Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8684
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Milco »

Gaat Qbuzz de 19x-spitsbundel wel zelf rijden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Globetrotter »

Over die onderaannemers gesproken. Zijn de midibussen voor Juijn eigenlijk al ergens gesignaleerd?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door julsteren »

Nou ik ga even heel erg bidden dat er a.s. zondag überhaupt wat rijdt. Om het RNET en SnelBuzz maak ik me niet zo erg veel zorgen, om het reguliere streekvervoer dan weer wel. Heb best een flink rondje door DMG gepland staan :X lijn 90, 74, 93, 489, 388, 316, 5, 387 en de 81, om wat van alle soorten bussen mee te krijgen :@ (A) [/busfappermodus]
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

ArrivaBas schreef:
Daniel schreef:De beheerder van die website heeft goede contacten bij de vervoerders, zo zal hij de nummers al wel weten.

Opvallend trouwens dat ze lijn 22 als streekBuzz benoemen overal, terwijl de groene Civitas'en een universele stads-streekBuzz bestickering hebben. Daardoor zou de koppeling met lijn 21 niet voor de benaming uit moeten maken.
Lijnen 1 en 5 in Gorinchem rijden vanaf 9 december ('s avonds) ook met deze busjes.
Ja maar dat verandert niks aan de argumentatie. Toen ik in de dienstregelingen lijn 22 (de ringlijn in Zwijndrecht Nederhoven is dat he) als streekBuzz zag staan dacht ik nog, dat zal zitten in de koppeling aan lijn 21 waardoor er busjes met streekBuzz opschrift op komen te rijden.
Echter zijn de groene Civitas'en dus voorzien van het opschrift "stads-streekBuzz", dus zou het niet uitmaken als je lijn 22 gewoon stadsBuzz noemt. Zolang die nog rijdt dan, want de dienstregeling blinkt niet uit in nuttigheid doordat 'ie het grootste deel van de route achter lijn 2 aan rijdt.
Milco schreef:Gaat Qbuzz de 19x-spitsbundel wel zelf rijden?
Volgens eerdere berichten hier wel ja.
julsteren schreef:Qbuzz rijdt straks bijna niks meer zelf in DMG met al die onderaannemers.
Kan me zo voorstellen dat Dordrecht meer personeel kost (extra omlopen door de laadpauzes) en daarnaast zitten er forse uitbreidingen op het R-net en de snelBuzz lijnen (de meeste R-net verbindingen gaan op zaterdag overdag van 1x/uur naar 4x/uur om maar wat te noemen, en ook in de daluren en op zondag verdubbelen frequenties). En ze verliezen ook nog wat personeel wat naar Regio Utrecht mee gaat samen met Vijfheerenlanden.
busfanNL schreef:Ja alleen lijn 81 en 90 rijden met groene streekbuzz bussen.
En 190, 191, 192, 93 (één ochtendspitsrit)
julsteren schreef:Nou ik ga even heel erg bidden dat er a.s. zondag überhaupt wat rijdt. Om het RNET en SnelBuzz maak ik me niet zo erg veel zorgen, om het reguliere streekvervoer dan weer wel. Heb best een flink rondje door DMG gepland staan :X lijn 90, 74, 93, 489, 388, 316, 5, 387 en de 81, om wat van alle soorten bussen mee te krijgen :@ (A) [/busfappermodus]
Waarom zou je daar bang voor zijn dan? Je mist trouwens nog een materieelsoort in je lijstje: de Tribus Civitas, al rijden die op zondag welgeteld op één lijn (de 22 in Zwijndrecht en dan ook nog alleen 's avonds).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

busfanNL schreef:Alle ritten ook in het weekend? :shock: Gaan ze ook 489 of nog andere lijnen rijden?
Klopt. Op 2 slagen in de middagspits doordeweeks na, die rijdt Qbuzz zelf.

Overigens is lijn 491 het enige wat TCR gaat rijden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Er staat iemand met een busje van Qbuzz de posters in de abri's bij de halte Halmaheiraplein te verwisselen.

Edit: Hier nog een beeld, geschoten tijdens de middagpauze:
Afbeelding
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gerben
Berichten: 63
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 19:19

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben »

Goed dat ze nu al beginnen want het is nog best wel een klus, ben erg benieuwd hoe het er in het 'echt' uit gaat zien want in die powerpoint zag het er wel goed uit namelijk! Vooral hoe ze het gaan doen op halteborden waar ook de U-OV lijnen op komen te staan aangezien daar de kleuren staan voor bestemmingen terwijl het in DMG staat voor soorten bussen (Streekbuzz, Snelbuzz etc.). Bijv. hoe ze dat op Vianen Busstation Lekbrug gaan doen want Arriva gebruikt momenteel geen kleuren maar Qbuzz wel.
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

De nieuwe borden hangen al bij de Lekbrug. Staan geen kleuren bij en achter het lijnnummer staat een Q van 't logo van Qbuzz.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gerben
Berichten: 63
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 19:19

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben »

Ah, had ze nog niet gezien dan zullen ze dat ook wel op dezelfde manier doen in de rest van Vijfheerenlanden waar ook een DMG-bus langs rijdt. Ik ga vrijdag nog maar eventjes goed kijken op Lekbrug als ik voor het laatst de Arriva bus neem vanuit Utrecht :)
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Mocht ik straks nog tijd hebben (en er aan denk) maak ik even een foto. Ik mag straks voor het laatst laatst een slagje lijn 90 rijden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Durashift »

^^^ want.. jij stapt niet over naar Qbuz?

~~~
Ik zag vanmiddag bij de Scania in Papendrecht/Albrandswaard (langs de A15 ) een aantal blauwe Snelbuzz Scania's staan.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door busfanNL »

julsteren schreef:Nou ik ga even heel erg bidden dat er a.s. zondag überhaupt wat rijdt. Om het RNET en SnelBuzz maak ik me niet zo erg veel zorgen, om het reguliere streekvervoer dan weer wel. Heb best een flink rondje door DMG gepland staan :X lijn 90, 74, 93, 489, 388, 316, 5, 387 en de 81, om wat van alle soorten bussen mee te krijgen :@ (A) [/busfappermodus]
Julien heb je de sprinter/civitas buurtbuzz busjes meegerekend. :lol: En de bestelbuzz busjes? :wink:
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door julsteren »

8 persoonsmat reken ik graag niet mee, vooral de Tribus Civitas Economy, tijdens mijn zomervakantie vrijwilligerswerk doen ben ik vaak genoeg zo'n bus tegengekomen. Nouja tegenkomen niet echt, dan zou het wel heel spannend worden, gezien ik het ding moest besturen :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

De buurtbusjes zijn overigens Mercedes Sprinters en geen Civitas'en ontdekte ik bij het natrekken van het kenteken van zo'n ding.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3033
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Dan kan het nog steeds een Tribus Civitas zijn - het is immers niet alsof Tribus de Mercedes Sprinter nu zo extreem aanpakt. Waarschijnlijk past het gewoon binnen de typegoedkeuring van de Sprinter zodat die naam niet wordt aangepast. Bij de VDL MidCity gebeurt dat wel, maar dat zijn ook uitsluitend bussen voor meer dan 8 passagiers.
julsteren schreef:Nou ik ga even heel erg bidden dat er a.s. zondag überhaupt wat rijdt. Om het RNET en SnelBuzz maak ik me niet zo erg veel zorgen, om het reguliere streekvervoer dan weer wel.[/busfappermodus]
Reken erop dat je zondag geen streekBuzz-Iveco's tegenkomt. Ik zie in elk geval in de weekends geen 81 en 90 voorbijkomen in de diensten, dus die worden gereden door een onderaannemer, en dat zal dan wel Juijn zijn.
Durashift schreef:^^^ want.. jij stapt niet over naar Qbuz?
Ik weet haast wel zeker dat Stefan de 90 in zijn huidige vorm bedoelt.

Voor mij is het afscheid nemen ook begonnen: vanmiddag de laatste keer 75 gedaan. Het pieremachochel waarmee ik moest rijden ga ik dan weer niet missen... :')
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

nvdw schreef:Dan kan het nog steeds een Tribus Civitas zijn - het is immers niet alsof Tribus de Mercedes Sprinter nu zo extreem aanpakt. Waarschijnlijk past het gewoon binnen de typegoedkeuring van de Sprinter zodat die naam niet wordt aangepast. Bij de VDL MidCity gebeurt dat wel, maar dat zijn ook uitsluitend bussen voor meer dan 8 passagiers.
Ik heb ooit wel een Tribus Civitas in het kentekenregister gezien, maar nu je het zegt, er staat een foto van zo'n ding op de site van Tribus en die komt op kenteken ook als Mercedes Sprinter eruit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlaunden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Durashift »

Tribus is een ombouwer. Als het als merk op kenteken wilt staan, zal het een fabrikant moeten worden. Met alle bijkomende eisen, verplichtingen en kosten.

VDL kan, als concern, dan meeliften op dat wat men al heeft op busgebied als fabrikant, denk ik.
nvdw schreef:(...)
Durashift schreef:^^^ want.. jij stapt niet over naar Qbuz?
Ik weet haast wel zeker dat Stefan de 90 in zijn huidige vorm bedoelt.

Voor mij is het afscheid nemen ook begonnen: vanmiddag de laatste keer 75 gedaan. Het pieremachochel waarmee ik moest rijden ga ik dan weer niet missen... :')
Okay, helder. :pos:
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door julsteren »

nvdw schreef: Reken erop dat je zondag geen streekBuzz-Iveco's tegenkomt. Ik zie in elk geval in de weekends geen 81 en 90 voorbijkomen in de diensten, dus die worden gereden door een onderaannemer, en dat zal dan wel Juijn zijn.
Bah, ik was juist benieuwd hoe die reguliere streekwagens er van binnen uit zien, doordeweeks heb ik door stage geen tijd om naar het westen af te reizen namelijk.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daelea »

Aan de andere kant is Qbuzz heel informatief met 'voetnoten' in OVinfo en 9292, en staat er bij een flink aantal ritten "Wordt gereden met een 8-persoonsbus". Bij de ritten op zondag overdag voor lijnen 74, 81 en 90 staat die melding dan weer niet. Zou kunnen betekenen dat er toch met groot materieel gereden wordt, al betekent de afwezigheid van de melding natuurlijk niet dat een onderaannemer geen creatieve matinzet kan hebben ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Tussen 8-persoonsbus en groot materieel in hebben ze ook nog Rosero's he, die rijden bij Juijn en zijn op zondag juist beschikbaar gezien enkele lijnen die ze doordeweeks rijden dan niet rijden.
Daarnaast had nvdw het over zondag, dus allicht rijden er zaterdags wel 12 meter streekBuzzen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daelea »

Scherp, ik kon in het materieeloverzicht op de Wiki geen tussenbus vinden, maar had de Rosero's over het hoofd gezien. Klinkt wel aannemelijk dat ze daarmee gaan rijden dan ja. Jammer van het missen van de Iveco's op de eerste dag, maar met een Rosero over de A2 karren moet ook een beleving zijn ^_^
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3033
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Daniel schreef:Daarnaast had nvdw het over zondag, dus allicht rijden er zaterdags wel 12 meter streekBuzzen.
Op zaterdag hetzelfde verhaal; julsteren had het over zondag, ik niet ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daelea »

Stefan schreef:De nieuwe borden hangen al bij de Lekbrug. Staan geen kleuren bij en achter het lijnnummer staat een Q van 't logo van Qbuzz.
Ietwat slechte foto, en het lukte me niet hem via Tapatalk te uploaden, dus even een linkje naar Google Foto's voor een foto van het haltebordje bij het Busstation Lekbrug, de 387 en 388:

https://photos.app.goo.gl/FtdUQ6A42ptNuJ7H9
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Wannes »

Dat ziet er mooi uit. Ikzelf vind het erg duidelijk. Ik vraag me wel af hoe het wit er over een paar maanden nog uit ziet als er vuil op zit. Of het dan nog enigszins leesbaar is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Dat is gewoon een standaard U-OV bordje en heeft niks met DMG te maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten