Pagina 35 van 55

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 06 dec 2017, 07:57
door Lijn 45
Daniel schreef:dat zou betekenen dat die rit niet elke dag door dezelfde onderaannemer werd uitgevoerd.
Ik heb het idee dat dat op de meeste ritten van de 656 sowieso niet gebeurt. Afgelopen weken heb ik op de ritten die ik 's ochtends zie bussen van Besseling, Syntus en Tourquase gezien. Ik heb zelfs een keer een touringcar van Pouw op die route gezien, maar weet niet of die ook op de 656 reed.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 06 dec 2017, 08:11
door Daniel
Vanmorgen iig 15 m Setra op 683 en 690. Op 680 Besseling met dubbeldekker. (waarschijnlijk heb ik gister bij die ochtendspot 680 en 690 verwisseld, lijkt zo op elkaar).
Edit: en vanmiddag dezelfde inzet op 680 en 683 (690 rijdt 's middags niet).

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 07 dec 2017, 12:26
door Lijn 45
Door de instroom van nieuwe Setra's bij Pouw worden de Integro's verkocht. De Tourquase Amba's gaan niet over naar Pouw, want die staan op de zelfde site te koop.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 07 dec 2017, 12:52
door dnmw2705
Je zou haast gaan denken dat ze dan toch eigendom zijn van Pouw.
Het is natuurlijk vaak zat gezegd dat het niet zo is.

Ik had ook niet verwacht dat Syntus happy is met de ondernemer die stickers op de bus plakt. En de 17xx serie heeft die stickers niet.

En over die Pouw stickers: hadden ze gewoon wit moeten doen. Geel met rood/wit zit er totaal niet uit. (#alszemaarrijden!)

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 07 dec 2017, 14:19
door Mdk
Wat ingetogener, zoals het bij r-net bussen gedaan word. ben ik het wel mee eens, het gekleurde pauw logo past totaal niet bij de kleurstelling van Syntus Utrecht.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 07 dec 2017, 17:02
door Daniel
dnmw2705 schreef:Je zou haast gaan denken dat ze dan toch eigendom zijn van Pouw.
Dat waren de Integro's ook, in de vorige concessie was het anders geregeld. Neem aan dat ze trouwens alleen de witte serie verkopen en niet de serie in PartyPouwer uitvoering.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 07 dec 2017, 19:03
door Lijn 45
Weer een stukje speculaas over nieuwe bussen:

Er zijn onlangs 4 kentekens voor Volvo 8900'en afgegeven. Nu heeft Arriva (voor zover ik weet) geen extra Volvo's nodig, en zijn er geen bussen van dat type voor de nieuwe concessies besteld. Daarnaast zijn van de 45 bussen voor Pouw 4 nog niet bekend. Dat zouden deze Volvo's kunnen zijn.

Ik weet dat Volvo's voor Utrecht niet bij de rest van het wagenpark horen, maar Pouw kan ze ook in ZHN inzetten, bijvoorbeeld op de 195/295.

Nogmaals, het is speculaas, dus we zullen wel zien waarvoor de 8900's zijn. :)

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 07 dec 2017, 19:37
door dylanwild94
Er rijden ook 8900'en in Limburg. en daar komen een paar extra Limburgliners bij.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 07 dec 2017, 20:03
door busje10
Hoe kom je aan deze info dat ze voor limburg zijn? Zover ik weet zijn ze voor het R-net rond leiden.
Francois

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 07 dec 2017, 20:03
door regenmaker
In Limburg wordt de 364 de 64, de 77 wordt de 377, de 370 gaat minder vaak rijden tussen Meijel en Weert, de 371 gaat minder vaak rijden, lijn 372 wordt verlengd. Ik denk dat het qua materieel niet zo heel veel gaat schelen.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 07 dec 2017, 20:34
door Stadsbus
busje10 schreef:Zover ik weet zijn ze voor het R-net rond leiden.
Francois
Er komen verbouwde R-NET bussen in Zuid-Holland Noord te rijden, oude streekbussen en Q-liners die er al reden.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 07 dec 2017, 21:08
door Daniel
Lijn 45 schreef:Er zijn onlangs 4 kentekens voor Volvo 8900'en afgegeven. Nu heeft Arriva (voor zover ik weet) geen extra Volvo's nodig, en zijn er geen bussen van dat type voor de nieuwe concessies besteld.
Bewaar de speculaas maar voor Sinterklaas volgend jaar, die Volvo's zijn wel degelijk nieuwe R-net wagens voor Arriva las ik elders onlangs.

Om terug op deze concessie te komen: was dat dichte schot rechts voorin voor de voorste zitplaats (boven de ruit) nou ook nieuw in de verbouwde Setra's? Zo vaak zit ik niet in een Setra en viel op dat ze zelfs het bordje met 't nummertje verplaatst hadden.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 07 dec 2017, 22:11
door dnmw2705
Nee, zit er niet in Daniel. Is alleen bij de 16xx en 17xx.

Ik verwacht dat Syntus nog wel de boel gaat aanpassen.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 07 dec 2017, 22:13
door Daniel
Dan is het dus wel iets van de verbouwing, want ik had vandaag zowel heen als terug op lijn 5 een 10xx-wagen waar dat schot wel in zat :wink:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 07 dec 2017, 22:20
door Mdk
Ik zit nooit in eeen bus waar het schot niet in zit, maar ik reis dan ook alleen binnen Amersfoort met syntus utrecht. T zou wel kunnen dat ze er in het begin nog niet in zaten hoor, maar dat kan ik me niet meer goed herinneren.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 07 dec 2017, 22:56
door dnmw2705
Zat er ook een glasplaat in?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 08 dec 2017, 00:43
door Mdk
Een beetje het zelfde verhaal als net, ben niet anders gewend in Amersfoort, alleen ben ik er hier vrij zeker van dat ze er later in zijn gezet.
Ik denk dat een van de andere forumleden hier met meer zekerheid een uitspraak over kan doen.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 08 dec 2017, 07:52
door Lijn 45
De schotten zijn in de loop der tijd in sommige verbouwde 10xx aangebracht, in enkele gevallen is het wagennummer niet naar het schot verplaatst. De glasplaat heb ik niet altijd in aangepaste bussen met schot gezien.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 08 dec 2017, 17:38
door Daniel
Ook een leuke: de 1884 heeft op de achterkant van de filmkast een bordje met "1884" zitten, en op het schot waar de reisinfoschermen aan hangen een bordje met "1184" :P Die eerste nummers van de Citea's zijn maar wat hardnekkig.
Overigens heeft die bus ook wel wat updates gemist want hij maakt nog reclame voor "Met Syntus naar het Henschotermeer". Lekker zwemmen met sneeuw en hagel :lol:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 09 dec 2017, 01:52
door Durashift
Mdk schreef: (..), het gekleurde pauw logo past totaal niet bij de kleurstelling van Syntus Utrecht.
Mwah, kwestie van smaak, denk ik.

Ik vind dat geel op de zwarte deur wel een mooi contrast geven. :pos:

Ik vind de plek ervoor ook goed gekozen. Niet zo lullig klein.. maar ook niet levensgroot. Gewoon duidelijk dat je instapt in een bus die door POUW vervoer gereden wordt, in opdracht van, Syntus.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 09 dec 2017, 10:01
door yordietje
Op Facebook staat de eerste Citaro voor Pouw van Syntus Utrecht.. nummer 1203...

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 09 dec 2017, 10:05
door dnmw2705
En hier zonder Pouw logo!

Over geledes gesproken, deze mogen ook best op de donderdag, vrijdag en zaterdagavonden (vanaf 22:00) rijden tussen Utrecht en Doorn (e.v.) of een 17xx. Want ik reis nu steeds uit werk met de 50 vanaf Utrecht naar Zeist en dat is gewoon als een tonijn in een blikje. (En U-OV lijn 12 is er niets bij)

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 09 dec 2017, 10:37
door Lijn 45
Dus het nummer 1201 wordt eindelijk gebruikt. :wink:
@dnmw als het de nachtlijnen zijn is er best een kans dat de geledes erop komen.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 09 dec 2017, 10:58
door matje82
dnmw2705 schreef:En hier zonder Pouw logo!

Over geledes gesproken, deze mogen ook best op de donderdag, vrijdag en zaterdagavonden (vanaf 22:00) rijden tussen Utrecht en Doorn (e.v.) of een 17xx. Want ik reis nu steeds uit werk met de 50 vanaf Utrecht naar Zeist en dat is gewoon als een tonijn in een blikje. (En U-OV lijn 12 is er niets bij)
Klopt, de bussen tussen Utrecht en Zeist worden 's avonds steeds drukker, de frequentie van lijn 53 is al verhoogd en de bussen zitten nog steeds goed vol.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 09 dec 2017, 11:03
door dnmw2705
Nee, zijn reguliere lijnen 50 naar Wageningen, Rhenen en Wageningen.
Misschien kan Maxim met de reizigers aantallen eens kijken of er een grote jongen op kan!
matje82 schreef: Klopt, de bussen tussen Utrecht en Zeist worden 's avonds steeds drukker, de frequentie van lijn 53 is al verhoogd en de bussen zitten nog steeds goed vol.
Of 51 moet uur langer door. U-ov zegt dat ze van Syntus geen aantallen hebben en dus niet kunnen verhogen ofzo.. Kreeg niet echt duidelijk antwoord via Twitter