Pagina 41 van 55

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 30 jan 2018, 19:46
door dnmw2705
Was een concessie eis. Maxim had het een keer eerder uitgelegd. Bussen zijn met name voor de 272, omdat ze hier een hele grote afstand moeten overbruggen en het ook een lijn is waar iedereen tot De Uithof zit en dan is been ruimte belangrijk.

In alle andere Setra's, die dus wel die 4 stoelen hebben, hadden er nog wel 2 bij geplaatst kunnen worden.
In de Amba's van CXX had je achterin 1 stoeltje minder aan beide kanten. Dat was ook wel fijn voor de achterste rij. Nu blijven die plaatsen vaak ongevuld omdat niet iedereen langs elkaar wilt op de kleine stukje en was de oplossing van CXX daar erg handig. Zie tegenwoordig geen bus meer die die indeling zo heeft!

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 30 jan 2018, 20:16
door dylanwild94
Het nadeel van die Connexxion opstelling is dat je geen vierzit heb in die bussen.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 30 jan 2018, 20:59
door Daniel
Volgens mij waren de oude Connexxion-bussen in de provincie qua stoelopstelling zou goed als gelijk aan de tegelijk afgeleverde serie in een ander kleurtje voor het BRU. Daar was het aanwezig zijn van alle stoelen in de rijrichting destijds een eis, allicht dat het daarom ook in de provincie-wagens zo was.
dnmw2705 schreef:Was een concessie eis. Maxim had het een keer eerder uitgelegd. Bussen zijn met name voor de 272, omdat ze hier een hele grote afstand moeten overbruggen en het ook een lijn is waar iedereen tot De Uithof zit en dan is been ruimte belangrijk.
Oftewel, gelijke beenruimte als in de S418's. Echter is 15-meter wat overdreven op de 272, dus rijden er afwijkende S415's op.

Iemand trouwens recent de 1204 nog gezien? Ik kom de afgelopen weken steeds een S418 tegen op de eerste middagrit van 680 die in het begin van de huidige dienstregeling met Citaro G werd gereden. Vanmorgen trouwens ook een S418 op de versterkingsrit Renswoude - Amersfoort op diezelfde 680, dat was voorheen een S415 voor de gelede uit. 's Ochtends kan ik echter niet goed zeggen of die gelede er wel of niet reed, want die rit zit vaak net in Ederveen als mijn bus tussen Renswoude en De Klomp rijdt.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 30 jan 2018, 22:54
door Tom523
1204 rijdt alleen nog op de ochtendrit ;)

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 30 jan 2018, 23:25
door dylanwild94
Ik wil nog een keertje achter die citaro's aan eerlijk gezegd. (A) (A)

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 30 jan 2018, 23:35
door Tom523
Doordeweeks genoeg kansen in de omgeving Woerden!

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 30 jan 2018, 23:44
door dylanwild94
Van hoelaat tot hoelaat?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 30 jan 2018, 23:51
door Durashift
Die S415 heb ik, denk ik, vanmiddag als mat rit op de rondweg Oost te Veenendaal gezien, bij de Firezone, rijdend richting Rhenen omstreeks 15:15. Chauffeuse aan het stuur. 8-)

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 31 jan 2018, 07:03
door Daniel
Welke S415? We hadden het hier over scholierenlijnen en die gaan niet MAT maar vol naar Rhenen.

@Tom523: Dank, dan weet ik dat ik nog even moet wachten tot het 's ochtends licht is voor ik de camera mee naar 't werk neem ;)

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 31 jan 2018, 08:07
door Lijn 45
dnmw2705 schreef:Was een concessie eis. Maxim had het een keer eerder uitgelegd. Bussen zijn met name voor de 272, omdat ze hier een hele grote afstand moeten overbruggen en het ook een lijn is waar iedereen tot De Uithof zit en dan is been ruimte belangrijk.
Men is daar niet erg consequent in. De 1639 heeft ook voor Besseling op de 272 gereden, maar die heeft altijd de normale stoelopstelling gehad.

Gaat de 1640 weer de stadaardindeling terugkrijgen nu hij niet meer voor Besseling rijdt?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 31 jan 2018, 08:49
door ovVeluwe
dylanwild94 schreef:Ik wil nog een keertje achter die citaro's aan eerlijk gezegd. (A) (A)
Ik ben voor de 646 gegaan die om 2 uur uit Gouda vertrekt. Als je mee wil reizen raad ik je aan na Wilnis in te stappen. Dan heb je gegarandeerd de 1202 te pakken.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 15 feb 2018, 14:17
door Lijn 45
De Ambassador's 3248 en 3249 staan op de stalling in Amersfoort. Gaan deze naar een andere concessie?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 15 feb 2018, 14:35
door dylanwild94
Dat zijn ze al. In een andere concessie. :Y

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 feb 2018, 11:17
door rooddolfijn
Ik zag op Utrecht Centraal deze bus:
Afbeelding
Het bijzondere aan deze bus is dat de motor een stuk kleiner is dan de gelede Citaro's van U-OV.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 feb 2018, 13:57
door Lijn 45
Ik kwam vanmorgen (en gisteren) de 1023 tegen die een grote T op een papiertje achter de voorruit had. Wat is daarvan de betekenis?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 feb 2018, 14:16
door dylanwild94
Telbus.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 feb 2018, 18:11
door dnmw2705
What the ... is een telbus?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 feb 2018, 18:22
door dennistd
Een bus die telt. Het aantal passagiers dus, door middel van sensoren boven de deuren.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 feb 2018, 22:13
door Littlebusdriver
Vroeger, bij Centraal Nederland, zaten er een soort klaptreden op de in- en uitstaptrappen. Daar zaten ook een soort sensoren in. Je kunt je anno 2018 wel afvragen of het tellen op deze wijze nog zin heeft; we hebben immers de OV-chipkaart. En PIN-transacties kun je ook mee laten tellen. En contant betalen kan straks niet meer. Dus kun je altijd 100% van alle reizigers tellen!

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 feb 2018, 22:16
door dylanwild94
Al ik dan noch incheck en noch een kaartje koop wordt ik niet geteld hoor. (A) En als ik wel een kaartje koop wordt er niet geregistreerd waar ik uitstap. :wink:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 feb 2018, 22:16
door Hainje
Wegwerpchipkaartje.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 feb 2018, 22:18
door dylanwild94
Alleen de RET en GVB gebruiken die.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 feb 2018, 22:22
door cassie127
HTM, EBS, en ik dacht zelfs dat connexxion er al wat heeft

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 feb 2018, 22:23
door Hainje
dylanwild94 schreef:Alleen de RET en GVB gebruiken die.
Oh zo. Ik ging meer uit van de theoretische benadering. Silly moi. :@

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 16 feb 2018, 23:23
door Durashift
Littlebusdriver schreef:Vroeger, bij Centraal Nederland, zaten er een soort klaptreden op de in- en uitstaptrappen. Daar zaten ook een soort sensoren in. (..)
Dat maakte zo'n lekker klik-klak geluidje. :D

Volgens mij hadden vele busmaatschappijen iets dergelijks. Ken het van de NZH ook, namelijk.