Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ach, de 575 kan er prima langs nu die toch Huis Ter Heide skipt en als Dijnselburg gaat.. Ligt nog best een kans, zeker met de nieuwe route dus
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

575? Ik zat meer te denken aan een routewijziging van lijn 59. Lijn 59 zou dan na halte Nepveulaan rechtdoor kunnen gaan naar Dijnselburg en dan via de Mesdaglaan en Populierenlaan naar verpleeghuis "De Wijngaard" en dan via de Dennenweg naar station Den Dolder en de normale route verder volgen. Eventueel zou U-OV de lijn kunnen transformeren tot een buurtbus aangezien er nu al niet al te veel reizigers zijn op lijn 59. Deze lijn zou je dan 559 kunnen geven.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 16 nov 2017, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Of ze kunnen lijn 258 in Bilthoven kopiëren in Den Dolder. Deze lijn noemen we dan 259 en loopt van station Den Dolder via verpleeghuis "De Wijngaard" naar verpleeghuis "De Fontein".
Vincent
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 02:30
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Vincent »

Een buurtbusproject heeft mi weinig kans van slagen. Nu al is het extreem moeilijk om het aantal vrijwilligers op peil te hebben en te houden voor de 575. Naar ik begreep is het nog maar de vraag of de vereniging blijft bestaan na de ingang van de nieuwe dienstregeling. Syntus is geloof ik voornemens de lijn wel te behouden, dus ben benieuwd wat er uit de gesprekken gaat komen.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Zou Blue Sakura zo wanhopig zijn dat ze in Utrecht gaan adverteren?

Afbeelding

Toevallig in augustus gegeten, aanrader voor de sushi liefhebber!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door cassie127 »

Ach ik vraag mij soms ook af waarom soldaat van oranje adverteert in de bus... Ik zie die reclame hier in midden Overijssel al wel meer dan 2 jaar op de schermen voorbij komen dat het niet meer gaat opvallen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Suus »

Omdat dit:
Afbeelding

Uit elke gemeente komen wel toeschouwers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

cassie127 schreef:Ach ik vraag mij soms ook af waarom soldaat van oranje adverteert in de bus... Ik zie die reclame hier in midden Overijssel al wel meer dan 2 jaar op de schermen voorbij komen dat het niet meer gaat opvallen
Hahaha, snap ik! Soldaat van Oranje is alleen wel ff iets anders dan een enkel restaurant in Enschede, waar ik toevallig dan gegeten heb toen ik naar Nederland-Engeland ging afgelopen zomer. Ik gok dat het gewoon in het verkeerde mapje staat
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Inwoners Wilnis zijn tientallen bussen per uur spuugzat

WILNIS - Inwoners van Wilnis hebben het helemaal gehad met de lijnbussen in de Burgemeester Padmosweg. De bussen reden er altijd al, maar sinds eind vorig jaar is het aantal flink toegenomen. Volgens bewoners van de straat veroorzaakt dat overlast en zorgt het voor onveilige situaties. Zij willen nu dat de gemeente en de provincie snel ingrijpen.
Op dit moment rijden er zeker vijfhonderd bussen per dag door de Burgemeester Padmosweg.

De gemeente De Ronde Venen erkent dat er veel bussen door de straat rijden. Daarom wordt het aantal over een paar weken gehalveerd. Maar de bussen helemaal uit de Padmosweg verbannen, dat gaat volgens wethouder Alberta Schuurs niet gebeuren.

Lees verder
Goh, wat een conclusie dat er teveel bussen rijden omdat ze vrijwel leeg zijn... lijkt me meer veroorzaakt door het naderen van het eindpunt :P Maar de AML-lijnen gaan er al weg, dat scheelt al 12 bussen per uur in de spits, houden ze er nog altijd 10 per uur van Syntus over.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Wanneer komt de punctualiteit rapport weer online? Staat mij bij gaat het rond de concessie overgang was van Connexxion naar Syntus. Of was het veel veel later pas?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door slingermonyet »

Met de nieuwe dienstregeling in Veenendaal worden de lijnen 5, 83 en 85 aan 1 bus gekoppeld. Is het dan niet beter om 1 lijn te vormen dan 3 lijnen. En ik snap stads lijn 5 niet echt .
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 30 nov 2017, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bericht iets leesbaarder gemaakt
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Men is inmiddels begonnen met het aanpassen van halteborden en vertrekstaten voor de nieuwe dienstregeling. Ik zag vanmorgen namelijk een busje van infrabeheer bij een halte staan.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ronald »

Nu een Rosero op de X2. Gelukkig geen drukke rit, anders wordt het behoorlijk knus...
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Maxim »

Prima toch? Er kunnen 20+ mensen in zitten en 30+ mensen maximaal in. Ik denk dat je ze vanaf 10 december wel iets meer tegen komt op rustige ritten :Y
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ronald »

Het maakt me ook verder niet uit, prima bus verder, maar de betreffende rit heeft ook wel regelmatig 30 à 40 reizigers, vooral als de bus wat later is en al ook reizigers voor de volgende rit heeft meegenomen.
Ik denk dat het met 30 man wel een beste stoelendans wordt bij het in- en uitstappen trouwens :wink:
Richard38
Berichten: 76
Lid geworden op: za 10 dec 2016, 15:57

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Richard38 »

Vandaag heeft er een aanrijding plaatsgevonden op de N227 bij Leusden-Anersfoort met de 1800 Rosero.

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1694291/
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door busfanNL »

Dat is toch dat ding van Besseling? Wat moest die daar nou weer?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Die reed op de 19.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door busfanNL »

Okee op die manier. Zonde zeg ik vond het een leuke wagen. Hopelijk voor Besseling wordt deze snel hersteld. Super vervelend ook voor de gewonden :( Sterkte daarmee.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Kwam vanmorgen in Amersfoort nog 'n S418 tegen met chauffeur in Pouw uniform achter het stuur, de overname van het werk wacht duidelijk niet op de nieuwe dienstregeling. En 'tis kennelijk ook niet echt een overname, waarmee al het personeel mee komt: althans er kwam ook nog een MAT-rit over de Utrechtseweg richting Kersenbaan (vermoed richting Rhenen voor de 680) met een tweede chauffeur voorin zittend, aannemelijk op lijnverkenning.

Is het trouwens gebruikelijk dat er afgelost wordt met een Setra? Dat gebeurde vanmiddag met de X80 die ik op weg naar huis had, lijkt me toch dat die dingen in de spits niet bepaald over zijn dus 'n duur aflosritje zo naar/van Woudenberg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Daniel schreef:Kwam vanmorgen in Amersfoort nog 'n S418 tegen met chauffeur in Pouw uniform achter het stuur, de overname van het werk wacht duidelijk niet op de nieuwe dienstregeling.
Het was mij ook al opgevallen op De Uithof.

Ik las op Facebook dat Syntus Tourquase dus gewoon heeft afgestoten. Ik vraag mij alleen dan af, gaat Pouw ook op bed terrein van Tourquase komen, want anders zijn de MAT-tjes, dure ritten!

Nu schijnt er ook een discussie te zijn over of de nieuwe Setra's en Citaro's door Pouw gekocht zijn met Syntus skin. Personen uit het Syntus kamp zeggen dat ze van Syntus zijn en in bruikleen zijn Pouw, maar personen uit het Pouw kamp zeggen dat het precies andersom is.

Citaro's zijn nu in Zwolle om klaar gemaakt te worden, nummers nog onbekend.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Het lijkt mij dat het de zelfde constructie is als met de andere bussen van onderaannemers. Dus dat de bussen van Syntus zijn en uitgeleend worden.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door marvinkok »

Zoals al heel vaak gemeld zijn de bussen van Syntus/Keolis (uiteraard geleased...) en heeft Pouw ze in bruikleen, zo gezegd..
Echter zijn er een paar wat eigenwijs... :roll:
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Al bijna een jaar is er nu geen realtime informatie op de nachtbussen. Ik dacht vannacht eens een avondje in Utrecht te gaan stappen en dus terug met de N50....

Rectificatie: Bus is geweest. I was drunk..Netjes op Neude om 4:00, want ja.. Laatste bus wil je niet missen.. Uit eindelijk om 4:21 de 452 van U-OV maar genomen

Toevallig sprak ik ook iemand die met de N50 mee moest, hij gaf aan dat ie tegenwoordig maar gewoon de taxi pakt als die bus er na 15 minuten nog niet is.. Deze gozer moest naar Amerongen.

Ik vind dat best erg dan om te horen, want schijnbaar rijdt die laatste N50 vaak dus gewoon niet.

Ik hoop dat het niet zo is omdat ze toch niet traceerbaar zijn, maar hoop daarin tegen dat het met Pouw vanaf volgende week beter gaat. Want ja.. Taxi naar Amerongen is 60 euro. Nachtbus is 5 euro naar Amerongen..

Ik hoop dat Syntus snel met een oplossing gaat komen voor de realtime informatie in de nacht.
Laatst gewijzigd door dnmw2705 op zo 03 dec 2017, 18:17, 5 keer totaal gewijzigd.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door busfanNL »

dnmw2705 schreef:
Ik hoop dat Syntus snel met een oplossing gaat komen voor de realtime informatie in de nacht.
Zowiezo de realtime info. Ook van hun handhelds in touringcars/buurtbussen. En heb weleens ergens gelezen dat de scholierenlijnen van Syntus, ook al rijden ze er zelf op, gewoon niet te traceren zijn. Dus laat ze alsjeblieft fixen dat ze dat doen want dit is niks gedaan zo :roll: . Neem een voorbeeld aan Arriva. Die doen het voor zover ik weet keurig met real time info. *O*
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten