Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door ovforens »

Stefan schreef:Maar bij het optrekken vanaf een halte op een provincialeweg, is het wel fijn dat je nog wat vermogen achter de hand hebt.. Dan is zuinig rijden leuk, maar het moet ook wel veilig blijven..
Ik heb ook wel eens gezien in concessies dat op basis van locatie (GPS of halte) werd bepaald of kickdown aan- of softwarematig uitstond. En dat de chauffeur dit op z'n schermpje kon zien.

Zo bespaar je alsnog diesel maar heb je powerrr als je in moet voegen op een N-weg.
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Ik vind het krachtige optrekken van de de Setra’s juist heerlijk.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door yordietje »

iddd... :D
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Jurre »

Hoe lang mag de uitvoering in het weekend nog langer zo doorgaan? Meer dan de helft van alle bussen die nu in Amersfoort rondrijdt (bron: OVzoeker) heeft een vertraging van bijna 10 minuten, met enkele uitschieters naar +25...
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Ik verwacht dat het met ingang van de nieuwe dienstregeling pas opgelost zal worden.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door wouter15 »

Ik zag vandaag dat Syntus op station Woerden al stickers had aangepast voor de nieuwe dienstregeling. Wat alleen een beetje raar was dat ze alleen de stickers van Lijn N02 over de stickers van lijn N102 hadden geplakt. Voor de rest was er nog niks aangepast (zelfs de dienstregeling van lijn N102 hing er nog gewoon). Als je dan aanpast lijkt het mij handig om alles in 1 keer te doen.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

N02? Ik snap er geen hond van. In OVinfo app kwam ik ook al 2x N12 tegen en 2x N10.. had het idee dat OVinfo app niet het laatste cijfer kon tonen. Want logisch is N120, N126, N102 en N107.. Hehe
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Somoht »

dnmw2705 schreef:N02? Ik snap er geen hond van. In OVinfo app kwam ik ook al 2x N12 tegen en 2x N10.. had het idee dat OVinfo app niet het laatste cijfer kon tonen. Want logisch is N120, N126, N102 en N107.. Hehe
Geen karakter limiet daar, kan zelfs tot aan lijnnummer als "Stopbus i.p.v. trein", maar een limiet op 3 karakters ergens in INIT's MobilePlan zou mij weer niet verbazen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Suus »

Sommige systemen kunnen niet omgaan met lijnnummers met vier tekens, dus wordt alles wat vier tekens heeft in december ingekort tot drie tekens.

N120 wordt N20
N126 wordt N26
N102 wordt N02
N107 wordt N07
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door slingermonyet »

Weet iemand of de vervalhalte De Brand er een vervanger halte krijg? En krijg de 70 nu ook halte bij emiclear?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

slingermonyet schreef:Weet iemand of de vervalhalte De Brand er een vervanger halte krijg?
Die halte vervalt niet, hij is alleen tijdelijk niet in gebruik door wegwerkzaamheden.
En krijg de 70 nu ook halte bij emiclear?
Nee, die komt er nieteens in de buurt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door slingermonyet »

Maar die halte en bushokjes zijn helemaal weggehaald bij de brand en daar hebben ze nu verkeersdrempel neergezet. En ik bedoelde de 7
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 08 nov 2017, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

Er moet nog een nieuwe halte De Brand gemaakt worden, maar daarvoor heeft de gemeente zichzelf nog geen vergunning kunnen geven door bezwaren.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Ligt het nou aan mij of rijdt bus 272 (Bunchoten-Spakenburg-Rijnsweerd-Noord) de ene keer via de N237 en de andere keer via de A28? Waarschijnlijk doen ze dit omdat er file staat op de A28, maar dan zouden ze er wel langs kunnen over de vluchtstrook. Iemand enig idee wat de reden is?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Er is momenteel een omleiding voor 272 richting Bunschoten (en alle andere Uithoflijnen) wegens putvorming bij de aansluiting van de busbaan bij het WKZ op de oprit van de A28. Die omleiding loopt via de N237, dus vandaar dat je die bussen daar overheen ziet komen. En andersom gaan ze dus wel gewoon de A28 op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Nee hoor, deze omleiding geldt alleen voor de 15-meter bussen. Deze hebben een probleem met putvorming, de 12-meter bussen niet :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Kijk maar op de site van Syntus, 272 staat braaf tussen de omgeleide lijnen hoor :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Zal best, maar als het probleem alleen speelt met een 15-meter en je rijd een 12-meter, dan ga je uiteraard niet omrijden. Ook al staat het op een site. Uit het andere topic;
dennistd schreef:
dnmw2705 schreef:Dat dacht ik dus ook. Alleen hij kwam vanaf Universiteitsweg (N412) de N237 op. Bus zat gevuld met reizigers en dat constateerde ik dus eerder deze week vice versa met de 272 (uit mn hoofd).

Misschien puur toeval, maar derde keer deze week was voor mij toch wel het 'vragen/opmerken' waard.
De oprit is niet meer te gebruiken:
Voor alle Rijnsweerdlijnen richting Amersfoort, Leusden en Soest (lijn 202, 203, 204, 206, 272 en 299)

Tot nader order niet meer de oprit A28 gebruiken na de halte WKZ op het Uithofterrein. De putvorming in de oprit is te groot geworden om veilig met onze 15 meter-bussen te kunnen passeren. S.v.p. omrijden via Universiteitsweg, N237 en N238 (zie kaartje).

Richting Amersfoort, Leusden en Soest

Vanaf halte WKZ, busbaan volgen richting Universiteitsweg, rechtsaf Universiteitsweg, rechtdoor tot kruising N237, rechstaf N237 (Utrechtseweg), linksaf N237 blijven volgen (Amersfoortseweg), bij McDonalds rechstaf N238 (Zandbergenlaan), hierna normale route

Richting Utrecht

Normale route
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Tja, we weten hier niet of er iets over 15 meter in het interne omleidingsbericht staat. Wel dat lijn 623 er ook last van zou moeten hebben als het die specifieke bussen betreft... Maar die staat er ook niet bij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Het is weer zo'n dag dat alles op de N225 bij Doorn en A12 vast staat..
Spoiler: show
Afbeelding
En dan merk je pas echt hoeveel reizigers Syntus vervoert binnen Zeist-Utrecht.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Tsja. In dit land werken (en studeren) de meeste mensen op maandag, dinsdag en donderdag. Dan is het dus ook veel drukker op de weg. De andere dagen zijn favoriet voor vaste vrije dag, papadag, etc. Als je op basis van die gegevens een dienstregeling maakt, dan zou die beter kloppen. Ook als het regent heb je een ander verkeersbeeld.
Voor de hele lange termijn zou het voor de economie beter zijn om maandag t/m zaterdag werkdagen te noemen. Iedereen die nu 4 of 5 dagen werkt verdeelt deze verplicht uit over deze 6 werkdagen. Je werkt dan bijvoorbeeld op maandag, vrijdag en zaterdag. Of ma, di, vr, za. Dan heb je opeens elke dag veel minder verkeer. Dus veel minder wegen nodig. Dus veel minder kantoren nodig. Dus veel minder parkeerplaatsen nodig. Dus veel minder onderwijsinstellingen nodig. Dus minder file’s. Dus kortere reistijden, etc. Maar dat willen we niet en de politiek durft het niet te regelen. En daarom staan we allemaal in de file op ma, di en donderdag. En klagen we als de bus 10 minuten later is op maandag en 2 minuten te vroeg op vrijdag.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Het was totaal niet geen kritiek of iets.

Ik kwam op mijn vertrek halte aan waar zo'n 15 mensen stonden die naar Utrecht wilde. En dan zie je dus pas hoeveel reizigers Syntus mee neemt tussen Zeist en Utrecht met de 6 bussen in het uur.

En wat betreft het Doorn/Driebergen, die reizigers daar hebben nog belabberder, daar rijdt zo een half uur geen bus in de spits.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Mdk »

En wat is er mis met zondag als werkdag?
Inb4 christengekkies, zolang je je dagen zelf mag indelen, kun je je zondag altijd vrijhouden voor de kerk toch.
Bij twijfel altijd klagen
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Maxim »

Ongeacht welke dagen we zien als werkdag, het is best lastig om voor iedere dag van de week een andere dienstregeling met andere ritten en rijtijden te maken. Niet alleen omdat chauffeurs dan iedere dag een ander pakket moeten rijden, maar ook omdat je dan als reiziger helemaal niet meer op een vast patroon kunt rekenen. Om van de vertrekstaten nog maar te zwijgen :mrgreen:

Dus ja, in een normale situatie zal op de donderdagochtend een bus iets vaker te laat zijn dan op een woensdag, en op de vrijdagmiddag misschien ook. Tegelijkertijd wil je ook niet te ruim plannen want dan sta je op woensdagmiddag overal enorm lang stil. Het blijft altijd een lastige afweging.

Om over de A12 maar te zwijgen, want ongelukken en vervolgens vertragingen van een halfuur... Tsja daar kun je niets mee, totdat je een vrije busbaan hebt :lol:
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Volgens mij reed Connexxion vroeger weleens met verlengde bussen op lijn 50 en 56, maar Syntus doet dat niet. Of zetten ze de XL-bussen van de uithoflijnen weleens in?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten