Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wageningen1998
Berichten: 987
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

dnmw2705 schreef:
Lijn 45 schreef:De 1043 is volledig aangepast. Dus met klapzitjes en een lage valdiator bij de rolstoelplek.
Is die stop lamp ook gefixt? Vond dat het bij de 16xx serie niet heel netjes was afgewerkt, maar werkte wel perfect
Wat is er niet netjes aan dan? Gewoon boven de schermen is prima toch?
Mdk
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Mdk »

Wageningen1998 schreef:
dnmw2705 schreef: Is die stop lamp ook gefixt? Vond dat het bij de 16xx serie niet heel netjes was afgewerkt, maar werkte wel perfect
Wat is er niet netjes aan dan? Gewoon boven de schermen is prima toch?
betekent dit dat ze de stopschermen zichtbaar aan het maken zijn voor alle passagiers?
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

Alle oude Setra's krijgen stoplampen op de plek van de nieuwe Setra's.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Suus schreef:Als iemand Rosero 1804 zoekt, die heeft brand gehad in Mijdrecht en is terug naar Slowakije.
Volgens OV-zoeker reed 'ie vandaag gewoon op de M1, wellicht een andere geweest?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

Ik vernam dat er een bus op de dienst in Mijdrecht zijn motorkap had verloren door een motorbrand en dat zou de 1804 geweest moeten zijn, maar het kan zijn dat de bron het nummer dus fout had.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Wageningen1998 schreef:
dnmw2705 schreef:
Lijn 45 schreef:De 1043 is volledig aangepast. Dus met klapzitjes en een lage valdiator bij de rolstoelplek.
Is die stop lamp ook gefixt? Vond dat het bij de 16xx serie niet heel netjes was afgewerkt, maar werkte wel perfect
Wat is er niet netjes aan dan? Gewoon boven de schermen is prima toch?
Op de foto niet helemaal goed zichtbaar. Ze hebben de stoplamp uit de voorkant weggeschroefd en boven de schermen geplaatst waarna het met een plaatje afgewerkt is. Je zit dus kleur verschil en schroefjes.
Spoiler: show
Afbeelding
Bron: bus-planet.com
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

@Suus: Kan nooit een grote brand geweest zijn, er is nieteens een alarmering van de brandweer terug te vinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

marvinkok, in het andere topic, schreef:In de wandelgangen een tijdje inderdaad vernomen dat Syntus geledes besteld (heeft) voor Pouw. Verdere details qua merk etc heb ik niet.
Als ik dat lees denk ik aan gelede Citea's, vanwege uniformiteit in het wagenpark (en eventuele inzet op tunnellijnen). Hoe denken jullie daarover?
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door yordietje »

@lijn45 je zou wel is gelijk kunnen hebben ;)
We gaan het zien!
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Gelede Citea's zouden wel meest logisch zijn dan inderdaad.

Het is wel apart dat ik 102 de enige gelede lijn gaat worden
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

Als ik het goed begrijp gaan de geledes allen in de spitsen rijden. In de daluren zullen ze vast op andere lijnen ingezet worden.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door marvinkok »

Citaro's zou veel logischer zijn als je het over uniformiteit hebt, die rijden er tenslotte al bij Syntus...
Een gelede Citea heeft 0,0 overeenkomsten met de LLE's die er rijden. Hooguit het stuurwiel en een paar dashboardknopjes...
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

Heeft een Citaro C2 G dan zo veel gemeen met een Citaro Facelift (II) G?
Wageningen1998
Berichten: 987
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

marvinkok schreef:Citaro's zou veel logischer zijn als je het over uniformiteit hebt, die rijden er tenslotte al bij Syntus...
Een gelede Citea heeft 0,0 overeenkomsten met de LLE's die er rijden. Hooguit het stuurwiel en een paar dashboardknopjes...
Die in Amsterdam (enige gelede Citea's die ik ken) hebben de motor ook achterin zitten, grote kast die flink plek inneemt
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door marvinkok »

Dus omdat de motor achterin zit zijn ze gelijk?
Daarnaast is er bij de TD al meer C2 expertise nu met de capacity van Zwolle...
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

De Citaro's hebben veel gemeen met elkaar. C2 met Facelift 2 en ook daarvoor. Alleen is het interieur gerestyled, maar tegelijkertijd is er niet veel veranderd in het passagiersgebeuren. Dan komt die nog bijna compleet overeen met de Citaro uit 1998/2001.

De Citea SLFA komt overeen met SLF. De LLE en SLFA hebben nul gemeen in een oogopslag.
Zelfs de plek van de motor is anders. Het enige wat gelijk is, is de hoogte waarbij ik wel vragen heb hoe ze in een LLE een Low Entry interieur hebben kunnen proppen en bij een SLFA niet. Stahoogte verschilt ook maar 7 centimeter.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

Als d.m.v. achterinliggende motor de bussen gelijk zijn, is een Solaris Urbino 8,9 gelijk aan een Integro L bij wijze van spreke
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Wageningen1998
Berichten: 987
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

marvinkok schreef:Dus omdat de motor achterin zit zijn ze gelijk?
Daarnaast is er bij de TD al meer C2 expertise nu met de capacity van Zwolle...
Nee dat bedoel ik niet te zeggen, bedoel het meer aan te geven als ongelijkheid
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door nvdw »

Wat leuk, weer een ouderwetse busaanschafspeculatiediscussie!

Centen, beschikbaarheid en concessie-eisen, dat zijn de criteria. Syntus heeft een mooi lijntje lopen met Evobus (Mercedes, Setra) dus een Citaro ligt voor de hand, maar als de buurman van Pouw (MAN) een paar leuke geledes in de aanbieding heeft... Het moet in elk geval wel op tijd beschikbaar zijn.

Onderhoud van bussen wordt vrijwel niet meer door de vervoerders zelf gedaan, dat zal het breekpunt niet zijn.

Een Citea LLE heeft een kleinere wielmaat dan de meeste andere bussen (19,5 inch waar 22,5 inch gebruikelijk is). Dat scheelt behoorlijk voor de instaphoogte en het verschil in stahoogte tussen een LLE en SLF zal daar ook wel vandaan komen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

Ik snap nu ook het verschil in hoogte. Vandaar dat de SLFA geen low Entry gebeuren van binnen heeft en ook die 7cm hoogte verschil van binnen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Zouden het wel splinternieuwe geledes worden?

Het is een wijziging voor 2018.. en dan alleen voor de spits.. het kan in 2019 toch weer anders worden?
Zit je met net nieuw aangeschafte geledes.. :shock:

Het kan natuurlijk wel via een short-lease contractje.. al zal dat geen voordelig tarief zijn, denk ik zo, met zo'n korte looptijd..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Opvallend gezien al het materieel van Syntus zelf is en de onderaannemers er blijkbaar nog nieteens een eigen logo op mogen plakken: de 1803 rijdt met uitsluitend Pouw-nummer 117 op het busje rond, waar de eveneens bij Pouw rijdende 1802 gewoon "1802" op het busje heeft staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

Er stond vanmiddag een Connexxion Amba met een geel-oranje totaalreclame op het Syntus-gedeelte van de stalling in Amersfoort. Weet iemand wat die daar doet?

Kan het zijn dat de ochtendrit van Besseling op lijn 8 niet altijd met hun Rošero wordt gereden? Ik zie soms op die tijd een S 511 op die route rijden. De rit van de 7 die daarop volgt wordt wel met Rošero gereden.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Michael 1988 »

Ik zag dit gisteren plots toen ik van werk naar huis reed en was me niet eerder opgevallen. Vandaag probeerde ik dichter bij te komen, maar lukte niet (afgesloten priveterrein. Maar op het terrein van Verhoeven Elektro Techniek (althans ze staan achter hun bedrijfspand en het terrein is alleen via hun terrein bereikbaar) in Oss staan minimaal 15 ex Syntus Utrecht ambassadors. Dus mocht iemand zich afgevraagd hebben waar een deel van de amba's naar toe zijn gegaan. Naar onder andere hier dus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef:Er stond vanmiddag een Connexxion Amba met een geel-oranje totaalreclame op het Syntus-gedeelte van de stalling in Amersfoort. Weet iemand wat die daar doet?
Volgens mij is dat een van de pensioenbussen van het pensioenfonds OV, afgelopen week stond die nog bij U-OV in Utrecht.
Kan het zijn dat de ochtendrit van Besseling op lijn 8 niet altijd met hun Rošero wordt gereden? Ik zie soms op die tijd een S 511 op die route rijden. De rit van de 7 die daarop volgt wordt wel met Rošero gereden.
De keren dat ik die rit zag op 8 reed er gewoon een Rosero op, maar heb wel eigen materieel van Besseling op Amersfoort CS gezien op tijden dat ik afvroeg welke rit het dan reed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten