Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Mdk »

T was compleet kut idd, die ene keer dat ik besluit met de auto naar school te gaan heb ik al 30 minuten gedaan over het stukje HU - oprit A28 Richting A1.

Met de trein had de hele reis letterlijk 1/3 van de tijd gekost :')
Bij twijfel altijd klagen
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Gaat om lijn 381 ipv 59

Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Etienne »

Daniel schreef:Uiteindelijk wel, maar normaal is de bus iets sneller (en het scheelt me, schrik niet, € 235 per maand)

Wel een nieuw record: m'n bus heeft een uur i.p.v. 5 minuten gedaan over Leusden, Schutterhoeflaan - Amersfoort, Zonnehof-Oost. Waarschijnlijk was lopen sneller geweest.
Het was goed filerijden inderdaad. Toen ik om 16:15 het kantoor uitstapte stond er een file vanaf het Centrum tot de overweg bij het Dierenpark en daarin stonden meerdere bussen van lijn 52, 56 en 70 vast.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Daniel schreef:Mwoh, zo te zien staat gewoon heel Amersfoort vast. Daar helpen simpele diensten niet tegen. Sowieso keren omlopen van X80 meerendeels op X80 en incidenteel ook 280, het gaat dan meer om de chauffeur maar zolang er een bus is is die nog uitwisselbaar.
Sinds Syntus valt lijn 2erg vaak uit. De bus komt dan op het station aan als bijvoorbeeld lijn 82. Is 10min te laat en moet na een rondje lijn 2 verder als 76 naar Spakenburg. Op dat soort momenten valt lijn 2uit. Op de route van lijn 2 stond deze dag niets vast, toch vervielen er ritten. Dat bedoel ik met die diensten. Lijn 2is onbetrouwbaar geworden dat is jammer want het kan zoveel beter.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dennistd »

Jij zou liever hebben dat de chauffeur de hele dag met dezelfde bus op dezelfde lijn zou rijden?
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Een overlooptijd van 2 minuten na een lange rit is vragen om problemen. Maar zo win je dus wel de aanbestedingen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Maar was dat heel anders geweest als een andere vervoerder had gewonnen? Betwijfel het.
Overigens zijn de rijtijden sinds de huidige dienstregeling best prima haalbaar, maar tegen gisteren is niks opgewassen want 82 moest bv. fors omrijden wegens een viaduct met instortingsgevaar in het toch al drukkere verkeer. En de Stadsring stond ook vast samen met heel Amersfoort-Zuid dus alleen koppelingen binnen de stadsdienst had eenzelfde resultaat gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door slingermonyet »

Littlebusdriver schreef:Sinds Syntus valt lijn 2erg vaak uit. De bus komt dan op het station aan als bijvoorbeeld lijn 82. Is 10min te laat en moet na een rondje lijn 2 verder als 76 naar Spakenburg. Op dat soort momenten valt lijn 2uit. Op de route van lijn 2 stond deze dag niets vast, toch vervielen er ritten. Dat bedoel ik met die diensten. Lijn 2is onbetrouwbaar geworden dat is jammer want het kan zoveel beter.
Wat kan er volgends jou beter. Chauffeur kunnen er weinig aan doen dat ze te laat komen door o.a files, ongeluk. ieder chauffeur heeft ze eigen planning. Er is ook de 202 die je kan gebruiken. Maar dan vanaf centrum/stadhuis
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 14 mar 2018, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gerepareerd
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door isadora »

Quotes gebruiken is toch wel erg handig op een forum.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Wat ik al schreef; een langere overlooptijd. Lijn 202 gaat niet naar het station.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

Weer eens een andere reden voor vertraging op de X80: ruim +15 doordat er een gereformeerde file stond bij de kruising bij Achterberg. Allemaal grote auto's met mensen in het zwart gekleed en grote hoeden op erin, en aangezien er maar een paar auto's per groenfase langs het verkeerslicht kunnen ...
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Post »

dnmw2705 schreef:Gaat om lijn 381 ipv 59

https://s13.postimg.org/j6zxex34n/FB_IM ... 544280.jpg
Super onveilig lijkt mij wel een beetje overdreven. Die bus reed vast geen 80 in die bocht en als zo'n bus achteruit rijdt dan mag ik hopen dat je snapt dat je er niet achter moet gaan staan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Zijn genoeg automobilisten die het alsnog proberen hoor. Vandaag ook weer gezien in Scherpenzeel waar automobilisten kost dat het kost op de rijbaan de bus moesten kruisen i.p.v. wegens de krapte aan de kant te gaan op een leeg parkeervak. En binnen de bebouwde kom van Woudenberg zat er bijna eentje in de zijkant van de bus (die nu eenmaal voorrang heeft bij vertrek van een halte).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Littlebusdriver »

Off topic. Maar, een bus heeft geen voorrang bij het verlaten van de halte. Voorrang verlenen bestaat alleen op kruispunten. Binnen de bebouwde kom moet het overige verkeer de bus voor laten gaan bij het verlaten van de halte :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Als het overige verkeer een bus voor moet laten gaan heeft 'ie toch gewoon voorrang?!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Mdk »

Littlebusdriver schreef:Off topic. Maar, een bus heeft geen voorrang bij het verlaten van de halte. Voorrang verlenen bestaat alleen op kruispunten. Binnen de bebouwde kom moet het overige verkeer de bus voor laten gaan bij het verlaten van de halte :wink:
Ik weet niet wanneer jij je theorie hebt gehaald, maar binnen de bebouwde kom moet je een bus gewoon voorrang geven als hij z'n knipperlicht aanzet om de halte te verlaten.
Als een bus een bushalte wil verlaten binnen de bebouwde kom, dan moet je hem voorrang verlenen. De bus zal dit aangeven door zijn richtingaanwijzer aan te zetten, in dit geval moet je hem direct voor laten gaan. Buiten de bebouwde kom hoeft dat niet. Deze voorrangspositie geldt voor alle bussen, dus zowel lijnbussen als touringcars
Ben de bron ff kwijt, maar t was van snelslagen.nl had geen zin om door wetboeken heen te graven.
Bij twijfel altijd klagen
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door cassie127 »

Littlebusdriver schreef:Off topic. Maar, een bus heeft buiten de bebouwde kom geen voorrang bij het verlaten van de halte. Voorrang verlenen bestaat alleen op kruispunten. Binnen de bebouwde kom moet het overige verkeer de bus voor laten gaan bij het verlaten van de halte :wink:
Ik moest hem ook even twee keer lezen. Met dat stukje cursief wat ik er nu heb in geplakt is het wel duidelijker
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Chrysa »

Wat is dat nou weer voor rare regel? Dus een bus die van rechts invoegt moet ik voor laten gaan, maar op verkeer dat van rechts komt bij bijvoorbeeld een snelwegoprit heb ik wel weer voorrang... Lekker consequent weer allemaal.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Littlebusdriver »

Tsja, ik verzin het ook niet, het staat zo in de wet. Zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2 ... oofdstukII Daar staat in artikel 56 lid 1;

Binnen de bebouwde kom moeten bestuurders aan bestuurders van een autobus de gelegenheid geven van een bushalte weg te rijden, wanneer de bestuurder van die autobus door het geven van een teken met zijn richtingaanwijzer zijn voornemen om weg te rijden kenbaar maakt.

Terwijl in artikel 15 lid 1 staat;

Op kruispunten verlenen bestuurders voorrang aan voor hen van rechts komende bestuurders.

Het verschil zit in de begrippen voorrang verlenen (kruispunt) en voor laten gaan (bushalte). Dát bedoelde ik in de eerste reactie omdat Daniël de begrippen verkeerd gebruikte :wink:
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Het verschil zit 'm ook nog in het type weggebruiker. Weggebruikers worden onderverdeeld in voetganger én bestuurders.
Een voetganger heeft geen voorrang op een VOP (zebrapad). Nee, die laat je voor gaan op dat moment. :wink:

Het begrip 'voorrang' komt dus voor tussen bestuurders op (gelijkwaardige) kruisingen en dan alleen nog voor verkeer dat van rechts komt.

Immers, bij afslaan op een gelijkwaardige kruising dient de afslaande bestuurder tegemoetkomend verkeer dat rechtdoor (op dezelfde weg) gaat voor te laten gaan.

:)
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Volgens mij moet dit 383 zijn
Afbeelding
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Of de lijnnummers gaan komende zomer wijzigen... Tot op heden zaten overal de oude stickers nog op de borden namelijk (in Leusden-Zuid staat de 380 er nog op).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door dnmw2705 »

Zag in Elst richting Utrecht ook stickers met N50 waar overheen nog gele sticker geplakt was.

Ik gok dat het inderdaad 383 moet zijn aangezien 2xx lijnen in de regelmaat toch spitslijnen zijn.

Ik zie net in de kv1 data dat ze, de zomerlijnen, ook maar vanaf 8 juli tot 5 augustus zou rijden
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Stickers over stickers kan best een gerecycled bordje zijn, bij Zonnehof-Oost in Amersfoort schijnt er ook nog een sticker van lijn 17 door de lijnen heen die wel op die halte stoppen.
En die periode voor de Henschotermeerlijnen is weer gewoon de normale zomerdienst net als afgelopen jaar.

Dit is ook een mooie trouwens, screenshot is van vandaag...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Gaan ze deze zomer weer naar het Henschotermeer rijden dan? Ik had het idee dat ze nauwelijks gebruikt werden vorig jaar. Ik had laatst ook nog eens gelezen dat straks iedereen €3,50 moet betalen om te zwemmen dus het is niet echt aantrekkelijk meer.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 53 gasten