Wat is er niet netjes aan dan? Gewoon boven de schermen is prima toch?dnmw2705 schreef:Is die stop lamp ook gefixt? Vond dat het bij de 16xx serie niet heel netjes was afgewerkt, maar werkte wel perfectLijn 45 schreef:De 1043 is volledig aangepast. Dus met klapzitjes en een lage valdiator bij de rolstoelplek.
Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
betekent dit dat ze de stopschermen zichtbaar aan het maken zijn voor alle passagiers?Wageningen1998 schreef:Wat is er niet netjes aan dan? Gewoon boven de schermen is prima toch?dnmw2705 schreef: Is die stop lamp ook gefixt? Vond dat het bij de 16xx serie niet heel netjes was afgewerkt, maar werkte wel perfect
Bij twijfel altijd klagen
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Alle oude Setra's krijgen stoplampen op de plek van de nieuwe Setra's.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Volgens OV-zoeker reed 'ie vandaag gewoon op de M1, wellicht een andere geweest?Suus schreef:Als iemand Rosero 1804 zoekt, die heeft brand gehad in Mijdrecht en is terug naar Slowakije.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik vernam dat er een bus op de dienst in Mijdrecht zijn motorkap had verloren door een motorbrand en dat zou de 1804 geweest moeten zijn, maar het kan zijn dat de bron het nummer dus fout had.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Op de foto niet helemaal goed zichtbaar. Ze hebben de stoplamp uit de voorkant weggeschroefd en boven de schermen geplaatst waarna het met een plaatje afgewerkt is. Je zit dus kleur verschil en schroefjes.Wageningen1998 schreef:Wat is er niet netjes aan dan? Gewoon boven de schermen is prima toch?dnmw2705 schreef:Is die stop lamp ook gefixt? Vond dat het bij de 16xx serie niet heel netjes was afgewerkt, maar werkte wel perfectLijn 45 schreef:De 1043 is volledig aangepast. Dus met klapzitjes en een lage valdiator bij de rolstoelplek.
- Spoiler: show
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
@Suus: Kan nooit een grote brand geweest zijn, er is nieteens een alarmering van de brandweer terug te vinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als ik dat lees denk ik aan gelede Citea's, vanwege uniformiteit in het wagenpark (en eventuele inzet op tunnellijnen). Hoe denken jullie daarover?marvinkok, in het andere topic, schreef:In de wandelgangen een tijdje inderdaad vernomen dat Syntus geledes besteld (heeft) voor Pouw. Verdere details qua merk etc heb ik niet.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
@lijn45 je zou wel is gelijk kunnen hebben ;)
We gaan het zien!
We gaan het zien!
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Gelede Citea's zouden wel meest logisch zijn dan inderdaad.
Het is wel apart dat ik 102 de enige gelede lijn gaat worden
Het is wel apart dat ik 102 de enige gelede lijn gaat worden
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als ik het goed begrijp gaan de geledes allen in de spitsen rijden. In de daluren zullen ze vast op andere lijnen ingezet worden.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Citaro's zou veel logischer zijn als je het over uniformiteit hebt, die rijden er tenslotte al bij Syntus...
Een gelede Citea heeft 0,0 overeenkomsten met de LLE's die er rijden. Hooguit het stuurwiel en een paar dashboardknopjes...
Een gelede Citea heeft 0,0 overeenkomsten met de LLE's die er rijden. Hooguit het stuurwiel en een paar dashboardknopjes...
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die in Amsterdam (enige gelede Citea's die ik ken) hebben de motor ook achterin zitten, grote kast die flink plek inneemtmarvinkok schreef:Citaro's zou veel logischer zijn als je het over uniformiteit hebt, die rijden er tenslotte al bij Syntus...
Een gelede Citea heeft 0,0 overeenkomsten met de LLE's die er rijden. Hooguit het stuurwiel en een paar dashboardknopjes...
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dus omdat de motor achterin zit zijn ze gelijk?
Daarnaast is er bij de TD al meer C2 expertise nu met de capacity van Zwolle...
Daarnaast is er bij de TD al meer C2 expertise nu met de capacity van Zwolle...
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De Citaro's hebben veel gemeen met elkaar. C2 met Facelift 2 en ook daarvoor. Alleen is het interieur gerestyled, maar tegelijkertijd is er niet veel veranderd in het passagiersgebeuren. Dan komt die nog bijna compleet overeen met de Citaro uit 1998/2001.
De Citea SLFA komt overeen met SLF. De LLE en SLFA hebben nul gemeen in een oogopslag.
Zelfs de plek van de motor is anders. Het enige wat gelijk is, is de hoogte waarbij ik wel vragen heb hoe ze in een LLE een Low Entry interieur hebben kunnen proppen en bij een SLFA niet. Stahoogte verschilt ook maar 7 centimeter.
De Citea SLFA komt overeen met SLF. De LLE en SLFA hebben nul gemeen in een oogopslag.
Zelfs de plek van de motor is anders. Het enige wat gelijk is, is de hoogte waarbij ik wel vragen heb hoe ze in een LLE een Low Entry interieur hebben kunnen proppen en bij een SLFA niet. Stahoogte verschilt ook maar 7 centimeter.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als d.m.v. achterinliggende motor de bussen gelijk zijn, is een Solaris Urbino 8,9 gelijk aan een Integro L bij wijze van spreke
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nee dat bedoel ik niet te zeggen, bedoel het meer aan te geven als ongelijkheidmarvinkok schreef:Dus omdat de motor achterin zit zijn ze gelijk?
Daarnaast is er bij de TD al meer C2 expertise nu met de capacity van Zwolle...
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wat leuk, weer een ouderwetse busaanschafspeculatiediscussie!
Centen, beschikbaarheid en concessie-eisen, dat zijn de criteria. Syntus heeft een mooi lijntje lopen met Evobus (Mercedes, Setra) dus een Citaro ligt voor de hand, maar als de buurman van Pouw (MAN) een paar leuke geledes in de aanbieding heeft... Het moet in elk geval wel op tijd beschikbaar zijn.
Onderhoud van bussen wordt vrijwel niet meer door de vervoerders zelf gedaan, dat zal het breekpunt niet zijn.
Een Citea LLE heeft een kleinere wielmaat dan de meeste andere bussen (19,5 inch waar 22,5 inch gebruikelijk is). Dat scheelt behoorlijk voor de instaphoogte en het verschil in stahoogte tussen een LLE en SLF zal daar ook wel vandaan komen.
Centen, beschikbaarheid en concessie-eisen, dat zijn de criteria. Syntus heeft een mooi lijntje lopen met Evobus (Mercedes, Setra) dus een Citaro ligt voor de hand, maar als de buurman van Pouw (MAN) een paar leuke geledes in de aanbieding heeft... Het moet in elk geval wel op tijd beschikbaar zijn.
Onderhoud van bussen wordt vrijwel niet meer door de vervoerders zelf gedaan, dat zal het breekpunt niet zijn.
Een Citea LLE heeft een kleinere wielmaat dan de meeste andere bussen (19,5 inch waar 22,5 inch gebruikelijk is). Dat scheelt behoorlijk voor de instaphoogte en het verschil in stahoogte tussen een LLE en SLF zal daar ook wel vandaan komen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik snap nu ook het verschil in hoogte. Vandaar dat de SLFA geen low Entry gebeuren van binnen heeft en ook die 7cm hoogte verschil van binnen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zouden het wel splinternieuwe geledes worden?
Het is een wijziging voor 2018.. en dan alleen voor de spits.. het kan in 2019 toch weer anders worden?
Zit je met net nieuw aangeschafte geledes..
Het kan natuurlijk wel via een short-lease contractje.. al zal dat geen voordelig tarief zijn, denk ik zo, met zo'n korte looptijd..
Het is een wijziging voor 2018.. en dan alleen voor de spits.. het kan in 2019 toch weer anders worden?
Zit je met net nieuw aangeschafte geledes..
Het kan natuurlijk wel via een short-lease contractje.. al zal dat geen voordelig tarief zijn, denk ik zo, met zo'n korte looptijd..
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Opvallend gezien al het materieel van Syntus zelf is en de onderaannemers er blijkbaar nog nieteens een eigen logo op mogen plakken: de 1803 rijdt met uitsluitend Pouw-nummer 117 op het busje rond, waar de eveneens bij Pouw rijdende 1802 gewoon "1802" op het busje heeft staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Er stond vanmiddag een Connexxion Amba met een geel-oranje totaalreclame op het Syntus-gedeelte van de stalling in Amersfoort. Weet iemand wat die daar doet?
Kan het zijn dat de ochtendrit van Besseling op lijn 8 niet altijd met hun Rošero wordt gereden? Ik zie soms op die tijd een S 511 op die route rijden. De rit van de 7 die daarop volgt wordt wel met Rošero gereden.
Kan het zijn dat de ochtendrit van Besseling op lijn 8 niet altijd met hun Rošero wordt gereden? Ik zie soms op die tijd een S 511 op die route rijden. De rit van de 7 die daarop volgt wordt wel met Rošero gereden.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik zag dit gisteren plots toen ik van werk naar huis reed en was me niet eerder opgevallen. Vandaag probeerde ik dichter bij te komen, maar lukte niet (afgesloten priveterrein. Maar op het terrein van Verhoeven Elektro Techniek (althans ze staan achter hun bedrijfspand en het terrein is alleen via hun terrein bereikbaar) in Oss staan minimaal 15 ex Syntus Utrecht ambassadors. Dus mocht iemand zich afgevraagd hebben waar een deel van de amba's naar toe zijn gegaan. Naar onder andere hier dus.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Volgens mij is dat een van de pensioenbussen van het pensioenfonds OV, afgelopen week stond die nog bij U-OV in Utrecht.Lijn 45 schreef:Er stond vanmiddag een Connexxion Amba met een geel-oranje totaalreclame op het Syntus-gedeelte van de stalling in Amersfoort. Weet iemand wat die daar doet?
De keren dat ik die rit zag op 8 reed er gewoon een Rosero op, maar heb wel eigen materieel van Besseling op Amersfoort CS gezien op tijden dat ik afvroeg welke rit het dan reed.Kan het zijn dat de ochtendrit van Besseling op lijn 8 niet altijd met hun Rošero wordt gereden? Ik zie soms op die tijd een S 511 op die route rijden. De rit van de 7 die daarop volgt wordt wel met Rošero gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 143 gasten