Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door CamilleKreemers »

Wanneer komt de uitslag eigenlijk?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Wubbo »

Berichten over EBS en de politieke situatie in Israël verplaatst.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Daniel »

CamilleKreemers schreef:Wanneer komt de uitslag eigenlijk?
Medio deze maand.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door DrechtBlub »

Zou 10 Januari moeten zijn volgensmij of niet? - Als het nog op schema zit,- dat is.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Daniel »

De provincie meldt het niet in zoveel detail, die hebben het over "begin 2018".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door sirvinniei »

Waarop is het gunningsmodel gebasseerd? Ik zie dat alleen de stadsdiensten en Qliners/Rnet verplicht zijn als vast OV.
Ik heb geen onderschrift
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door DrechtBlub »

sirvinniei schreef:Waarop is het gunningsmodel gebasseerd? Ik zie dat alleen de stadsdiensten en Qliners/Rnet verplicht zijn als vast OV.
Fout, Er zijn ook nog een goed aantal kernen ma-zat overdag vast verplicht, (maar bij lange na niet allemaal.)
En nogmaals fout, Behalve de trein is Rnet helemaal niet verplicht, al word er wel ZEER sterk naartoe gestuurd. Ik vermoed omdat men mogelijk vergelijkbaar als in Groningen met de Qlink en Brabant met de Volans de mogelijkheid open houd voor een apart opgezet regionaal HOV systeem.
Ik blub in het Drecht.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door sirvinniei »

Dat is dan alsnog geen antwoord op mijn vraag.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Suus »

wilburg22 schreef:Ik vermoed omdat men mogelijk vergelijkbaar als in Groningen met de Qlink en Brabant met de Volans de mogelijkheid open houd voor een apart opgezet regionaal HOV systeem.
Onzin. Provincie wil R-NET dus komt er R-NET, niet een Dordtnet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door DrechtBlub »

Suus schreef:
wilburg22 schreef:Ik vermoed omdat men mogelijk vergelijkbaar als in Groningen met de Qlink en Brabant met de Volans de mogelijkheid open houd voor een apart opgezet regionaal HOV systeem.
Onzin. Provincie wil R-NET dus komt er R-NET, niet een Dordtnet.
De provincie wil heel veel, maar ik reageerde dan ook op het statement van vinnie dat R-NET voor de bus EN trein werd ge-eist , Terwijl dat er toch echt niet in staat. Er worden een aantal mogelijk R-Net lijnen gesuggereerd en er word ingespeeld op R-NET ingroeiperiode maar de uiteindelijke verplichting is toch echt HOV, niet RNET voor de bussen (WEL voor de trein).

Het lijkt me trouwens niet logisch dat een vervoerder zou gaan winnen hier zonder R-NET, die mening deel ik wel.
Ik blub in het Drecht.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik vraag me af of de vervoersvraag wel groot genoeg is voor R-net. Ik heb vanuit de telcijfers niet echt de indruk dat sommige lijnen niet genoeg vervoersvraag heeft. Daarnaast worden enkele lijnen als HOV bestempeld (Qliner 388 voorbeeld), terwijl er nu 8 reizigers per rit in de dal zit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Daniel »

388 is dan ook vooral HOV qua route ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door sirvinniei »

Ik vraag me af: waarom is nou juist 387 de lijn met de hoge frequenties en 388 de lijn met de relatief lage frequenties. Je zou toch het omgekeerde verwachten: Dordrecht is veel groter dan Gorinchem.
Ik heb geen onderschrift
Bretgrenz
Donateur
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 10:53

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Bretgrenz »

CamilleKreemers schreef:Ik vraag me af of de vervoersvraag wel groot genoeg is voor R-net. Ik heb vanuit de telcijfers niet echt de indruk dat sommige lijnen niet genoeg vervoersvraag heeft. Daarnaast worden enkele lijnen als HOV bestempeld (Qliner 388 voorbeeld), terwijl er nu 8 reizigers per rit in de dal zit.
Voor lijn 16 en 88 is het zonder twijfel genoeg. De op dit moment al hoge frequentie zou met grotere bussen en extra comfort/kwaliteitseisen in mijn ogen op die lijnen de dienstverlening alleen maar verbeteren.

Lijn 92 en 388 zijn op basis van de reizigersaantallen en lagere frequenties lastiger in te vullen. Het zou voor de vervoerder wel een uniek "selling point" maken voor lijn 92, aangezien vanaf Dordrecht nu liefst drie vervoerders van hetzelfde startpunt tot hetzelfde eindpunt gaan. Als er wordt gekozen om op die lijn extra kwaliteit te leveren met een mindere reistijd t.o.v. de andere vervoerders kan je wel extra reizigers trekken, al is dat lang niet zeker of dat daadwerkelijk goed uitpakt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef:Ik vraag me af: waarom is nou juist 387 de lijn met de hoge frequenties en 388 de lijn met de relatief lage frequenties. Je zou toch het omgekeerde verwachten: Dordrecht is veel groter dan Gorinchem.
Dat de 388 nog rijdt is dan ook niet voor Dordrecht bedoelt, in de uitgangspuntennota van de huidige concessie stond al dat 'ie opgeheven zou worden wanneer de kwartiersdienst op de MerwedeLingeLijn er eenmaal was (Dordrecht - Utrecht is ongeveer even snel via Gorinchem).
Uiteindelijk is dat niet gebeurd omdat juist Bleskensgraaf, Molenaarsgraaf en met name Noordeloos best heel goed bezette bussen opleveren richting Utrecht, daar heeft 'ie zelfs de terugkeer van de zaterdagdienst aan te danken die al sinds 2007 opgeheven was. Vanuit Dordrecht zijn er ook nog wel reizigers, maar niet heel veel doorgaand naar Utrecht.

De 387 heeft naast het niet heel extreem grote Gorinchem overigens wel een groter achterland, want er stapt ook nog het nodige vanuit de MerwedeLingeLijn op over. Naast wat met andere buslijnen naar Gorinchem komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door OVinspecteur »

sirvinniei schreef:Ik vraag me af: waarom is nou juist 387 de lijn met de hoge frequenties en 388 de lijn met de relatief lage frequenties. Je zou toch het omgekeerde verwachten: Dordrecht is veel groter dan Gorinchem.
Dordrecht - Utrecht is sneller per trein met een overstap in Rotterdam. De meeste reizigers zullen de trein ook comfortabeler reizen vinden.
Daarnaast ligt Gorinchem ook dichterbij Utrecht, waardoor de vervoerstroom (i.i.g. relatief) groter is. De reistijd tussen Dordrecht en Utrecht is momenteel eigenlijk wat te lang voor een woon-werkverbinding. Dat zou kunnen veranderen met een rechtstreekse trein via een nieuwe spoorlijn Arkel - Vianen - Utrecht of misschien dat Beesd - Culemborg al genoeg is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Daniel »

OVinspecteur schreef:Dordrecht - Utrecht is sneller per trein met een overstap in Rotterdam. De meeste reizigers zullen de trein ook comfortabeler reizen vinden.
Met de buffertijd in de spits wordt het verschil wat groter, maar in de daluren scheelt het maar 6 minuten in reistijd (en een overstap minder).
Overigens hangt het maar net van je herkomst en bestemming af wat sneller is: vanuit Sterrenburg zal het verschil al nihil worden omdat je eerder kunt overstappen én dan ook iets korter in de bus zit (vanaf het ziekenhuis). Vanuit Papendrecht (en ook Alblasserdam, voor die overstappers reed de 389 ooit speciaal dus best 'n aardige doelgroep) wordt dat verschil alleen maar groter.

Ik heb zelf ooit van Dordrecht Stadspolders naar Utrecht Zuid geforensd, en voor mij was het toen ook sneller om de trein naar Sliedrecht te pakken en daar over te stappen op de 388 gevolgd door een overstap in Vianen. Op de totale reis nog steeds een overstap minder en qua reistijd ook korter dan met de trein. Maar in reistijd was het inderdaad wel wat aan de lange kant om te blijven doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Suus »

Vandaag zou de winnaar bekend gemaakt moeten worden voor deze concessie, aldus insiders.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
intercity02
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door intercity02 »

ik ben heel benieuwd *bus*
999 Sorry, buiten dienst
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Frank93 »

12 januari hoor ik nu als uitslagdatum
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Hainje »

-o-
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door regenmaker »

Owjee, is er weer een loting of iets dergelijks? :o
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door NG²7²™ »

Groeten,
Nick
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Nitein-Repart »

Nice, meer diversiteit in het OV en op het spoor (al worden de GTW-treinen in R-Net-stijl gespoten). QBuzz heeft al ervaring met het rijden van trams, dus de stap naar het rijden van treinen is niet zo groot. Zeker als zaken als personeel, dienstregeling en materieel al vast liggen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door ArrivaBas »

Qbuzz klinkt prima. Ik ben benieuwd naar hun plannen en het materieel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten