Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Moet wel weer even wennen :p
Vraag me wel af of het verstandig was om weer een ander merk te kiezen, er zijn van al 4 andere merken bussen in Utrecht...
Vraag me wel af of het verstandig was om weer een ander merk te kiezen, er zijn van al 4 andere merken bussen in Utrecht...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Setra en Mercedes is beide Evobus, zo heel verschillend is dat dus ook weer niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Maar je moet toch een paar extra onderdelen hebben voor de Citaro, die de S415 & S418 bussen niet hebben.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Je hebt niet zoveel keus, want Setra maakt geen gelede bussen meer.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ziet er strak uit! *bus*
Het valt me op dat de stoelen een eigen stoelbekleding hebben, terwijl de bussen tweedehands zouden zijn.
Het valt me op dat de stoelen een eigen stoelbekleding hebben, terwijl de bussen tweedehands zouden zijn.
-
- Berichten: 6183
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Je weet dat in Mannheim de Mercedes fabriek is. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Mooie bussen! Op welke lijn(en) komen ze nou ook alweer?
Wat betreft het merk, setra em rose rose Zijn inderdaad uitgesloten voor geleden, dan houd je Allen vdl over, maar ik meen me te herinneren dat een forumlid heeft geroepen dat de citea's lfa technisch gezien flink anders zijn dan de citea's die er nu rijden. (lle?)
Wat betreft het merk, setra em rose rose Zijn inderdaad uitgesloten voor geleden, dan houd je Allen vdl over, maar ik meen me te herinneren dat een forumlid heeft geroepen dat de citea's lfa technisch gezien flink anders zijn dan de citea's die er nu rijden. (lle?)
Bij twijfel altijd klagen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Volgens eerdere berichten van mensen dicht op het vuur in dit topic zijn ze gewoon nieuw hoorLijn 45 schreef:Het valt me op dat de stoelen een eigen stoelbekleding hebben, terwijl de bussen tweedehands zouden zijn.
Dat zal je altijd hebben, ongeacht het model omdat in een gelede nu eenmaal onderdelen zitten die niet in een 12-meterbus voorkomen. Daarnaast heeft men die onderdelen echt niet op voorraad in de werkplaats van Syntus, die bestellen ze gewoon wanneer nodig bij de importeur en dat is dus voor Setra en Mercedes hetzelfde bedrijf.Stadsbus schreef:Maar je moet toch een paar extra onderdelen hebben voor de Citaro, die de S415 & S418 bussen niet hebben.
@Mdk: lijnen staan een paar pagina's terug. In elk geval 102, maar ook enkele scholierenlijnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Mooi hoor, die Citaro. Moest wel even lachen om het dashboard, zo typisch Nederlands... heel veel knoppen zonder functie, de eenvoudigste tellerbak, kortom de exacte tegenpool van de chique aangeklede demo's zoals Mercedes ze op een beurs op de stand zet. Het stuurwiel is dan wel weer hip met allemaal knopjes erop. Dat was dan zeker standaard zonder meerprijs ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Heel toevallig is dat allemaal hetzelfde: Evobus doet namelijk ook het onderhoud aan de Setra's. Er is alleen een eigen werkplaats in Zwolle volgens mij, in Apeldoorn doet TSN het deels, in Goor zit de Oad die Twente doet.Daniel schreef:Daarnaast heeft men die onderdelen echt niet op voorraad in de werkplaats van Syntus, die bestellen ze gewoon wanneer nodig bij de importeur en dat is dus voor Setra en Mercedes hetzelfde bedrijf.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Inderdaad, in Apeldoorn komt er altijd een TSN busje als een bus defect is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Doet buspartners Amersfoort (tegenover de stalling) dan alleen de Citea's en Rosero's?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik heb daar ook Setra's onderhoud zien krijgen, maar het kan zijn dat ze hun ruimte ter beschikking stellen aan Evobus.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Laatst heb ik er nog een Setra en allGO MAN in zien staan.Daniel schreef:Doet buspartners Amersfoort (tegenover de stalling) dan alleen de Citea's en Rosero's?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Amba 5007 en Optares 3312 en 5313 staan er ook.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Staat de 3312 er nog steeds? Ik dacht dat ik die vandaag in Apeldoorn zag staan.
Beetje off-topic: weet iemand het lot van de 5007?
Beetje off-topic: weet iemand het lot van de 5007?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het zou best kunnen dat de 3312 in Apeldoorn staat. De laatste keer dat ik bij de stalling in Amersfoort geweest ben is al weer even geleden.
Ik neem aan dat de 5007 hersteld gaat worden bij buspartners. Anders zou deze niet naar Amersfoort zijn gesleept
Ik neem aan dat de 5007 hersteld gaat worden bij buspartners. Anders zou deze niet naar Amersfoort zijn gesleept
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ook de 1724 heeft op de zwarte (dwars)balk van de deur Pouw stickers.Daniel schreef:Wist dat ze er twee hadden, maar kon zogauw niet herinneren dat de 1725 er daar een van was. Was 'ie in eerste instantie ook niet blijkt uit jouw edit op de wiki
De 1725 reed ook zonder Pouw Vervoer stickers die de 1726 zoals gezegd wel heeft.
1725 heeft ze achterop en ook de 1653(!, 70-BKB-5) heeft deze achterop. (Opvallend, omdat er 145 setra's zouden zijn.)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Loze knoppen genoeg ja, is gewoon een kosten dingetje. In een personenauto zie je haast geen loze knoppen meer bij basisuitvoeringen. Wordt bij het design al rekening mee gehouden.nvdw schreef:Mooi hoor, die Citaro. Moest wel even lachen om het dashboard, zo typisch Nederlands... heel veel knoppen zonder functie, de eenvoudigste tellerbak, kortom de exacte tegenpool van de chique aangeklede demo's zoals Mercedes ze op een beurs op de stand zet. Het stuurwiel is dan wel weer hip met allemaal knopjes erop. Dat was dan zeker standaard zonder meerprijs ;)
Dashboard is standaard ja. Links brandstof, rechts addblue meter. Idioot grote schaalverdeling, vind ik dan weer. Temperatuur en luchtdruk kan je via de boardcomputer oproepen, bedienbaar met de knoppen links op het stuur. Knoppen rechts zijn voor de cruisecontrol bediening.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Er zijn recent 8 S415's en 2 S418's van kenteken voorzien.MdJ schreef:Ook de 1724 heeft op de zwarte (dwars)balk van de deur Pouw stickers.
1725 heeft ze achterop en ook de 1653(!, 70-BKB-5) heeft deze achterop. (Opvallend, omdat er 145 setra's zouden zijn.)
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Iemand toevallig al foto's?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
En hoe weet je op basis van de kentekens dan dat die voor deze concessie zijn? Want zag dat je ze ook al toegevoegd had op de wiki.Lijn 45 schreef:Er zijn recent 8 S415's en 2 S418's van kenteken voorzien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die conclusie heb ik op basis van de waarneming van MdJ getrokken. Hij schrijft dat er een bus met nummer 1653 is. Aangezien er 8 kentekens voor S 415's zijn afegegeven en Syntus waarschijnlijk doornummert is 1653 dan het hoogste nummer in de reeks (1645 + 8 = 1653).
Daarnaast zou Pouw volgens een eigen bericht 45 nieuwe bussen krijgen. De 1653 is daar onderdeel van omdat deze een logo van Pouw heeft. Omdat de Ambassadors van Tourquase volgens eerdere berichten in dit topic niet genoeg capaciteit hebben om aan de criteria van dat bericht te voldoen is er een grotere kans dat er nieuw gebouwde bussen komen. De 9 andere afgegeven kentekens lijken daarom ook voor Pouw te zijn.
Alleen zijn er als dat het geval is pas 40 (26 Touquase S 418 + 4 Citaro + 8 nieuwe S 415 + 2 nieuwe S 418) van de 45 bussen aanwezig.
Daarnaast zou Pouw volgens een eigen bericht 45 nieuwe bussen krijgen. De 1653 is daar onderdeel van omdat deze een logo van Pouw heeft. Omdat de Ambassadors van Tourquase volgens eerdere berichten in dit topic niet genoeg capaciteit hebben om aan de criteria van dat bericht te voldoen is er een grotere kans dat er nieuw gebouwde bussen komen. De 9 andere afgegeven kentekens lijken daarom ook voor Pouw te zijn.
Alleen zijn er als dat het geval is pas 40 (26 Touquase S 418 + 4 Citaro + 8 nieuwe S 415 + 2 nieuwe S 418) van de 45 bussen aanwezig.
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De gelede bussen worden ook van Pouw dus die tellen ook nog mee. *bus*
Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nee, die zijn (zoals alle bussen in PU) van Keolis. Pauw gebruikt ze alleen...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten