Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door sirvinniei »

Ze hadden bij het streekbuzz interieur wel wat meer met de groene huiskleur kunnen doen.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Heeft iemand de SnelBuzzen voor lijn 387 en 388 trouwens al gespot?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Milco »

Ik heb ze al een paar keer gespot op een foto op Facebook, maar in welke groep dat was weet ik niet meer.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door MetroRET »

Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Cas »

Op de halte Kanaleneiland in Utrecht zijn de vertrekstaten voor 85, 90 en 94 ook al opgehangen, bij de tijdelijke halte. In Utrecht zijn ze dus al wel langsgeweest, natuurlijk ook net iets makkelijker.
請勿靠近車門
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stadsbus »

Komen er nog bestemmingsmatrixen in die Snelbuzzen? Of zie ik ze over het hoofd?
dylanwild94 schreef:Jawel hoor. :Y heb in het verleden eens een ritje gemaakt met een procity op lijn 149 tussen Uithoorn en Amstelveen. Nu ik weer aan die rit denk krijg ik weer pijn in mijn kont. :X
Gelukkig rijden die dingen niet meer *O*
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daelea »

Volgens OVinfo wordt de naam van de omcirkelde halte voor de Waterbus gewoon op z'n Nederlands geschreven: "Veerplein". Qbuzz heeft er schijnbaar echter een mij onbekend dialect overheen gegooid voor de lijnennetkaart: "Weerplain". Easter egg? ;-)Afbeelding
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Lijn 45 »

Paar foto's van de nieuwe Rosero bussen: Facebook (openbaar).
Ze hebben bij de streekbussen geen verticale stangen bij de stoelen, de stangen aan het plafond zijn ook niet bepaald handig. -o-
De streekrosero's zien er verdomd goed uit qua interieur, maar ik ga het zondag zelf een paar uur lang uitgebreid kunnen bekijken *O*
Het interieur is gelijk aan die van de Syntus Utrecht bussen.
Slechter dan een Optare kan het toch niet... :P
Behalve als je achterin zit en niet van stuiteren houdt. :X De vering bij de Syntus wagens is achter te slecht om gedurende een rit niet constant met je zitvlak de stoel aan te raken.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Globetrotter »

Cas schreef:Op de halte Kanaleneiland in Utrecht zijn de vertrekstaten voor 85, 90 en 94 ook al opgehangen, bij de tijdelijke halte. In Utrecht zijn ze dus al wel langsgeweest, natuurlijk ook net iets makkelijker.
Op de halte Anne Frankplein in Utrecht hingen ze gister ook al. Die halte zit tegenover de stalling, dus kan me voorstellen dat dat een kleine moeite is.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Nicketick »

Lijn 45 schreef:
Slechter dan een Optare kan het toch niet... :P
Behalve als je achterin zit en niet van stuiteren houdt. :X De vering bij de Syntus wagens is achter te slecht om gedurende een rit niet constant met je zitvlak de stoel aan te raken.
Volledig mee eens, heb op de achterbank van een Rosero van Syntus in Amersfoort een kneuzing opgelopen door de slechte vering omdat ik op een drempel hard van mijn stoel werd geslingerd.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door DrechtBlub »

MetroRET schreef:Hier vergezeld met EBS 2005.
Afbeelding
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... ater&ifg=1
Geen displays op de voorkant van de bus op de 387/388 bussen? Oh boy. :N
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Een A30 heeft sowieso geen geïntegreerde filmkast, die wordt als losstaande unit aan het plafond net achter de ruit geschroefd. Dat is bij een Mercedes Intouro net zo.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Durashift »

Stadsbus schreef:Paar foto's van de nieuwe Rosero bussen: Facebook (openbaar).
Duss, zo te zien is de elektrische variant, qua interieurstoelen, een stuk soberder dan de diesel versie?


~~~~~~~~

Nu ik dat groen (kleur) zo zie.. ik zag van de week in Oosterhout een volledig groen gekleurde, volgens mij een BYD, elektrische bus rijden over het industrieterrein (O'hout Zuid)..
Zou die dan ook voor deze concessie zijn?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door julsteren »

Er zijn geen BYD's besteld voor deze concessie. Wel elektrische Ebusco's.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Naar het schijnt hebben de chauffeurs in Dordrecht vandaag pas hun diensten voor morgen gezien, maar weten ze nog niet waar ze heen moeten omdat alle afkortingen van eindpunten anders zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

:')

We hebben al een paar weken toegang tot de Qbuzz chauffeurspagina, en daar zijn onlangs de diensten plus verklarende lijsten met afkortingen toegevoegd. En dan nog moet voor een Dordtse chauffeur toch wel te herleiden zijn wat de eindpunten DDR DOM en DDR STP van lijn 3 zijn...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
HalfACentury
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 03 dec 2018, 11:29

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door HalfACentury »

Suus schreef:
Daniel schreef:Allicht alleen niet zo handig dat R-net juist een halte als De Merwebolder overslaat, hij komt er immers wel gewoon langs.
Dat is nu eenmaal hoe R-NET in Zuid-Holland werkt.
De halte Deltalaan was voorheen de halte Merwebolder. De naam Deltalaan heeft hij gekregen toen er dichterbij de Merwebolder een halte kwam.
Lijn 13 is een tijd mijn woon werk verkeer geweest, en ik heb dat zo goed onthouden, omdat blikken Truus nog maanden verkeerd omriep.
Dus zo schokkend ver lopen zal het ook niet zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

@nvdw:Achja, niet al je collega's zullen zo goed opgelet hebben als jou.

Over DDR STP gesproken: daar staan Arriva groene noodhalte bordjes (of nou ja eigenlijk gewoon blanco bordjes) als tijdelijke halte op de Groenezoom t.h.v. de Plus. Compleet met vertrekstaat van lijn 570 trouwens :p
Qbuzz borden zijn nog zeer schaars en heb ik alleen nog op Dordrecht CS gezien.

De cico's van Qtrainn (ownee Qbuzz) op de stations zijn trouwens dezelfde als in Utrecht op de tramhaltes staan, maar dan met rode i.p.v. gele paal. En een zwarte vuilniszak, maar die zal er niet bij horen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Voor de liefhebbers: op spoor 16 in Dordrecht staat inmiddels de eerste Qbuzz-trein. De servicewinkel op station Dordrecht was om 15.50 nog Arriva groen, maar om 16.50 al grotendeels Qbuzz oranje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Lijn 45 »

Heb je een foto van die GTW?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Nee, stond een trein voor en was al donker. Maar heb wel twee links naar tweets met foto:
* https://twitter.com/arjanbh/status/1071 ... 63362?s=19
* https://twitter.com/DMGQbuzz/status/107 ... 65633?s=19
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gerben
Berichten: 63
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 19:19

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben »

Het afscheid van Arriva komt nu toch wel erg dichtbij, ga Arriva toch ergens nog wel missen (gewoon de nostalgie), daarom dit stukje als afscheid:
'7 jaar... Dat is best veel maar dat zijn de jaren dat ik met Arriva Nederland heb gereisd, maar na al die jaren is het morgen tijd voor Qbuzz DMG!! Ja in de bussen van Arriva heb ik bij elkaar opgeteld wel meerdere weken doorgebracht tot nu toe. Van brugpieper in het begin die onder de indruk waren toen ze voor het eerst in de 'grote stad' Utrecht kwamen en een wedstrijdje deden om het eerst op de stopknop te drukken naar student die weer eens naar of van thuis thuis reist.

Na al die jaren roept deze bus (Berkhofjes en eerst de goeie oude Wrights) de nodige nostalgie op met hun typische geluid, hoewel ze soms zoveel lawaai maakte dat je niet normaal met iemand naast je kon praten toch ga ik dat typische geluid ergens wel missen... En oh ja, net als het gestuiter in de bus, ja die keren dat je een meter in de lucht vloog bij drempels als een chauffeur de Lekdijk niet op z'n duimpje kende en wist voor welke drempels hij echt wel op de rem moest trappen.

Maar bedankt Arriva Nederland dat jullie me in de afgelopen jaren wilde vervoeren naar school en studie, het laatste jaar van slecht onderhoud etc. is jullie vergeven want jullie hebben me toch meer dan 6 jaar zonder problemen gebracht waar ik wilde zijn!

En Qbuzz DMG, aanstaande maandag is het zover en mag ik jullie nieuwe busjes betreden. Jullie hebben (vaak onterecht) veel modder over jullie heen gekregen de laatste tijd. Het is voor iedereen toch weer wennen na 12 jaar Arriva en er zullen morgen en maandag nog wel veel verbaasde gezichten te zien zijn maar dat gebeurt bij elke verandering. Er moet nog wel veel werk verzet worden in de komende nacht dus veel succes en tot maandag! Hopelijk gaan jullie de komende 8 jaar (en als alles meezit zelfs de komende 15 jaar) wat moois neerzetten!'
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Na de hoax die eerder in dit topic verscheen hier dan een echt Qbuzz-DMG haltebord, waarvan er in de hele concessie maarliefst 5 aanwezig schijnen te zijn (vier op station Dordrecht en eentje in Gorinchem)…
Afbeelding
Overigens zijn sommige via's wat apart, zo gaat lijn 8 via de "Julianahaven" waarvan ik als geboren Dordtenaar ook zogauw niet zou weten waar die nou precies ligt. En lijn 4 staat met bestemming "Papendrecht" op de borden, lijkt zo net alsof 'ie nooit naar de Staart Oost rijdt.
Ook missen alle lijnen van andere vervoerders op de borden bij station Dordrecht.

Wel hangen bij de meeste haltes inmiddels de nieuwe reisinformatieposters, al ontbreken ze soms nog bij een willekeurige tussengelegen halte...
Afbeelding

Dan de nieuwe haltes, daarvoor heeft men de halve haltebordjesopslag van Qbuzz geleegd en zo kwam er dus een Gronings haltebordje bij de Dordtse halte Maaskant-erf terecht...
Afbeelding

Soms was de paal in de grond zetten wat teveel werk, zoals bij halte Meranti...
Afbeelding

...of stond er überhaupt nog geen paal behalve een bord van de gemeente dat dit vanaf 9 december een bushalte is...
Afbeelding

Bij eindpunt station Stadspolders gaat men tijdelijk op de stoep halteren aan de Groenezoom, zodat niet het verkeer compleet geblokkeerd wordt tot het einpunt gereed is...
Afbeelding

En tot slot zijn de laadpalen voor de Ebusco's in DMG van een wat slankere versie als in Utrecht...
Afbeelding
Arriva 8370 Dordrecht, Lunenburgplein by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door busfanNL »

Ik wil alle medewerkers en uiteraard Arriva zelf ook bedanken voor de prachtige jaren Arriva. Als klein jochie altijd met Arriva mee en dankzij Arriva is mijn buspassie deels begonnen. Bedankt Arriva zet hem op in andere gebieden. En Qbuzz succes met de nieuwe dienstregeling rijden. Ik vind het er goed uitzien en jullie bussen zien er gelikt uit. *bus* Medewerkers succes met de overgang naar Qbuzz. *bus*
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Jasper073 »

Wat is het ook al weer voor type Scania bus die met de R-NET uitvoering ????
Laatst gewijzigd door Daniel op za 08 dec 2018, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto uit quote
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 67 gasten