Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Mij lijkt juist de afspraak dat de bussen NIET van Syntus zijn, omdat het voor de vervoerder goedkoper is om bussen aan een tourbedrijf te geven die deze ook voor ander vervoer kan inzetten.
Ik heb geen onderschrift
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Ja.. Dat zou je denken. Ik heb altijd al gedacht dat de bussen van Syntus waren, want er kunnen zomaar lijnen gaan komen waar langere bussen nodig zijn en dan wilt Syntus de bussen gewoon kunnen wisselen.

Dat was ook wat die persoon op Facebook zei.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5256
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

Een paar S415's van Besseling hebben vorige week op het NS-vervoer tussen Amf en Ut gereden.
Ze zijn wel van Syntus, maar ik denk dat Besseling er ook andere ritten mee mag rijden.
Richard38
Berichten: 76
Lid geworden op: za 10 dec 2016, 15:57

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Richard38 »

Oke. Maar Besseling heeft genoeg eigen materieel. Wat als er nu wat gebeurd met zo'n bus. Snap best dat chauffeurs in zo'n mooie nieuwe bus willen rijden. Maar om die bussen maar overal voor in te zetten lijkt me niet de bedoeling. Maar dat is mijn mening hierover
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 15 jul 2017, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: vorige bericht verwijderd.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5256
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

Deden ze dat niet ook met hun S315's toen die voor SVN reden?
Richard38
Berichten: 76
Lid geworden op: za 10 dec 2016, 15:57

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Richard38 »

Dat weet ik zo eigenlijk niet meer. Maar toch blijf ik erbij dat ze het niet kunnen maken om deze bussen maar overal voor in te zetten
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 15 jul 2017, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: vorige bericht verwijderd.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door MdJ »

Waarom zou het niet moeten mogen?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

Is aan de orde van de dag bij praktisch alle onderaannemers in het OV.

TCR, Besseling en Tourquase zetten hun OV-Bussen in bij treinvervangend busvervoer.

Oostenrijk gebruikt haar bussen voor werkelijk alles, zoals schoolreisjes en schoolzwemmen. Ben ze alleen nog niet tegengekomen bij treinvervangend busvervoer.

Sommige maatschappijen zetten ook hun Flixbussen in bij treinvervangend busvervoer, in ieder geval Verhoef doet dat.

Ringelberg zet zelfs de spelersbus van Feyenoord in bij treinvervangend busvervoer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

In de vorige concessie Utrecht zag je de Integro's van Pouw Vervoer ook altijd wel ergens op NS-vervoer. Het is toen zelfs voorgekomen dat er een Ambassador op een Uithoflijn reed doordat de Integro's "op" waren door het TVV rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Het (juridisch) eigendom van de Syntus bussen ligt bij de partij die, uiteindelijk, de factuur voor de bussen aan de leverancier betaald heeft.

Het lijkt mij logisch dat Syntus met de onderaannemers een bruikleenoverkomst, tegen financiële vergoeding, heeft afgesloten.
Daarin zullen wel de voorwaarden voor inzet en gebruik, omgang met het materiaal én wie verantwoordelijk is voor zaken wanneer e.e.a mis gaat.
Onderaannemer zal wel zorg moeten dragen voor de juiste verzekeringen en, desgewenst, vergunningen etc. om het vervoer over de weg legaal te kunnen doen.

Nou, de onderaannemer zal wel een vergoeding voor gebruik van de bus aan Syntus betalen, wat in de mindering gebracht wordt op het te factureren bedrag aan Syntus voor de geleverde (vervoerde) reizigers. Kan ik mij zo voorstellen.. :wink:


Suus schreef: (..)

Oostenrijk gebruikt haar bussen voor werkelijk alles, zoals schoolreisjes en schoolzwemmen. (..).
Dát is, volgens mij, één van de type reizen waar een touringcarfirma voor in het leven geroepen is.. :)
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Suus schreef: Ringelberg zet zelfs de spelersbus van Feyenoord in bij treinvervangend busvervoer.
Dan mag ik hopen dat deze niet in Amsterdam rijden...

Toen Connexxion nog in Utrecht reed was het trouwens wat duidelijker: de bussen waren in Connexxion kleurstelling, maar hadden de naam van de onderaannemer.
Ik heb geen onderschrift
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Maar dus onderaannemers sturen een factuur met de aantallen van reizigers, personeel en brandstof kosten naar de vervoerder(in dit geval SYntus)?

Tourquase rijdt bijvoorbeeld alle nachtlijnen.. Nu rijdt vanaf Utrecht alleen de N50, dus die zal in de vakantie wel vol zitten nu, maar stel deze rijdt leeg. Krijgt Tourquase dan alleen de onkostenvergoeding van Syntus?
Of is het startprijs + omkosten + (x-bedrag X aantal reizigers) = totaal bedrag (oid)

Nu heb ik de N81 een paar keer gespot en heb ik hem toch vaker leeg door Zeist ri station gezien dan gevuld.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

dnmw2705 schreef:Maar dus onderaannemers sturen een factuur met de aantallen van reizigers, personeel en brandstof kosten naar de vervoerder(in dit geval SYntus)?

Tourquase rijdt bijvoorbeeld alle nachtlijnen.. Nu rijdt vanaf Utrecht alleen de N50, dus die zal in de vakantie wel vol zitten nu, maar stel deze rijdt leeg. Krijgt Tourquase dan alleen de onkostenvergoeding van Syntus?
Of is het startprijs + omkosten + (x-bedrag X aantal reizigers) = totaal bedrag (oid)

(..).
Hoe specifiek, dat weet ik niet. Denk dat de échte insiders daar meer over kunnen schrijven.. (naar dat wel niet kunnen / mogen) :wink:

In ieder geval, de onderaannemers kunnen het niet voor niks doen.. Zij hebben een bieding gedaan op het werkpakket dat Syntus aangeboden heeft.
Net zoals Syntus een verrekening met de provincie zal doen, zullen de onderaannemers dat met Syntus doen. Naar ik aanneem..
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5256
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

Daniel schreef:In de vorige concessie Utrecht zag je de Integro's van Pouw Vervoer ook altijd wel ergens op NS-vervoer.
Dat gold ook voor Kassing en Betuwe Express, die naast Pouw op de Uithoflijnen reden. Vorige week zag ik een van de Intergo's van Kassing.

Rijdt Pouw eigenlijk nog wel TVV?
sirvinniei schreef: Toen Connexxion nog in Utrecht reed was het trouwens wat duidelijker: de bussen waren in Connexxion kleurstelling, maar hadden de naam van de onderaannemer.
Dat gold alleen voor de drie Amba's van Pouw. De andere bussen hadden of geen XX kleurstelling (Integro) of geen opschriften van de onderaannemer (Tourquase).
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Z2N »

Ik heb recentelijk nog met Pouw gereisd bij werkzaamheden tussen Woerden en Utrecht, dat lijkt me dus wel. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

Durashift schreef:
Suus schreef: (..)

Oostenrijk gebruikt haar bussen voor werkelijk alles, zoals schoolreisjes en schoolzwemmen. (..).
Dát is, volgens mij, één van de type reizen waar een touringcarfirma voor in het leven geroepen is.. :)
Ja hehe, ik bedoel de OV-bussen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

De Scania Higer A30 bussen (die in Waterland ingezet worden) rijden in het weekend bij Oostenrijk als tourbus. Zijn ongetwijfeld de luxeste OV-bussen van Nederland :Y (Maar dit is een beetje off-topic sorry.)
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Spoiler: show
Afbeelding
Ik denk(!) dat Syntus maar al te graag heeft dat Pouw en Tourquase in de Setra's vervangend/evenementen vervoer doet... Gratis reclame en naambekendheid

Foto's zijn van zojuist, na Nederland - Noorwegen!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Waar hebben ze reclame voor te maken dan? Hooguit het feit dat ze met Setra's rijden die redelijk luxe zijn voor het normale stad-en streekvervoer maar ik denk niet dat mensen hun auto laten staan speciaal voor de Setra's :lol:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5256
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

En al helemaal niet als ze rijden voor Syntus Ut. :D

Saan de Rosero's die nog niet in dienst zijn bij Evobus?
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Lijn 45 schreef:En al helemaal niet als ze rijden voor Syntus Ut. :D
Geen Syntus liefhebber? :P
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5256
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

Het is meer dat niet iedereen weet waar Ut voor staat. :wink:
Waren die bussen van Pouw of van Besseling?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Je kan aan de foto's al zien dat het Pouw was die dit vervoer reed, op een van de foto's rijdt er immers een Integro uit de vorige concessie achter :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Ik denk dat er wel degelijk mensen de auto laten staan als ze in zo'n bus hebben gezeten die toch bij hun door het dorp rijden.. als je in het algemeen kijkt naar de luxe van de bussen van Syntus Utrecht en die bussen rijden toch bij je door het dorp heen waarom zou je dan niet de bus pakken naar je werk of naar het station of weet ik veel wat. ze hebben toen ook met de bussen van Syntus Utrecht in Almere gereden, ook dat zal wel op mooie reclame zijn geweest voor wat komen gaat in het eind van het jaar.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door marvinkok »

Alle bussen zijn "eigendom" van Syntus. Er zal wel geschoven worden met materiaal, als dat niet al gebeurd. Alle bussen (Setra in ieder geval) zijn voor zover ik weet hetzelfde, dus het maakt in principe niet uit wat Besseling/Tourquase/etc. meeneemt. Allen zijn voorzien van gordels en tachograaf. Ik zou er ook niet raar van opkijken als er bijvoorbeeld eind van het jaar 15m door Syntus zelf gebruikt worden voor de Uithoflijnen, want onderaannemers zijn leuk en makkelijk, maar leveren ook een hoop gedoe en geregel op wat geregeld niet lekker loopt...
Maar ik ben maar een chaufeur/machinistin opleiding ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten