Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De BYD's hebben inmiddels een nummer:
De rode draagt voortaan het nummer 1900. De grijze gaat als 1901 door het leven.
De nummers staan niet op de bus, maar staan op een A4'tje achter de voorruit.
Edit: De 1900 heeft nu realtime informatie.
De rode draagt voortaan het nummer 1900. De grijze gaat als 1901 door het leven.
De nummers staan niet op de bus, maar staan op een A4'tje achter de voorruit.
Edit: De 1900 heeft nu realtime informatie.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De 1651 van Pouw zag ik gister rijden bij de Schiphol Plaza als Bastion hotel shuttle.
https://www.flickr.com/photos/yannick25 ... 9hZ-YNCk9r
https://www.flickr.com/photos/yannick25 ... 9hZ-YNCk9r
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dan rijden er nu dus 2 (ex-)Syntus Setra's rond op Schiphol.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zag net de 1811 rijden op de 102 richting Utrecht CS
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ja, en? Dat is toch gewoon een VDL Citea?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De 1811 is een roseo. (of hoe je het ook schrijft.)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Volgens onze good old Wiki is dat een Rosero First.
En dan nog, een Citea op lijn 102 is toch ook best bijzonder?
En dan nog, een Citea op lijn 102 is toch ook best bijzonder?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Citea's komen wel vaker een ritje op lijnen in het westen, die schijnen weleens tussen een omloop van lijn 50 in te zitten.
Maar een Rosero op 102 is wel unieker, kennelijk waren de Setra's op in Woerden.
Maar een Rosero op 102 is wel unieker, kennelijk waren de Setra's op in Woerden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
's ochtends rijdt er ook altijd een Setra op lijn 85.
Best leuk om te zien die omloop :)
En om 07.50 altijd automatisch een citea op de 280
Best leuk om te zien die omloop :)
En om 07.50 altijd automatisch een citea op de 280
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Niet altijd, heb 's ochtends al vaak zat een Amba op beide Utrechtse omlopen gezien. In het weekend wel Setra's op 5/83/85 gezien.
Op die omloop 280 die rond 7.50 uur Veenendaal uit rijdt zat vanmorgen idd een Citea, die bus doet de 280 heen en weer (had 'm vanmorgen nog naar Veenendaal toe).
Ook weleens een Setra op die omloop gezien trouwens.
Op die omloop 280 die rond 7.50 uur Veenendaal uit rijdt zat vanmorgen idd een Citea, die bus doet de 280 heen en weer (had 'm vanmorgen nog naar Veenendaal toe).
Ook weleens een Setra op die omloop gezien trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zat jij in de Citea vanmorgen? Ik wel :D Jij reist toch altijd met X80 nu?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Bijna altijd, maar was vanmorgen laat en 280 van Amersfoort naar de Korte Dreef met overstap op de X80 uit Rhenen vormt m'n kwartiersdienst naar De Klomp :)
Zal je net zien dat vanmorgen die X80 +6 had, maar was nog altijd sneller dan op de volgende X80 uit Amersfoort wachten.
Zal je net zien dat vanmorgen die X80 +6 had, maar was nog altijd sneller dan op de volgende X80 uit Amersfoort wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Tegenwoordig rijden er in de avonduren sowieso Rosero's op de 102.Daniel schreef:Citea's komen wel vaker een ritje op lijnen in het westen, die schijnen weleens tussen een omloop van lijn 50 in te zitten.
Maar een Rosero op 102 is wel unieker, kennelijk waren de Setra's op in Woerden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Is dat planmatig? Of rijden er ook Setra's in de avonduren op lijn 102? Het is natuurlijk ook zo dat die rosero's in de avond op de 102 terechtkomen omdat ze dan doorrijden als stadslijn 3/5 richting Molenvliet.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Vanochtend had ik de 1900, die heeft een afwijkend interieur ten opzichte van de 1901, zoals een langsbank met zes zitplaatsen tussen de voor en middendeur. Wat is de topsnelheid eigenlijk, de bus is niet zo snel volgens mij, ik had het gevoel dat het op de provinciale weg niet echt opschoot.Lijn 45 schreef:De BYD's hebben inmiddels een nummer:
De rode draagt voortaan het nummer 1900. De grijze gaat als 1901 door het leven.
De nummers staan niet op de bus, maar staan op een A4'tje achter de voorruit.
Edit: De 1900 heeft nu realtime informatie.
Laatst gewijzigd door Ronald op vr 26 jan 2018, 16:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Volgens de achterzijde van de bus kunnen ze maximaal 70.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ok, dat verklaart het wel.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wat hebben die Setra's veel beenruimte na de uitstapdeur. :o
Het gevoel werd nog versterkt op omdat ik erna in een Ambassador van U-OV zat.
Het gevoel werd nog versterkt op omdat ik erna in een Ambassador van U-OV zat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ook ten opzichte van de Citea's is de beenruimte in die Setra's immens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De beenruimte is nog het grootst bij de eerste stoel aan de niet-deurzijde achter de achtste deur van de 1640 - 1645, daar kan je je benen strekken zonder ergens tegen aan te stoten.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Op welke rit en op welke lijn zat je dan in de 1900?Ronald schreef:Vanochtend had ik de 1900, die heeft een afwijkend interieur ten opzichte van de 1901, zoals een langsbank met zes zitplaatsen tussen de voor en middendeur. Wat is de topsnelheid eigenlijk, de bus is niet zo snel volgens mij, ik had het gevoel dat het op de provinciale weg niet echt opschoot.Lijn 45 schreef:De BYD's hebben inmiddels een nummer:
De rode draagt voortaan het nummer 1900. De grijze gaat als 1901 door het leven.
De nummers staan niet op de bus, maar staan op een A4'tje achter de voorruit.
Edit: De 1900 heeft nu realtime informatie.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik geloof dat Ronald van de 2 gebruik maakt. Ik heb de elektrische bussen al op de meeste stadslijnen en de 17 en 217 zien rijden.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik ben vooral benieuwd naar de specifieke rit.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De laatste weken rijdt er regelmatig een BYD op omloop 50105 (op de onderstaande ritten):
Code: Selecteer alles
76 05.25 Amf Zeldertseweg 05.31 Bsn Haarbrug-Noord
76 05.31 Bsn Haarbrug-Noord 06.00 Amf Centraal Station
17 06.05 Amf Centraal Station E 06.22 Lsd Bedrijventerrein De Horst
17 06.22 Lsd Bedrijventerrein De Horst 06.42 Amf Centraal Station
2 06.46 Amf Centraal Station F 06.59 Amf Het Rode Hert
2 06.59 Amf Het Rode Hert 07.22 Amf Centraal Station
6 07.26 Amf Centraal Station H 07.38 Amf Ganzenstraat
6 07.38 Amf Ganzenstraat 08.02 Amf Centraal Station
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Waarom is er eigenlijk voor gekozen om de 1640 - 1645 met vier stoelen minder uit te rusten?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 180 gasten