Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dnmw2705
Berichten: 1389
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dnmw2705 » Di 30 Jan 2018, 19:46

Was een concessie eis. Maxim had het een keer eerder uitgelegd. Bussen zijn met name voor de 272, omdat ze hier een hele grote afstand moeten overbruggen en het ook een lijn is waar iedereen tot De Uithof zit en dan is been ruimte belangrijk.

In alle andere Setra's, die dus wel die 4 stoelen hebben, hadden er nog wel 2 bij geplaatst kunnen worden.
In de Amba's van CXX had je achterin 1 stoeltje minder aan beide kanten. Dat was ook wel fijn voor de achterste rij. Nu blijven die plaatsen vaak ongevuld omdat niet iedereen langs elkaar wilt op de kleine stukje en was de oplossing van CXX daar erg handig. Zie tegenwoordig geen bus meer die die indeling zo heeft!

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5620
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dylanwild94 » Di 30 Jan 2018, 20:16

Het nadeel van die Connexxion opstelling is dat je geen vierzit heb in die bussen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30134
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Di 30 Jan 2018, 20:59

Volgens mij waren de oude Connexxion-bussen in de provincie qua stoelopstelling zou goed als gelijk aan de tegelijk afgeleverde serie in een ander kleurtje voor het BRU. Daar was het aanwezig zijn van alle stoelen in de rijrichting destijds een eis, allicht dat het daarom ook in de provincie-wagens zo was.

dnmw2705 schreef:Was een concessie eis. Maxim had het een keer eerder uitgelegd. Bussen zijn met name voor de 272, omdat ze hier een hele grote afstand moeten overbruggen en het ook een lijn is waar iedereen tot De Uithof zit en dan is been ruimte belangrijk.

Oftewel, gelijke beenruimte als in de S418's. Echter is 15-meter wat overdreven op de 272, dus rijden er afwijkende S415's op.

Iemand trouwens recent de 1204 nog gezien? Ik kom de afgelopen weken steeds een S418 tegen op de eerste middagrit van 680 die in het begin van de huidige dienstregeling met Citaro G werd gereden. Vanmorgen trouwens ook een S418 op de versterkingsrit Renswoude - Amersfoort op diezelfde 680, dat was voorheen een S415 voor de gelede uit. 's Ochtends kan ik echter niet goed zeggen of die gelede er wel of niet reed, want die rit zit vaak net in Ederveen als mijn bus tussen Renswoude en De Klomp rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Tom523
Berichten: 97
Lid geworden op: Ma 01 Aug 2011, 20:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Tom523 » Di 30 Jan 2018, 22:54

1204 rijdt alleen nog op de ochtendrit ;)
Vervoersplanner Pouw Vervoer
Volg @plannertom op Instagram voor een kijkje in het leven van de vervoersplanner!

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5620
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dylanwild94 » Di 30 Jan 2018, 23:25

Ik wil nog een keertje achter die citaro's aan eerlijk gezegd. (A) (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Tom523
Berichten: 97
Lid geworden op: Ma 01 Aug 2011, 20:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Tom523 » Di 30 Jan 2018, 23:35

Doordeweeks genoeg kansen in de omgeving Woerden!
Vervoersplanner Pouw Vervoer
Volg @plannertom op Instagram voor een kijkje in het leven van de vervoersplanner!

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5620
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dylanwild94 » Di 30 Jan 2018, 23:44

Van hoelaat tot hoelaat?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Durashift
Berichten: 2676
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Durashift » Di 30 Jan 2018, 23:51

Die S415 heb ik, denk ik, vanmiddag als mat rit op de rondweg Oost te Veenendaal gezien, bij de Firezone, rijdend richting Rhenen omstreeks 15:15. Chauffeuse aan het stuur. 8-)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30134
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Wo 31 Jan 2018, 07:03

Welke S415? We hadden het hier over scholierenlijnen en die gaan niet MAT maar vol naar Rhenen.

@Tom523: Dank, dan weet ik dat ik nog even moet wachten tot het 's ochtends licht is voor ik de camera mee naar 't werk neem ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Lijn 45
Berichten: 1899
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Lijn 45 » Wo 31 Jan 2018, 08:07

dnmw2705 schreef:Was een concessie eis. Maxim had het een keer eerder uitgelegd. Bussen zijn met name voor de 272, omdat ze hier een hele grote afstand moeten overbruggen en het ook een lijn is waar iedereen tot De Uithof zit en dan is been ruimte belangrijk.

Men is daar niet erg consequent in. De 1639 heeft ook voor Besseling op de 272 gereden, maar die heeft altijd de normale stoelopstelling gehad.

Gaat de 1640 weer de stadaardindeling terugkrijgen nu hij niet meer voor Besseling rijdt?

Gebruikersavatar
MarkHul
Berichten: 587
Lid geworden op: Ma 06 Mar 2017, 11:03

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor MarkHul » Wo 31 Jan 2018, 08:49

dylanwild94 schreef:Ik wil nog een keertje achter die citaro's aan eerlijk gezegd. (A) (A)

Ik ben voor de 646 gegaan die om 2 uur uit Gouda vertrekt. Als je mee wil reizen raad ik je aan na Wilnis in te stappen. Dan heb je gegarandeerd de 1202 te pakken.

Lijn 45
Berichten: 1899
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Lijn 45 » Do 15 Feb 2018, 14:17

De Ambassador's 3248 en 3249 staan op de stalling in Amersfoort. Gaan deze naar een andere concessie?

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5620
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dylanwild94 » Do 15 Feb 2018, 14:35

Dat zijn ze al. In een andere concessie. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

rooddolfijn
Berichten: 65
Lid geworden op: Do 11 Jan 2018, 13:46
Locatie: Utrecht

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor rooddolfijn » Vr 16 Feb 2018, 11:17

Ik zag op Utrecht Centraal deze bus:
Afbeelding
Het bijzondere aan deze bus is dat de motor een stuk kleiner is dan de gelede Citaro's van U-OV.
Expert in stadsdienst Utrecht
Veel in West-Nederland aan te treffen.

Lijn 45
Berichten: 1899
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Lijn 45 » Vr 16 Feb 2018, 13:57

Ik kwam vanmorgen (en gisteren) de 1023 tegen die een grote T op een papiertje achter de voorruit had. Wat is daarvan de betekenis?

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5620
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dylanwild94 » Vr 16 Feb 2018, 14:16

Telbus.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

dnmw2705
Berichten: 1389
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dnmw2705 » Vr 16 Feb 2018, 18:11

What the ... is een telbus?

dennistd
Berichten: 2700
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dennistd » Vr 16 Feb 2018, 18:22

Een bus die telt. Het aantal passagiers dus, door middel van sensoren boven de deuren.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Littlebusdriver
Berichten: 249
Lid geworden op: Vr 19 Dec 2014, 13:16

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Littlebusdriver » Vr 16 Feb 2018, 22:13

Vroeger, bij Centraal Nederland, zaten er een soort klaptreden op de in- en uitstaptrappen. Daar zaten ook een soort sensoren in. Je kunt je anno 2018 wel afvragen of het tellen op deze wijze nog zin heeft; we hebben immers de OV-chipkaart. En PIN-transacties kun je ook mee laten tellen. En contant betalen kan straks niet meer. Dus kun je altijd 100% van alle reizigers tellen!

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5620
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dylanwild94 » Vr 16 Feb 2018, 22:16

Al ik dan noch incheck en noch een kaartje koop wordt ik niet geteld hoor. (A) En als ik wel een kaartje koop wordt er niet geregistreerd waar ik uitstap. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 8741
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Hainje » Vr 16 Feb 2018, 22:16

Wegwerpchipkaartje.
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
08-09-2018: Trein: 10606,5 km * Bus: 1484,36 km * Metro: 62,2 km * Tram: 9,62 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5620
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dylanwild94 » Vr 16 Feb 2018, 22:18

Alleen de RET en GVB gebruiken die.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3098
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor cassie127 » Vr 16 Feb 2018, 22:22

HTM, EBS, en ik dacht zelfs dat connexxion er al wat heeft
Laatst gewijzigd door cassie127 op Vr 16 Feb 2018, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 18770,9 km, Bus: 816,5 km, Metro: 178,5 km, Tram 16,8 km (06-08)

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 8741
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Hainje » Vr 16 Feb 2018, 22:23

dylanwild94 schreef:Alleen de RET en GVB gebruiken die.

Oh zo. Ik ging meer uit van de theoretische benadering. Silly moi. :@
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
08-09-2018: Trein: 10606,5 km * Bus: 1484,36 km * Metro: 62,2 km * Tram: 9,62 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.

Durashift
Berichten: 2676
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Durashift » Vr 16 Feb 2018, 23:23

Littlebusdriver schreef:Vroeger, bij Centraal Nederland, zaten er een soort klaptreden op de in- en uitstaptrappen. Daar zaten ook een soort sensoren in. (..)


Dat maakte zo'n lekker klik-klak geluidje. :D

Volgens mij hadden vele busmaatschappijen iets dergelijks. Ken het van de NZH ook, namelijk.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten