Pagina 40 van 55

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 23 jan 2018, 15:37
door Lijn 45
De BYD's hebben inmiddels een nummer:
De rode draagt voortaan het nummer 1900. De grijze gaat als 1901 door het leven.

De nummers staan niet op de bus, maar staan op een A4'tje achter de voorruit.

Edit: De 1900 heeft nu realtime informatie.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 24 jan 2018, 11:41
door theicmm
De 1651 van Pouw zag ik gister rijden bij de Schiphol Plaza als Bastion hotel shuttle.
https://www.flickr.com/photos/yannick25 ... 9hZ-YNCk9r

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 24 jan 2018, 12:58
door ovVeluwe
Dan rijden er nu dus 2 (ex-)Syntus Setra's rond op Schiphol. :lol:

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 24 jan 2018, 21:59
door StefanRijnhoutjes
Zag net de 1811 rijden op de 102 richting Utrecht CS

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 24 jan 2018, 22:04
door Milco
Ja, en? Dat is toch gewoon een VDL Citea?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 24 jan 2018, 22:10
door dylanwild94
De 1811 is een roseo. (of hoe je het ook schrijft.)

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 24 jan 2018, 22:13
door Meltrain
Volgens onze good old Wiki is dat een Rosero First. :wink:
En dan nog, een Citea op lijn 102 is toch ook best bijzonder?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 24 jan 2018, 22:18
door Daniel
Citea's komen wel vaker een ritje op lijnen in het westen, die schijnen weleens tussen een omloop van lijn 50 in te zitten.
Maar een Rosero op 102 is wel unieker, kennelijk waren de Setra's op in Woerden.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 25 jan 2018, 16:06
door yordietje
's ochtends rijdt er ook altijd een Setra op lijn 85.
Best leuk om te zien die omloop :)
En om 07.50 altijd automatisch een citea op de 280

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 25 jan 2018, 16:30
door Daniel
Niet altijd, heb 's ochtends al vaak zat een Amba op beide Utrechtse omlopen gezien. In het weekend wel Setra's op 5/83/85 gezien.

Op die omloop 280 die rond 7.50 uur Veenendaal uit rijdt zat vanmorgen idd een Citea, die bus doet de 280 heen en weer (had 'm vanmorgen nog naar Veenendaal toe).
Ook weleens een Setra op die omloop gezien trouwens.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 25 jan 2018, 16:32
door yordietje
Zat jij in de Citea vanmorgen? Ik wel :D Jij reist toch altijd met X80 nu?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: do 25 jan 2018, 16:51
door Daniel
Bijna altijd, maar was vanmorgen laat en 280 van Amersfoort naar de Korte Dreef met overstap op de X80 uit Rhenen vormt m'n kwartiersdienst naar De Klomp :)
Zal je net zien dat vanmorgen die X80 +6 had, maar was nog altijd sneller dan op de volgende X80 uit Amersfoort wachten.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 26 jan 2018, 05:28
door Stefan
Daniel schreef:Citea's komen wel vaker een ritje op lijnen in het westen, die schijnen weleens tussen een omloop van lijn 50 in te zitten.
Maar een Rosero op 102 is wel unieker, kennelijk waren de Setra's op in Woerden.
Tegenwoordig rijden er in de avonduren sowieso Rosero's op de 102.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 26 jan 2018, 08:34
door wouter15
Is dat planmatig? Of rijden er ook Setra's in de avonduren op lijn 102? Het is natuurlijk ook zo dat die rosero's in de avond op de 102 terechtkomen omdat ze dan doorrijden als stadslijn 3/5 richting Molenvliet.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 26 jan 2018, 16:26
door Ronald
Lijn 45 schreef:De BYD's hebben inmiddels een nummer:
De rode draagt voortaan het nummer 1900. De grijze gaat als 1901 door het leven.

De nummers staan niet op de bus, maar staan op een A4'tje achter de voorruit.

Edit: De 1900 heeft nu realtime informatie.
Vanochtend had ik de 1900, die heeft een afwijkend interieur ten opzichte van de 1901, zoals een langsbank met zes zitplaatsen tussen de voor en middendeur. Wat is de topsnelheid eigenlijk, de bus is niet zo snel volgens mij, ik had het gevoel dat het op de provinciale weg niet echt opschoot.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 26 jan 2018, 16:27
door Lijn 45
Volgens de achterzijde van de bus kunnen ze maximaal 70.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 26 jan 2018, 16:31
door Ronald
Ok, dat verklaart het wel.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 26 jan 2018, 20:19
door Meltrain
Wat hebben die Setra's veel beenruimte na de uitstapdeur. :o
Het gevoel werd nog versterkt op omdat ik erna in een Ambassador van U-OV zat.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 26 jan 2018, 20:26
door Daniel
Ook ten opzichte van de Citea's is de beenruimte in die Setra's immens.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 26 jan 2018, 20:38
door Lijn 45
De beenruimte is nog het grootst bij de eerste stoel aan de niet-deurzijde achter de achtste deur van de 1640 - 1645, daar kan je je benen strekken zonder ergens tegen aan te stoten. 8)

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 27 jan 2018, 19:30
door Globetrotter
Ronald schreef:
Lijn 45 schreef:De BYD's hebben inmiddels een nummer:
De rode draagt voortaan het nummer 1900. De grijze gaat als 1901 door het leven.

De nummers staan niet op de bus, maar staan op een A4'tje achter de voorruit.

Edit: De 1900 heeft nu realtime informatie.
Vanochtend had ik de 1900, die heeft een afwijkend interieur ten opzichte van de 1901, zoals een langsbank met zes zitplaatsen tussen de voor en middendeur. Wat is de topsnelheid eigenlijk, de bus is niet zo snel volgens mij, ik had het gevoel dat het op de provinciale weg niet echt opschoot.
Op welke rit en op welke lijn zat je dan in de 1900?

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 27 jan 2018, 19:47
door Lijn 45
Ik geloof dat Ronald van de 2 gebruik maakt. Ik heb de elektrische bussen al op de meeste stadslijnen en de 17 en 217 zien rijden.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 27 jan 2018, 19:58
door Globetrotter
Ik ben vooral benieuwd naar de specifieke rit.

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 27 jan 2018, 21:13
door Ronald
De laatste weken rijdt er regelmatig een BYD op omloop 50105 (op de onderstaande ritten):

Code: Selecteer alles

76 05.25 Amf Zeldertseweg 05.31 Bsn Haarbrug-Noord
76 05.31 Bsn Haarbrug-Noord 06.00 Amf Centraal Station
17 06.05 Amf Centraal Station E 06.22 Lsd Bedrijventerrein De Horst
17 06.22 Lsd Bedrijventerrein De Horst 06.42 Amf Centraal Station
2 06.46 Amf Centraal Station F 06.59 Amf Het Rode Hert
2 06.59 Amf Het Rode Hert 07.22 Amf Centraal Station
6 07.26 Amf Centraal Station H 07.38 Amf Ganzenstraat
6 07.38 Amf Ganzenstraat 08.02 Amf Centraal Station

Re: Busmaterieel Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 30 jan 2018, 19:10
door Lijn 45
Waarom is er eigenlijk voor gekozen om de 1640 - 1645 met vier stoelen minder uit te rusten?