Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
@Meltrain: voor Voorne Putten verbaasd het me niets als CXX bezwaar heeft aangetekend. Ze liepen al te mekkeren bij de MRDH om een gesprek.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
https://www.zuid-holland.nl/onderwerpen ... en-bussen/
De gunning aan Qbuzz is vandaag definitief geworden.
Een greep uit de plannen:
- Elektrische bussen in heel de Drechtsteden.
- T100 op de huidige lijnen 387 en 388.
- Lijn 389 (Papendrecht - Utrecht) lijkt terug te keren.
- R-Net naar Rotterdam, Ook een hoogwaardige snelbus naar Rotterdam vanuit de Alblasserwaard.
- De treindienst wordt R-Net (Duh...)
- Vijfheerenlanden zijn apart aanbesteed, met het oog op de gemeentelijke herindeling.
- Deelauto's en deelfietsen.
De gunning aan Qbuzz is vandaag definitief geworden.
Een greep uit de plannen:
- Elektrische bussen in heel de Drechtsteden.
- T100 op de huidige lijnen 387 en 388.
- Lijn 389 (Papendrecht - Utrecht) lijkt terug te keren.
- R-Net naar Rotterdam, Ook een hoogwaardige snelbus naar Rotterdam vanuit de Alblasserwaard.
- De treindienst wordt R-Net (Duh...)
- Vijfheerenlanden zijn apart aanbesteed, met het oog op de gemeentelijke herindeling.
- Deelauto's en deelfietsen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Ik vermoed eerder, dat lijn 388 na Sliedrecht Station niet meer naar Dordrecht rijdt, maar via Papendrecht naar Rotterdam. Dus niet lijn 389 naast lijn 388. Dat past prima bij het zinnetje: Nieuw is ook een rechtstreekse hoogwaardige snelbusverbinding vanuit de Alblasserwaard naar Rotterdam (op de site van de provincie).ArrivaBas schreef: - T100 op de huidige lijnen 387 en 388.
- Lijn 389 (Papendrecht - Utrecht) lijkt terug te keren.
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Qbuzz heeft inmiddels ook een DAV-pagina op z'n site staan. Veel meer dan het persbericht staat er nu trouwens nog niet op...
https://qbuzz.nl/organisatie/regios/reg ... en/nieuws/
https://qbuzz.nl/organisatie/regios/reg ... en/nieuws/
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Er is een filmpje verschenen waarin Qbuzz de nieuwe concessie uitlegt. We krijgen dus R-net en Snelbuzz. In het filmpje worden alvast wat routes gepresenteerd:https://www.youtube.com/watch?time_cont ... ujAk4rLTFA
De wielen van de bus gaan rond en rond...
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Citea's in het filmpje?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Als je de video moed geloven zijn het ook allemaal 10m Citeas, dus ik zou dat niet zo nauw nemen.
In het filmpje staat ook een RNET Flirt, voor wat we voorlopig weten krijgen ze gewoon de spurtjes die er nu al rijden.
In het filmpje staat ook een RNET Flirt, voor wat we voorlopig weten krijgen ze gewoon de spurtjes die er nu al rijden.
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 23 feb 2018, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Ik blub in het Drecht.
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Ik zie toch echt een GTW. De midibus heeft dan weer veel weg van een MidCity.
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Misschien zit er elders in de video een GTW die ik over het hoofd heb gezien, maar dit is toch echt geen gtw.
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 23 feb 2018, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Ik blub in het Drecht.
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Dat ziet er heeeeelll goed uit op het eerste oog. Ik ben blij dat Qbuzz gewonnen heeft. Echt chapeau voor hun plannen. *bus*
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
- Locatie: Sliedrecht
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Misschien heeft Qbuzz verkeerd getekend want er mis de motor bak tussen in het is inderdaad GTW en 10m Citea zal zomaar niet inzet in spits! Ander wordt heel krap, Ik denk dat 12m bussen bedoeld en misschien is handig dat Qbuzz 2 gelede bussen erbij bestellen voor inzet bij Dordt in Stoom, kerstmarkt enz.
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
Groet Arno
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
De kernen langs de Lekdijk (lijn 90) en die in de Alblasserwaard (lijn 75) behouden een lijngebonden ontsluiting, staat er in het persbericht, en ook lijn 5 in Gorinchem (bus naar de Lingewijk) blijft gehandhaafd.
Ik ben benieuwd!
Ik ben benieuwd!
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Staat ook letterlijk op het kaartje in het filmpje dat inmiddels gepubliceerd is, da's dus een combi van 388 en 87 zegmaar (want gaat ook naar Kralingse Zoom).Roeland schreef:Ik vermoed eerder, dat lijn 388 na Sliedrecht Station niet meer naar Dordrecht rijdt, maar via Papendrecht naar Rotterdam. Dus niet lijn 389 naast lijn 388. Dat past prima bij het zinnetje: Nieuw is ook een rechtstreekse hoogwaardige snelbusverbinding vanuit de Alblasserwaard naar Rotterdam (op de site van de provincie).
Ben wel benieuwd hoe de uitwerking van routes gaat worden want die 10 minuten tijdwinst op wat nu 88 is (wordt 488) is nog best fors. Op de huidige route van 91, die ook door een R-net lijn vervangen wordt, haal je dat makkelijker door bijvoorbeeld in Papendrecht alleen via de Burgemeester Keijzerweg te rijden. Verder dus ook de huidige 16 als R-net 316, daar zal de versnelling ongetwijfeld in Alblasserdam zitten want ergens anders kan het bijna niet (staat in Dordrecht ook nog via het Leerpark in het filmpje namelijk). De slinger in de route zal er daar wel uit gaan.
Het kaartje van de Alblasserwaard is wat lastiger te interpreteren zonder plaatsnamen erin, maar als ik het goed zie is het idee daar om de huidige 74 te handhaven als de rest van het gebied vooral naar Flexibel OV gaat. En Vijfheerenlanden blijft dus volgens het persbericht vrijwel gelijk in afwachting van een eventuele overdracht naar de Provincie Utrecht, maargoed, daar heb je al R-net als je de bestaande lijnen in een ander kleurtje laat rijden
De stadsdienst Drechtsteden is verder wel een logische zet en zou wel eens een verbetering voor Zwijndrecht, Sliedrecht en Papendrecht kunnen zijn. Alleen nog even zien hoe ze daar gaan koppelen: als het aantal lijnen gelijk blijft kan je precies de lijnen uit Wielwijk (4), Crabbehof (3) en Sterrenburg (5) aan iets naar Papendrecht/Sliedrecht koppelen en heb je op allemaal de relevante verbinding met centrum en CS in Dordrecht. De oostelijke takken van de stadslijnen moeten dan haast wel aan die betere verbindingen naar de bedrijventerreinen vast zitten, want die liggen bijna allemaal in het westen. En afhankelijk van de frequentie kunnen er natuurlijk nog een of twee lijnen door naar Zwijndrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Het kaartje uit het filmpje.
Dat Snelbuzz vind ik maar raar, eerst een R-Net-netwerk opzetten en dan vervolgens nog met een ander soort HOV komen. Wat is het verschil nou? :')
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Snelbuzz lijkt mij gewoon een formule zoals R-NET, maar dan zonder R-NET troep dingen zoals dure haltes en grijze bussen.
Laatst gewijzigd door Stadsbus op wo 21 feb 2018, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Rnet moet verplicht ma-za 4x per uur rijden (later in de spits zelfs 6x per uur) HOV niet
Nu vind ik bestelbuzz trouwens niet echt klinken als een sterk OV product
Nu vind ik bestelbuzz trouwens niet echt klinken als een sterk OV product
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Snelbuzz is in feite dus een soort Qliner.Stadsbus schreef:Snelbuzz lijkt mij gewoon R-NET, maar dan zonder R-NET troep dingen zoals dure haltes en grijze bussen.
Ik blub in het Drecht.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Qliners zullen gewoon zo blijven heten verwacht ik. SnelBuzz is denk ik het beste vergelijkbaar met Qlink: snelle buslijnen naar een stad, maar zonder HOV-tarief dat je wel in de Qliners betaalt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Nu ik het kaartje hier weer zie lijkt Rijsoord z'n vaste bus trouwens te verliezen, aangezien 392 via Oostendam gaat rijden. Dat suggereert een route via de A15.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Dat kaartje laat alleen maar HOV lijnen zien, het kan goed dat er een niet-HOV lijn langs word getrokken. - Dat weten we nu simpelweg nog niet.
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 23 feb 2018, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Ik blub in het Drecht.
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Of een mooie deelfiets.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Een hele streeklijn voor alleen Rijsoord lijkt me toch enigszins overdreven, die lijn komt verder alleen maar op R-net corridors uit en moet het dan dus puur van de reizigers naar Rijsoord hebben. Dit lijkt me typisch een van de eerste plaatsen die naar vraagafhankelijk vervoer gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Het is mij niet helemaal duidelijk of de 387 en 388 Snelbuzz of R-Net moeten worden. Iemand hier een aanwijzig (of inzicht) voor gevonden?
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Snelbuzz, R-net is de 400 serie in Zuid Holland, HOV is de 300 serie bij DAV
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Voornaamste is naar verluid dat Qliner een beschermde naam van Arriva en de Noordelijke provincies is. Je hoort inderdaad geen Qliner bij Syntus, Connexxion etc. :?Milco schreef:Qliners zullen gewoon zo blijven heten verwacht ik. SnelBuzz is denk ik het beste vergelijkbaar met Qlink: snelle buslijnen naar een stad, maar zonder HOV-tarief dat je wel in de Qliners betaalt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 199 gasten