Uithoflijn later klaar

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Uithoflijn later klaar

Bericht door trolly »

Bij de Uithoflijn gaat het niet helemaal lekker. Er schijnt zelfs nagedacht te worden over een alternatieve route naar de remise, meldt rtv utrecht.
Laatst gewijzigd door trolly op wo 06 sep 2017, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Uithoflijn mogelijk later klaar

Bericht door Durashift »

Ik lees het meer als dat de bouwprojecten aan de oostzijde van de treinsporen niet opschieten waardoor het stukje lijn aldaar niet op tijd afgebouwd /in gebruik genomen kan worden..
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Uithoflijn mogelijk later klaar

Bericht door OVinspecteur »

Aan de tramsporen op de gecombineerde bus- en trambrug over de Van Sijpesteijnkade wordt al sinds de opening geprutst. Spoor er weer uit of er weer in. Dan weer straatstenen in de sleuven. Ik kan het allemaal niet meer volgen. Steeds is daardoor een helft van de brug afgesloten voor het busverkeer. Misschien heeft het hiermee te maken?

Dit punt lijkt me sowieso een enorme bottleneck worden, want er zal wel eens vaker wat gerepareerd moeten worden. En laatst hadden taxichauffeurs de brug ook nog geblokkeerd toen ik naar Schiphol moest. :X (n)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Uithoflijn mogelijk later klaar

Bericht door Daniel »

Mwoh dat men daar bezig was is al een tijdje geleden hoor, bij mijn weten is het spoor daar maar één keer opnieuw aangelegd.

De uitloop zit echt tussen het tram-/busstation en de voormalige Adama van Scheltemabaan, dat is het enige stuk Uithoflijn waar nog geen spoor van spoor te zien is. Sterker nog, het is nog gewoon een lege zandvlakte.
Een apart stukje is trouwens ook wel het stuk van de lijn wat parallel aan het spoor ligt tussen station Vaartsche Rijn en het punt waar de Uithoflijn afbuigt. Een evacuatie van een trein daar legt waarschijnlijk gelijk het tramverkeer plat, want als je de deur in het hekwerk tussen spoor en tram door gaat sta je gelijk op een overweg in de trambaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Uithoflijn mogelijk later klaar

Bericht door OVinspecteur »

Daniel schreef:Mwoh dat men daar bezig was is al een tijdje geleden hoor, bij mijn weten is het spoor daar maar één keer opnieuw aangelegd.
Ze zijn daar echt nog steeds aan het prutsen hoor. Maar wat ze dan precies doen weet ik niet, al lijken ze dus wel steeds met het spoor bezig te zijn. Ik kom bijna dagelijks over die brug. Gisteren was ook weer de helft afgesloten.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Uithoflijn mogelijk later klaar

Bericht door OVinspecteur »

Daniel schreef: Een apart stukje is trouwens ook wel het stuk van de lijn wat parallel aan het spoor ligt tussen station Vaartsche Rijn en het punt waar de Uithoflijn afbuigt. Een evacuatie van een trein daar legt waarschijnlijk gelijk het tramverkeer plat, want als je de deur in het hekwerk tussen spoor en tram door gaat sta je gelijk op een overweg in de trambaan.
Apart ja. Maar waarom hebben ze die schutting niet zo gemaakt dat de tramsporen bij de treinsporen aan de andere kant liggen? Lijkt me dat de omgeving dan ook minder overlast zou ervaren.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Uithoflijn mogelijk later klaar

Bericht door OVinspecteur »

Ik vraag me trouwens af in hoeverre er in het stationsgebied rekening wordt gehouden met de verdere toekomst. De doorkoppeling van de SUNIJ-lijn aan de Uithoflijn is alleen logisch vanwege materieelinzet en de locatie van de remise. Wanneer men zou besluiten om een lijn richting Vredenburg en verder aan te leggen dan ligt een koppeling daarvan met de SUNIJ-lijn veel meer voor de hand. Echter kunnen de trams dan alleen halteren bij het Jaarbeursplein en niet in het centraal station zelf.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Uithoflijn mogelijk later klaar

Bericht door reisthijs »

Er bestaat een toekomstplan voor een tramlijn Vleuten-Papendorp-Balijelaan-Vondellaan-CS, zo'n lijn zou mooi doorgetrokken kunnen worden richting Vredenburg.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Uithoflijn mogelijk later klaar

Bericht door Suus »

OpenStreetMaps heeft een tijdje een wissel getoond in het Smakkelaarsveld richting binnenstad. Bestaat dat wissel echt en zo ja, waar dient dat dan voor?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Uithoflijn mogelijk later klaar

Bericht door rm7 »

Dat was geen wissel, maar een uitsparing in het beton voor een wissel.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Uithoflijn mogelijk later klaar

Bericht door wouter15 »

De Uithoflijn loopt definitief vertraging op: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1657809 ... ng-op.html
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Uithoflijn mogelijk later klaar

Bericht door Durashift »

Goh... :roll:
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Uithoflijn mogelijk later klaar

Bericht door wouter15 »

Een wat uitgebreider artikel over de vertraging van de Uithoflijn: https://www.ovpro.nl/tram/2017/09/04/st ... vertraagd/
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Uithoflijn mogelijk later klaar

Bericht door OVinspecteur »

reisthijs schreef:Er bestaat een toekomstplan voor een tramlijn Vleuten-Papendorp-Balijelaan-Vondellaan-CS, zo'n lijn zou mooi doorgetrokken kunnen worden richting Vredenburg.
Dat is inderdaad ook zichtbaar in de ontwerptekening van de busbaan Transwijk die momenteel gebouwd wordt: https://www.utrecht.nl/fileadmin/upload ... k-2016.pdf. Maar er is duidelijk geen rekening gehouden met een verlegging van de tram uit Nieuwegein, waardoor die op veel relaties langzamer blijft dan de bus. :cry:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten