Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Durashift »

Hainje schreef:Ja het is met de bus te bereiken, maar daar hebbie natuurlijk niet zo veel aan bij een staking voor onbepaalde tijd. :N
Oud nieuws. Bussen rijden vanaf morgen weer (veelal vakantiedienstregeling). :wink:
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door BusFreakRotterdam »

RET buurtbuslijn 601 gaat grotendeels de dienstregeling voor Rijsoord verzorgen. Lijn 92 vervalt per 9 December en wordt vervangen
voor spitslijn 192, welke niet in de vakanties zal rijden. Daarnaast vervallen een groot aantal lijnen over de Rotterdamseweg.

https://ridderkerksdagblad.nl/rijsoord- ... jn-601-op/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door nvdw »

Rijsoord wordt nu wel een beetje 'overbediend' voor het aantal reizigers maar ik kan me voorstellen dat dit als een behoorlijke stap terug voelt.

Ridderkerk en Rijsoord zijn de verantwoording van MRDH en dus van de RET-concessie, voor de concessie DAV waren en zijn deze plaatsen simpelweg 'gefundenes Fressen' omdat ze toevallig op de routes liggen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

En al wat meer bekend na vanavond
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door nvdw »

Niemand van hier is geweest blijkbaar. Waarom ben je zelf niet gegaan?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Geen tijd moest werken
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Daniel »

Sowieso was het een bijeenkomst voor wethouders en reizigersorganisaties, niet voor het gewone publiek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Zo te lezen worden de 76 en 77 in de nieuwe concessie buurtbussen en de 77 gaat ook 2x per uur rijden
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Stefan »

Zo te lezen... Waar?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door The Greyhound »

StefanRijnhoutjes schreef:Zo te lezen worden de 76 en 77 in de nieuwe concessie buurtbussen en de 77 gaat ook 2x per uur rijden
Buurtbus met 30 minutendienst?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door nvdw »

Rijnhoutjes denkt: als er niks te melden is, verzin ik het zelf wel. Ook een manier natuurlijk.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door ArrivaBas »

Er werd wel wat geklooid met abri's bij de halte Papendrecht Centrum, maar dat bleek gewoon de nasleep van de stoepen herleggen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Daniel »

StefanRijnhoutjes schreef:https://www.demerwestreek.nl/nieuws/alg ... -te-matig-
Hierin staat het
Ah, dat artikel van maanden geleden en geschreven door een journalist die kaartjes met de hoofdlijnen had geïnterpreteerd als de volledige lijnennetkaart. Zou er niet teveel waarde aan hechten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door nvdw »

Juijn is bezig ov-chauffeurs te werven voor de regio DAV, standplaats Gorinchem. Qbuzz heeft al laten weten tijdens de bijeenkomsten met een onderaannemer in zee te gaan voor de kleinere lijnen, zoals Haars dat nu doet met de taxibusjes, dus we hoeven niet meer te raden wie dat dan wordt.

HIER staat de vacature (even op het plaatje klikken).
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 16 jul 2018, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Taalgebruik: bericht bewerkt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
JelleW
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 29 okt 2017, 16:58

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door JelleW »

Concept vervoerplan met allemaal plattegronden etc. komt eind deze maand op de site van Qbuzz. Mocht ik iit een reactie op een mail ontvangen
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

*bus* *trein*
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Het antwoordt op mijn mail over de nieuwe opzet van de lijnen 81 en 181:

De huidige lijnen 81 en 181 krijgen een andere opzet. De lijnen worden geïntegreerd tot één nieuwe, kortere lijn. De nieuwe lijn 81 rijdt niet meer tussen Gorinchem en Meerkerk, maar rijdt vanaf Meerkerk (beginpunt bij nieuw knooppunt bij de A27) naar Utrecht. In Lexmond volgt de nieuwe 81 de route van lijn 181 (dus niet door het dorp), in Utrecht blijft de route via Kanaleneiland-Zuid en de Balijelaan gehandhaafd. Lijn 81 rijdt straks 2x per uur, ’s avonds en op zondag 1x per uur. Tussen Gorinchem en Meerkerk rijdt een nieuwe lijn 80, die eveneens van en naar het nieuwe knooppunt bij de A27 rijdt. Deze lijn rijdt alleen op werkdagen tot ca. 19:00.



Qbuzz geeft in de nieuwe concessie vorm aan het provinciaal beleid door in te zetten op het versterken van hoogwaardige buslijnen. Tussen Utrecht en Gorinchem krijgt lijn 387 daarom een belangrijkere functie en takken de verschillende streeklijnen in de Alblasserwaard daarop aan. Dit gebeurt o.a. op het nieuwe knooppunt bij de aansluiting met de A27 bij Meerkerk. Lijn 80 vanuit Arkel sluit daar aan op de 387 naar Utrecht, lijn 81 vanuit Lexmond/Meerkerk sluit daar aan op de 387 naar Gorinchem. Ondanks een extra overstap nemen de reistijden in veel gevallen af, terwijl er minder matig gevulde bussen parallel aan elkaar rijden.



Over twee weken publiceren wij de dienstregelingplannen op onze website, zodat u alle details kunt inzien.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door The Greyhound »

Overstappen, in een zeer filegevoelig gebied (met de A27). Dat moet haast wel een succes worden. De binnendoor route van lijn 81 is in de praktijk, zeker in de spits vaak sneller. Hier zullen de bewoners van Arkel niet blij mee zijn.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik vind het idee wel logisch als dat de reis ook daadwerkelijk versnelt. Ik ben nieuwsgierig.

Hoe vaak gaat lijn 80 dan?
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Wss ook 2x per uur denk ik
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door The Greyhound »

CamilleKreemers schreef:Ik vind het idee wel logisch als dat de reis ook daadwerkelijk versnelt. Ik ben nieuwsgierig.

Hoe vaak gaat lijn 80 dan?
Buiten de spits zal het best wel werken, maar in de spits lijkt overstappen een behoorlijk risico.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Cas »

Ik hoop vooral dat de late verbinding Gorinchem-Utrecht behouden blijft, omdat de 81 momenteel vaak wordt gebruikt wanneer 387 niet meer rijdt (alhoewel dit natuurlijk een niche gebruik is). Dit houdt dus concreet in dat de 387 langer moet gaan rijden.

Los daarvan zijn 81/181 inderdaad niet geweldig gevuld, dus dit zou een verbetering kunnen zijn, maar ik verwacht dat deze nieuwe lijnen ook niet bepaald vol zullen zitten.
Ook betekent de nieuwe opzet dat de versterking van 181 over Papendorp verloren gaat, dus de stad en provincie Utrecht zullen wel een vervanging willen, want ze zijn daar zeker nodig.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Daniel »

Gelukkig kan Qbuzz daar makkelijk met zichzelf over overleggen... Vermoed zomaar dat 85 weleens via Papendorp kan gaan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door nvdw »

The Greyhound schreef:Buiten de spits zal het best wel werken, maar in de spits lijkt overstappen een behoorlijk risico.
Dat zal wel meevallen. De grootste kans voor vertraging in de door Qbuzz voorziene overstappen is er voor de bus waarop de andere bus aansluit en niet andersom.

De grootste groep die in de 'tegenspits' van de 81/181 gebruik maakt (dus in de ochtend vanuit Lexmond/Meerkerk richting Gorinchem en 's middags vice versa) zit in Gorinchem op school. Niet voor niets dat die 80 voortaan straks via de scholen bij de Hoefslag rijdt.

En ja, er zijn straks best wat reizigers de klos met deze opzet, voornamelijk die reizigers die van en naar Arkel willen, of bijvoorbeeld in Gorinchem een bestemming bij een van de bedrijven langs de Arkelsedijk hebben (de chemische fabriek heeft best wat kantoorpersoneel dat met het ov reist). Maar blijkbaar zijn die getalsmatig niet groot genoeg om meer in stand te houden dan een daglijntje als dit, want dat is waar het op neer komt.

Voor Qbuzz is het een mooie oplossing want met een uurdienst en een rijtijd van pakweg een halfuur kan die 80 met één bus uit, al zie ik het er ook nog wel van komen dat een paar omlopen zo zijn samengesteld dat je op bepaalde tijdstippen een doorkoppeling van 80 op 81 of andersom krijgt; dat halfuur waar ik het over heb zul je op bepaalde tijdstippen niet halen en in de spits zul je misschien iets meer dan een uurdienst moeten bieden. Bovendien zal in elk geval een deel van de ingezette bussen toch uit stalling Schelluinen (of wat daar voor in de plaats komt) moeten komen en daar weer moeten eindigen.
Cas schreef:Ik hoop vooral dat de late verbinding Gorinchem-Utrecht behouden blijft, omdat de 81 momenteel vaak wordt gebruikt wanneer 387 niet meer rijdt (alhoewel dit natuurlijk een niche gebruik is). Dit houdt dus concreet in dat de 387 langer moet gaan rijden.
Het grootste deel van de reizigers van de 81 van en naar Utrecht zal wel uit Meerkerk en Lexmond blijven komen. Dan verwacht ik inderdaad ook wel dat de dienstregeling van de 387 vooral in de avond wat ruimer wordt.
Cas schreef:Ook betekent de nieuwe opzet dat de versterking van 181 over Papendorp verloren gaat, dus de stad en provincie Utrecht zullen wel een vervanging willen, want ze zijn daar zeker nodig.
Daar had Qbuzz al op gezinspeeld in het U-OV Vervoerplan 2019:
De lijnen vanuit de DAV-concessie en Vijfheerenlanden vervullen ook een rol op de corridor Vianen Lekbrug –
Utrecht. De ingebruikname van de nieuwe HOV-infrastructuur tussen Papendorp en de Overste den Oudenlaan in
2019 vormt de aanleiding om het aantal ritten dat tussen Vianen en Utrecht via Papendorp rijdt uit te breiden. Dit is
in lijn met de aanvullende eis van provincie Utrecht ten aanzien van de ontsluiting van Papendorp-Zuid met bussen
uit de DAV-concessie, welke in de aflopende concessie wordt ingevuld met lijn 181. Deze extra bussen via
Papendorp hebben mogelijk ook gevolgen voor de halte-indeling op busstation Jaarbeurszijde en het tijdelijk
busstation Jaarbeursplein.
Je hebt lijn 85 (Leerdam-Utrecht) nog over om over Papendorp te sturen; eventueel kan Qbuzz daar straks zelfs lijn 63 voor inzetten, aangezien de 81 straks sowieso 2x/uur de relatie Vianen-Utrecht via de Europalaan onderhoudt zoals de 63 nu al doet. Je hebt op zich niet veel bussen nodig om werkvolk vanuit Vianen en verder naar Papendorp te krijgen, want de bulk zit juist in het vervoer van Utrecht Centraal naar Papendorp.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten