Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 4368
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 30 Okt 2017, 17:46

Overblijfsel van de huidige concessie, waarbij het contract tot de jaarwisseling loopt.
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

nvdw
Berichten: 1542
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor nvdw » Ma 30 Okt 2017, 18:26

In het programma van eisen is gesteld dat de nieuwe concessie ofwel op 9 december 2018 ingaat, ofwel op uiterlijk 1 januari 2019. Het huidige contract loopt immers tot 31 december 2018. Hoe dat in de praktijk dan weer geregeld moet worden... Zou Arriva de concessie houden, dan treden hier geen problemen op, maar bij een andere winnaar moet hier vast weer onderhandeld worden.
Van die dingen, ja!

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13302
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor Meltrain » Ma 30 Okt 2017, 19:08

Mogelijk gaat (indien een andere vervoerder wint) het treinvervoer op 9 december over en het busvervoer pas op 1 januari?
Dat was bij de huidige concessie ook zo.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Belangrijke data:
22-07: opening Noord/Zuidlijn (Amsterdam)
09-12: opening Crossrail (London)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29873
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor Daniel » Ma 30 Okt 2017, 19:22

Maar bij ingang van de huidige concessie was er zowel een concessie die medio december afliep (die van NS voor de treinen) als eentje die op 31 december afliep (die van SVD), wat de start los van elkaar verklaart. In dit geval is er echter één concessie die formeel tot 31 december 2018 loopt.

Ben benieuwd wat het gaat worden in elk geval: de wens voor creatieve oplossingen van de provincie zou in 't voordeel van Qbuzz kunnen werken, die zijn daar immers goed in, maar aan de andere kant is het afwachten in hoeverre de treinervaring die Qbuzz nu in z'n moederbedrijf heeft zitten gaat uitpakken.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 4368
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 30 Okt 2017, 19:32

De inschrijvers zijn al bekend ook: Arriva, Qbuzz en EBS.

Bron: https://www.ovmagazine.nl/2017/10/arriv ... -dav-1629/
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29873
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor Daniel » Ma 30 Okt 2017, 19:33

Dat stond 12 berichten hoger ook al ja :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 8632
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor Hainje » Ma 30 Okt 2017, 19:33

Ja dat postte Roeland eerder vandaag ook al. :P
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
11-08-2018: Trein: 10423,9 km * Bus: 1432,3 km * Metro: 62,4 km * Tram: 9,62 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 4368
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 30 Okt 2017, 19:35

Dan ben ik er even met mijn kop niet bij geweest, want ik had dat wel gelezen... (A)
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor OmniLezer » Ma 30 Okt 2017, 19:36

Ik denk niet dat EBS ergens aan de bak komt.
Komen ze aan de bak, dan hebben ze me verbaasd.
Voor mij blijft dit een strijd tussen Connexxion en Arriva.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 8632
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor Hainje » Ma 30 Okt 2017, 19:39

Connexxion doet niet mee in deze aanbesteding, óók dát staat hierboven op de vorige pagina vermeld.
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
11-08-2018: Trein: 10423,9 km * Bus: 1432,3 km * Metro: 62,4 km * Tram: 9,62 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.

busfanNL
Berichten: 1704
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor busfanNL » Ma 30 Okt 2017, 19:46

Maar ik ga echt gewoon lachen als EBS deze concessie of VPR wint. :lol: Ze werken daar nog met postduiven man. Echt niet te geloven.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 4368
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 30 Okt 2017, 19:49

Stiekem ben ik wel benieuwd hoe Qbuzz het hier zou inrichten. Vooral wat betreft materieel. :Y
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

JelleW
Berichten: 17
Lid geworden op: Zo 29 Okt 2017, 16:58

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor JelleW » Ma 30 Okt 2017, 19:50

Met EBS wordt het een drama denk ik. Die zijn nog te klein voor het DAV gebied. Persoonlijk hoop ik dan op Qbuzz, komt er een beetje een frisse wibd door dit hele gebied. Dan kan Qbuzz meteen uitbreiden op het spoor.
Laatst gewijzigd door Ardan op Ma 30 Okt 2017, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tapatalkonderschrift verwijderd.

busfanNL
Berichten: 1704
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor busfanNL » Ma 30 Okt 2017, 19:52

Zouden ze niet gewoon Mercedes nemen? Dat zijn gewoon comfortabele bussen denk ik. Ook voor R-NET. Wat eventueel ook nog kan is dat ze MAN TU A78 nemen. Ik vind dat bij de RET hele fijne wagens. Alleen de beenruimte mag af en toe wel iets meer. Maarja ik ben ook vrij lang voor mijn leeftijd. :wink:

busfanNL
Berichten: 1704
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor busfanNL » Ma 30 Okt 2017, 19:54

JelleW schreef:Met EBS wordt het een drama denk ik. Die zijn nog te klein voor het DAV gebied.

Volgens mij hadden ze in Waterland zo goedkoop ingeschreven dat in het hele gebied het lijnennet op de schop moest. :')

JelleW
Berichten: 17
Lid geworden op: Zo 29 Okt 2017, 16:58

Re: RE: Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor JelleW » Ma 30 Okt 2017, 19:55

busfanNL schreef:Zouden ze niet gewoon Mercedes nemen? Dat zijn gewoon comfortabele bussen denk ik. Ook voor R-NET. Wat eventueel ook nog kan is dat ze MAN TU A78 nemen. Ik vind dat bij de RET hele fijne wagens. Alleen de beenruimte mag af en toe wel iets meer. Maarja ik ben ook vrij lang voor mijn leeftijd. :wink:
Denk het wel! Zou wel fijn zijn i.i.g. Die Arriva Amba's zijn niet bepaand van hoogstaand comfort altijd

JelleW
Berichten: 17
Lid geworden op: Zo 29 Okt 2017, 16:58

Re: RE: Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor JelleW » Ma 30 Okt 2017, 19:56

busfanNL schreef:
JelleW schreef:Met EBS wordt het een drama denk ik. Die zijn nog te klein voor het DAV gebied.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Volgens mij hadden ze in Waterland zo goedkoop ingeschreven dat in het hele gebied het lijnennet op de schop moest. :')
Waarom verbaast me dit niet

nvdw
Berichten: 1542
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor nvdw » Ma 30 Okt 2017, 19:56

Daniel schreef:Ben benieuwd wat het gaat worden in elk geval: de wens voor creatieve oplossingen van de provincie zou in 't voordeel van Qbuzz kunnen werken, die zijn daar immers goed in, maar aan de andere kant is het afwachten in hoeverre de treinervaring die Qbuzz nu in z'n moederbedrijf heeft zitten gaat uitpakken.


Het hele treingebeuren is vrijwel in beton gegoten qua tarieven, frequenties en eisen, je moet de treinen toch overnemen, idem voor het personeel. Ik ben echt geen deskundige op dit gebied, maar volgens mij zullen alle inschrijvers voor de trein op een vrijwel identiek plaatje uitkomen. Een firma als EBS kan op die manier een reëel bod uitbrengen en de uitvoering overlaten aan indirect personeel dat zij van de zittende vervoerder overnemen.

Als je je wilt onderscheiden, dan moet dat met het busvervoer (of eventuele alternatieven daarvoor).

Maar de busspeculatie is alweer gestart begrijp ik?
Van die dingen, ja!

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor OmniLezer » Ma 30 Okt 2017, 19:57

Ik hoop ook op Qbuzz. Arriva komt met best creatieve dingen voor de consument (reiziger), maar Qbuzz komt helemaal met nieuwe dingen en samenwerkingen.

Qua materieel heb je gelijk.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

busfanNL
Berichten: 1704
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: RE: Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor busfanNL » Ma 30 Okt 2017, 19:59

JelleW schreef:
busfanNL schreef:
JelleW schreef:Met EBS wordt het een drama denk ik. Die zijn nog te klein voor het DAV gebied.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Volgens mij hadden ze in Waterland zo goedkoop ingeschreven dat in het hele gebied het lijnennet op de schop moest. :')
Waarom verbaast me dit niet

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Nee dat verbaasde mij dus ook niks. Ik las het later pas maar het verbaasde mij ook niks. En daarnaast, niet alleen het hele lijnennet wordt een zooitje maar ook het materieel. Volgens mij zijn die scania's echt bagger. Ik mag niet hopen dat dat ook in DAV komt. Ik vond ze persoonlijk vreselijk.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29873
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor Daniel » Ma 30 Okt 2017, 20:01

@nvdw: Hmm, qua trein lijkt het dan best wel op de situatie met de tram in Utrecht toen Qbuzz daar won. Dat zat ook in beton gegoten, letterlijk zelfs op delen van het traject :mrgreen:

@Omnilezer: Ik had bij Arriva in de huidige concessie vooral af en toe het idee dat ze wel heel snel iets compleet omgooiden of een lijn ophieven als het effect niet als gepland was. De ideeën zelf waren echt niet slecht in diverse gevallen, de uitvoering was wel wat minder. (Briljant was bv. de familiedagkaart die alleen geldig was op dagen dat diverse lijnen volledig met taxibusjes reden en dus met één familie al vol zaten)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

busfanNL
Berichten: 1704
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor busfanNL » Ma 30 Okt 2017, 20:05

Daniel schreef: (Briljant was bv. de familiedagkaart die alleen geldig was op dagen dat diverse lijnen volledig met taxibusjes reden en dus met één familie al vol zaten)

:lol: Hahahaha. Dat lijkt me ook redelijk lullig. Hoe dom kun je zijn. :') Was dit nog uit de tijd dat de stadsdienst Dordt met taxibusjes werd gereden op zondag?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29873
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor Daniel » Ma 30 Okt 2017, 20:16

Dat laatste is nooit gebeurd, maar betrof wel de eerste jaren inderdaad. Het ging vooral om al die 7x-lijntjes die toen nog lijntaxi waren op zaterdag i.p.v. belbus.
(Dordrecht had alleen 's avonds taxibusjes, maar die zijn er in 2008 al uit gegaan)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

busfanNL
Berichten: 1704
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor busfanNL » Ma 30 Okt 2017, 21:16

Okee dank. :wink: Ja ik ben natuurlijk nog jong. In 2008 was ik 6 Of 7. Ja dan weet je niet precies alle namen van het materieel en dienstregelingen. :lol:

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10523
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor Ardan » Ma 30 Okt 2017, 21:32

Het zou goed zijn als er wat minder gespeculeerd wordt als nog niet eens de winnaar bekend is. We gaan vanzelf zien hoe en waarmee er gereden gaat worden.
2018 (30-7):
Trein 6732 km · S-Bahn 314 km · Metro 303 km · Zweeftrein 14 km · (Snel)tram 331 km · Bus 417 km · Veer 7.0 km


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 8 gasten