Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

De scholierenlijnen in PU zijn wel te traceren, het zijn alleen de nachtlijnen en handhelds die geen realtime uitzenden.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door busfanNL »

Ik had het over de school en spits lijnen van Midden-Overijssel die syntus soms zelf rijdt. Mijn excuses. :wink: Zitten in de buurtbussen trouwens handhelds of gewoon vaste apparatuur?
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door cassie127 »

In de buurtbussen zitten over het algemeen handhelds maar dacht in Utrecht dat ze al weer iets hebben dat alweer moderner is dan een Handheld.

Maar over de realtime info gesproken bij Arriva enkele buurtbussen die niet traceerbaar zijn, bij Syntus over het algemeen alles wat met mobiele apparatuur rondrijd en in Overijssel ook ritten die door Syntus zelf worden gereden op de scholierenlijnen in de 6xx reeks zoals bijvoorbeeld lijn 668
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ik hoop/gok dat ze per 10 december allerlei software aanpassingen doorvoeren omdat Almere ook erbij komt. Almere heeft nog meer lijnen dan Utrecht die in de nacht rijden.

Keolis Nederland heeft als voorbeeld nu ook Allgo apart van de Syntus concessies in OVInfo app. Het logo van Syntus voor Veluwe en Utrecht is gelijk. Allgo heeft nog geen logo en Twents loopt ook apart. Het schijnt te zijn dat Syntus met de kv data de logo's meestuurt en OVinfo dat niet kan aanpassen omdat de informatie niet gescheiden kan worden, dus Allgo komt vanuit andere data dingens.

Syntus gaat per 10 december ook speciale lokaties omroepen die bij de haltes liggen. Denkend aan gemeente huizen, begraafplaatsen, kastelen etc. Ook gaan eindbestemmingen op de films aangepast worden. Dus ik gok/hoop op een grote update :p
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door ovVeluwe »

Er komt sowieso een update voor de EBS in Utrecht, aangezien de kaartverkoop wordt geïntegreerd met de boardcomputer. In Almere was het verschil qua indeling al compleet anders.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Ook dat nog inderdaad. Zal dus wel allemaal in een keer gebeuren. Fijne is wel dat de realtime er niet uit geknald is zoals vorig jaar in aanloop naar de overgang. Wat niet is, kan nog komen, maar zal vorig jaar ook met de voorbereiding te maken hebben gehad.

Dat pinnen in de bus, gaat per 1 januari in toch?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Maxim »

dnmw2705 schreef:Al bijna een jaar is er nu geen realtime informatie op de nachtbussen. Ik dacht vannacht eens een avondje in Utrecht te gaan stappen en dus terug met de N50....

Netjes op Neude om 4:00, want ja.. Laatste bus wil je niet missen.. Uit eindelijk om 4:21 de 452 van U-OV maar genomen.
Bijzonder sterk verhaal.

Zelf was ik namelijk om 04:00 uur op de Neude vannacht, waar de N50 om 04:06 kwam aanrijden, er veel kaartjes werden verkocht (ook nog even gewacht werd op reizigers die moesten pinnen) en netjes vertrok. Vervolgens kwamen er nog wat U-OV bussen (die overigens niet op de dris stonden).

Dus. Heb je 10 minuten de andere kant op gekeken...? _O-
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Milco »

Sterker nog: volgens de dienstregeling van lijn 452 op de website van Qbuzz stopt deze lijn niet bij Neude. Wel bij Vredenburg en Janskerkhof met vertrektijden 4:13 respectievelijk 4:15 en dus niet 4:21... Of had lijn 452 bijna 10 minuten vertraging?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Damn, was I that drunk..? :oops: *O*

Bericht heb ik aangepast, want ik heb nu echt geen idee meer wat ik gedaan heb vannacht.

Toevoeging:
Ik ben er ondertussen achter wat ik gedaan heb vannacht. Ik heb rond 3:00 de bus genomen (dus 452) vanaf Schouwburg. De gasten waarmee ik was zeiden dat m'n bus pas over een uur kwam, maar ik was eigenwijs en overtuigd dat het niet zo was. Een maatje is meegegaan en heeft mij thuis gebracht.

En wat betreft die gast waarmee ik gesproken had, dat is een jongen uit m'n klas die ik aan het begin van de avond (rond 0:30) op Neude tegen kwam en mij vertelde dat ie ook altijd met de N50 terug ging.

Ja, what the fck.

Moraal van het verhaal: als ik niet eigenwijs was geweest, was ik Maxim tegen gekomen _O- _O_
Laatst gewijzigd door dnmw2705 op zo 03 dec 2017, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Aking »

Remember kids, drugs are bad! :Y
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

^^^ tja, op zo'n manier komen de foute verhalen nou de wereld in.
Op zich wel tof dat jij het hier ff rechtzet, dnmw2705. :pos:
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Maxim »

Inderdaad! Ik vond het al zo vreemd :mrgreen:

Plaatje erbij van een uurtje later: https://www.dropbox.com/s/h6rsf35w2jz1l ... .jpeg?dl=0
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Aking »

Durashift schreef: tja, op zo'n manier komen de foute verhalen nou de wereld in.
#FAKENEWS :o
Vincent
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 02:30
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Vincent »

busfanNL schreef:Zitten in de buurtbussen trouwens handhelds of gewoon vaste apparatuur?
cassie127 schreef:In de buurtbussen zitten over het algemeen handhelds maar dacht in Utrecht dat ze al weer iets hebben dat alweer moderner is dan een Handheld.
De ombouw van de buurtbussen is in volle gang. Die van de 575 en de 573 zijn in ieder geval reeds gedaan en voorzien van nieuwe apparatuur, waaronder EBS en een KAPSCH Chipkaart validator. Ook worden/zijn de buurtbussen voorzien van een KAR om verkeerslichten te beïnvloeden.

Moet zeggen dat de nieuwe apparatuur goed werkt, alhoewel er wel verbeterpunten zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Zit nu in de 1870 op X80 met actief pinapparaat, de update daarvoor heeft blijkbaar al plaatsgevonden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Wageningen1998 »

In Arnhem/Nijmegen werkt het pinapparaat ook al sinds 1 december
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door bartjemestrom »

Dat heeft ook deels te maken met Brabant dat daar geen cash meer wordt geaccepteerd. En dit gaat hier over Utrecht en niet over Arnhem/Nijmegen :wink:
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 04 dec 2017, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door BrengMe »

Nee, dat heeft daar niks mee te maken. Het is nu ook al mogelijk om te pinnen in Arnhem Nijmegen.

Anyway, on-topic.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door marvinkok »

Daniel schreef:Zit nu in de 1870 op X80 met actief pinapparaat, de update daarvoor heeft blijkbaar al plaatsgevonden.
Als het goed is zou het vanaf vandaag Syntus-breed moeten werken. Vrijdag zijn de eerste systemen al online gekomen (Twente iig). Beide bussen die ik vanochtend trof werkten echter nog niet..
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door ovVeluwe »

Vorige week kregen de chauffeurs van Apeldoorn en Zwolle nog foutmeldingen bij het inloggen. Alles werkt op de betaalapplicatie na.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Welke buslijnen gaan er eignenlijk binnenkort over de Voorheuvel in Zeist rijden?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door marvinkok »

MarkHul schreef:Vorige week kregen de chauffeurs van Apeldoorn en Zwolle nog foutmeldingen bij het inloggen. Alles werkt op de betaalapplicatie na.
Inmiddels zou er nieuwe software geladen moeten zijn waardoor er ook gepint kan worden..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Lekker zooitje op de X80 vanmiddag. Er schijnt een tankwagen op z'n kant te liggen aan de rand van Renswoude, waardoor de bus die ik had van De Klomp naar de eerste rotonde in Renswoude reed, toen terug en vervolgens via de A12 en Maarsbergen naar Woudenberg reed.
Leverde verrassend weinig extra vertraging op (+10 in Amersfoort, maar hij had al +6 op De Klomp), maar vooral de reisinfo werd een chaos met een chauffeur die eerst aangaf maar tot Renswoude te rijden in plaats van dat 'ie zei niet via Scherpenzeel te rijden. En dan ook wel zeggen dat je in Woudenberg kunt overstappen, maar niet dat de korte ritten van X80 dus wel naar Scherpenzeel gingen waardoor reizigers dachten dat ze daar niet per bus konden komen.

Om de rit dan nog wat enerverender te maken werden er nog wat klachten in Tabaksteeg gegenereerd, want daar gingen we dus ook met de X80 doorheen achter de 82 aan :P Om vervolgens wel alsnog linksaf te gaan zodat Amersfoort wel via de Kersenbaan binnengereden werd.

Edit: die vrachtwagen ligt goed in de weg ja... http://scherpenzeelsekrant.nl/lokaal/vr ... ate-311003
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

OV fan Utrecht schreef:Welke buslijnen gaan er eignenlijk binnenkort over de Voorheuvel in Zeist rijden?
Alle lijnen die voorheen via Belcour en Slotlaan naar de 2e Hogeweg gingen. 381 en 575 vallen overigens weg daar. 381 en 575 gaan via Lindelaan naar Busstation. Ik kan overigens nergens vinden vanaf wanneer dat in gaat. Reed van het weekend nog over het Emmaplein en had niet bepaald het idee dat er al bussen overheen konden.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

dnmw2705 schreef:
OV fan Utrecht schreef:Welke buslijnen gaan er eignenlijk binnenkort over de Voorheuvel in Zeist rijden?
Alle lijnen die voorheen via Belcour en Slotlaan naar de 2e Hogeweg gingen. 381 en 575 vallen overigens weg daar. 381 en 575 gaan via Lindelaan naar Busstation. Ik kan overigens nergens vinden vanaf wanneer dat in gaat. Reed van het weekend nog over het Emmaplein en had niet bepaald het idee dat er al bussen overheen konden.
Ik gok wanneer de nieuwe dienstregeling ingaat. Op het moment rijden er nog auto's over de voorheuvel, maar ik weet niet of dat de bedoeling is. De bushalte is in ieder geval al aangelegd
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten