Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik weet niet of het hier al gedeeld is, maar er komen nog meer Ebusco's aan, net van de boot (of net op?): https://www.instagram.com/p/Bp4YDlFnoYw ... _copy_link (inclusief achterkant)
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Jef400 schreef:Higher's als in hogevloersbussen?
Maar dat betekent dan ook zeker dat je er niet in mag staan net als in de brabantliners?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dat hangt ervan af of de bussen T100 gekeurd zijn of gaan worden. Als de bussen begrensd worden op 80 km/h mag er best in gestaan worden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De bussen hebben bij ons 5 officiele staanplaatsen. Bij de rolstoelplaats.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
In DMG 0. Worden T100 bussen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Qbuzz heeft blijkbaar nog een paar haltenaamwijzigingen op stapel staan. Kwam ze toevallig tegen in het chauffeursrouteboek maar ze zijn ook al te vinden op Google Maps: het stikt inmiddels van de nieuwe haltebolletjes. Op 9292 en OVinfo zijn de nieuwe haltenamen nog niet te zien.
Alblasserdam
Rijksweg > Rijksweg N915
Blokweerweg > Bloemenbuurt
Abraham Kuyperstraat > Staatsliedenbuurt
Rijnstraat > Vogelbuurt
Papendrecht
Burg. Keijzerweg > Busstation (inclusief perronletters)
Politiebureau > De Lage Waard
Eikenlaan > Winkelcentrum Wilgendonk
Viaduct N3 > huidige haltes direct aan de afritten van de N3 heten nu ook resp. N3 West en Oost. Alle haltes rondom de N3 hebben nu perronletters (A t/m F)
Zwijndrecht
Beneluxlaan > Walburg
Meerkerk (e.o.)
Bazelbrug > Bazeldijk 71 (alleen huidige halte 81/181 op de Bazeldijk)
P+R/A27 > Knooppunt A27
Halte Het Slyk in Vianen is ook voorzien voor de lijnen 81, 90 en 94 (hier stopt nu alleen lijn 44 van U-OV).
Alblasserdam
Rijksweg > Rijksweg N915
Blokweerweg > Bloemenbuurt
Abraham Kuyperstraat > Staatsliedenbuurt
Rijnstraat > Vogelbuurt
Papendrecht
Burg. Keijzerweg > Busstation (inclusief perronletters)
Politiebureau > De Lage Waard
Eikenlaan > Winkelcentrum Wilgendonk
Viaduct N3 > huidige haltes direct aan de afritten van de N3 heten nu ook resp. N3 West en Oost. Alle haltes rondom de N3 hebben nu perronletters (A t/m F)
Zwijndrecht
Beneluxlaan > Walburg
Meerkerk (e.o.)
Bazelbrug > Bazeldijk 71 (alleen huidige halte 81/181 op de Bazeldijk)
P+R/A27 > Knooppunt A27
Halte Het Slyk in Vianen is ook voorzien voor de lijnen 81, 90 en 94 (hier stopt nu alleen lijn 44 van U-OV).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Vraag me wel af wat er nu precies gebeurt met de halte ' t Slyk want in de lijnfolder van U-OV (van lijn 90/94) wordt die halte niet genoemd terwijl die wel wordt genoemd in 9292 (maar daar wordt dan weer niet de halte Vijverlust genoemd en staat de volgorde van de haltes in Vianen door elkaar). In de NS app staat dit dan weer met zowel de haltes Vijverlust en 't Slyk en bovendien de haltes in Vianen op de juiste volgorde. Dus iets klopt er nog niet helemaal daar.
-
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
http://www.rtvdordrecht.nl/essenhof-bet ... em?1107856
DIt was mogelijk wel de slechtste manier om voor vervoer naar de Essenhof te zorgen. Had dat E-ding dan op z'n minst naar Dordwijk gestuurt, daar kan je een hoop meer richtingen op.
DIt was mogelijk wel de slechtste manier om voor vervoer naar de Essenhof te zorgen. Had dat E-ding dan op z'n minst naar Dordwijk gestuurt, daar kan je een hoop meer richtingen op.
Ik blub in het Drecht.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Hij staat zeker wel in de lijnfolder van 90/94, maar uiteraard alleen in de richting Utrecht (rechter routestrip).Gerben schreef:Vraag me wel af wat er nu precies gebeurt met de halte ' t Slyk want in de lijnfolder van U-OV (van lijn 90/94) wordt die halte niet genoemd
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 957
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Volgens mij is dit een prima oplossing als niemand wil betalen voor een andere soort van OV zoals een buurtbus.DrechtBlub schreef:http://www.rtvdordrecht.nl/essenhof-bet ... em?1107856
DIt was mogelijk wel de slechtste manier om voor vervoer naar de Essenhof te zorgen. Had dat E-ding dan op z'n minst naar Dordwijk gestuurt, daar kan je een hoop meer richtingen op.
Daarnaast vraag ik me af of dat E-ding de afstand wel haalt naar bijv. Dordwijk.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik weet niet wat voor busje er naar de essenhof gaat rijden, maar het zal vast geen Rošero Zero First zijn.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Wel het artikel lezen hèBusFreakRotterdam schreef: Daarnaast vraag ik me af of dat E-ding de afstand wel haalt naar bijv. Dordwijk.
Zij worden vanaf 1 januari 2019 op afroep met een elektrisch busje opgehaald bij de bushalte op de Krispijnseweg.
Ik denk dat dit een veel betere optie is dan een buurtbus. Het gaat hier om een enkele halte die geen constante vervoersvraag heeft zoals dorpen op een buurtbusroute en dichtbij een andere halte ligt, zodat er snel een bus ter plaatse kan komen. Wat mij betreft mogen er meer van dit soort particuliere initiatieven komen in plaats van dat er meteen een volwaardige buslijn wordt geëist voor een enkele reiziger.Volgens mij is dit een prima oplossing als niemand wil betalen voor een andere soort van OV zoals een buurtbus.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ah, zie het nu ook dan heb ik verkeerd gekekennvdw schreef:Hij staat zeker wel in de lijnfolder van 90/94, maar uiteraard alleen in de richting Utrecht (rechter routestrip).Gerben schreef:Vraag me wel af wat er nu precies gebeurt met de halte ' t Slyk want in de lijnfolder van U-OV (van lijn 90/94) wordt die halte niet genoemd
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Is er al bekend welke lijnen TCR gaat rijden??
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Eens wezen kijken in Alblasserdam en de boel is al aardig gestikkerd:
R-net Buzz Iveco - 6300-serie
Snelbuzz Iveco - 6400-serie
Streekbuzz Iveco - 6500-serie
R-net Buzz Iveco - 6300-serie
Snelbuzz Iveco - 6400-serie
Streekbuzz Iveco - 6500-serie
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Eerder vanmiddag ook even langs de toekomstige stalling Dordrecht geweest, daar is nog geen spoor van te bekennen.
Op de eindlus op het Lunenburgplein staat het trafohuisje er inmiddels, maar van de laadpaal alleen nog de fundering. Zometeen nog maar even een blik bij station Stadspolders werpen want daar was een paar weken terug nog geen spoor van het nieuwe eindpunt.
Edit: bij station Stadspolders beginnen de werkzaamheden komende week, wat zijn die gemeenten altijd lekker last minute met dat soort infra-klusjes. Al liggen er in Oudelandshoek al wel haltes in twee richtingen zie ik nu.
Op de eindlus op het Lunenburgplein staat het trafohuisje er inmiddels, maar van de laadpaal alleen nog de fundering. Zometeen nog maar even een blik bij station Stadspolders werpen want daar was een paar weken terug nog geen spoor van het nieuwe eindpunt.
Edit: bij station Stadspolders beginnen de werkzaamheden komende week, wat zijn die gemeenten altijd lekker last minute met dat soort infra-klusjes. Al liggen er in Oudelandshoek al wel haltes in twee richtingen zie ik nu.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
- Locatie: Sliedrecht
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Gaat Qbuzz voor eerste nachtbus rijden nacht 8 december op 9 december?
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
Groet Arno
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Nee, dan rijdt Arriva nog:
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
- Locatie: Sliedrecht
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Bedankt voor info :pos: !! Top dan ga ik snachts even wakker blijven voor laatste rit van Arriva spotten!, ik dacht dat al Qbuzz eerste nachtbus rijden.
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
Groet Arno
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Concessieovergangen zijn in Nederland niet om middernacht, maar bij aanvang van de ochtenddienstregeling.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Niet helemaal, bij ons in Den Bosch in 2014 toen wij de nieuwe VDL Citea stadsbussen kregenZ2N schreef:Concessieovergangen zijn in Nederland niet om middernacht, maar bij aanvang van de ochtenddienstregeling.
gebeurde dat deels in de middag en rest van de bussen kwam 's-nachts op het terrein van Arriva.
Ik was die dag mee rijden met mijn vader en toen we om 01:15 op de stalling kwamen waren veel Citaro's al weg.
En stond het terrein helemaal vol met alle nieuwe bussen, en de oude die nog terug kwamen van hun dienst moesten buiten het terrein parkeren zodat die meteen naar Tilburg konden gaan.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Hier verschil daarbij was dat de zittende vervoerder het nieuwe contract had binnen gehaald. In de DMG concessie gaat er een andere vervoerder van start.Jasper073 schreef:Niet helemaal, bij ons in Den Bosch in 2014 toen wij de nieuwe VDL Citea stadsbussen kregen
gebeurde dat deels in de middag en rest van de bussen kwam 's-nachts op het terrein van Arriva.
Ik was die dag mee rijden met mijn vader en toen we om 01:15 op de stalling kwamen waren veel Citaro's al weg.
En stond het terrein helemaal vol met alle nieuwe bussen, en de oude die nog terug kwamen van hun dienst moesten buiten het terrein parkeren zodat die meteen naar Tilburg konden gaan.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Nog specifieker: de oude concessie loopt tot en met zaterdag einde dienst, de nieuwe concessie start op zondag eerste dienst. Nachtlijnen zoals de 891 en 892 rijden officieel op zaterdag (tot 30:00 uur).Z2N schreef:Concessieovergangen zijn in Nederland niet om middernacht, maar bij aanvang van de ochtenddienstregeling.
Bij de concessiewissel in Almere ging het net zo: de laatste nachtbus van Connexxion kwam nog binnen op Almere-Buiten toen de eerste Keolisbus al was uitgereden ;)
Hoe het dan verder op een stalling gaat in de nacht van zaterdag op zondag is dan weer aan de vervoerders zelf.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik weet wat Qbuzz plant met zijn geplande stalling aan de Weeskinderendijk, die dus nog niet eens gebouwd wordt, maar waarschijnlijk rukken alle Arrivabussen nog in op de Baanhoekweg. Dat zal het probleem wel niet zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Voorlopig blijft de Dordtse stalling op de Baanhoekweg inderdaad.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten