Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Daniel schreef:Ze rijden met "Geen dienst" erop, heb ze de week voor de kerst nog zien rijden bij De Klomp. Overigens zag ik laatst een Utrechtse bus op lijn 5 op OV-zoeker, dus het probleem dat de Utrechtse wagens in Gelderland geen realtime hebben is inmiddels wel opgelost.
Lijn 83 had eerder al een bestemming als er een Gelderse wagen reed (was in het begin nog niet zo), en lijn 5 was vanmorgen nog steeds gratis met een Utrechts sterabonnement
De 3248 en 3249 staan op Veluwe, zodat ze niet op andere lijnen in Utrecht terecht kunnen komen. Ze rijden met ‘Geen dienst’ als de chauffeur niet handmatig het lijnnummer invoert. In principe kunnen ze heel het rondje lijnnummer + bestemming tonen.
Realtime is alleen mogelijk als er een omloopnummer ingevoerd wordt, de laatste tijd zitten er ook Setra’s op het rondje, die zie je dan dus wel gewoon.
Van de zes bussen die nodig zijn, rijden er vier van de Veluwe en twee van Utrecht.
Iemand een foto van de 1879? Ik zat er vandaag in. Toen ik uitstapte en naar de bus keek, leek er aan het logo iets anders te zijn dan bij andere bussen. Kon het niet plaatsen. Foto maken zelf lukte niet.
Update: thuis even op Google gekeken. De bus heeft alleen Syntus Utrecht erop staan, maar dan geen Keolis Group eronder.
Dat is niet de enige Citea met een gedeeltelijk ontbrekend logo. De 1890 had dat enkele weken geleden aan de andere zijde bijvoorbeeld ook. Ik weet alleen niet meer wat er ontbrak.
De 1639 reed vanmiddag op lijn 8. De bus had geen A4 met Besseling-nummer achter de voorruit.
De 1614 is in ieder geval niet van Pouw. Daar zat ik vanmiddag in op een omloop van Syntus. In het najaar reed de 1613 nog voor Syntus. De 1612 is zeer waarschijnlijk van Pouw.
Vandaag in de 1038, 1886 en 1626 gezeten. Alle 3 hadden ze niet-werkende schermen.
Wat mij ook op valt dat de Setra's bijzonder vaak kapotte verlichting hebben. Ik heb nog geen Citea gezien met kapotte verlichting. Zijn het LED lampen of Xenon lampen in de Citea's? Wellicht zouden ze dat ook in die Setra's moeten zetten, zal op termijn een aardig kostenplaatje worden anders.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Citea's met schermen op zwart heb ik de laatste tijd bijna dagelijks, niet werkende wifi in die Citea's ook trouwens. Er rijden ook nog altijd Citea's met een vermelding van de staking op 4 januari op de schermen, maar dat betreft een willekeurig aantal wagens want in sommige andere is die melding er wel netjes vanaf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
In die Setra's zitten gewoon halogeenlampen. Die H1-lampjes die in de koplampen gaan zijn de kosten niet hoor, maar ze worden natuurlijk wel vrij intensief gebruikt, dus gaan ze ook eerder stuk, zeker als er geen afvoer van de warmte plaatsvindt (als de bus met lampen aan stilstaat, bijvoorbeeld). Ik zie ze ook vrijwel altijd met de volledige verlichting aan rijden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
dnmw2705 schreef:Wat mij ook op valt dat de Setra's bijzonder vaak kapotte verlichting hebben. Ik heb nog geen Citea gezien met kapotte verlichting.
Een Citea heeft twee series dimlichten: als de eerste een storing heeft (zoals een kapotte lamp) wordt automatisch gewisseld naar de tweede serie, dat zijn de binnenste lampen van de drie naast elkaar.
De u-ov ebusco's in de stad Utrecht rijden op lijn 1, van de syntus BYD's heb ik nog niet gehoord dat ze al in reizigersdienst gereden hebben, maar ik houd t dan ook niet actief bij.
Lijn 45 schreef:Rijden de elektrische bussen op vaste omlopen
In ieder geval rijdt sinds een week of twee een bus op een vaste ochtendomloop. Vanochtend mee gereisd trouwens. De bus heeft in tegenstelling tot de Setra's en Citea's een typisch stadsbusinterieur, de zitplaatsen zijn vrij krap en het interieur heeft verder nogal een hoog tupperware-gehalte. Ook ontbreken de infoschermen en is de bus luidruchtiger dan ik had verwacht.