Veer Rozenburg in andere handen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Veer Rozenburg in andere handen

Bericht door Daniel »

Veer Rozenburg in andere handen
De pont tussen Rozenburg en Maassluis krijgt een andere exploitant. Het veer komt in handen van Ottevanger uit Werkendam. Over drie weken wordt de gunning definitief. Het 120 jaar oude veer wordt sinds 2008 beheerd door Connexxion. De vervoerder was één van de vier partijen die meededen aan de aanbesteding van de provincie Zuid-Holland. De nieuwe exploitant is eindverantwoordelijk van 1 januari 2018 tot 1 januari 2033.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Veer Rozenburg in andere handen

Bericht door busfanNL »

Die hebben o.a. ook het veer Werkendam-Biesbosch, het veer bij Rhoon en Oud-Beijerland en het driehoeksveer in handen. Hier de website: http://www.ottevangerov.nl
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Veer Rozenburg in andere handen

Bericht door Aking »

Daniel schreef:Het 120 jaar oude veer
Ik mag toch hopen dat dat bootje iets minder oud is (A) :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Veer Rozenburg in andere handen

Bericht door Daniel »

Iets minder maar, zoals ik laatst voor een ander topic opduikelde: ze hebben er eentje uit 1965 en eentje uit 1970, zit die eerste toch al op de helft :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Veer Rozenburg in andere handen

Bericht door dylanwild94 »

Ik denk dat die bootjes tot colablikjes worden gerenoveerd als de Blankenburgtunnel er goed en wel ligt. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Pikobo
Berichten: 153
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 23:12
Locatie: Lelystad

Re: Veer Rozenburg in andere handen

Bericht door Pikobo »

Pont vaart nu in spits met beide boten elke 10' dat zal dan wel terug gebracht worden tot 20'. En als de nieuwe tunnel weer filegevoelig wordt dan kan zo weer het extra pontje varen.
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 24 mei 2017, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Veer Rozenburg in andere handen

Bericht door OV-Hobbyist »

Ik denk niet dat die nieuwe tunnel file gevoelig zal worden. Heb ergens eens in een artikel over de tunnel gelezen dat er tol betaald moet worden.
Ik denk dus dat veel automobilisten via de Beneluxtunnel zullen blijven rijden, al zullen de mensen vanaf Voorne-Putten naar het Westland en Den Haag (omgeving van het Leyenburg Ziekenhuis) er voor kiezen om via de Blankenburgtunnel te rijden.

Wat betreft het pontje naar Maassluis, het zal ook na de opening van de Blankenburgtunnel een autoveer blijven.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
MarkNL
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Veer Rozenburg in andere handen

Bericht door MarkNL »

OV-Hobbyist schreef:Ik denk niet dat die nieuwe tunnel file gevoelig zal worden. Heb ergens eens in een artikel over de tunnel gelezen dat er tol betaald moet worden.
Klopt. Vastgesteld op 1,18 euro voor auto's en 7,11 euro voor vrachtwagens.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10589
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Veer Rozenburg in andere handen

Bericht door trolly »

Daniel schreef:Iets minder maar, zoals ik laatst voor een ander topic opduikelde: ze hebben er eentje uit 1965 en eentje uit 1970, zit die eerste toch al op de helft :P
Daarbij aannemend dat 50 de helft van 120 is, veronderstel ik (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Veer Rozenburg in andere handen

Bericht door Daniel »

Pikobo schreef:Pont vaart nu in spits met beide boten elke 10' dat zal dan wel terug gebracht worden tot 20'. En als de nieuwe tunnel weer filegevoelig wordt dan kan zo weer het extra pontje varen.
Die 10-minutendienst is harder nodig voor het fietsverkeer dan voor het autoverkeer in de spits. 's ochtends staat die pont bomvol scholieren vanuit Rozenburg op weg naar Maassluis, de andere kant op heb je dan nog wat forensen per fiets richting Botlek.

In het halfjaar dat ik met die pont geforenst heb bleven de files doorgaans beperkt tot dagen waarop er iets op de A15 aan de hand was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 149 gasten