Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door DrechtBlub »

Ik dacht dat de 94 ook gewoon in de spits zou blijven rijden, Dit gaat nog knus worden vanuit Ameide richting Utrecht, Vooral in de Ochtend.
Ik blub in het Drecht.
Gerben
Berichten: 63
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 19:19

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben »

DrechtBlub schreef:Ik dacht dat de 94 ook gewoon in de spits zou blijven rijden, Dit gaat nog knus worden vanuit Ameide richting Utrecht, Vooral in de Ochtend.
Die blijft ook in de spits rijden (gelukkig), U-OV en Qbuzz vinden die ritten zelf ook geen overbodige luxe. Tussen 7 en 8 (het drukste tijdstip) blijven er 3 ritten rijden op lijn 94 richting Utrecht. En 's avonds rijdt die dan ook nog een uursdienst om het verlies van lijn 90 's avonds te compenseren tussen Ameide en Utrecht.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Globetrotter »

MR92 schreef:
Daniel schreef:Van 43 en 44 komen echter te weinig bussen vrij voor lijn 85, daar zijn namelijk maar 4 omlopen (waarvan er 3 met midi gaan rijden).
Aan materieel van 58 en 59 heb je niks, die rijdt namelijk alleen op zaterdag met midibussen volgens het vervoerplan.
94 rijdt echter alleen in de avonduren, het moment dat er dus maar een gedeelte van het wagenpark nodig is om de dienstregeling te rijden (overige lijnen rijden op dat moment niet of nauwelijks). Door middel van 'slim' plannen kan je gerust overdag de 85 laten rijden, zonder dat er extra materieel voor nodig is!
Naar wat ik heb begrepen (ik dacht via dit forum) is dat de avondritten van lijn 94 door Juijn met midibussen gereden gaan worden. Of zie jij de avondritten van lijn 94 wel gewoon in de diensten terugkomen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

MR92 schreef:Waarom zou je hierdoor te weinig wagens vrij krijgen om maar 2 lijnen in het nieuwe pakket er bij te gaan rijden?
Omdat die twee lijnen wel behoorlijk wat bussen verbruiken. Er komen dus drie bussen van 43/44 vrij (daar staat letterlijk in het vervoerplan dat er drie omlopen met midi gaan rijden) en twee van lijn 11, maakt totaal 5 bussen. Optimistisch gerekend zou je de grote bus van 127 ook nog vrij maken, maar die rijdt nu na z'n ene rit natuurlijk ook nog meer ritten.

Voor alleen lijn 85 heb je echter op de piek van de spits al 7 bussen nodig (immers, de bus die om 16.14 uur van Utrecht Centraal vertrekt is pas om 17.50 uur weer terug en in de tussenliggende tijd vertrekken er nog 6 naar Leerdam). In de ochtendspits zijn dat er overigens op de piek 5, maar in beide gevallen heb ik de korte ritten tussen Utrecht Centraal en Vianen nog nieteens meegerekend en die zullen ook ergens mee gereden moeten worden. 's Ochtends zullen die korte ritten van 85 tot Vianen aannemelijk van de spitsritten op 94 af komen, ze vertrekken althans vast niet geheel toevallig vlak na aankomst van een rit van 94.
Ook voor die drie ritten ben je trouwens al gauw drie bussen kwijt waar je in de spits niks meer aan hebt (immers tegen de tijd dat de tweede bus z'n ritje Ameide - Utrecht - Vianen op 94/85 gemaakt heeft is de spits al voorbij)
Hastus zal wel met het maken van de nieuwe omlopen rekening hebben gehouden met het aantal bussen van U-OV, de ritten, de chauffeurs en ga zo maar door.. Er komen dus geen extra of nieuwe bussen naar U-OV voor het rijden van lijn 85 en 94.
Ongetwijfeld, maar we zijn dus nog op zoek naar liefst 5 bussen die nog ergens vrij zouden moeten komen. Ik zie ze zogauw niet in de wijzigingen (want de andere lijnen die op midi overgaan maken geen 12-meter materieel vrij).
94 rijdt echter alleen in de avonduren, het moment dat er dus maar een gedeelte van het wagenpark nodig is om de dienstregeling te rijden (overige lijnen rijden op dat moment niet of nauwelijks). Door middel van 'slim' plannen kan je gerust overdag de 85 laten rijden, zonder dat er extra materieel voor nodig is!
Lijn 94 rijdt ook drie ritten middenin de ochtendspits. 's Avonds rijden er nieteens Utrechtse bussen op, dan wordt hij met een midi uit DMG uitgevoegd. En ja, overdag de 85 laten rijden lukt je wel zonder extra materieel maar het gaat om de spitsuren he. Dan is op 85 ook het meeste materieel nodig, terwijl het bestaande wagenpark van U-OV dan ook hard nodig is.
Wat wel er bij komt op de garage Europalaan; voor zover ik kan zien in de diensten een 4-tal T100 bussen, en een 4-tal Streekbuzzen voor het DMG. Ja, Ook de Europalaan gaat DMG-diensten rijden, al zijn dit er niet veel en in principe alleen specifiek voor de hele vroege, en de hele late ritten.
Een viertal streekbuzzen zijn er nog best veel, meer dan alleen voor de hele vroege en hele late ritten nodig zou zijn. Verklaart wel dat de eerste omloop van lijn 90 in Utrecht start en de laatste in Utrecht uitloopt, maar lijn 81 als enige andere streekBuzz die in Utrecht komt start en eindigt qua omlopen in Meerkerk gezien de dienstregeling. Of zitten er ook nog midi's tussen wellicht? Lijn 94 kent immers ook nog twee omlopen die in Utrecht starten voordat er een 94 uit Ameide is aangekomen, daar klinkt het niet heel efficiënt om er een midi uit Gorinchem voor te laten komen (terwijl die ritten wel met een DMG-midi zouden rijden volgens het vervoerplan).

De T100-omlopen vanuit Utrecht zijn duidelijker herkenbaar: er zijn precies vier ritten op de 388 die vertrekken voordat er een 388 aankomt (eigenlijk drie, maar gezien de lengte van de lijn zal de pauze van de chauffeur wel verhinderen dat de eerste rit naar Utrecht direct keert op de vierde naar Rotterdam)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Zowel Utrecht als Schelluinen rijden samen overdag op de 81 en 90. Na 19.00 uur en in het weekend kom ik geen ritten meer in de diensten tegen, dus dan zal Juijn er wel op rijden met midi’s (en dat verklaart ook waarom je die straks op de 94 zal zien rijden).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

http://www.fotopapendrecht.nl/441041254
Op deze site is een nagenoeg compleet beeld te vinden in foto's van de overgang van Arriva naar Qbuzz.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door MetroRET »

Met opnieuw R-net bussen voor EBS VPR :lol:
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door dylanwild94 »

Hier zie je de R-net bussen voor Qbuzz. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
HalfACentury
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 03 dec 2018, 11:29

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door HalfACentury »

Volgens busplanet zijn er ruim voldoende tijdelijke MAN's

http://www.bus-planet.com/aworldofbuses ... qbuzz-dav/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben benieuwd waar de nummering van de Ebusco's bij bus-planet.com op gebaseerd is. Er is nog nergens een plaatje van een gestickerde Stadsbuzz gespot.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

De beheerder van die website heeft goede contacten bij de vervoerders, zo zal hij de nummers al wel weten.

Opvallend trouwens dat ze lijn 22 als streekBuzz benoemen overal, terwijl de groene Civitas'en een universele stads-streekBuzz bestickering hebben. Daardoor zou de koppeling met lijn 21 niet voor de benaming uit moeten maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door dnmw2705 »

Irritant dat ze het niet gewoon door nummeren, maar dus voor elke serie een eigen nummer hanteren l.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Post »

Ja hoe ga je dat overleven?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door julsteren »

Ik vind het juist overzichtelijker.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door arjano1978 »

De dienstregelingenfolders staan online.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door dnmw2705 »

Post schreef:Ja hoe ga je dat overleven?
Heb er geen last van, kom er nooit. *O*
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Post »

dnmw2705 schreef:Irritant dat ze het niet gewoon door nummeren, maar dus voor elke serie een eigen nummer hanteren l.
Dan snap ik het niet meer? :roll:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Hainje »

't Is me wat!
🍉
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door busfanNL »

ArrivaBas schreef:http://www.fotopapendrecht.nl/441041254
Op deze site is een nagenoeg compleet beeld te vinden in foto's van de overgang van Arriva naar Qbuzz.
Dank je wel voor de link Bas. *bus* Laat het zeker goed zien. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Volgens mij stond het er eerder nog niet, maar inmiddels wel op de link naar BusPlanet: TCR gaat met 10 Iveco's op de R-net lijnen rijden.
Gezien wat er in de vacature voor de chauffeurs stond zal dat wel voornamelijk de spitsversterking naar 6x/uur zijn, de chauffeurs moesten immers geen probleem met gebroken diensten hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Daniel schreef:De beheerder van die website heeft goede contacten bij de vervoerders, zo zal hij de nummers al wel weten.

Opvallend trouwens dat ze lijn 22 als streekBuzz benoemen overal, terwijl de groene Civitas'en een universele stads-streekBuzz bestickering hebben. Daardoor zou de koppeling met lijn 21 niet voor de benaming uit moeten maken.
Lijnen 1 en 5 in Gorinchem rijden vanaf 9 december ('s avonds) ook met deze busjes.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Daniel schreef:Volgens mij stond het er eerder nog niet, maar inmiddels wel op de link naar BusPlanet: TCR gaat met 10 Iveco's op de R-net lijnen rijden.
Gezien wat er in de vacature voor de chauffeurs stond zal dat wel voornamelijk de spitsversterking naar 6x/uur zijn, de chauffeurs moesten immers geen probleem met gebroken diensten hebben.
TCR gaat vrijwel de volledige 491 zelf rijden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door busfanNL »

Alle ritten ook in het weekend? :shock: Gaan ze ook 489 of nog andere lijnen rijden?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door julsteren »

TCR kreeg toch ook een sloot groene StreekBuzz-crossway's? Qbuzz rijdt straks bijna niks meer zelf in DMG met al die onderaannemers.
Komen er überhaupt wel groene crossway's buiten de stalling in de daluren? _O- :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door busfanNL »

Ja alleen lijn 81 en 90 rijden met groene streekbuzz bussen. En volgens mij was die sloot groene streekbuzzen voor TCR, speculaas. Maar inderdaad Qbuzz heeft veel onderaannemers. Waarom eigenlijk?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten