Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2501
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Lijn 45 » Do 11 Apr 2019, 18:01

Dit is nog op het terrein van Buspartners, maar inderdaad naast het voormalige Pouw-terrein.

@Cas: ik zie hem gewoon rechtop, maar ik had wel problemen met de rotatie tijdens het uploaden. :X

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 31648
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Daniel » Do 11 Apr 2019, 18:22

Opvallend is wel wat je te zien krijgt als je deze bij de RDW natrekt: hij is ouder dan de rest (tenaamgesteld in april 2017, de 1811 bv. pas in juni 2017) en bij de motorgegevens staat diesel/elektriciteit als brandstof. Kennelijk is dit een hybride versie dus, want bij de andere Rosero's staat gewoon alleen diesel als brandstof.

En hij heeft dus net vorige week zijn APK gehad, vandaar dat je het geluk gehad zult hebben hem bij Buspartners te zien staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2501
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Lijn 45 » Do 11 Apr 2019, 19:39

Hij is twee jaar geleden vertrokken om tot hybride omgebouwd te worden, kennelijk duurt die verbouwing zo lang. :?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 31648
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Daniel » Do 11 Apr 2019, 20:08

Huh, omgebouwd om in de Utrechtse milieuzone elektrisch te rijden staat daar. Maar sinds wanneer komen er Rosero's in de Utrechtse milieuzone. Ze lijken me niet zo geschikt voor lijn 50 of 120 :mrgreen:
Wel herinner ik me berichten uit het begin van de concessie dat er in Mijdrecht elektrisch gereden ging worden, dus allicht gaat 'ie naar de M1/M2.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Cas
Berichten: 253
Lid geworden op: Zo 01 Apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Cas » Vr 12 Apr 2019, 07:30

Aangezien de Van Zijstweg en het stationsgebied technisch gezien ook in de milieuzone liggen, misschien de laatste rit van 102, aangezien die ook met een Rosero wordt gereden?
請勿靠近車門

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 31648
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Daniel » Vr 12 Apr 2019, 07:59

Voor één rit een bus ombouwen? En dan alle andere ritten gewoon met diesel blijven rijden?
Lijkt me wat ver gezocht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Cas
Berichten: 253
Lid geworden op: Zo 01 Apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Cas » Vr 12 Apr 2019, 08:29

Mij ook, maar het is wel een Rosero die in de milieuzone komt ¯\_(ツ)_/¯
請勿靠近車門

Stefan
Berichten: 3657
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Stefan » Vr 12 Apr 2019, 08:54

Tijdens de vorige dienstregeling (ik weet zo niet uit m'n hoofd hoe het nu is), reed er in de avonduren behoorlijk vaak een Rosero op de 102, meer dan 1 rit in ieder geval.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Cas
Berichten: 253
Lid geworden op: Zo 01 Apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Cas » Vr 12 Apr 2019, 09:41

Volgens mij is het inderdaad meer dan een rit, maar het begint wel pas best laat. Ik kan de precieze tijden nu niet vinden, maar ik geloof dat om de ritten vanaf ongeveer 10-11 uur (vanaf CS) gaat. Ik zag de bus altijd eigenlijk alleen maar als ik laat op CS was.
請勿靠近車門

nvdw
Berichten: 1912
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor nvdw » Vr 12 Apr 2019, 11:17

Voor de goede orde: de milieuzone in Utrecht zoals door borden aangegeven, geldt niet voor bussen.

Al het andere wat openbaar vervoer per bus betreft ligt vast in concessie-eisen. Daar voldoet een gewone Rosero op diesel prima aan want die is ook Euro VI.

Waarom dat ene hok dan hybride is, is me een raadsel, laat staan hoe ik het technisch voor me moet zien als het om een ‘ombouw’ gaat, want dat doe je niet zomaar.
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq

NG²7²™
Berichten: 255
Lid geworden op: Ma 25 Jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor NG²7²™ » Ma 15 Apr 2019, 18:32

Zouden ze niet allemaal hybride moeten zijn, er waren ten slotte ook hybride bussen toegezegd voor deze concessie...
Groeten,
Nick

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 31648
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Daniel » Ma 15 Apr 2019, 20:06

Is dat zo? Ik herinner me alleen dat ze elektrisch materieel in Amersfoort en Mijdrecht hadden toegezegd, waarbij dat voor Mijdrecht kennelijk hybride geworden is dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2501
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Lijn 45 » Ma 15 Apr 2019, 20:26

Zijn die elektrische bussen voor Mijdrecht niet de Tribussen die ooit voor lijn 526 waren aangekondigd?

Edit: er blijken zowel elektrische als hybride bussen te zijn aangekondigd.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten