Pagina 46 van 55

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 20 mei 2018, 20:13
door Milco
dnmw2705 schreef:Wauw, de 603... Pff.. Bizar hoeveel scholieren lijnen de Provincie Utrecht heeft. Nooit bij stil gestaan dat die lijn ook bestond.
Bizar veel? Dertien lijnen valt toch wel mee? Bekijk maar eens de concessies West-Brabant, Achterhoek-Rivierenland en Zeeland en tel daar het aantal scholierenlijnen .;)
In principe heeft Pouw dus spitslijnen. Had eigenlijk al wel verwacht dat ze in de weekenden ook op normale lijnen gingen rijden ipv Syntus zelf.
Ik niet. Het pakket aan ritten is in het weekend minder dan doordeweeks en ik ga er vanuit dat het alleen doordeweeks nodig is om bij te springen met onderaannemers, enkele recreatielijnen uitgezonderd dan.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 20 mei 2018, 20:16
door Lijn 45
Toch worden er onderaannemers in het weekend ingezet: Besseling rijdt tegenwoordig in het weekend de 356.
Daniel schreef:
Lijn 45 schreef:De rit op de 56 was rond 7:30 (richting Wijk bij Duurstede).
Aannemende dat je vanaf station Amersfoort bedoeld: daar vertrekt rond 7.30 uur geen lijn 56. Die rijdt om 7.13 of 7.44 ri. Wijk.
Dat zal dan de rit van 7:13 zijn geweest.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 20 mei 2018, 20:17
door Milco
Lijn 356 kan je denk ik best een recreatielijn noemen. ;)

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 20 mei 2018, 22:41
door Durashift
Lijn 45 schreef: (..) Bij Citea's rijden naast de hierboven genoemde voorbeelden ook een wagen zonder het Utrecht gedeelte van het Syntus Utrecht logo op de niet-deurzijde (1890?).
Ik had vanmiddag de 1893 voor mij. Ging 3/4 de rotonde door, had dus mooi zicht op de zijkant alwaar de tekst "vervoer door het hart" minus art was. Die letters zitten inderdaad op een andere ruit dan het begin van de tekstregel. Onder die ruit zat nog een flinke schaafschade.
E.e.a kan met elkaar te maken hebben of niet..

Wellicht zit men niet ruim in het (tunnel bestendig) reservematerieel en heeft men snel een nieuwe ruit erin gezet en de bus weer de baan op gestuurd??
..
Wellicht dat tijdens de zomervakantiedienstregeling de carrosserieschade wordt hersteld en de huisstijl op 100% wordt gebracht?


~~~~~~~~~~~
Inzet van onderaannemers op lijndiensten in het weekend kan wellicht ook te maken hebben met schaarste aan chauffeurs bij Syntus?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 20 mei 2018, 22:46
door Daniel
Syntus zit juist wat ruimer in de tunnelbussen momenteel: sinds lijn 83 samen met Gelderland wordt geëxploiteerd en een aangepaste route heeft gekregen zijn daar geen Citea's meer voor nodig

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 21 mei 2018, 07:22
door Lijn 45
Durashift schreef: Ik had vanmiddag de 1893 voor mij.
De 1893 bestaat niet. Waarschijnlijk reed je achter de 1883. :wink:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 21 mei 2018, 09:47
door dnmw2705
Klopt. 1883 heeft die schade.

Ik hoop dat ze het weer strak trekken qua huisstijl, maar zou mij niets verbazen als ze dat niet doen.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 21 mei 2018, 11:53
door Durashift
:pos: *bus*

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 mei 2018, 07:41
door Lijn 45
Ik kwam net dit artikel tegen. Is dit een afgeketste order of komen er binnenkort nieuwe bussen?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 mei 2018, 08:00
door Daniel
Er was toch aan het begin van de concessie al sprake van dat er een elektrische bus in Mijdrecht ging rijden? Dat moet deze dan wel zijn want een elektrische Rosero is er nooit gekomen.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 mei 2018, 10:00
door Speedmaster
Dat wordt een buurtbus. De M1/M2 in Mijdrecht komen niet in Breukelen.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 25 mei 2018, 14:32
door dennistd
Lijn 45 schreef:Ik kwam net dit artikel tegen. Is dit een afgeketste order of komen er binnenkort nieuwe bussen?
Uit de broncode blijkt dat dit bericht geplaatst is op 8 augustus 2017 en het laatst bewerkt is op 14 december 2017. Nieuwe bussen lijkt me dus.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 02 jun 2018, 17:00
door Lijn 45
Deze Setra (1057) is wel erg wit:

Afbeelding

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 02 jun 2018, 17:07
door Daniel
Niet helemaal uniek, er rijden er meer die daar achteraan zwarte stickers missen, al is allemaal wel zeldzaam.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 11 jun 2018, 16:39
door Daniel
Voor wie het mocht interesseren: de 1872 rijdt met een "oud" model cico bij de voordeur.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 12 jun 2018, 18:19
door dnmw2705
Ondertussen heeft Pouw Vervoer ook al een 1654 Setra. Zag deze gisteren op de A12 richting Woerden gaan.

Spoiler: show
en over Pouw gesproken: zag vandaag dat ze de Sternet 9137 hebben overgenomen.
https://www.instagram.com/p/Bj6_XLggUXP ... w467dq7kio

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 15 jun 2018, 16:33
door Lijn 45
Rošero 1800 heeft de A4'tjes van Besseling achter de voorruit verwisseld voor briefjes van Van Kooten. Hij draagt voor zijn nieuwe eigenaar het nummer 201.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 21 jun 2018, 17:12
door Lijn 45
Ook Setra's 1641 - 1645 rijden nu voor Van Kooten als 202 - 206.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 22 jun 2018, 10:31
door Tom523
dnmw2705 schreef:Ondertussen heeft Pouw Vervoer ook al een 1654 Setra. Zag deze gisteren op de A12 richting Woerden gaan.

Spoiler: show
en over Pouw gesproken: zag vandaag dat ze de Sternet 9137 hebben overgenomen.
https://www.instagram.com/p/Bj6_XLggUXP ... w467dq7kio
We hebben meer bussen aangeschaft, waaronder ook een Hermes Bravo gelede :pos:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 22 jun 2018, 10:33
door Maxim
Maar die staat wel in het verkeerde topic :wink:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 28 jun 2018, 13:33
door Lijn 45
Er wordt geschoven met Rošero's: de 1802 is volgens OVzoeker net de stalling in Amersfoort opgereden. Gaat de 1800 weer op de 106 rijden?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 02 jul 2018, 12:14
door Lijn 45
1802 rijdt nu op lijn 74. Heeft Pouw nu een andere Rošero?

Trouwens staat de 1901 weer bij de laders op stalling Amersfoort.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 02 jul 2018, 20:48
door dnmw2705
Lijn 45 schreef:1802 rijdt nu op lijn 74. Heeft Pouw nu een andere Rošero?

Trouwens staat de 1901 weer bij de laders op stalling Amersfoort.
Zou het niet durven zeggen.

Zag gisteren toen ik langs de stalling in Amersfoort reed, dat er 4 jongens van Pouw (3x 17xx en 1x 16xx) tegenover de Syntus stalling stonden, op dat terwijl prijs tegenover de inrit. Zit de werkplaats daar van Syntus?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 02 jul 2018, 21:00
door Daniel
Ligt eraan welke inrit je bedoelt. Er zit er eentje tegenover de werkplaats, maar ook eentje tegenover de parkeerplaats voor het personeel.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 03 jul 2018, 07:23
door Lijn 45
Hier is de garage van Buspartners, waarschijnlijk stonden ze daar.