Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Lijn 45
Berichten: 2005
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Lijn 45 » Ma 08 Okt 2018, 07:16

Thom69 schreef:Voor wat betreft de Qliner-Volvo's heb ik het sterke vermoeden dat deze naar ZHN gaan

Volgens bartjemestrom zouden ze naar Brabant gaan.
Ik weet niet zeker of alle Volvo's in de serie 7781 - 7792 nu weer in DAV rijden, maar dat zijn er heel toevallig wel precies 12 :X

In DAV rijden ook enkele wagens met lage nummers :wink:
The Greyhound schreef:Een trein met een donkerrood front, lijkt me qua zichtbaarheid ook niet de bedoeling.

Het zijn niet de eerste die dat hebben. Daarnaast is goede zichtbaarheid geen eis voor spoorwegmaterieel meer.

nvdw
Berichten: 1635
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor nvdw » Ma 08 Okt 2018, 07:32

De Volvo’s 7789-7792 zijn naar Groningen verhuisd. Wat in DAV rijdt is de rest van die serie, aangevuld met de 7701-7704, de 7731 en 7732.
Van die dingen, ja!

sirvinniei
Berichten: 1953
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor sirvinniei » Ma 08 Okt 2018, 09:37

Waarom heeft de stadsbus dan een ander tarief?

Zonnig
Berichten: 486
Lid geworden op: Do 16 Jun 2011, 14:09

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Zonnig » Ma 08 Okt 2018, 09:38

Ik vindt de presentatie van Qbuzz heel erg knullig en amateuristisch overkomen.

Bij de haltevertrekstaten gebruiken ze info van de stadsbus in Utrecht. Waarom wel 387 Gorinchem via Meerkerk P+R neerzetten maar niet de moeite nemen om de haltes van die route er op te zetten?

Bij het informatiepaneel Schoonhovenseveer een kaart van de stad Utrecht te tonen.

Bij de dienstregeling stadsBuzz een foto tonen van lijn 20 naar Assen??

En de R-net trein maar die is al eerder in het forum benoemt.

Als je een goede start wil maken moet je niet met zoiets knulligs aan\omen.

mb90
Berichten: 2680
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor mb90 » Ma 08 Okt 2018, 10:09

Zojuist reden er een aantal nieuwe R-Net Iveco’s, volgens mij nog zonder bestickering, over de A15 bij Gorinchem in westelijke richting. Grote kans dat er dus binnenkort een aantal bij Iveco in Alblasserdam staan.

MetroRET
Berichten: 1310
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor MetroRET » Ma 08 Okt 2018, 10:30

Kunnen natuurlijk ook voor Voorne-Putten Rozenburg zijn met EBS.

BrengMe
Berichten: 1864
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor BrengMe » Ma 08 Okt 2018, 10:37

Zonnig schreef:Ik vindt de presentatie van Qbuzz heel erg knullig en amateuristisch overkomen.
...
Als je een goede start wil maken moet je niet met zoiets knulligs aan\omen.

Niks knulligs aan, dat zijn details. De presentatie heeft vooral als doel om een impressie te geven van de huisstijl, de inhoud is daarvoor niet van belang. Waarschijnlijk hebben ze gewoon een aantal sjablonen gebruikt, met als resultaat dat er dingen op staan die inhoudelijk niet in de concessie voorkomen. Dat gebeurt overigens vaker, ook bij andere bedrijven.
Favoriete bus/trein/tram/metro: eentje die rijdt

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 4639
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 08 Okt 2018, 12:16

MetroRET schreef:Kunnen natuurlijk ook voor Voorne-Putten Rozenburg zijn met EBS.

Werden dat geen gasploffers?
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30419
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » Ma 08 Okt 2018, 12:56

sirvinniei schreef:Waarom heeft de stadsbus dan een ander tarief?

Dat is ooit zo ingevoerd omdat die duurder in exploitatie zou zijn. En kennelijk was Arriva van mening dat de reizigers dat mochten betalen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5837
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor dylanwild94 » Ma 08 Okt 2018, 13:31

ArrivaBas schreef:
MetroRET schreef:Kunnen natuurlijk ook voor Voorne-Putten Rozenburg zijn met EBS.

Werden dat geen gasploffers?
ja klopt maar dat verschil tussen een diesel en een cng is best klein bij de iveco crossway.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Lijn 45
Berichten: 2005
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Lijn 45 » Ma 08 Okt 2018, 16:37

Zijn die wel voor R-NET?

mb90
Berichten: 2680
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor mb90 » Ma 08 Okt 2018, 17:13

dylanwild94 schreef:
ArrivaBas schreef:
MetroRET schreef:Kunnen natuurlijk ook voor Voorne-Putten Rozenburg zijn met EBS.

Werden dat geen gasploffers?
ja klopt maar dat verschil tussen een diesel en een cng is best klein bij de iveco crossway.

Ze oogden in ieder geval als een gewone dieselbus. Details heb ik vanuit mijn auto niet kunnen zien.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5837
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor dylanwild94 » Ma 08 Okt 2018, 17:15

leek het alsof er 2 Airco units op het dak stonden?
Lijn 45 schreef:Zijn die wel voor R-NET?
Gaan in zowel als R-net als Onderliggend net geleverd worden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

mb90
Berichten: 2680
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor mb90 » Ma 08 Okt 2018, 17:32

Het leek alsof er 1 unit op het dak zat.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5837
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor dylanwild94 » Ma 08 Okt 2018, 17:36

Ik heb even een paar foto's opgezocht van de EBS bussen voor VP en die bussen hebben geen zichtbare Airco op het dak.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

lee-yawn
Berichten: 31
Lid geworden op: Zo 04 Dec 2016, 20:31

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor lee-yawn » Ma 08 Okt 2018, 17:50

dylanwild94 schreef:leek het alsof er 2 Airco units op het dak stonden?

mb90 schreef:Het leek alsof er 1 unit op het dak zat.


In de Facebookgroep TotaalOV (origineel gelinkt door Stadsbus op pagina 33) zijn foto's te zien van een rood-grijze Iveco Crossway bestemd voor DAV, met zichtbaar één enkele unit op het dak. Ook de Crossways in SnelBuzz en Streekbuzz kleuren hebben één unit erop zitten.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30419
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » Ma 08 Okt 2018, 19:48

Niet echt een nuttige link gezien het een besloten link is...

Wel op een openbare link: hier is wat meer info te lezen over hoe de eindpunten met laadplekken eruit komen te zien. Enigszins opmerkelijk vindt ik wel dat ze op de Laan van Europa de halte vanuit Dordtse Kil III richting Wielwijk gaan verplaatsen zonder echte logische reden. Notabene wordt die halte gezien de dienstregeling alleen in de middagspits gebruikt, want in de ochtendspits wordt direct doorgereden naar Dordtse Kil III komend vanaf het station (en dan gaat de bus dus pas bij terugkomst uit Dordtse Kil naar de halte met laadpaal om daarvandaan ook weer te vertrekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 4639
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 08 Okt 2018, 19:55

Gegeven die toekomstige situatie bij het Lunenburgplein kan de kerk hopelijk stoppen met klagen over de plaatsing van de paal... :X
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30419
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » Ma 08 Okt 2018, 19:56

Waar klagen ze dan precies over?

Als ik het goed zie komt de paal daar te staan op de plek waar nu de abri staat, verplaatst de abri daarom naar waar nu het chauffeurstoilet staat en wordt daarom dat toilet een stukje naar achteren geplaatst. Schuifpuzzeltje voor gevorderden :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 4639
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 08 Okt 2018, 20:03

Mijn opa en oma zijn redelijk betrokken met de Ontmoetingskerk en wisten te melden dat er dan volgens de kerk geen plek meer was om mindervaliden op de stoep uit te laten stappen (t.b.v. normale diensten, bruiloften en uitvaarten) ter hoogte van de haltekom. Ook mijn opa en oma hebben wel eens de auto op deze wijze op de stoep gezet voor uit- en instappen.
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 4878
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Milco » Ma 08 Okt 2018, 20:13

In de nieuwe dienstregeling rijdt lijn 316 van en naar de halte Molenkade in Kinderdijk, maar weet iemand toevallig hoe de bussen keren om terug naar Dordrecht te rijden? Ik weet niet of er nu daar al ritten keren, maar ik zie geen keermogelijkheid in de omgeving.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 10-11-2018
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 15-11-2018

Informatie Keolis Almere: http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30419
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » Ma 08 Okt 2018, 20:24

Dichtstbijzijnde eindpunt is Kinderdijk De Klok geweest toen Arriva in 2003 net in DAV reed, maar dat was toen geen keerpunt (spitslijn die er eindigde reed maar in één richting).
Ik vermoed dat de 316 gaat keren via het parkeerterrein bij de molens (zijweggetje direct na het gemaal nabij de halte in). In elk geval hoeven ze niet te haasten want de keertijd daar is 12 minuten.

ArrivaBas schreef:Mijn opa en oma zijn redelijk betrokken met de Ontmoetingskerk en wisten te melden dat er dan volgens de kerk geen plek meer was om mindervaliden op de stoep uit te laten stappen

Wordt dat niet juist makkelijker? Volgens de tekeningen wordt immers de stoeprand achter de halte juist verlaagd, aannemelijk om één van de bussen daar strak achteraan op de halte te kunnen laten halteren mocht de bus die moet laden later aankomen. In dat geval moet die bus met laadpauze er immers omheen kunnen rijden zodanig dat 'ie ook nog recht onder de laadpaal terecht komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

The Greyhound
Berichten: 288
Lid geworden op: Vr 17 Okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor The Greyhound » Ma 08 Okt 2018, 22:22

Daniel schreef:Niet echt een nuttige link gezien het een besloten link is...

Wel op een openbare link: hier is wat meer info te lezen over hoe de eindpunten met laadplekken eruit komen te zien. Enigszins opmerkelijk vindt ik wel dat ze op de Laan van Europa de halte vanuit Dordtse Kil III richting Wielwijk gaan verplaatsen zonder echte logische reden. Notabene wordt die halte gezien de dienstregeling alleen in de middagspits gebruikt, want in de ochtendspits wordt direct doorgereden naar Dordtse Kil III komend vanaf het station (en dan gaat de bus dus pas bij terugkomst uit Dordtse Kil naar de halte met laadpaal om daarvandaan ook weer te vertrekken.


Wanneer denkt Qbuzz elektrisch te gaan rijden in Dordrecht. Los van de laadpalen die blijkbaar nog geplaatst moeten worden, heeft Alibaba al de eerste bussen bij de importeur in Helmond afgeleverd? Vervolgens moeten die bussen ook nog gekeurd en toegelaten worden op de openbare weg in Nederland. Wat is er over de inzet met de provincie afgesproken? Hoelang mag Qbuzz niet 100% elektrisch rijden?

Stefan
Berichten: 3579
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Stefan » Di 09 Okt 2018, 01:22

Milco schreef:In de nieuwe dienstregeling rijdt lijn 316 van en naar de halte Molenkade in Kinderdijk, maar weet iemand toevallig hoe de bussen keren om terug naar Dordrecht te rijden? Ik weet niet of er nu daar al ritten keren, maar ik zie geen keermogelijkheid in de omgeving.

Daar is men nog mee bezig. Had deze vraag laatst ook al eens gesteld op 1 van onze personeelsbijeenkomsten.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Harry0512
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 09 Okt 2018, 04:56

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Berichtdoor Harry0512 » Di 09 Okt 2018, 05:04

Thom69 schreef:
Daniel schreef:Daar zijn inderdaad vermoedens van geweest, maar ik denk dat we moeten afwachten. Er komt bij Arriva nogal veel materieel vrij in december immers en daarvan zijn alle Volvo's (zowel hybride als Qliner) in elk geval de jongsten.


Voor wat betreft de Qliner-Volvo's heb ik het sterke vermoeden dat deze naar ZHN gaan: volgens een brief van de Gedeputeerde Staten over de verlenging van die concessie stromen er 12 Volvo's in op de lijnen Leiden - Katwijk per dienstregeling 2019. Ik weet niet zeker of alle Volvo's in de serie 7781 - 7792 nu weer in DAV rijden, maar dat zijn er heel toevallig wel precies 12 :X

(Brief: https://staten.zuid-holland.nl/DMS_Import/Statencommissie_Verkeer_en_Milieu_VenM/2018/Verkeer_en_Milieu_12_september_2018/Opening_procedurevergadering/Ingekomen_stukken/Stuknr_653835847; pagina 2, onderaan)


De Volvo 8900 gaan vermoedelijk een paar naar de ZOF concessie, hier is een tekort aan voldoende qliner bussen die aan de euro 6 norm voldoen.Tevens rijden hier nog oude Integro's rond die meer dan een miljoen op de teller hebben. Ook een aantal van de Intouro's euro 5 hebben al een behoorlijke kilometerstand.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten