Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Was een concessie eis. Maxim had het een keer eerder uitgelegd. Bussen zijn met name voor de 272, omdat ze hier een hele grote afstand moeten overbruggen en het ook een lijn is waar iedereen tot De Uithof zit en dan is been ruimte belangrijk.

In alle andere Setra's, die dus wel die 4 stoelen hebben, hadden er nog wel 2 bij geplaatst kunnen worden.
In de Amba's van CXX had je achterin 1 stoeltje minder aan beide kanten. Dat was ook wel fijn voor de achterste rij. Nu blijven die plaatsen vaak ongevuld omdat niet iedereen langs elkaar wilt op de kleine stukje en was de oplossing van CXX daar erg handig. Zie tegenwoordig geen bus meer die die indeling zo heeft!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Het nadeel van die Connexxion opstelling is dat je geen vierzit heb in die bussen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Volgens mij waren de oude Connexxion-bussen in de provincie qua stoelopstelling zou goed als gelijk aan de tegelijk afgeleverde serie in een ander kleurtje voor het BRU. Daar was het aanwezig zijn van alle stoelen in de rijrichting destijds een eis, allicht dat het daarom ook in de provincie-wagens zo was.
dnmw2705 schreef:Was een concessie eis. Maxim had het een keer eerder uitgelegd. Bussen zijn met name voor de 272, omdat ze hier een hele grote afstand moeten overbruggen en het ook een lijn is waar iedereen tot De Uithof zit en dan is been ruimte belangrijk.
Oftewel, gelijke beenruimte als in de S418's. Echter is 15-meter wat overdreven op de 272, dus rijden er afwijkende S415's op.

Iemand trouwens recent de 1204 nog gezien? Ik kom de afgelopen weken steeds een S418 tegen op de eerste middagrit van 680 die in het begin van de huidige dienstregeling met Citaro G werd gereden. Vanmorgen trouwens ook een S418 op de versterkingsrit Renswoude - Amersfoort op diezelfde 680, dat was voorheen een S415 voor de gelede uit. 's Ochtends kan ik echter niet goed zeggen of die gelede er wel of niet reed, want die rit zit vaak net in Ederveen als mijn bus tussen Renswoude en De Klomp rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Tom523 »

1204 rijdt alleen nog op de ochtendrit ;)
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Ik wil nog een keertje achter die citaro's aan eerlijk gezegd. (A) (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Tom523 »

Doordeweeks genoeg kansen in de omgeving Woerden!
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Van hoelaat tot hoelaat?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Die S415 heb ik, denk ik, vanmiddag als mat rit op de rondweg Oost te Veenendaal gezien, bij de Firezone, rijdend richting Rhenen omstreeks 15:15. Chauffeuse aan het stuur. 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Welke S415? We hadden het hier over scholierenlijnen en die gaan niet MAT maar vol naar Rhenen.

@Tom523: Dank, dan weet ik dat ik nog even moet wachten tot het 's ochtends licht is voor ik de camera mee naar 't werk neem ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5242
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

dnmw2705 schreef:Was een concessie eis. Maxim had het een keer eerder uitgelegd. Bussen zijn met name voor de 272, omdat ze hier een hele grote afstand moeten overbruggen en het ook een lijn is waar iedereen tot De Uithof zit en dan is been ruimte belangrijk.
Men is daar niet erg consequent in. De 1639 heeft ook voor Besseling op de 272 gereden, maar die heeft altijd de normale stoelopstelling gehad.

Gaat de 1640 weer de stadaardindeling terugkrijgen nu hij niet meer voor Besseling rijdt?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ovVeluwe »

dylanwild94 schreef:Ik wil nog een keertje achter die citaro's aan eerlijk gezegd. (A) (A)
Ik ben voor de 646 gegaan die om 2 uur uit Gouda vertrekt. Als je mee wil reizen raad ik je aan na Wilnis in te stappen. Dan heb je gegarandeerd de 1202 te pakken.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5242
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

De Ambassador's 3248 en 3249 staan op de stalling in Amersfoort. Gaan deze naar een andere concessie?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Dat zijn ze al. In een andere concessie. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
rooddolfijn
Berichten: 727
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door rooddolfijn »

Ik zag op Utrecht Centraal deze bus:
Afbeelding
Het bijzondere aan deze bus is dat de motor een stuk kleiner is dan de gelede Citaro's van U-OV.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5242
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

Ik kwam vanmorgen (en gisteren) de 1023 tegen die een grote T op een papiertje achter de voorruit had. Wat is daarvan de betekenis?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Telbus.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

What the ... is een telbus?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Een bus die telt. Het aantal passagiers dus, door middel van sensoren boven de deuren.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Littlebusdriver »

Vroeger, bij Centraal Nederland, zaten er een soort klaptreden op de in- en uitstaptrappen. Daar zaten ook een soort sensoren in. Je kunt je anno 2018 wel afvragen of het tellen op deze wijze nog zin heeft; we hebben immers de OV-chipkaart. En PIN-transacties kun je ook mee laten tellen. En contant betalen kan straks niet meer. Dus kun je altijd 100% van alle reizigers tellen!
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Al ik dan noch incheck en noch een kaartje koop wordt ik niet geteld hoor. (A) En als ik wel een kaartje koop wordt er niet geregistreerd waar ik uitstap. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Hainje »

Wegwerpchipkaartje.
🍉
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Alleen de RET en GVB gebruiken die.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door cassie127 »

HTM, EBS, en ik dacht zelfs dat connexxion er al wat heeft
Laatst gewijzigd door cassie127 op vr 16 feb 2018, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Hainje »

dylanwild94 schreef:Alleen de RET en GVB gebruiken die.
Oh zo. Ik ging meer uit van de theoretische benadering. Silly moi. :@
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Littlebusdriver schreef:Vroeger, bij Centraal Nederland, zaten er een soort klaptreden op de in- en uitstaptrappen. Daar zaten ook een soort sensoren in. (..)
Dat maakte zo'n lekker klik-klak geluidje. :D

Volgens mij hadden vele busmaatschappijen iets dergelijks. Ken het van de NZH ook, namelijk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten