Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Lijn 45
Berichten: 1613
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Lijn 45 » Di 23 Jan 2018, 15:37

De BYD's hebben inmiddels een nummer:
De rode draagt voortaan het nummer 1900. De grijze gaat als 1901 door het leven.

De nummers staan niet op de bus, maar staan op een A4'tje achter de voorruit.

Edit: De 1900 heeft nu realtime informatie.

theicmm
Berichten: 64
Lid geworden op: Vr 26 Mei 2017, 00:45
Locatie: Hoorn

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor theicmm » Wo 24 Jan 2018, 11:41

De 1651 van Pouw zag ik gister rijden bij de Schiphol Plaza als Bastion hotel shuttle.
https://www.flickr.com/photos/yannick25 ... 9hZ-YNCk9r

Gebruikersavatar
MarkHul
Berichten: 547
Lid geworden op: Ma 06 Mar 2017, 11:03

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor MarkHul » Wo 24 Jan 2018, 12:58

Dan rijden er nu dus 2 (ex-)Syntus Setra's rond op Schiphol. :lol:

StefanRijnhoutjes
Berichten: 79
Lid geworden op: Vr 11 Nov 2016, 16:54

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor StefanRijnhoutjes » Wo 24 Jan 2018, 21:59

Zag net de 1811 rijden op de 102 richting Utrecht CS

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 4582
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Milco » Wo 24 Jan 2018, 22:04

Ja, en? Dat is toch gewoon een VDL Citea?
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 19-06-2018
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 13-06-2018

Informatie Keolis Almere: http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5187
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dylanwild94 » Wo 24 Jan 2018, 22:10

De 1811 is een roseo. (of hoe je het ook schrijft.)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13100
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Meltrain » Wo 24 Jan 2018, 22:13

Volgens onze good old Wiki is dat een Rosero First. :wink:
En dan nog, een Citea op lijn 102 is toch ook best bijzonder?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Belangrijke data:
22-07: opening Noord/Zuidlijn (Amsterdam)
09-12: opening Crossrail (London)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29571
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Wo 24 Jan 2018, 22:18

Citea's komen wel vaker een ritje op lijnen in het westen, die schijnen weleens tussen een omloop van lijn 50 in te zitten.
Maar een Rosero op 102 is wel unieker, kennelijk waren de Setra's op in Woerden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

yordietje
Berichten: 341
Lid geworden op: Do 19 Jan 2017, 17:01

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor yordietje » Do 25 Jan 2018, 16:06

's ochtends rijdt er ook altijd een Setra op lijn 85.
Best leuk om te zien die omloop :)
En om 07.50 altijd automatisch een citea op de 280

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29571
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Do 25 Jan 2018, 16:30

Niet altijd, heb 's ochtends al vaak zat een Amba op beide Utrechtse omlopen gezien. In het weekend wel Setra's op 5/83/85 gezien.

Op die omloop 280 die rond 7.50 uur Veenendaal uit rijdt zat vanmorgen idd een Citea, die bus doet de 280 heen en weer (had 'm vanmorgen nog naar Veenendaal toe).
Ook weleens een Setra op die omloop gezien trouwens.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

yordietje
Berichten: 341
Lid geworden op: Do 19 Jan 2017, 17:01

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor yordietje » Do 25 Jan 2018, 16:32

Zat jij in de Citea vanmorgen? Ik wel :D Jij reist toch altijd met X80 nu?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29571
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Do 25 Jan 2018, 16:51

Bijna altijd, maar was vanmorgen laat en 280 van Amersfoort naar de Korte Dreef met overstap op de X80 uit Rhenen vormt m'n kwartiersdienst naar De Klomp :)
Zal je net zien dat vanmorgen die X80 +6 had, maar was nog altijd sneller dan op de volgende X80 uit Amersfoort wachten.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Stefan
Berichten: 3510
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Stefan » Vr 26 Jan 2018, 05:28

Daniel schreef:Citea's komen wel vaker een ritje op lijnen in het westen, die schijnen weleens tussen een omloop van lijn 50 in te zitten.
Maar een Rosero op 102 is wel unieker, kennelijk waren de Setra's op in Woerden.

Tegenwoordig rijden er in de avonduren sowieso Rosero's op de 102.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

wouter15
Berichten: 1024
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor wouter15 » Vr 26 Jan 2018, 08:34

Is dat planmatig? Of rijden er ook Setra's in de avonduren op lijn 102? Het is natuurlijk ook zo dat die rosero's in de avond op de 102 terechtkomen omdat ze dan doorrijden als stadslijn 3/5 richting Molenvliet.

Ronald
Berichten: 3325
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Ronald » Vr 26 Jan 2018, 16:26

Lijn 45 schreef:De BYD's hebben inmiddels een nummer:
De rode draagt voortaan het nummer 1900. De grijze gaat als 1901 door het leven.

De nummers staan niet op de bus, maar staan op een A4'tje achter de voorruit.

Edit: De 1900 heeft nu realtime informatie.

Vanochtend had ik de 1900, die heeft een afwijkend interieur ten opzichte van de 1901, zoals een langsbank met zes zitplaatsen tussen de voor en middendeur. Wat is de topsnelheid eigenlijk, de bus is niet zo snel volgens mij, ik had het gevoel dat het op de provinciale weg niet echt opschoot.
Laatst gewijzigd door Ronald op Vr 26 Jan 2018, 16:30, 3 keer totaal gewijzigd.

Lijn 45
Berichten: 1613
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Lijn 45 » Vr 26 Jan 2018, 16:27

Volgens de achterzijde van de bus kunnen ze maximaal 70.

Ronald
Berichten: 3325
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Ronald » Vr 26 Jan 2018, 16:31

Ok, dat verklaart het wel.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13100
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Meltrain » Vr 26 Jan 2018, 20:19

Wat hebben die Setra's veel beenruimte na de uitstapdeur. :o
Het gevoel werd nog versterkt op omdat ik erna in een Ambassador van U-OV zat.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Belangrijke data:
22-07: opening Noord/Zuidlijn (Amsterdam)
09-12: opening Crossrail (London)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29571
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Vr 26 Jan 2018, 20:26

Ook ten opzichte van de Citea's is de beenruimte in die Setra's immens.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Lijn 45
Berichten: 1613
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Lijn 45 » Vr 26 Jan 2018, 20:38

De beenruimte is nog het grootst bij de eerste stoel aan de niet-deurzijde achter de achtste deur van de 1640 - 1645, daar kan je je benen strekken zonder ergens tegen aan te stoten. 8)

Ezra
Berichten: 1321
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Ezra » Za 27 Jan 2018, 19:30

Ronald schreef:
Lijn 45 schreef:De BYD's hebben inmiddels een nummer:
De rode draagt voortaan het nummer 1900. De grijze gaat als 1901 door het leven.

De nummers staan niet op de bus, maar staan op een A4'tje achter de voorruit.

Edit: De 1900 heeft nu realtime informatie.

Vanochtend had ik de 1900, die heeft een afwijkend interieur ten opzichte van de 1901, zoals een langsbank met zes zitplaatsen tussen de voor en middendeur. Wat is de topsnelheid eigenlijk, de bus is niet zo snel volgens mij, ik had het gevoel dat het op de provinciale weg niet echt opschoot.

Op welke rit en op welke lijn zat je dan in de 1900?

Lijn 45
Berichten: 1613
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Lijn 45 » Za 27 Jan 2018, 19:47

Ik geloof dat Ronald van de 2 gebruik maakt. Ik heb de elektrische bussen al op de meeste stadslijnen en de 17 en 217 zien rijden.

Ezra
Berichten: 1321
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Ezra » Za 27 Jan 2018, 19:58

Ik ben vooral benieuwd naar de specifieke rit.

Ronald
Berichten: 3325
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Ronald » Za 27 Jan 2018, 21:13

De laatste weken rijdt er regelmatig een BYD op omloop 50105 (op de onderstaande ritten):

Code: Selecteer alles

76 05.25 Amf Zeldertseweg 05.31 Bsn Haarbrug-Noord
76 05.31 Bsn Haarbrug-Noord 06.00 Amf Centraal Station
17 06.05 Amf Centraal Station E 06.22 Lsd Bedrijventerrein De Horst
17 06.22 Lsd Bedrijventerrein De Horst 06.42 Amf Centraal Station
2 06.46 Amf Centraal Station F 06.59 Amf Het Rode Hert
2 06.59 Amf Het Rode Hert 07.22 Amf Centraal Station
6 07.26 Amf Centraal Station H 07.38 Amf Ganzenstraat
6 07.38 Amf Ganzenstraat 08.02 Amf Centraal Station

Lijn 45
Berichten: 1613
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Lijn 45 » Di 30 Jan 2018, 19:10

Waarom is er eigenlijk voor gekozen om de 1640 - 1645 met vier stoelen minder uit te rusten?


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten