Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Was een concessie eis. Maxim had het een keer eerder uitgelegd. Bussen zijn met name voor de 272, omdat ze hier een hele grote afstand moeten overbruggen en het ook een lijn is waar iedereen tot De Uithof zit en dan is been ruimte belangrijk.
In alle andere Setra's, die dus wel die 4 stoelen hebben, hadden er nog wel 2 bij geplaatst kunnen worden.
In de Amba's van CXX had je achterin 1 stoeltje minder aan beide kanten. Dat was ook wel fijn voor de achterste rij. Nu blijven die plaatsen vaak ongevuld omdat niet iedereen langs elkaar wilt op de kleine stukje en was de oplossing van CXX daar erg handig. Zie tegenwoordig geen bus meer die die indeling zo heeft!
In alle andere Setra's, die dus wel die 4 stoelen hebben, hadden er nog wel 2 bij geplaatst kunnen worden.
In de Amba's van CXX had je achterin 1 stoeltje minder aan beide kanten. Dat was ook wel fijn voor de achterste rij. Nu blijven die plaatsen vaak ongevuld omdat niet iedereen langs elkaar wilt op de kleine stukje en was de oplossing van CXX daar erg handig. Zie tegenwoordig geen bus meer die die indeling zo heeft!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het nadeel van die Connexxion opstelling is dat je geen vierzit heb in die bussen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Volgens mij waren de oude Connexxion-bussen in de provincie qua stoelopstelling zou goed als gelijk aan de tegelijk afgeleverde serie in een ander kleurtje voor het BRU. Daar was het aanwezig zijn van alle stoelen in de rijrichting destijds een eis, allicht dat het daarom ook in de provincie-wagens zo was.
Iemand trouwens recent de 1204 nog gezien? Ik kom de afgelopen weken steeds een S418 tegen op de eerste middagrit van 680 die in het begin van de huidige dienstregeling met Citaro G werd gereden. Vanmorgen trouwens ook een S418 op de versterkingsrit Renswoude - Amersfoort op diezelfde 680, dat was voorheen een S415 voor de gelede uit. 's Ochtends kan ik echter niet goed zeggen of die gelede er wel of niet reed, want die rit zit vaak net in Ederveen als mijn bus tussen Renswoude en De Klomp rijdt.
Oftewel, gelijke beenruimte als in de S418's. Echter is 15-meter wat overdreven op de 272, dus rijden er afwijkende S415's op.dnmw2705 schreef:Was een concessie eis. Maxim had het een keer eerder uitgelegd. Bussen zijn met name voor de 272, omdat ze hier een hele grote afstand moeten overbruggen en het ook een lijn is waar iedereen tot De Uithof zit en dan is been ruimte belangrijk.
Iemand trouwens recent de 1204 nog gezien? Ik kom de afgelopen weken steeds een S418 tegen op de eerste middagrit van 680 die in het begin van de huidige dienstregeling met Citaro G werd gereden. Vanmorgen trouwens ook een S418 op de versterkingsrit Renswoude - Amersfoort op diezelfde 680, dat was voorheen een S415 voor de gelede uit. 's Ochtends kan ik echter niet goed zeggen of die gelede er wel of niet reed, want die rit zit vaak net in Ederveen als mijn bus tussen Renswoude en De Klomp rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
1204 rijdt alleen nog op de ochtendrit ;)
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik wil nog een keertje achter die citaro's aan eerlijk gezegd. (A) (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Doordeweeks genoeg kansen in de omgeving Woerden!
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Van hoelaat tot hoelaat?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die S415 heb ik, denk ik, vanmiddag als mat rit op de rondweg Oost te Veenendaal gezien, bij de Firezone, rijdend richting Rhenen omstreeks 15:15. Chauffeuse aan het stuur.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Welke S415? We hadden het hier over scholierenlijnen en die gaan niet MAT maar vol naar Rhenen.
@Tom523: Dank, dan weet ik dat ik nog even moet wachten tot het 's ochtends licht is voor ik de camera mee naar 't werk neem ;)
@Tom523: Dank, dan weet ik dat ik nog even moet wachten tot het 's ochtends licht is voor ik de camera mee naar 't werk neem ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Men is daar niet erg consequent in. De 1639 heeft ook voor Besseling op de 272 gereden, maar die heeft altijd de normale stoelopstelling gehad.dnmw2705 schreef:Was een concessie eis. Maxim had het een keer eerder uitgelegd. Bussen zijn met name voor de 272, omdat ze hier een hele grote afstand moeten overbruggen en het ook een lijn is waar iedereen tot De Uithof zit en dan is been ruimte belangrijk.
Gaat de 1640 weer de stadaardindeling terugkrijgen nu hij niet meer voor Besseling rijdt?
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik ben voor de 646 gegaan die om 2 uur uit Gouda vertrekt. Als je mee wil reizen raad ik je aan na Wilnis in te stappen. Dan heb je gegarandeerd de 1202 te pakken.dylanwild94 schreef:Ik wil nog een keertje achter die citaro's aan eerlijk gezegd. (A) (A)
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De Ambassador's 3248 en 3249 staan op de stalling in Amersfoort. Gaan deze naar een andere concessie?
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat zijn ze al. In een andere concessie. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 772
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik zag op Utrecht Centraal deze bus:
Het bijzondere aan deze bus is dat de motor een stuk kleiner is dan de gelede Citaro's van U-OV.
Het bijzondere aan deze bus is dat de motor een stuk kleiner is dan de gelede Citaro's van U-OV.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik kwam vanmorgen (en gisteren) de 1023 tegen die een grote T op een papiertje achter de voorruit had. Wat is daarvan de betekenis?
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Telbus.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
What the ... is een telbus?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Een bus die telt. Het aantal passagiers dus, door middel van sensoren boven de deuren.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Vroeger, bij Centraal Nederland, zaten er een soort klaptreden op de in- en uitstaptrappen. Daar zaten ook een soort sensoren in. Je kunt je anno 2018 wel afvragen of het tellen op deze wijze nog zin heeft; we hebben immers de OV-chipkaart. En PIN-transacties kun je ook mee laten tellen. En contant betalen kan straks niet meer. Dus kun je altijd 100% van alle reizigers tellen!
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Al ik dan noch incheck en noch een kaartje koop wordt ik niet geteld hoor. (A) En als ik wel een kaartje koop wordt er niet geregistreerd waar ik uitstap.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Alleen de RET en GVB gebruiken die.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
HTM, EBS, en ik dacht zelfs dat connexxion er al wat heeft
Laatst gewijzigd door cassie127 op vr 16 feb 2018, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Oh zo. Ik ging meer uit van de theoretische benadering. Silly moi. :@dylanwild94 schreef:Alleen de RET en GVB gebruiken die.
🍉
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat maakte zo'n lekker klik-klak geluidje. :DLittlebusdriver schreef:Vroeger, bij Centraal Nederland, zaten er een soort klaptreden op de in- en uitstaptrappen. Daar zaten ook een soort sensoren in. (..)
Volgens mij hadden vele busmaatschappijen iets dergelijks. Ken het van de NZH ook, namelijk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 73 gasten