Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30412
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » Zo 30 Sep 2018, 15:58

Tja, ooit was de parkeerplaats gratis en kostte een buskaartje naar de stad 50 cent... Dat werkte wel om gebruik van de P+R i.p.v. een parkeergarage middenin de stad populair te maken.
Nu is het én betaald parkeren én is het citybus kaartje al weer geruime tijd ter ziele. Dat heeft dus juist het omgekeerde effect, al zal een deel van de reizigers nu inderdaad wel een bus naar de centrumhalte pakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

StefanRijnhoutjes
Berichten: 116
Lid geworden op: Vr 11 Nov 2016, 16:54

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor StefanRijnhoutjes » Zo 30 Sep 2018, 16:21

Is er eigenlijk al iets bekend van hoe het verder gaat met lijn 73?

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5833
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor dylanwild94 » Zo 30 Sep 2018, 16:27

Jij gaat naar de concessie Rivierenland en Achterhoek. Dat ook in dit topic al een keer genoemd is.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

StefanRijnhoutjes
Berichten: 116
Lid geworden op: Vr 11 Nov 2016, 16:54

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor StefanRijnhoutjes » Zo 30 Sep 2018, 16:30

Ja dat wist ik al maar bedoelde of dat daarvan al meer bekend was

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5833
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor dylanwild94 » Zo 30 Sep 2018, 16:48

Wat zou daar nog meer bekend over gemaakt moeten worden dan?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Jef400
Berichten: 4605
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Jef400 » Zo 30 Sep 2018, 16:56

De bediening misschien?
Leven, en laten leven.

nvdw
Berichten: 1634
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor nvdw » Zo 30 Sep 2018, 22:54

Ik zit al even de site van ROCOV Gelderland in de gaten te houden, maar tot dusver geen (advies over het) Vervoerplan 2019 te zien.
Van die dingen, ja!

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6521
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor regenmaker » Ma 01 Okt 2018, 00:17

Daar wacht ik helaas ook al een tijdje op. Vorig jaar kwamen die van Arriva en Breng half oktober - begin november op de website.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe).

Belangrijke dienstregelingswijzigingen NRW (update 12 november 2018)
Wuppertal 25 november 2018
Lohmar 9 december 2018

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30412
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » Za 06 Okt 2018, 23:16

Kwam net deze presentatie tegen waarin een voorproefje van marketinguitingen, vertrekstaten, halteborden en andere halteinformatie en tarieven is te zien. Opmerkelijk dingetje: kennelijk krijgen we zelfs stickers met het busnummer in huisstijl in de bus :P

Bij de tarieven valt op dat niet elke snelBuzz hetzelfde tarief krijgt en dat het hogere stadsdiensttarief er nog in zit. Dat gaat met de uitbreiding van het netwerk wat als stadsBuzz wordt gereden wel heel opmerkelijke dingen opleveren, zoals bijvoorbeeld dat een reis van Zwijndrecht Nederhoven naar Dordrecht 's avonds een andere prijs krijgt wordt (doordat je over moet stappen van 22, die als streekBuzz in de dienstregeling staat, op 488), maar als je wat langer wacht op station Zwijndrecht en de 392 naar Dordrecht pakt wordt de reis juist weer goedkoper dan overdag met lijn 2 :roll:

Nog "leuker" is dat je overdag naar keuze tegen verschillende tarieven door Zwijndrecht Nederhoven kunt reizen, maakt ook qua wachttijd niet echt uit want 2 en 22 rijden op het gemeenschappelijk traject vrij kort op elkaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Stadsbus
Berichten: 663
Lid geworden op: Wo 02 Apr 2014, 19:42
Locatie: 070
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Stadsbus » Za 06 Okt 2018, 23:48

Mag hopen dat het een foutje is dat de trein (blz. 11) geen zijramen meer in de cabine heeft.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37755
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Suus » Za 06 Okt 2018, 23:55

Ik dacht dat het HOV-tarief afgeschaft zou worden. Het enige wat nu gebeurt is dat de prijzen terug gaan naar naar het tarief van 2015, verder geen enkele opmerking dat het ook nog eens meerdere jaren bevroren zou moeten worden wat wel politiek is afgesproken.
Rame à l'approche

nvdw
Berichten: 1634
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor nvdw » Zo 07 Okt 2018, 01:33

Dat dacht ik ook. Lekker vooral voor Alblasserdam, Papendrecht en Sliedrecht want die hebben nu vrijwel alleen nog HOV om in Rotterdam te komen.
Van die dingen, ja!

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30412
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » Zo 07 Okt 2018, 09:52

Papendrecht en Sliedrecht worden overigens dubbel getroffen, want met het hogere stadsBuzz-tarief krijgen alle reizigers op de huidige lijnen 11, 12, 13, 14 en 15 juist een prijsverhoging in plaats van een verlaging naar het prijspeil van 2015. (Voor Gorinchem is het nog even de vraag of lijn 1 en 5 ook onder stadsBuzz tarief gaan vallen, de stadsdienst daar rijdt nu nog tegen streektarief).

In Vijfheerenlanden wordt het OV trouwens van 9 t/m 31 december goedkoper om vervolgens per 1 januari 2019 een stukje hoger dan het huidige tarief uit te komen. Daar geldt immers tot de provinciegrensaanpassing nog het DAV-tarief.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13561
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Meltrain » Zo 07 Okt 2018, 09:57

De abonnementen zijn toch wel gewoon op alle lijnen geldig (binnen het geldigheidsgebied)?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30412
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » Zo 07 Okt 2018, 10:06

We weten natuurlijk nog niet wat voor abonnementen er exact gaan komen, maar het regio-abonnement is dat wel ja. En in elk geval binnen Vijfheerenlanden zijn zowel Utrechtse als Zuid-Hollandse abonnementen geldig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 4634
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor ArrivaBas » Zo 07 Okt 2018, 10:17

De lay-out van de informatie ziet er netjes en gelikt uit. De tarieven lijken mij wel wat ingewikkeld. Ik ben benieuwd naar de losse kaartjes.
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

Jasper073
Berichten: 600
Lid geworden op: Wo 01 Okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Jasper073 » Zo 07 Okt 2018, 19:45

Misschien een domme vraag,

Maar blijven de Hybride Volvo's ?
of gaan die naar Arriva in Tilburg (wat ik paar keer heb gelezen elders op deze site)
Favo Bus: Volvo Berkhof - VDL Citea SLF120 euro6

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30412
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » Zo 07 Okt 2018, 19:47

Daar zijn inderdaad vermoedens van geweest, maar ik denk dat we moeten afwachten. Er komt bij Arriva nogal veel materieel vrij in december immers en daarvan zijn alle Volvo's (zowel hybride als Qliner) in elk geval de jongsten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37755
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Suus » Zo 07 Okt 2018, 20:37

Er staat Stadsbuzz Drechtsteden. Gorinchem is geen Drechtstad, dus normale tarief lijkt mij van toepassing.
Rame à l'approche

The Greyhound
Berichten: 286
Lid geworden op: Vr 17 Okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor The Greyhound » Zo 07 Okt 2018, 21:08

Daniel schreef:Kwam net deze presentatie tegen waarin een voorproefje van marketinguitingen, vertrekstaten, halteborden en andere halteinformatie en tarieven is te zien. Opmerkelijk dingetje: kennelijk krijgen we zelfs stickers met het busnummer in huisstijl in de bus :P

Bij de tarieven valt op dat niet elke snelBuzz hetzelfde tarief krijgt en dat het hogere stadsdiensttarief er nog in zit. Dat gaat met de uitbreiding van het netwerk wat als stadsBuzz wordt gereden wel heel opmerkelijke dingen opleveren, zoals bijvoorbeeld dat een reis van Zwijndrecht Nederhoven naar Dordrecht 's avonds een andere prijs krijgt wordt (doordat je over moet stappen van 22, die als streekBuzz in de dienstregeling staat, op 488), maar als je wat langer wacht op station Zwijndrecht en de 392 naar Dordrecht pakt wordt de reis juist weer goedkoper dan overdag met lijn 2 :roll:

Nog "leuker" is dat je overdag naar keuze tegen verschillende tarieven door Zwijndrecht Nederhoven kunt reizen, maakt ook qua wachttijd niet echt uit want 2 en 22 rijden op het gemeenschappelijk traject vrij kort op elkaar.


Een trein met een donkerrood front, lijkt me qua zichtbaarheid ook niet de bedoeling.

The Greyhound
Berichten: 286
Lid geworden op: Vr 17 Okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor The Greyhound » Zo 07 Okt 2018, 21:10

Jasper073 schreef:Misschien een domme vraag,

Maar blijven de Hybride Volvo's ?
of gaan die naar Arriva in Tilburg (wat ik paar keer heb gelezen elders op deze site)

Moesten die niet door Qbuzz overgenomen worden?

Thom69
Berichten: 809
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Thom69 » Zo 07 Okt 2018, 21:19

Daniel schreef:Daar zijn inderdaad vermoedens van geweest, maar ik denk dat we moeten afwachten. Er komt bij Arriva nogal veel materieel vrij in december immers en daarvan zijn alle Volvo's (zowel hybride als Qliner) in elk geval de jongsten.


Voor wat betreft de Qliner-Volvo's heb ik het sterke vermoeden dat deze naar ZHN gaan: volgens een brief van de Gedeputeerde Staten over de verlenging van die concessie stromen er 12 Volvo's in op de lijnen Leiden - Katwijk per dienstregeling 2019. Ik weet niet zeker of alle Volvo's in de serie 7781 - 7792 nu weer in DAV rijden, maar dat zijn er heel toevallig wel precies 12 :X

(Brief: https://staten.zuid-holland.nl/DMS_Import/Statencommissie_Verkeer_en_Milieu_VenM/2018/Verkeer_en_Milieu_12_september_2018/Opening_procedurevergadering/Ingekomen_stukken/Stuknr_653835847; pagina 2, onderaan)
Laatst gewijzigd door Thom69 op Zo 07 Okt 2018, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden | Vrijwilliger op Buurtbus 723 Lisse - Oude Wetering

Gebruikersavatar
Stadsbus
Berichten: 663
Lid geworden op: Wo 02 Apr 2014, 19:42
Locatie: 070
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Stadsbus » Zo 07 Okt 2018, 21:25

Voor de gene bij wie het linkje niet werkt, er staat een ; achter die weg moet.
wel bedankt voor het document ;)

Thom69
Berichten: 809
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Thom69 » Zo 07 Okt 2018, 21:35

Thanks voor de aanvulling, ik heb url-tags toegevoegd waardoor het nu wel goed zou moeten gaan :)
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden | Vrijwilliger op Buurtbus 723 Lisse - Oude Wetering

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30412
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » Zo 07 Okt 2018, 21:46

Na m'n vorige bericht in dit topic kreeg ik opeens een mailtje met wat interessante informatie...

Op de vraag waar de hybride Volvo’s naar toe gaan. Qbuzz moet ze overnemen en ze blijven rijden totdat alle Ebusco’ s er zijn en kunnen rijden. Daarna gaan ze waarschijnlijk naar Italië. De remise komt op de Weeskinderendijk beneden.

Gezien de locatie van de remise kunnen de Rosero's van lijn 10 dus makkelijk even uitgewisseld worden op het eindpunt in de daluren, P+R Weeskinderendijk ligt daar vlak bij immers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten