Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Michael 1988 schreef:minimaal 15 ex Syntus Utrecht ambassadors.
Ik neem aan dat dat de Tourquases zijn.
Ik heb geen idee. Vanaf de N239 kun je ze zien staan (althans als je komt vanaf het noorden en richting het zuiden rijdt), alleen zoals ik al zei stonden ze achter een gesloten hek. Of eigenlijk hekken. Enige wat ik kon zien is dat sommige een groene dakunit hebben en andere witte. De busnummers (als ze die nog hadden) kon ik niet aflezen.
Zojuist zat ik met m´n bus achter de 3249 (omloop 304) die als MAT-rit onderweg was van Utrecht Centraal via de Europalaan ri. A12, vermoedelijk vanuit Montfoort rijdend dan?
In elk geval afkomstig van een dienstrit, door de achterruit kon ik nog op ´t scherm in de bus (in de Gelderlandse layout) z´n aankomst op Utrecht CS Jaarbeurszijde zien staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Weet je ook welke lijn hij vandaan kwam (dat blijft bij Syntus vaak hangen)? Zowel Montfoort als Mijdrecht hebben lege ritten van en naar Utrecht Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nee, dat was door de afstand en de drukte in de bus waar ik in zat niet te zien. En op het koersdisplay van de bus stond alleen "Garage".
Maargoed, het omloopnummer zou de stalling al moeten kunnen identificeren, wel grappig gezicht trouwens dat aan het omloopnummerbordje alleen nog een 0 zat en daar een papiertje achter gezet was met "3 4" in plaats van gewoon een papiertje met "304" achter de ruit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Speedmaster schreef:Welke voertuigen waar vandaan komen of dat het inhuur is kan je zien aan de omloopnummers:
Omloopnummers beginnend met 1** zijn stalling Amersfoort
Omloopnummers beginnend met 2** zijn stalling Ede
Omloopnummers beginnend met 3** zijn stalling Bunnik
Omloopnummers beginnend met 4** zijn stalling Mijdrecht
Omloopnummers beginnend met 5** zijn stalling Montfoort
En als ik het goed heb zijn omloopnummers beginnend met 9** inhuur
Wel is het zo dat een omloopnummer alleen de vertrekstalling weergeeft, een bus uit bijvoorbeeld Montfoort kan aan het eind van zijn dienst binnenlopen op de vestiging Bunnik en krijgt dus de volgende dag een omloopnummer van Bunnik.
Laatst gewijzigd door dnmw2705 op wo 04 okt 2017, 16:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Dat klopt niet. Ik ken meerdere omlopen waarvan ik zeker weet dat er materieel uit Mijdrecht op rijdt waarvan het omloopnummer met 5 begint, idem dito voor omlopen van Montfoort (bussen die daar eindigen) waarvan de omloop met 4 begint.
De laatste rit van omloop 423 op zaterdag is de 102 naar Woerden die om 0:29 vertrekt op Utrecht Centraal. Die rijdt daarna leeg naar garage Montfoort.
De 501 is de omloop van de stadsdienst Mijdrecht, die vanzelfsprekend in garage Mijdrecht begint en eindigt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Maargoed, als 3xx Bunnik is past dat wel vrij goed bij een MAT-rit naar de garage die richting A12 rijdt. Stalling Bunnik ligt immers ook naast de A12.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Speedmaster schreef:
Wel is het zo dat een omloopnummer alleen de vertrekstalling weergeeft, een bus uit bijvoorbeeld Montfoort kan aan het eind van zijn dienst binnenlopen op de vestiging Bunnik en krijgt dus de volgende dag een omloopnummer van Bunnik.
Het kan dus zijn dat die bus uit Mijdrecht en dus in Montfoort eindigt. Of ik begrijp je verkeerd Suus
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Speedmaster schreef:
Wel is het zo dat een omloopnummer alleen de vertrekstalling weergeeft, een bus uit bijvoorbeeld Montfoort kan aan het eind van zijn dienst binnenlopen op de vestiging Bunnik en krijgt dus de volgende dag een omloopnummer van Bunnik.
Het kan dus zijn dat die bus uit Mijdrecht en dus in Montfoort eindigt. Of ik begrijp je verkeerd Suus
Je gaat geen minibus van Montfoort naar Mijdrecht laten rijden om daar dan de stadsdienst te rijden, dus het lijkt mij dat in de post van Speedmaster 4 en 5 zijn omgedraaid. Zou ook de enige afwijking zijn bij een nummering met de klok mee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Slimme constructie. Stopknop nog niet dichtbij volgens mij. Durf niet te zeggen hoe goed je er bij kunt.. Wel positieve aanpassing. Dit was de 1063. Stoplamp is nog niet aangepast evenals het hele frame eigenlijk.
Overigens, bij het gebruik van deze constructie, hadden er nog wel twee stoeltjes geplaatst kunnen worden. Nogmaals, positieve aanpassing!
In Apeldoorn rijdt nu een Witte Citaro met als nummer 9993. (Geen idee welk 11xx nummer het is) Dit is een citaro uit de tijd dat ze hier tijdelijk dienst deden. Vandaar ook nog steeds de sticker over dat de bussen nog besteld zijn.
Ik zag zojuist twee tijdelijke syntus utrecht bussen op station apeldoorn staan, de (huidige) 9991, ook een citaro zonder bestikkering, en de 4145 (abma), die rijdt hier volgensmij al langer rond, er xitten nog wat SU stickers op, maar de "nieuwe bussen besteld" stickers hebben ze grotendeels verwijderd.