Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2864
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Lijn 45 » do 11 apr 2019, 18:01

Dit is nog op het terrein van Buspartners, maar inderdaad naast het voormalige Pouw-terrein.

@Cas: ik zie hem gewoon rechtop, maar ik had wel problemen met de rotatie tijdens het uploaden. :X

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32570
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Daniel » do 11 apr 2019, 18:22

Opvallend is wel wat je te zien krijgt als je deze bij de RDW natrekt: hij is ouder dan de rest (tenaamgesteld in april 2017, de 1811 bv. pas in juni 2017) en bij de motorgegevens staat diesel/elektriciteit als brandstof. Kennelijk is dit een hybride versie dus, want bij de andere Rosero's staat gewoon alleen diesel als brandstof.

En hij heeft dus net vorige week zijn APK gehad, vandaar dat je het geluk gehad zult hebben hem bij Buspartners te zien staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2864
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Lijn 45 » do 11 apr 2019, 19:39

Hij is twee jaar geleden vertrokken om tot hybride omgebouwd te worden, kennelijk duurt die verbouwing zo lang. :?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32570
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Daniel » do 11 apr 2019, 20:08

Huh, omgebouwd om in de Utrechtse milieuzone elektrisch te rijden staat daar. Maar sinds wanneer komen er Rosero's in de Utrechtse milieuzone. Ze lijken me niet zo geschikt voor lijn 50 of 120 :mrgreen:
Wel herinner ik me berichten uit het begin van de concessie dat er in Mijdrecht elektrisch gereden ging worden, dus allicht gaat 'ie naar de M1/M2.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Cas
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Cas » vr 12 apr 2019, 07:30

Aangezien de Van Zijstweg en het stationsgebied technisch gezien ook in de milieuzone liggen, misschien de laatste rit van 102, aangezien die ook met een Rosero wordt gereden?
請勿靠近車門

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32570
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Daniel » vr 12 apr 2019, 07:59

Voor één rit een bus ombouwen? En dan alle andere ritten gewoon met diesel blijven rijden?
Lijkt me wat ver gezocht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Cas
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Cas » vr 12 apr 2019, 08:29

Mij ook, maar het is wel een Rosero die in de milieuzone komt ¯\_(ツ)_/¯
請勿靠近車門

Stefan
Berichten: 3774
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Stefan » vr 12 apr 2019, 08:54

Tijdens de vorige dienstregeling (ik weet zo niet uit m'n hoofd hoe het nu is), reed er in de avonduren behoorlijk vaak een Rosero op de 102, meer dan 1 rit in ieder geval.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Cas
Berichten: 433
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Cas » vr 12 apr 2019, 09:41

Volgens mij is het inderdaad meer dan een rit, maar het begint wel pas best laat. Ik kan de precieze tijden nu niet vinden, maar ik geloof dat om de ritten vanaf ongeveer 10-11 uur (vanaf CS) gaat. Ik zag de bus altijd eigenlijk alleen maar als ik laat op CS was.
請勿靠近車門

nvdw
Berichten: 2030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor nvdw » vr 12 apr 2019, 11:17

Voor de goede orde: de milieuzone in Utrecht zoals door borden aangegeven, geldt niet voor bussen.

Al het andere wat openbaar vervoer per bus betreft ligt vast in concessie-eisen. Daar voldoet een gewone Rosero op diesel prima aan want die is ook Euro VI.

Waarom dat ene hok dan hybride is, is me een raadsel, laat staan hoe ik het technisch voor me moet zien als het om een ‘ombouw’ gaat, want dat doe je niet zomaar.
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq

NG²7²™
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor NG²7²™ » ma 15 apr 2019, 18:32

Zouden ze niet allemaal hybride moeten zijn, er waren ten slotte ook hybride bussen toegezegd voor deze concessie...
Groeten,
Nick

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32570
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Daniel » ma 15 apr 2019, 20:06

Is dat zo? Ik herinner me alleen dat ze elektrisch materieel in Amersfoort en Mijdrecht hadden toegezegd, waarbij dat voor Mijdrecht kennelijk hybride geworden is dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2864
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Lijn 45 » ma 15 apr 2019, 20:26

Zijn die elektrische bussen voor Mijdrecht niet de Tribussen die ooit voor lijn 526 waren aangekondigd?

Edit: er blijken zowel elektrische als hybride bussen te zijn aangekondigd.

Durashift
Berichten: 3757
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Durashift » vr 13 sep 2019, 22:10

Daniel schreef:(..)

Iemand trouwens recent de 1204 nog gezien? (..)


Ja, vanochtend vroeg in Rhenen. Stond geparkeerd op een voormalige halte onderaan de 'berg' zeg maar..
Heeft er volgens mij overnacht.. zo leek het er wel op. Bus compleet donker..
Vreemd wel, eigenlijk. :?:

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32570
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Daniel » vr 13 sep 2019, 22:49

Volgens mij is die quote wel van even geleden? Ik zie de 1204 ondertussen weer circa 10x/week dus hoef niet af te vragen waar hij uithangt... vanmorgen stond 'ie dus gewoon z'n vaste rit op 680 af te wachten die ik zelf ook weer in Renswoude tegen kwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Durashift
Berichten: 3757
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Durashift » za 14 sep 2019, 18:39

^^^ Klopt, kwam 'm tegen via een foto van die gelede op google.nl. Vond het wel geinig om te gebruiken. :D

Evengoed, het antwoord.. ik weet het niet. Gezien het tijdstip van de eerste rit.. was de bus wél erg vroeg (ruim 20 minuten) in Rhenen.. en een bus die een mat rit gereden heeft en dan volledig donker geparkeerd staat?? Ja, het zou kunnen dat de chauffeur nog ff de ogen dicht wilde doen..

Bovendien, die plek is wel een stuk westelijker dan begin halte Station. Lijkt mij dat men dan op de parkeerplaats bij de militaire begraafplaats dichterbij de tijd kan afwachten / een uiltje kan knappen. :wink:

https://reizen.keolis.nl/nl/utrecht/lijnen/5680

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32570
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Daniel » za 14 sep 2019, 20:36

Zou kunnen dat die bus een vaste chauffeur heeft, al is me dat eigenlijk nooit opgevallen als ik 'm 's middags weer op de terugweg in De Klomp zie. In dat geval is het best mogelijk dat 'ie de bus dan 's nachts thuis parkeert. In de huidige dienstregeling komt de 1204 's middags ook weer terug naar Rhenen dus nu is dat ook daadwerkelijk mogelijk (in eerdere jaren werd alleen 's ochtends geleed gereden).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Durashift
Berichten: 3757
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Durashift » za 14 sep 2019, 20:48

Zou kunnen, denk alleen dat de plaatselijke APV dat niet zo goed vindt.. :X en tegenwoordig is de lokale handhaving wat zichtbaarder dan voorheen.. :twisted:

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2864
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Lijn 45 » za 14 sep 2019, 20:54

Op zijn ritten binnen Amersfoort zie ik wisselende chaffeurs er op rijden en volgens mij wordt de 1204 is de Besselingstalling in Amersfoort gestald.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32570
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Daniel » za 14 sep 2019, 21:00

Deze week heeft er wel meerdere keren dezelfde chauffeur op gezeten, herkenbaar doordat die een rood/wit ding aan z'n binnenspiegel heeft hangen. Maar die heb ik ook wel eens op de Uithoflijnen gezien dus aannemelijk rijdt 'ie normaalgesproken vanuit Pouw Amersfoort. Maar sluit natuurlijk nog altijd niet uit dat dezelfde chauffeur de 680 naar Rhenen op donderdag reed en ook de 680 naar Amersfoort op vrijdagmorgen. En als die dan in Rhenen woont scheelt het natuurlijk twee keer heen en weer rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

AK-student
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 15:09

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor AK-student » wo 18 sep 2019, 09:50

Ik zag gisterenavond tegen een uur of 9 dat die bus geparkeerd werd in Rhenen. Er staat daar wel vaker een nachtje een bus van Syntus Utrecht. Meestal is dat overigens een normale Setra.
Tegenwoordig reis ik voornamelijk met de NS richting Rotterdam .

sirvinniei
Berichten: 2236
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor sirvinniei » wo 18 sep 2019, 10:39

Vroege rit van X80? Waar stond hij?
Ik heb geen onderschrift

AK-student
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 15:09

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor AK-student » wo 18 sep 2019, 11:21

sirvinniei schreef:Vroege rit van X80? Waar stond hij?

Volgens mij was het dit keer de gelede bus (dus niet voor de X80), maar zeker ben ik niet. De bus stond in de buurt van bushalte paardenveld. Overdag wordt die plek wel eens gebruikt voor schoolbussen in Rhenen.

Edit: "Tot nu toe heb ik altijd gedacht dat de bus daar stond omdat die op de korte termijn ingezet moest worden voor evenementenvervoer, maar waarschijnlijk is dit dus niet zo!"
Tegenwoordig reis ik voornamelijk met de NS richting Rotterdam .

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32570
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor Daniel » wo 18 sep 2019, 12:18

AK-student schreef:Ik zag gisterenavond tegen een uur of 9 dat die bus geparkeerd werd in Rhenen. Er staat daar wel vaker een nachtje een bus van Syntus Utrecht. Meestal is dat overigens een normale Setra.

Een normale Setra zou apart zijn. Als het een 18-meter is zou het nog de bus van 690 kunnen zijn, die komt 's middags ook terug alleen dan als tweede rit van 680.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

AK-student
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 15:09

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Berichtdoor AK-student » wo 18 sep 2019, 14:20

Het is ook wel eens een 18 meter, maar ook wel eens een gewone. Overigens heb ik het ook al een paar keer op zondagochtend gezien. Dan was het ook een normale Setra, en in de loop van de dag was deze dan verdwenen.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 19 sep 2019, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren
Tegenwoordig reis ik voornamelijk met de NS richting Rotterdam .


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten