van wat overkomt ons nu weer ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Geweldig verhaal!
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Nouw... ijs eten doet ie maar in zijn eigen tijd.

Of gewoon een lijn (50) rijden met een bushalte náást de ijssalon. Kan hij/zij 'legaal' even stil staan..
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Jef400 »

Moeten we nou op alles gaan zeiken omdat het regeltechnisch zo in elkaar steekt? Dan zou ik met sommige autisten hier ook wekelijks op het bureau zitten...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

^^^Och.. dat jij, kennelijk, geen probleem met voordringen hebt.. én meteen maar met een aangeboren ontwikkelingsstoornis lezers hier aanspreekt.. laat ik graag bij jou. :roll: :(

Anyway, hét verhaal van Daniel is niet compleet.. aangezien mij niet duidelijk is in welke vorm het ijs gegoten is. Dit kan in een beker of in een hoorntje.. Bij dit laatste dient er dus rijdend ijs gegeten te worden.. dusss met één hand sturen.. afleiding (aandacht voor 2 dingen..). Er zijn chauffeurs daarvoor ontslagen (afleiding / telefoon etc..).

In geval van een beker ijs.. dán zou het ijs op een later moment (eindpunt / pauze moment) genuttigd kunnen worden..
Wordt het ijs niet tijdens de rit genuttigd.. dán kan men stellen dat er geen overtreding van de huisregels van Keolis plaatsvindt (die spreekt immers over nuttigen en niet expliciet ook over het in bezit hebben van..). Het schurkt er, wat mij betreft, wel tegenaan.. + het is geen goed voorbeeldgedrag, naar mijn mening.
Keolis huisregels https://www.keolis.nl/getmedia/db875625-ea2c-4c7e-90fd-85f7f358dd31/Keolis-Nederland-huisregels-versie-9-oktober-2017.pdf?_ga=2.254957320.1093241047.1523216797-1471449835.1512923752 schreef:(..)Het is niet toegestaan etenswaren te nuttigen die overlast veroorzaken omdat ze een geur verspreiden of vlekken of troep kunnen maken. U mag dus b.v. geen ijs, patat, vis of andere snacks nuttigen in de bus/trein.(..)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Aking »

Jef400 schreef:Moeten we nou op alles gaan zeiken omdat het regeltechnisch zo in elkaar steekt? Dan zou ik met sommige autisten hier ook wekelijks op het bureau zitten...
_O_

(en laat dat laatste maar, daar heb ik al meer dan genoeg gezeten :') )
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

Durashift schreef: Wordt het ijs niet tijdens de rit genuttigd.. dán kan men stellen dat er geen overtreding van de huisregels van Keolis plaatsvindt (die spreekt immers over nuttigen en niet expliciet ook over het in bezit hebben van..). Het schurkt er, wat mij betreft, wel tegenaan.. + het is geen goed voorbeeldgedrag, naar mijn mening.
Keolis huisregels https://www.keolis.nl/getmedia/db875625-ea2c-4c7e-90fd-85f7f358dd31/Keolis-Nederland-huisregels-versie-9-oktober-2017.pdf?_ga=2.254957320.1093241047.1523216797-1471449835.1512923752 schreef:(..)Het is niet toegestaan etenswaren te nuttigen die overlast veroorzaken omdat ze een geur verspreiden of vlekken of troep kunnen maken. U mag dus b.v. geen ijs, patat, vis of andere snacks nuttigen in de bus/trein.(..)
De huisregels zijn er voor de passagier, niet voor de chauffeur. En mocht daarover discussie ontstaan, dan beslist het personeel (in dit geval dus de chauffeur). (A)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Jef400 »

Ik wil jullie hier enkel meegeven dat de omstandigheden het geval maken. Daarnaast is er nog zoveel missende informatie dat je deze casus niet 1-2-3 op kan lossen. Wat als het ijsje eerder besteld is, wat als dit, wat als dat. Wat is de bedrijfscultuur. Is IJs overlastgevend, wat is de bovenliggende wetgeving in deze, huisregels zijn ook maar de laagste vorm van regelgeving die er is. Dit is nou typisch het voorbeeld van de klok hebben luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Eerst informeren, dan uitspreken!
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door isadora »

En wat is de uiteindelijke eis?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten