Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 3686
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor ArrivaBas » Di 21 Nov 2017, 08:21

Niet CNG, maar een elektrische. :Y
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

dnmw2705
Berichten: 1168
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dnmw2705 » Di 21 Nov 2017, 08:23

Dat is die BYD.. Worden laatste dagen weer wat meer gebruikt.

wouter15
Berichten: 981
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor wouter15 » Di 21 Nov 2017, 08:33

Daniel schreef:Nee dat was ook nog niet bekend, maar Citaro G's dus :wink:

Bedoel je nu de nieuwe bussen voor lijn 102 (Woerden - Utrecht)?

dnmw2705
Berichten: 1168
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dnmw2705 » Di 21 Nov 2017, 09:08

Dat is zeer waarschijnlijk ja! Alleen daar kwamen geledes.

Maxim
Berichten: 131
Lid geworden op: Ma 19 Sep 2011, 10:52
Locatie: Utrecht

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Maxim » Di 21 Nov 2017, 10:23

... en op de 647, de 195, de 680 en de 656 :)

Tom523
Berichten: 55
Lid geworden op: Ma 01 Aug 2011, 20:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Tom523 » Di 21 Nov 2017, 11:32

Om jullie een beetje uit de spanning te helpen, Pouw gaat het lijnenpakket rijden wat we voorheen deden vanuit Amersfoort. Dus vooral de Uithoflijnen en scholierenlijnen. Daarnaast gaan we rijden/versterken op de 102, 106, 107, 120, 121, 126, 130, 195, 295, 207, 641, 642, 646, 647, 656, 682, N02, N07, N20, N26, N50 en N81
Vervoersplanner Pouw Vervoer

dnmw2705
Berichten: 1168
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dnmw2705 » Di 21 Nov 2017, 12:33

Maxim schreef:... en op de 647, de 195, de 680 en de 656 :)

Stond niet in het vervoersplan toch? Is 4 dan niet wat weinig?

Tom523 schreef:Om jullie een beetje uit de spanning te helpen, Pouw gaat het lijnenpakket rijden wat we voorheen deden vanuit Amersfoort. Dus vooral de Uithoflijnen en scholierenlijnen. Daarnaast gaan we rijden/versterken op de 102, 106, 107, 120, 121, 126, 130, 195, 295, 207, 641, 642, 646, 647, 656, 682, N02, N07, N20, N26, N50 en N81

Zeg je nou dat Arriva gaat versterken of bedoel je Pouw? Ik kan je functie niet uit je onderschrift halen

Maxim
Berichten: 131
Lid geworden op: Ma 19 Sep 2011, 10:52
Locatie: Utrecht

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Maxim » Di 21 Nov 2017, 13:14

De 4 bussen worden gericht ingezet op de drukste ritten :wink:

Tom523
Berichten: 55
Lid geworden op: Ma 01 Aug 2011, 20:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Tom523 » Di 21 Nov 2017, 13:54

dnmw2705 schreef:
Maxim schreef:... en op de 647, de 195, de 680 en de 656 :)

Stond niet in het vervoersplan toch? Is 4 dan niet wat weinig?

Tom523 schreef:Om jullie een beetje uit de spanning te helpen, Pouw gaat het lijnenpakket rijden wat we voorheen deden vanuit Amersfoort. Dus vooral de Uithoflijnen en scholierenlijnen. Daarnaast gaan we rijden/versterken op de 102, 106, 107, 120, 121, 126, 130, 195, 295, 207, 641, 642, 646, 647, 656, 682, N02, N07, N20, N26, N50 en N81

Zeg je nou dat Arriva gaat versterken of bedoel je Pouw? Ik kan je functie niet uit je onderschrift halen


Ja dat onderschrift werkt niet geheel mee bij mij hahaha. Tegenwoordig in dienst van Pouw die het idd gaan versterken!
Vervoersplanner Pouw Vervoer

dennistd
Berichten: 2140
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dennistd » Di 21 Nov 2017, 14:28

Blijkbaar is Syntus de wanprestaties van Tourquase een beetje zat dan, dat ze alles nu aan Pouw gunnen. En zie hier het voordeel dat alle bussen van Syntus zijn: ze kunnen er makkelijk een ander bedrijf mee laten rijden als het ene er een zooitje van maakt.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

dnmw2705
Berichten: 1168
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dnmw2705 » Di 21 Nov 2017, 14:45

Wanprestaties? Is dat aan de orde dan? Ik heb nog nooit iets van klachten gehoord over Tourquase.

Wel makkelijk dat ze het dus allemaal overzetten. Nu dan nog steeds de vraag. Gaan Pouw en Tourquase samen of gaan alleen de diensten over? Je zou haast gaan denken dat het qua terrein in Amersfoort dus ook naar Pouw moet gaan ivm MAT-ritten die prijzig worden.

dennistd
Berichten: 2140
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dennistd » Di 21 Nov 2017, 14:53

Lees voor de gein eens op twitter alle klachten over de 20X-lijnen.... Regelmatig zijn ze veel te laat of komen gewoon geheel niet opdagen. Dat gebeurt ook bij de andere lijnen weleens natuurlijk, maar bij deze lijnen gebeurt het wel heel erg vaak.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

dnmw2705
Berichten: 1168
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dnmw2705 » Di 21 Nov 2017, 15:02

Dat zal ik eens doen. Vraag mij dan wel af.. Is het dan ook wel handig gepland door Syntus of niet. Ik zit zelf op de Uithof op school.. Het is inderdaad een bende, maar heb ook het idee dat dat voornamelijk komt door het grote aantal mat-ritten die Tourquase moet maken.
Ik heb wel eens om 10:00 op de N237 gestaan nabij Lodenstein college.. Zie alleen maar 2xx die 'garage' tonen of geen dienst. Heb het niet over 1 of 2, maar gewoon 6 of 7 binnen 10 minuten..

Ik heb geen idee wat Tourquase onder Connexxion.reed (Daniel weet dat vast wel :p). Any way, kogel is door de kerk. Ik hoop dat het onder Pouw beter wordt en ook dat de chauffeurs gewoon meekunnen.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 28338
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Di 21 Nov 2017, 15:15

Tourquase reed onder Connexxion slechts losse ritten op diverse lijnen rond Amersfoort, geen hele lijnen. Ze hebben dus met die Uithoflijnen een stukken forser pakket gekregen.

Wat de MAT-ritten betreft: die zijn er altijd geweest en het zijn er ook alleen maar meer geworden doordat er tegenwoordig meer ritten rijden. In de ochtendspits komt alles leeg terug vanuit De Uithof en in de avondspits gaat alles leeg terug daarheen. Alleen in de daluren wordt er heen en weer gereden. Maar dat was niet anders dan de vorige concessie toen Pouw nog alles reed.
Het voornaamste wat nog anders is is dat er nu ook ritten op scholierenlijnen tussen de Uithof-omlopen door gereden worden, zo is er in de ochtendspits een omloop die van de Uithof naar Utrecht Centraal komt om vervolgens de 681 naar Amersfoort te rijden. Dat soort combi's waren er voorheen minder, in elk geval de 681 werd toen overduidelijk niet door een omloop van de Uithoflijnen gereden.

De paar keer dat ik met de Uithoflijnen gereisd heb afgelopen jaar was er trouwens inderdaad ook wel het nodige aan te merken op de punctualiteit en heb ook wel eens een bus gehad die via Soesterberg reed terwijl dat volgens dienstregeling niet de bedoeling was. En een bus die weigerde te stoppen bij de halte zat er ook nog tussen een keer.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Lijn 45
Berichten: 1156
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Lijn 45 » Di 21 Nov 2017, 15:32

@Flippylosaurus Dat is één van de twee tijdelijke elektrische bussen van BYD die Syntus sinds kort inzet rond Amersfoort. Ze worden niet vaak gebruikt en worden later in de winter vervangen door nieuwe exemplaren.
Daniel schreef:Tourquase reed onder Connexxion slechts losse ritten op diverse lijnen rond Amersfoort, geen hele lijnen. Ze hebben dus met die Uithoflijnen een stukken forser pakket gekregen.

Tourquase reed alle ritten van lijn 1 doordeweeks en op zaterdag. Op Zondag reed Connexxion zelf op die lijn.

dnmw2705
Berichten: 1168
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dnmw2705 » Di 21 Nov 2017, 17:56

Ik vraag mij alleen heel erg af: hoe zou dit wanbeleid van Tourquase ontstaan zijn? Ze hebben Syntus uit de brand geholpen met de bussen aan het begin van de concessie, evenals dus met groter taken pakket.. Zou er voldoende ondersteuning zijn geweest etc.

Wellicht is het dus wel gewoon een opslokking van Pouw waar Syntus met de chauffeurs ervan door gaat. Zal vast wel meer over komen komende tijd

busfanNL
Berichten: 1430
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor busfanNL » Di 21 Nov 2017, 20:14

Maar het rare is dat Tourquase een beetje een vaag bedrijf is. Ze zijn speciaal voor het versterken van ov maar hebben de naam tour in hun naam. :?
Ik had ook ergens gelezen dat Tourquase deels was opgericht door CXX. Was dit bedrijf niet speciaal bedoeld om kosten op personeel te besparen doordat Tourquase chauffeurs een ander salaris kregen? Dit zijn alleen vermoedens ik weet niks zeker. Misschien weten jullie meer Daniël of lijn 45??

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 28338
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Di 21 Nov 2017, 20:29

Heel het bedrijf Tourquase is een samenwerking van MTC Groep en Connexxion, dus ja, ze zijn eigenlijk speciaal voor de vorige concessie opgericht.

Lijn 45 schreef:Tourquase reed alle ritten van lijn 1 doordeweeks en op zaterdag. Op Zondag reed Connexxion zelf op die lijn.

Grappig dat het me nooit echt opgevallen is, maar na terugkijken van wat foto's van afgelopen jaar blijkt het inderdaad zo te zijn. Maarja, heel Tourquase was nooit echt zichtbaar in de vorige concessie, ook aan het materieel niet.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Ezra
Berichten: 1254
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Ezra » Di 21 Nov 2017, 21:42

Tom523 schreef:Om jullie een beetje uit de spanning te helpen, Pouw gaat het lijnenpakket rijden wat we voorheen deden vanuit Amersfoort. Dus vooral de Uithoflijnen en scholierenlijnen. Daarnaast gaan we rijden/versterken op de 102, 106, 107, 120, 121, 126, 130, 195, 295, 207, 641, 642, 646, 647, 656, 682, N02, N07, N20, N26, N50 en N81

Je zegt ''we.'' Reden jullie als Pouw Vervoer dan eerst vanuit Amersfoort ritten of nemen jullie de ritten over van Tourquase?

Daniel schreef:Het voornaamste wat nog anders is is dat er nu ook ritten op scholierenlijnen tussen de Uithof-omlopen door gereden worden, zo is er in de ochtendspits een omloop die van de Uithof naar Utrecht Centraal komt om vervolgens de 681 naar Amersfoort te rijden. Dat soort combi's waren er voorheen minder, in elk geval de 681 werd toen overduidelijk niet door een omloop van de Uithoflijnen gereden.

Volgens mij ging in ieder geval de middagrit over op een Uithofrit. Dit gold ook voor (sommige) andere lijnen (toen via ovzoeker gevolgd).

busfanNL
Berichten: 1430
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor busfanNL » Di 21 Nov 2017, 21:46

Daniel schreef:Heel het bedrijf Tourquase is een samenwerking van MTC Groep en Connexxion, dus ja, ze zijn eigenlijk speciaal voor de vorige concessie opgericht.

Weet je ook hoe het met het salaris van de chauffeurs zit ?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 28338
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Di 21 Nov 2017, 22:18

Ezra schreef:Je zegt ''we.'' Reden jullie als Pouw Vervoer dan eerst vanuit Amersfoort ritten of nemen jullie de ritten over van Tourquase?

Ik denk dat 'ie doelt op de vorige concessie waarin Pouw Vervoer de Uithoflijnen al uitvoerde :wink:

Volgens mij ging in ieder geval de middagrit over op een Uithofrit. Dit gold ook voor (sommige) andere lijnen (toen via ovzoeker gevolgd).

Een middagrit van 681 is natuurlijk minder vertragingsgevoelig, die rijdt immers niet vol in de spits maar daar nog voor. Plus dat zo'n rit door een uitrukkende bus gereden kan worden die vervolgens de Uithoflijnen op gaat. Dat is een ander verhaal dan de ochtendrit die tussen twee spitsritten in zit.

@BusfanNL: Nee die details ken ik niet.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 28338
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Wo 22 Nov 2017, 21:34

De Rosero's zijn blijkbaar geupdate: ik kwam er in Mijdrecht eentje tegen die nu wel M1 kon filmen. Verder rijdt de 1726 met Pouw Vervoer opschriften in het klein rond en zag ik de 1725 op een latere rit van 646, kennelijk is die laatste dus al naar Pouw verhuist.
Op de 642 zat een Integro in Partypouwer uitvoering.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Lijn 45
Berichten: 1156
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Lijn 45 » Do 23 Nov 2017, 07:47

Pouw heeft sinds de start van de concessie 2 15-meterwagens. Ik denk dat de 1725 en 1726 de huidige 2 zijn.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 28338
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Do 23 Nov 2017, 10:18

Wist dat ze er twee hadden, maar kon zogauw niet herinneren dat de 1725 er daar een van was. Was 'ie in eerste instantie ook niet blijkt uit jouw edit op de wiki :P
De 1725 reed ook zonder Pouw Vervoer stickers die de 1726 zoals gezegd wel heeft.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 28338
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Do 23 Nov 2017, 22:19

Kijk nou wat ik langs zie komen... ziet er gaaf uit zo'n Citaro G in Utrechtse kleuren :)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 2 gasten