Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Lijn 45
Berichten: 1062
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Lijn 45 » Di 05 Sep 2017, 07:53

@dnmw: 503, buurtbus Speuld - Garderen en aflosbus zijn ook bestemmingen die worden gebruikt voor matritten.

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1738
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor BrengMe » Di 05 Sep 2017, 15:12

Ze zijn wel creatief daar bij Syntus Utrecht :lol:
---

dennistd
Berichten: 2079
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dennistd » Di 05 Sep 2017, 20:01

Dat is maar net wat de chauffeur er zelf voor zet: standaard is het 'Geen dienst' en naar de stalling 'Garage'.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

slingermonyet
Berichten: 83
Lid geworden op: Di 19 Mei 2015, 11:43

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor slingermonyet » Wo 06 Sep 2017, 00:02

Ik zag in de avond een amba als 80 richting centraal. Waarom rijden ze nog? Er zijn voldoende setra en nieuwe tunnelbussen.

Lijn 45
Berichten: 1062
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Lijn 45 » Wo 06 Sep 2017, 06:49

De Setra's worden aangepast. Daardoor kunnen er minder rijden en rijden een paar Amba's mee.

Mdk
Berichten: 103
Lid geworden op: Ma 15 Mei 2017, 12:20

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Mdk » Wo 06 Sep 2017, 20:51

Kan iemand mijn geheugen opfrissen en uitleggen wat een matrit is?
Bij twijfel altijd klagen

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 3079
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor isadora » Wo 06 Sep 2017, 20:53

Gokje: ledig-materieel-rit?
“Better to keep one’s mouth closed and be thought a fool, than to open it and remove all doubt.” ~ Abraham Lincoln

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 28093
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Wo 06 Sep 2017, 21:06

Klopt ja, of in gewoon Nederlands: een rit met een lege bus van bv. het eindpunt van z'n eerste rit naar het beginpunt van z'n volgende rit. Of van de garage naar het beginpunt van de dienst.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

dnmw2705
Berichten: 1120
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dnmw2705 » Vr 08 Sep 2017, 13:21

Rijden die BYD's eigenlijk al? Wordt allemaal wel wat 'kort' met testen als ze in december de nieuwe BYD's het intreden gaan doen.

Lijn 45
Berichten: 1062
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Lijn 45 » Vr 08 Sep 2017, 13:56

Die staan nog steeds op de stalling. Als ze gaan rijden wordt dat vast en zeker hier vermeld. :wink:

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 28093
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Za 09 Sep 2017, 21:21

Ze staan zelfs op een opvallend manier in de stalling, namelijk achterstevoren :wink: Al het andere materieel staat met de neus naar het hek, maar de BYD's precies andersom. Lijkt erg op kennelijk niet voor de inzet bestemd zijn.

Bij de werkplaats aan de andere kant van de straat staat een groot bord dat Buspartners Amersfoort aan het verbouwen... met een grote foto van een Syntus Overijssel-bus erop :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Lijn 45
Berichten: 1062
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Lijn 45 » Ma 11 Sep 2017, 07:33

De rode BYD rijdt nu op de 76. Ik heb geen nummer kunnen ontwaren.

Lijn 45
Berichten: 1062
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Lijn 45 » Do 14 Sep 2017, 08:52

De 1043 is volledig aangepast. Dus met klapzitjes en een lage valdiator bij de rolstoelplek.

slingermonyet
Berichten: 83
Lid geworden op: Di 19 Mei 2015, 11:43

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor slingermonyet » Do 14 Sep 2017, 15:06

Lijn 45 schreef:De 1043 is volledig aangepast. Dus met klapzitjes en een lage valdiator bij de rolstoelplek.

Naar mijn menig vindt ik dat de bagagedragers weg mogen. Het word bijna nooit gebruikt en als je ver achterin zit zie je de infoschermen nauwelijks. voor de lange bussen zou het wel van toepassing kunnen zijn.

Wageningen1998
Berichten: 922
Lid geworden op: Di 06 Dec 2016, 18:54

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Wageningen1998 » Do 14 Sep 2017, 15:09

Misschien dat rek wat inkorten, hoewel ik niet denk dat dat makkelijk mogelijk is.

slingermonyet
Berichten: 83
Lid geworden op: Di 19 Mei 2015, 11:43

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor slingermonyet » Do 14 Sep 2017, 15:43

Of de linke lange rek we halen. Welke stadsbus/lijn rijdt nog met een begagerek? Toen de nieuwe ambas in A'foort kwamen hadden ze ook van die begagerekken maar later weggehaald Zijn.
Laatst gewijzigd door Zugführer op Do 14 Sep 2017, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 28093
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Do 14 Sep 2017, 18:41

Dat er een bagagerek is is natuurlijk wel handig in combinatie met het feit dat de Setra's een nogal krap gangpad hebben, daar wil je dus absoluut geen bagage in hebben en dan is een rek wel zo praktisch.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Mdk
Berichten: 103
Lid geworden op: Ma 15 Mei 2017, 12:20

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Mdk » Do 14 Sep 2017, 20:03

Daar komt bij dat de stangen aan de rekken bijzonder goede steun bieden in een drukke bus, veel beter dan de hangende handvatjes die je vaak in andere bussen ziet.
Bij twijfel altijd klagen

Wageningen1998
Berichten: 922
Lid geworden op: Di 06 Dec 2016, 18:54

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Wageningen1998 » Do 14 Sep 2017, 20:37

Die hangende handvatjes bieden inderdaad nauwelijks steun + dat er stopknoppen zijn bevestigd aan die stangen van het bagagerek.

sirvinniei
Berichten: 1758
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Do 14 Sep 2017, 21:49

Daniel schreef:Dat er een bagagerek is is natuurlijk wel handig in combinatie met het feit dat de Setra's een nogal krap gangpad hebben, daar wil je dus absoluut geen bagage in hebben en dan is een rek wel zo praktisch.

Dat is ook het idee bij veel treinen, maar die rekken blijven meestal ongebruikt...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 28093
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Do 14 Sep 2017, 22:35

Volgens mij is het gangpad in de gemiddelde trein nog ruimer dan in een Setra van Syntus Utrecht anders :wink: En in treinen blijven ze vooral ongebruikt omdat een beetje koffer er al niet meer in past, wat dat betreft is de ruimte boven het rek in de Setra's een stuk bruikbaarder.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 34713
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Suus » Vr 15 Sep 2017, 09:56

Als iemand Rosero 1804 zoekt, die heeft brand gehad in Mijdrecht en is terug naar Slowakije.
Rame à l'approche

dnmw2705
Berichten: 1120
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dnmw2705 » Vr 15 Sep 2017, 11:20

Lijn 45 schreef:De 1043 is volledig aangepast. Dus met klapzitjes en een lage valdiator bij de rolstoelplek.

Is die stop lamp ook gefixt? Vond dat het bij de 16xx serie niet heel netjes was afgewerkt, maar werkte wel perfect

Jurre
Berichten: 919
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Jurre » Vr 15 Sep 2017, 14:24

Suus schreef:Als iemand Rosero 1804 zoekt, die heeft brand gehad in Mijdrecht en is terug naar Slowakije.

En als iemand Setra 1019 zoekt, deze heeft vanmorgen een gebouw gekopt op busstation Hilversum.

Lijn 45
Berichten: 1062
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Lijn 45 » Vr 15 Sep 2017, 15:32

Als iemand de 1063 zoekt, die heeft een aanrijding gehad.

dnmw2705 schreef:
Lijn 45 schreef:De 1043 is volledig aangepast. Dus met klapzitjes en een lage valdiator bij de rolstoelplek.

Is die stop lamp ook gefixt? Vond dat het bij de 16xx serie niet heel netjes was afgewerkt, maar werkte wel perfect

De stoplamp zit op dezelfde plek als die in de 1600 reeks.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten