Extra perron Rhenen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Extra perron Rhenen

Bericht door Frank »

De Gelderlander schreef:Ruzie over extra perron voor station Rhenen

RHENEN - De tekeningen voor een tweede perronspoor van NS-station Rhenen liggen al klaar. Maar ze blijven voorlopig in de la liggen bij de spoorbeheerder Prorail. De regionale overheden willen namelijk niet genoeg meebetalen aan het tweede spoor en de exploitatie van extra stoptreinen tussen Rhenen en Utrecht Centraal.
http://www.gelderlander.nl/rhenen/ruzie ... ~a38dadbe/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10538
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Extra perron Rhenen

Bericht door trolly »

Dus NS heeft treinen teveel, en de minister jammert dat gemeente en provincie dat moeten oplossen?


Mwoehahahahaha!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Extra perron Rhenen

Bericht door Stadsbus »

Als ik de regionale overheid was, zou ik het al lang hebben betaald, een 2de spoor = ruimte voor meer treinen = meer openbaar vervoer = betere bereikbaarheid.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10538
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Extra perron Rhenen

Bericht door trolly »

Als ik de regionale overheid was, zou ik rustig blijven wachten tot het Rijk met de centen over de brug komt. Die treinen moeten ze namelijk toch ergens kwijt, en zo krijgt de Rhenense burger veel trein voor weinig geld :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Extra perron Rhenen

Bericht door Bemined »

Meer treinen naar Rhenen, waar geen kip naar toe gaat, in ruil voor minder treinen naar Veenendaal, waar wel veel reizigers zijn. Immers Veenendaal gaat van 4 naar 3 treinen per uur als Rhenen van 2 naar 3 gaat. Het tweede spoor impliceert ook dat er een lange kering van tussen de 21 en 26 minuten in Rhenen moet komen, anders had men dat tweede perron immers niet nodig, en ook dat kost extra materieel ten opzichte van de kering van 6 minuten in Veenendaal van de huidige spitstrein. Kortom, niet bepaald een verbetering, alleen Veenendaal-De Klomp gaat van 2 naar 3 treinen per uur in dit plan, maar dan wel sprinters i.p.v. intercity's. Vanuit Driebergen-Zeist krijg je ook geen steun want die verliezen de intercity. Kortom, ik verwacht weinig enthousiasme van de lokale politiek.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Extra perron Rhenen

Bericht door sirvinniei »

Stadsbus schreef:Als ik de regionale overheid was, zou ik het al lang hebben betaald, een 2de spoor = ruimte voor meer treinen = meer openbaar vervoer = betere bereikbaarheid.
Tweede PERRON, niet tweede spoor. Gemeente Rhenen heeft er gigantisch weinig aan, dit terwijl Rhenen al lastige financiën heeft.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Extra perron Rhenen

Bericht door Daniel »

Ehm, tweede spoor erbij is ook wel handig. Aan een perron aan weerszijden van enkelspoor heb je vrij weinig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10538
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Extra perron Rhenen

Bericht door trolly »

Bemined schreef:Kortom, ik verwacht weinig enthousiasme van de lokale politiek.
Terecht. Ze zullen daar gek zijn om andermans probleem op te lossen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Extra perron Rhenen

Bericht door sirvinniei »

Daniel schreef:Ehm, tweede spoor erbij is ook wel handig. Aan een perron aan weerszijden van enkelspoor heb je vrij weinig.
Ja, in die zin een extra "spoor", maar in het bericht wat ik quote werd het extra spoor gezien als een hogere capaciteit, wat bij alleen een stuk spoor bij een perron niet het geval is.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10538
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Extra perron Rhenen

Bericht door trolly »

Leg dat nog eens héél langzaam uit, alsjeblieft.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten