Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De 15 meterwagens rijden dagelijks een rit op de X80. En er komen vanaf december gelede bussen voor lijn 102.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Dennenboom »

Neem aan dat het om de Woerdense 102 gaat. In de provincie Utrecht is er ook nog een andere 102: die van Amersfoort naar Apeldoorn.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Gekko123 »

OV fan Utrecht schreef:Volgens mij reed Connexxion vroeger weleens met verlengde bussen op lijn 50 en 56, maar Syntus doet dat niet. Of zetten ze de XL-bussen van de uithoflijnen weleens in?
Op lijn 50 is dat volgens mij al veel minder nodig tegenwoordig ten opzichte van de vorige concessie onder verantwoording van Connexxion. Vergeet niet dat deze lijn nu 4x/uur rijdt in plaats van 2x/uur. Dat kan al flink schelen.
Lijn 56 heeft dan nog een routewijziging ondergaan tussen Doorn en Driebergen (over de route van de oude lijn 81), wat volgens mij ook iets rustiger is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Dennenboom schreef:Neem aan dat het om de Woerdense 102 gaat. In de provincie Utrecht is er ook nog een andere 102: die van Amersfoort naar Apeldoorn.
Het gaat uiteraard om de 102 die bij de Utrechtse concessie hoort ;-)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door regenmaker »

Die 102 rijdt al enkele slagen geleed. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Mdk »

Wat zeg je nu? Ze rijden momenteel geen van beiden geleerd toch?
De Gelderse 102 heb ik zelf nooit anders dan met amba's en optare gezien, en soms een citaro of lions city.
Wat betreft syntus utrecht hebben ze nog geen geleed materieel, dus vergeef me als ik even de weg kwijt ben...
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door regenmaker »

De 102 rijdt in de spits nog weleens een enkele slag geleed. Net als de 91, 100, 108, 109 en 112. Maar dat is meer iets voor het Veluwe topic. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Kv1 is nu bijgewerkt in Utrecht.

Kijkend naar rijtijden is dat nog steeds niet verbeterd. Wetend dat het voorlopig is. Wel is er wat geschoven in de rijden!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

In elk geval komt er nu een realistische dienstregeling uit de apps, de routestrips op lijnniveau kloppen nog niet bepaald in OVinfo (wel op ritniveau)
Ik heb nu bv. even bij lijn X80 gekeken en zie daar weer een rijtijd van 45 minuten tussen Amersfoort en De Klomp, dat lijkt wat meer op de huidige dienstregeling dan de 30 minuten die er eerst uit kwamen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

De nieuwe dienstregeling blijkt inmiddels ook op de site van Syntus te staan: https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/reis ... stregeling

Edit: Inclusief een foutje zo te zien: in de folder staat dat de laatste rit op lijn 1 een uur later rijdt, maar volgens de dienstregeling rijdt 'ie maar iets van 10 minuten later door een wat verschoven patroon.

Overigens werd hier vermoed dat de vervallen rit op bv. lijn 3 naar Vathorst de omloop van Besseling zou zijn. Dat is niet het geval, het gaat om de rit van 5.13 uur vanaf het station naar Vathorst die als enige vervalt op lijn 3.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

En nog steeds maar (ongeveer) 3 minuten rekenen voor Utrecht CS-Neude... U-OV heeft met 5 minuten al moeite. En dan deze: Driebergen Zeist naar Het Rond 4 minuten en visa versa 10 minuten.. Het is dus gewoon nog steeds knooppunt plannen, zonde.. Betrouwbaar op die plek dus nog steeds niet. En zeker omdat die laatste haltes altijd met -3 of meer aangedaan worden
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Knooppunt plannen of gewoon buffertijd in de dienstregeling om altijd op tijd voor de aansluiting op het station te zijn? Ik krijg hier meer het idee dat het om het laatste gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Milco »

Ik vraag me af of de dienstregelingen van Syntus/Keolis in de ovinfo-app nu wel voor honderd procent betrouwbaar zijn. In Almere zie ik sommige stukken zo ruim gepland. 6 minuten vanaf Busstation 't Oor naar Spanningsveld bijvoorbeeld, wat hooguit 2 minuten kost...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

We hebben het nu over tijden in lijnfolders he, dat zullen toch hopelijk wel de juiste zijn ;-)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door slingermonyet »

Met de nieuwe dienstregeling wordt er dus minder ritten gereden dan voor heen (cxxn). Lijn 1 op zondag werd nog naar gekeken toch en het soapgedoe in Leusden monikhove? De 8 rijd zaterdag om het half uur. Mmm oke
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Daniel schreef:Knooppunt plannen of gewoon buffertijd in de dienstregeling om altijd op tijd voor de aansluiting op het station te zijn? Ik krijg hier meer het idee dat het om het laatste gaat.
Groot en deels het laatste, maar dat hoeft niet over 3 haltes toch? Ook is het zo dat, zoals nu ondertussen gewend, Utrecht uit al +4/5 gaat zijn en dan wordt het inlopen. Ik heb liever dat ze op tijd rijden, dan zo op de gok.

4 minuten van station tot aan Het Rond ismet de auto al niet te doen en zeker niet omdat het verkeerslicht bij het station naar 2 of 3 auto's per keer laat gaan.

Ik zou dus liever zien dat ze reëel plannen en vanaf de een na laatste halte gaan bufferen. U-OV en voorgaande concessie werkte het ook toch? Want nu wordt het gewoon heel wisselvallig (niets tegen Maxim overigens, hij is expert, ik maar een hobbyist/reiziger)
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door regenmaker »

Zijn de rijtijden in het weekend eigenlijk nog aangepast?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Maxim »

dnmw2705 schreef: Ik zou dus liever zien dat ze reëel plannen en vanaf de een na laatste halte gaan bufferen. U-OV en voorgaande concessie werkte het ook toch? Want nu wordt het gewoon heel wisselvallig (niets tegen Maxim overigens, hij is expert, ik maar een hobbyist/reiziger)
Het probleem is, je wilt echt niet te vroeg vertrekken want dan missen mensen hun bus. Ja, wellicht is het op sommige locaties wat weinig (er blijft werk aan de winkel). Maar zeker op zo'n lijn 50 wil je wel een "buffer" omdat de hoeveelheid drukte zo ongelooflijk kan verschillen.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Maxim »

regenmaker schreef:Zijn de rijtijden in het weekend eigenlijk nog aangepast?
:Y
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door regenmaker »

Mooi :pos: Kijken hoe het uitwerkt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

Ja, CXX had een stuk of 5 gelede Citaro’s inderdaad. Die 15m Setra’s heb ik volgens mij 1x gezien op een spitsrit van lijn 50 maar nooit op 56
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Maxim schreef:Het probleem is, je wilt echt niet te vroeg vertrekken want dan missen mensen hun bus. Ja, wellicht is het op sommige locaties wat weinig (er blijft werk aan de winkel). Maar zeker op zo'n lijn 50 wil je wel een "buffer" omdat de hoeveelheid drukte zo ongelooflijk kan verschillen.
Ik wil je de les zeker niet lezen.

Is het dan niet handiger om tussen de al te beginnen met Utrecht CS uit al wat ruimer te doen. Ik ben er van overtuigd dat je als je tussen CS en Neude minimaal 5 minuten plant ipv 3:25m.
Spoiler: show
Afbeelding
Her en der een verschuiving en dan heb je al iets heel anders en kan je buffer tussen Nieuw Beerschoten en Station korter zijn alle drie de haltes beter beschikbaar.
Spoiler: show
En niet zoals dit,
wat nu al een jaar gebeurt.
Afbeelding
Wel zie ik dat er een minuutje bij is gekomen tussen station en mijn opstaphalte, Griftlaan. Dus daarmee is al wat veranderd.

Heeft Keolis niet een systeem dat alle rijtijden in(simpel gezegd) een exceltje zet en daar gemiddelden over betekend? Daarmee zou dan na een jaar toch redelijk wat informatie mee verzamelt hebben.

Wel, zoals nu, goed om het idee er achter te horen!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Gekko123 schreef:
OV fan Utrecht schreef:Volgens mij reed Connexxion vroeger weleens met verlengde bussen op lijn 50 en 56, maar Syntus doet dat niet. Of zetten ze de XL-bussen van de uithoflijnen weleens in?
Op lijn 50 is dat volgens mij al veel minder nodig tegenwoordig ten opzichte van de vorige concessie onder verantwoording van Connexxion. Vergeet niet dat deze lijn nu 4x/uur rijdt in plaats van 2x/uur. Dat kan al flink schelen.
Ik ben hier weleens tegengekomen dat de ochtendrit op lijn 681 vooraf wordt gegaan door een rit op lijn 50. Ook op lijn 50 rijdt er dus in de ochtendspits een 15-meter wagen.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Interessant, ik hoor net dat Vereniging Bosch en Duin e.o. graag beter OV zou willen voor de verpleeghuizen in Bosch en Duin. Kansloos, of niet?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Als ze het aan Syntus gaan vragen wel ja (hint: je zit in het topic van de verkeerde concessie)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten