Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door ArrivaBas »

Overblijfsel van de huidige concessie, waarbij het contract tot de jaarwisseling loopt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door nvdw »

In het programma van eisen is gesteld dat de nieuwe concessie ofwel op 9 december 2018 ingaat, ofwel op uiterlijk 1 januari 2019. Het huidige contract loopt immers tot 31 december 2018. Hoe dat in de praktijk dan weer geregeld moet worden... Zou Arriva de concessie houden, dan treden hier geen problemen op, maar bij een andere winnaar moet hier vast weer onderhandeld worden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Meltrain »

Mogelijk gaat (indien een andere vervoerder wint) het treinvervoer op 9 december over en het busvervoer pas op 1 januari?
Dat was bij de huidige concessie ook zo.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Daniel »

Maar bij ingang van de huidige concessie was er zowel een concessie die medio december afliep (die van NS voor de treinen) als eentje die op 31 december afliep (die van SVD), wat de start los van elkaar verklaart. In dit geval is er echter één concessie die formeel tot 31 december 2018 loopt.

Ben benieuwd wat het gaat worden in elk geval: de wens voor creatieve oplossingen van de provincie zou in 't voordeel van Qbuzz kunnen werken, die zijn daar immers goed in, maar aan de andere kant is het afwachten in hoeverre de treinervaring die Qbuzz nu in z'n moederbedrijf heeft zitten gaat uitpakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door ArrivaBas »

De inschrijvers zijn al bekend ook: Arriva, Qbuzz en EBS.

Bron: https://www.ovmagazine.nl/2017/10/arriv ... -dav-1629/
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Daniel »

Dat stond 12 berichten hoger ook al ja :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Hainje »

Ja dat postte Roeland eerder vandaag ook al. :P
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door ArrivaBas »

Dan ben ik er even met mijn kop niet bij geweest, want ik had dat wel gelezen... (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door OmniLezer »

Ik denk niet dat EBS ergens aan de bak komt.
Komen ze aan de bak, dan hebben ze me verbaasd.
Voor mij blijft dit een strijd tussen Connexxion en Arriva.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Hainje »

Connexxion doet niet mee in deze aanbesteding, óók dát staat hierboven op de vorige pagina vermeld.
🍉
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door busfanNL »

Maar ik ga echt gewoon lachen als EBS deze concessie of VPR wint. :lol: Ze werken daar nog met postduiven man. Echt niet te geloven.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door ArrivaBas »

Stiekem ben ik wel benieuwd hoe Qbuzz het hier zou inrichten. Vooral wat betreft materieel. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
JelleW
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 29 okt 2017, 16:58

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door JelleW »

Met EBS wordt het een drama denk ik. Die zijn nog te klein voor het DAV gebied. Persoonlijk hoop ik dan op Qbuzz, komt er een beetje een frisse wibd door dit hele gebied. Dan kan Qbuzz meteen uitbreiden op het spoor.
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 30 okt 2017, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tapatalkonderschrift verwijderd.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door busfanNL »

Zouden ze niet gewoon Mercedes nemen? Dat zijn gewoon comfortabele bussen denk ik. Ook voor R-NET. Wat eventueel ook nog kan is dat ze MAN TU A78 nemen. Ik vind dat bij de RET hele fijne wagens. Alleen de beenruimte mag af en toe wel iets meer. Maarja ik ben ook vrij lang voor mijn leeftijd. :wink:
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door busfanNL »

JelleW schreef:Met EBS wordt het een drama denk ik. Die zijn nog te klein voor het DAV gebied.
Volgens mij hadden ze in Waterland zo goedkoop ingeschreven dat in het hele gebied het lijnennet op de schop moest. :')
JelleW
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 29 okt 2017, 16:58

Re: RE: Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door JelleW »

busfanNL schreef:Zouden ze niet gewoon Mercedes nemen? Dat zijn gewoon comfortabele bussen denk ik. Ook voor R-NET. Wat eventueel ook nog kan is dat ze MAN TU A78 nemen. Ik vind dat bij de RET hele fijne wagens. Alleen de beenruimte mag af en toe wel iets meer. Maarja ik ben ook vrij lang voor mijn leeftijd. :wink:
Denk het wel! Zou wel fijn zijn i.i.g. Die Arriva Amba's zijn niet bepaand van hoogstaand comfort altijd
JelleW
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 29 okt 2017, 16:58

Re: RE: Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door JelleW »

busfanNL schreef:
JelleW schreef:Met EBS wordt het een drama denk ik. Die zijn nog te klein voor het DAV gebied.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Volgens mij hadden ze in Waterland zo goedkoop ingeschreven dat in het hele gebied het lijnennet op de schop moest. :')
Waarom verbaast me dit niet
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door nvdw »

Daniel schreef:Ben benieuwd wat het gaat worden in elk geval: de wens voor creatieve oplossingen van de provincie zou in 't voordeel van Qbuzz kunnen werken, die zijn daar immers goed in, maar aan de andere kant is het afwachten in hoeverre de treinervaring die Qbuzz nu in z'n moederbedrijf heeft zitten gaat uitpakken.
Het hele treingebeuren is vrijwel in beton gegoten qua tarieven, frequenties en eisen, je moet de treinen toch overnemen, idem voor het personeel. Ik ben echt geen deskundige op dit gebied, maar volgens mij zullen alle inschrijvers voor de trein op een vrijwel identiek plaatje uitkomen. Een firma als EBS kan op die manier een reëel bod uitbrengen en de uitvoering overlaten aan indirect personeel dat zij van de zittende vervoerder overnemen.

Als je je wilt onderscheiden, dan moet dat met het busvervoer (of eventuele alternatieven daarvoor).

Maar de busspeculatie is alweer gestart begrijp ik?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door OmniLezer »

Ik hoop ook op Qbuzz. Arriva komt met best creatieve dingen voor de consument (reiziger), maar Qbuzz komt helemaal met nieuwe dingen en samenwerkingen.

Qua materieel heb je gelijk.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: RE: Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door busfanNL »

JelleW schreef:
busfanNL schreef:
JelleW schreef:Met EBS wordt het een drama denk ik. Die zijn nog te klein voor het DAV gebied.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Volgens mij hadden ze in Waterland zo goedkoop ingeschreven dat in het hele gebied het lijnennet op de schop moest. :')
Waarom verbaast me dit niet

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Nee dat verbaasde mij dus ook niks. Ik las het later pas maar het verbaasde mij ook niks. En daarnaast, niet alleen het hele lijnennet wordt een zooitje maar ook het materieel. Volgens mij zijn die scania's echt bagger. Ik mag niet hopen dat dat ook in DAV komt. Ik vond ze persoonlijk vreselijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Daniel »

@nvdw: Hmm, qua trein lijkt het dan best wel op de situatie met de tram in Utrecht toen Qbuzz daar won. Dat zat ook in beton gegoten, letterlijk zelfs op delen van het traject :mrgreen:

@Omnilezer: Ik had bij Arriva in de huidige concessie vooral af en toe het idee dat ze wel heel snel iets compleet omgooiden of een lijn ophieven als het effect niet als gepland was. De ideeën zelf waren echt niet slecht in diverse gevallen, de uitvoering was wel wat minder. (Briljant was bv. de familiedagkaart die alleen geldig was op dagen dat diverse lijnen volledig met taxibusjes reden en dus met één familie al vol zaten)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door busfanNL »

Daniel schreef: (Briljant was bv. de familiedagkaart die alleen geldig was op dagen dat diverse lijnen volledig met taxibusjes reden en dus met één familie al vol zaten)
:lol: Hahahaha. Dat lijkt me ook redelijk lullig. Hoe dom kun je zijn. :') Was dit nog uit de tijd dat de stadsdienst Dordt met taxibusjes werd gereden op zondag?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Daniel »

Dat laatste is nooit gebeurd, maar betrof wel de eerste jaren inderdaad. Het ging vooral om al die 7x-lijntjes die toen nog lijntaxi waren op zaterdag i.p.v. belbus.
(Dordrecht had alleen 's avonds taxibusjes, maar die zijn er in 2008 al uit gegaan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door busfanNL »

Okee dank. :wink: Ja ik ben natuurlijk nog jong. In 2008 was ik 6 Of 7. Ja dan weet je niet precies alle namen van het materieel en dienstregelingen. :lol:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Ardan »

Het zou goed zijn als er wat minder gespeculeerd wordt als nog niet eens de winnaar bekend is. We gaan vanzelf zien hoe en waarmee er gereden gaat worden.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 27 gasten