Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 18 jan 2017, 19:41
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Bij de info haven bij bushalte Kerklaan in Hoogland (halte van lijn 204 en X4) staat een ouwe MAN bus in blauwe Syntus kleuren, busnummer 307. Ik denk defect?
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De 307 is van Besseling, het zou ook kunnen dat deze wordt gebruikt voor een groepsreis. Deze bussen zie ik ook wel vaker langs de weg staan, laatst nog een bij de halte Dongestraat.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Lijn 45 schreef:van de 1183 die niet de veolia 5283 was?
- Spoiler: show
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat is de ex 5283, ik dacht dat er nog een 1183 was.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Welk voertuig is de 9990.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als ik het goed heb is het een van de BYD elektrische bussen. Maar dat ie nu op de 272 rijdt doet anders vermoeden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Op de BYDs staan aan de buitenkant geen nummers, dus helaas lastig te zeggen onder welk nummertje die rijden zolang ik ze nog niet gespot heb. Maar gezien de inzet op 272 zou het nog een eigen wagen van Besseling kunnen zijn die daar tijdelijk rijdt tot de vloot compleet is?
Blijkbaar zijn alle tijdelijke midi's ondertussen weg uit Amersfoort trouwens. Nadat lijn 1 in het weekend al vaak met 12-meter reed de laatste weken zag ik vanmiddag nog een Setra op weg naar de Amersfoortse stalling met "381 Garage" erop, lijkt wat overkill voor dat lijntje
Blijkbaar zijn alle tijdelijke midi's ondertussen weg uit Amersfoort trouwens. Nadat lijn 1 in het weekend al vaak met 12-meter reed de laatste weken zag ik vanmiddag nog een Setra op weg naar de Amersfoortse stalling met "381 Garage" erop, lijkt wat overkill voor dat lijntje
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De midi's zijn ook bijna allemal uit dienst, ik heb recent alleen nog de 1160 (op de M1) en de 3312 (op de 74) zien rijden.
Dat is de 1155.Daniel schreef:Er staat nog een Caetano in het Tourquase-deel van de stalling.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Meeste tijdelijke bussen zullen nog wel blijven rijden aangezien de December Setra's allemaal voorzien gaan worden van modificaties. Of het om lopendeband werk gaat of stuk voor stuk durf ik niet te zeggen.
Begreep dat de 16xx ook nog niet helemaal 'goed' zijn qua aanpassing richtlijnen
Begreep dat de 16xx ook nog niet helemaal 'goed' zijn qua aanpassing richtlijnen
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dan durf ik te concluderen dat in het najaar echt alles rijd...
Als de 16xx ook nog niet helemaal goed zijn..
Als de 16xx ook nog niet helemaal goed zijn..
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De tijdelijke bussen moeten van de provincie deze Zaterdag allemaal uit dienst zijn.
Daar staan ze niet meer, ik zag ze ook niet in de rest van de Syntus stalling.Daniel schreef:De beide BYD's staan nu trouwens helemaal voorin in de stalling.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat gaat echt niet lukken denk ik...
Dan komt er een tekort.
Zeker nu ook die citea dan in de puin is gereden.
Dan komt er een tekort.
Zeker nu ook die citea dan in de puin is gereden.
-
- Berichten: 986
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
In puin is overdreven, alleen de voorruit ligt eruit
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Lijn 45 schreef:De tijdelijke bussen moeten van de provincie deze Zaterdag allemaal uit dienst zijn.
Ach, het is na het weekend zomerdienst. Tijd zat om alvast wat materieel aan te passen en geen tijdelijk spul meer nodig te hebben.yordietje schreef:Dat gaat echt niet lukken denk ik...
Dan komt er een tekort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als regulier materieel moet alles met nieuwe bussen gereden worden. Alleen het tijdelijk materieel dat dan rijdt tijdens de aanpassingen van de setra's, als dat al zou moeten, heeft dan de status 'reserve'. In de zomer rijden minder bussen, dus meer ruimte om aan te passen. Echter: de vervanging van zo'n bus is van veel minder belang. Een enkele bus van 100 bussen is de reden dat de Provincie zo'n eis neerlegt. Maar dan nog: je hebt te maken met externen die ook niet sneller kunnen. Zou zo'n electrische bus uitvallen, zou de Provincie veel meer waarde moeten hechten dat er een bus rijdt, niet een electrische.
Al zou de Citea niet snel in dienst kunnen, en vervangen wordt door tijdelijk materieel, kraait daar niemand naar. Echter: er zou echt wel iets van reserve moeten zijn aangeschaft.
Al zou de Citea niet snel in dienst kunnen, en vervangen wordt door tijdelijk materieel, kraait daar niemand naar. Echter: er zou echt wel iets van reserve moeten zijn aangeschaft.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Momenteel is bekend dat de 1802 op M1 rijdt. Dit brengt mijn conclusies op het volgende lijstje (mag gebruikt worden om de wiki te bewerken)
1xx: buurtbus
1001-1101: Setra S415 Syntus
1102-1204: tijdelijk materieel voor zowel Syntus als Tourquase
1205-1209: Integro's Pouw
15xx: Touringcar Besseling
1602-1639: Setra S415 Syntus
1640-1646: Setra S415 Besseling
1700-1725: Setra S418 Tourquase
1726-1727: Setra S418 Pouw
1801: Rosero First Besseling
1802-1812: Rosero First Syntus
1813: Rosero First Pouw
1870-1890: Citea Syntus
9102-9107: MAN gasbus Syntus
1xx: buurtbus
1001-1101: Setra S415 Syntus
1102-1204: tijdelijk materieel voor zowel Syntus als Tourquase
1205-1209: Integro's Pouw
15xx: Touringcar Besseling
1602-1639: Setra S415 Syntus
1640-1646: Setra S415 Besseling
1700-1725: Setra S418 Tourquase
1726-1727: Setra S418 Pouw
1801: Rosero First Besseling
1802-1812: Rosero First Syntus
1813: Rosero First Pouw
1870-1890: Citea Syntus
9102-9107: MAN gasbus Syntus
Laatst gewijzigd door ovVeluwe op do 29 jun 2017, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
En de 4046. Ook tijdelijk materiaal.
En de 3248
En de 3248
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het zou mij niet verbazen als de Setra's uit de 1000-serie bij de aanpassingen om ze gelijk te maken aan de nieuwe serie vernummerd gaan worden naar 1501-1601. Waarom anders beginnen met de 1602? Verder is de 1000-serie ook in gebruik door de auto's van service&controle.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Was Rosero 1813 niet van Pouw?
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die van pouw was me nog niet bekend, heb hem aangepast.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het lijstje klopt nog niet, want Pouw krijgt meer dan één Rosero (en Besseling meen ik ook, dus dat zal wel dwars door elkaar gaan lopen dan).
Er rijden trouwens ook nog altijd 12-meters rond op de Uithoflijnen dus blijkbaar zijn nog niet alle S418's aanwezig.
En die hele omnummering was er toch wegen doublures met voormalig materieel? Die heb je in de 1500-serie nogsteeds. Die Service en controleauto's maken niet zo uit, die hebben toch geen EBS lijkt me?
Er rijden trouwens ook nog altijd 12-meters rond op de Uithoflijnen dus blijkbaar zijn nog niet alle S418's aanwezig.
1602 omdat ze op een doodsimpele manier omgenummerd hebben: je kunt op de bussen nog best redelijk goed zien dat ze er een 1 vanaf gekrabt hebben en daar een 6 voor in de plaats geplakt hebben.dennistd schreef:Het zou mij niet verbazen als de Setra's uit de 1000-serie bij de aanpassingen om ze gelijk te maken aan de nieuwe serie vernummerd gaan worden naar 1501-1601. Waarom anders beginnen met de 1602? Verder is de 1000-serie ook in gebruik door de auto's van service&controle.
En die hele omnummering was er toch wegen doublures met voormalig materieel? Die heb je in de 1500-serie nogsteeds. Die Service en controleauto's maken niet zo uit, die hebben toch geen EBS lijkt me?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zou het dan niet mogelijk kunnen zijn dat wanneer al he tijdelijke materieel eruit is gegooid de 1600 serie wordt teruggenummerd?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die optie lijkt mij reëler dan de 10xx.naar 15xx nummeren.
Wat gaat er gebeuren met de Citaro's, Sprinters en Lion's City's, gaan deze terug naar de vorige vervoerder of gaan ze naar een doorverkoper/sloper?
Ik zag afgelopen week verschillende proefritten met de S418's, en dan vooral op (en rond) de route van lijn 70, is die lijn toekomstig inzetgebied?
Wat gaat er gebeuren met de Citaro's, Sprinters en Lion's City's, gaan deze terug naar de vorige vervoerder of gaan ze naar een doorverkoper/sloper?
Ik zag afgelopen week verschillende proefritten met de S418's, en dan vooral op (en rond) de route van lijn 70, is die lijn toekomstig inzetgebied?
-
- Berichten: 986
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Mag ik niet hopen met dat gekronkel in Soest.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Jazeker! Lijn 70 zit 's ochtends vanaf Amersfoort CS helemaal vol door allemaal scholieren die naar MBO Amersfoort Bokkeduinen gaan. Dus ik denk dat ze de 15 m daar dan ook willen inzetten, zodat er nog wat zitplek is..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 72 gasten