Pagina 49 van 52

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 11 apr 2019, 18:01
door Lijn 45
Dit is nog op het terrein van Buspartners, maar inderdaad naast het voormalige Pouw-terrein.

@Cas: ik zie hem gewoon rechtop, maar ik had wel problemen met de rotatie tijdens het uploaden. :X

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 11 apr 2019, 18:22
door Daniel
Opvallend is wel wat je te zien krijgt als je deze bij de RDW natrekt: hij is ouder dan de rest (tenaamgesteld in april 2017, de 1811 bv. pas in juni 2017) en bij de motorgegevens staat diesel/elektriciteit als brandstof. Kennelijk is dit een hybride versie dus, want bij de andere Rosero's staat gewoon alleen diesel als brandstof.

En hij heeft dus net vorige week zijn APK gehad, vandaar dat je het geluk gehad zult hebben hem bij Buspartners te zien staan.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 11 apr 2019, 19:39
door Lijn 45
Hij is twee jaar geleden vertrokken om tot hybride omgebouwd te worden, kennelijk duurt die verbouwing zo lang. :?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: do 11 apr 2019, 20:08
door Daniel
Huh, omgebouwd om in de Utrechtse milieuzone elektrisch te rijden staat daar. Maar sinds wanneer komen er Rosero's in de Utrechtse milieuzone. Ze lijken me niet zo geschikt voor lijn 50 of 120 :mrgreen:
Wel herinner ik me berichten uit het begin van de concessie dat er in Mijdrecht elektrisch gereden ging worden, dus allicht gaat 'ie naar de M1/M2.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 12 apr 2019, 07:30
door Cas
Aangezien de Van Zijstweg en het stationsgebied technisch gezien ook in de milieuzone liggen, misschien de laatste rit van 102, aangezien die ook met een Rosero wordt gereden?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 12 apr 2019, 07:59
door Daniel
Voor één rit een bus ombouwen? En dan alle andere ritten gewoon met diesel blijven rijden?
Lijkt me wat ver gezocht.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 12 apr 2019, 08:29
door Cas
Mij ook, maar het is wel een Rosero die in de milieuzone komt ¯\_(ツ)_/¯

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 12 apr 2019, 08:54
door Stefan
Tijdens de vorige dienstregeling (ik weet zo niet uit m'n hoofd hoe het nu is), reed er in de avonduren behoorlijk vaak een Rosero op de 102, meer dan 1 rit in ieder geval.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 12 apr 2019, 09:41
door Cas
Volgens mij is het inderdaad meer dan een rit, maar het begint wel pas best laat. Ik kan de precieze tijden nu niet vinden, maar ik geloof dat om de ritten vanaf ongeveer 10-11 uur (vanaf CS) gaat. Ik zag de bus altijd eigenlijk alleen maar als ik laat op CS was.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 12 apr 2019, 11:17
door nvdw
Voor de goede orde: de milieuzone in Utrecht zoals door borden aangegeven, geldt niet voor bussen.

Al het andere wat openbaar vervoer per bus betreft ligt vast in concessie-eisen. Daar voldoet een gewone Rosero op diesel prima aan want die is ook Euro VI.

Waarom dat ene hok dan hybride is, is me een raadsel, laat staan hoe ik het technisch voor me moet zien als het om een ‘ombouw’ gaat, want dat doe je niet zomaar.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 15 apr 2019, 18:32
door NG²7²™
Zouden ze niet allemaal hybride moeten zijn, er waren ten slotte ook hybride bussen toegezegd voor deze concessie...

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 15 apr 2019, 20:06
door Daniel
Is dat zo? Ik herinner me alleen dat ze elektrisch materieel in Amersfoort en Mijdrecht hadden toegezegd, waarbij dat voor Mijdrecht kennelijk hybride geworden is dan.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: ma 15 apr 2019, 20:26
door Lijn 45
Zijn die elektrische bussen voor Mijdrecht niet de Tribussen die ooit voor lijn 526 waren aangekondigd?

Edit: er blijken zowel elektrische als hybride bussen te zijn aangekondigd.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 13 sep 2019, 22:10
door Durashift
Daniel schreef:(..)

Iemand trouwens recent de 1204 nog gezien? (..)


Ja, vanochtend vroeg in Rhenen. Stond geparkeerd op een voormalige halte onderaan de 'berg' zeg maar..
Heeft er volgens mij overnacht.. zo leek het er wel op. Bus compleet donker..
Vreemd wel, eigenlijk. :?:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: vr 13 sep 2019, 22:49
door Daniel
Volgens mij is die quote wel van even geleden? Ik zie de 1204 ondertussen weer circa 10x/week dus hoef niet af te vragen waar hij uithangt... vanmorgen stond 'ie dus gewoon z'n vaste rit op 680 af te wachten die ik zelf ook weer in Renswoude tegen kwam.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: za 14 sep 2019, 18:39
door Durashift
^^^ Klopt, kwam 'm tegen via een foto van die gelede op google.nl. Vond het wel geinig om te gebruiken. :D

Evengoed, het antwoord.. ik weet het niet. Gezien het tijdstip van de eerste rit.. was de bus wél erg vroeg (ruim 20 minuten) in Rhenen.. en een bus die een mat rit gereden heeft en dan volledig donker geparkeerd staat?? Ja, het zou kunnen dat de chauffeur nog ff de ogen dicht wilde doen..

Bovendien, die plek is wel een stuk westelijker dan begin halte Station. Lijkt mij dat men dan op de parkeerplaats bij de militaire begraafplaats dichterbij de tijd kan afwachten / een uiltje kan knappen. :wink:

https://reizen.keolis.nl/nl/utrecht/lijnen/5680

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: za 14 sep 2019, 20:36
door Daniel
Zou kunnen dat die bus een vaste chauffeur heeft, al is me dat eigenlijk nooit opgevallen als ik 'm 's middags weer op de terugweg in De Klomp zie. In dat geval is het best mogelijk dat 'ie de bus dan 's nachts thuis parkeert. In de huidige dienstregeling komt de 1204 's middags ook weer terug naar Rhenen dus nu is dat ook daadwerkelijk mogelijk (in eerdere jaren werd alleen 's ochtends geleed gereden).

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: za 14 sep 2019, 20:48
door Durashift
Zou kunnen, denk alleen dat de plaatselijke APV dat niet zo goed vindt.. :X en tegenwoordig is de lokale handhaving wat zichtbaarder dan voorheen.. :twisted:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: za 14 sep 2019, 20:54
door Lijn 45
Op zijn ritten binnen Amersfoort zie ik wisselende chaffeurs er op rijden en volgens mij wordt de 1204 is de Besselingstalling in Amersfoort gestald.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: za 14 sep 2019, 21:00
door Daniel
Deze week heeft er wel meerdere keren dezelfde chauffeur op gezeten, herkenbaar doordat die een rood/wit ding aan z'n binnenspiegel heeft hangen. Maar die heb ik ook wel eens op de Uithoflijnen gezien dus aannemelijk rijdt 'ie normaalgesproken vanuit Pouw Amersfoort. Maar sluit natuurlijk nog altijd niet uit dat dezelfde chauffeur de 680 naar Rhenen op donderdag reed en ook de 680 naar Amersfoort op vrijdagmorgen. En als die dan in Rhenen woont scheelt het natuurlijk twee keer heen en weer rijden.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 18 sep 2019, 09:50
door AK-student
Ik zag gisterenavond tegen een uur of 9 dat die bus geparkeerd werd in Rhenen. Er staat daar wel vaker een nachtje een bus van Syntus Utrecht. Meestal is dat overigens een normale Setra.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 18 sep 2019, 10:39
door sirvinniei
Vroege rit van X80? Waar stond hij?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 18 sep 2019, 11:21
door AK-student
sirvinniei schreef:Vroege rit van X80? Waar stond hij?

Volgens mij was het dit keer de gelede bus (dus niet voor de X80), maar zeker ben ik niet. De bus stond in de buurt van bushalte paardenveld. Overdag wordt die plek wel eens gebruikt voor schoolbussen in Rhenen.

Edit: "Tot nu toe heb ik altijd gedacht dat de bus daar stond omdat die op de korte termijn ingezet moest worden voor evenementenvervoer, maar waarschijnlijk is dit dus niet zo!"

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 18 sep 2019, 12:18
door Daniel
AK-student schreef:Ik zag gisterenavond tegen een uur of 9 dat die bus geparkeerd werd in Rhenen. Er staat daar wel vaker een nachtje een bus van Syntus Utrecht. Meestal is dat overigens een normale Setra.

Een normale Setra zou apart zijn. Als het een 18-meter is zou het nog de bus van 690 kunnen zijn, die komt 's middags ook terug alleen dan als tweede rit van 680.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Geplaatst: wo 18 sep 2019, 14:20
door AK-student
Het is ook wel eens een 18 meter, maar ook wel eens een gewone. Overigens heb ik het ook al een paar keer op zondagochtend gezien. Dan was het ook een normale Setra, en in de loop van de dag was deze dan verdwenen.