Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Frank93 »

Ik heb net even een blik geworpen op ovzoeker(.nl) en toevallig reed er op dat moment een bus op lijn 388 door Papendorp, dus ik denk het wel.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

De omleiding via de Graadt van Roggenweg is per direct opgeheven inderdaad.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Voor de liefhebber: de twee Citaro's rijden vandaag op twee omlopen op de cyclus 3->5->7->7->5->3
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ArnoArriva
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
Locatie: Sliedrecht

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArnoArriva »

Gisterochtend reed Citaro 4066 op lijn 8 van Sliedrecht naar Dordrecht. En is bekend of Qbuzz nieuwe bussen bestellen voor R-net? Nu rijden een paar bussen MAN lion city in R-net kleur rond.
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door mb90 »

Naast de hier al genoemde 6122 en 6130 is ook de 6126 nu (weer) een R-Net buzz. Hier te zien als lijn 489 gistermiddag bij de Kralingse Zoom:
Afbeelding
Gerben
Berichten: 63
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 19:19

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben »

Van de week voor het eerst een keer lijn 94 gehad met een Rosero. Maar dit was een Rosero waarin niks werkte, geen werkend informatiescherm, geen werkende cico's, papiertje achter de voorruit (dus een niet werkende lijnfilm). En OVinfo staat als het om lijn 94 gaat nog vol met '?' en de bussen zijn ook niet te vinden op OVzoeker (uitgezonderd doordeweeks de eerste rit die met een U-OV bus rijdt). Na 5 weken rijden eigenlijk alle ritten op lijn 94 met een niet werkende lijnfilm of alleen maar aan de achterkant maar dan met een verkeerd nummer (meestal 75 of 79 staat er dan op). Zou dit kunnen komen omdat lijn 94 geen lijn van Qbuzz DMG is maar van U-OV dus dat lijn 94 niet in het systeem staat van die Rosero (uit DMG)? Want die Rosero's rijden overdag (en in het weekend op lijn 81 en 90) ook gewoon op 'echte' DMG lijnen en dan werkt de reisinformatie vaak wel als ik OVinfo mag geloven. Ik heb Qbuzz er al vaak op gewezen al 4 weken geleden maar er is dus nog niks verbeterd op lijn 94 ondanks dat me nu al 3 of 4 keer door Qbuzz is beloofd dat het geregeld zou worden...

Daarnaast wat een vreselijke stoelen hebben die DMG Rosero's trouwens ze zijn echt veels te smal om goed te kunnen zitten + de bus stuitert wel echt over de weg niet heel comfortabel en je voelt elk kleine hobbel in de weg. Wat dat betreft zijn de Crossways vele malen comfortabeler dan de Rosero's. Had niet verwacht dat ze zo slecht zouden zitten want op foto's etc. zag het er goed uit maar helaas is de praktijk anders. Als de stoelen nu ietsje breder waren geweest hadden ze denk ik wel goed gezeten denk ik. Gemiste kans -o-
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

PHS schreef:Hoe doet de vernieuwde lijn 81 het eigenlijk? Tussen Meerkerk A27 en Lexmond had ik vanmiddag een privébus. Sowieso was het knooppunt Meerkerk A27 nogal uitgestorven, ik was werkelijk de enige ov-reiziger daar.
Vooropgesteld: tussen de spitsen was het in lijn 81 voor de concessiewissel ook nooit een vetpot. Nu bedient de 81 eigenlijk alleen nog Meerkerk en in zekere mate de halte Amaliastein in Vianen, waar dan ook nog lijn 90 rijdt. Dat is toch een beetje mager om een halfuursdienst mee te onderhouden. In Vianen rijdt de 81 bovendien gelijk met de 63 naar Utrecht, dus dat deze lijn als enige in het DMG-gebied via de Europalaan rijdt is dan ook lood om oud ijzer.

Dat overstappen bij de A27 moet ook maar net goed gaan, en ik vind de overstaptijd afgezet tegen de (veilige!) looptijd erg krap. Dan zou ik wel fietsen vanuit het dorp; dan heb je 4x/uur een 387 naar Gorinchem en ben je niet van die overstap afhankelijk.
Gerben schreef:Zou dit kunnen komen omdat lijn 94 geen lijn van Qbuzz DMG is maar van U-OV dus dat lijn 94 niet in het systeem staat van die Rosero (uit DMG)? Want die Rosero's rijden overdag (en in het weekend op lijn 81 en 90) ook gewoon op 'echte' DMG lijnen en dan werkt de reisinformatie vaak wel als ik OVinfo mag geloven.
Dat zou raar zijn, want Qbuzz gebruikt in beide regio's dezelfde spullen. Ik weet alleen niet of Juijn ook met omlopen werkt of dat alle ritten afzonderlijk worden gereden en dus geselecteerd. Als de 94 dan niet in de lijst met beschikbare lijnen staat... dan lukt het inderdaad niet.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door marvinkok »

Ik weet niet hoe het bij Qbuzz werkt, maar bijvoorbeeld bij Syntus/Keolis zitten alleen de omlopen etc. van één concessie in het systeem. Een Twentse bus bijvoorbeeld heeft geen Veluwse omlopen in het systeem zitten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Bussen uit de regio Utrecht kunnen in elk geval gewoon realtime info verstrekken en ook bestemmingen uit DMG tonen, zie de inzet van de Utrechtse Citaro's in Dordrecht die keurig zichtbaar zijn en ook de juiste bestemming op de bus hebben staan.
Lijkt me dan voor de hand liggend dat het andersom ook werkt.

Overigens werkt de realtime-info ook niet op alle Rosero's, ik heb ook op DMG'se lijnen wagens met niet werkende realtime info zien rijden tijdens de kerstvakantie. Met dat papiertje achter de ruit rijden ze overigens allemaal rond en in de eerste week van dit jaar werkten ook op de andere lijnen met Rosero de reisinfoschermen niet en in een aantal gevallen ook de cico's niet.
Wellicht dat er bij Juijn nog wat minder kennis van de bediening van de apparatuur is waardoor het mis gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door marvinkok »

Bij Keolis kan een Twente bus wel op de Veluwe rijden, zolang dat pakket maar geladen is in de computer. Misschien dat ze dat bij Qbuzz hebben gedaan, DM-pakket in de UOV bus geladen?
Eerder bij CXX was dat net zo met infoxx, wat ook de basis is wat Qbuzz gebruikt.. (toch?)
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door sirvinniei »

Deze reactie zat er ook aan te komen
https://www.ad.nl/dordrecht/de-bus-van- ... ~ae56a321/
Als het aan de Dordtse fractie van GroenLinks ligt keert de directe busverbinding tussen Dordrecht en Utrecht terug. Dordrecht werd een maand geleden, met de komst van de nieuwe vervoerder QBuzz naar de regio, geschrapt uit de route.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

En wat moet het college van B&W met dat geklaag?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Uit eigen ervaring weet ik dat er tussen Dordrecht en Sliedrecht erg weinig vervoer was op de 388. Daarom weet ik niet of het politieke geklaag ook maar enige invloed gaat hebben op een eventuele terugdraaiing van lijn 388.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Waarschijnlijk niet. Niet alleen was het aantal reizigers vrij beperkt op dat trajectdeel (en gingen de reizigers die daar instapten vaak ook niet eens naar Utrecht), maar ook was het voor de verbinding Dordrecht - Utrecht al sneller om de trein naar Sliedrecht te pakken en daar de 388 te nemen wat nu nogsteeds kan. Die aansluiting is nu zelfs nog beter geworden dan in het verleden, waarmee de overstapverbinding dus nog sneller geworden is.

Ironisch is ook wel dat ze het over een verslechterde verbinding met het Leerpark hebben terwijl de 388 daar nooit gestopt heeft (de laatste vier jaar wel net ernaast bij de Professor Waterinklaan). Daarnaast bestaat er voor die verbinding natuurlijk altijd nog een mogelijkheid over te stappen op lijn 8 bij Sliedrecht Baanhoek of lijn 316 bij Papendrecht Viaduct N3. Lijken ze haast wel rekening mee gehouden te hebben want de twee verdichtingsritten op de 316 naar Dordrecht sluiten mooi aan op de 388 en rijden ook rond schooltijden. Daarbuiten is de overstap overigens wel aan de ruime kant met 10-15 minuten overstaptijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Globetrotter »

marvinkok schreef:Bij Keolis kan een Twente bus wel op de Veluwe rijden, zolang dat pakket maar geladen is in de computer. Misschien dat ze dat bij Qbuzz hebben gedaan, DM-pakket in de UOV bus geladen?
Eerder bij CXX was dat net zo met infoxx, wat ook de basis is wat Qbuzz gebruikt.. (toch?)
Is Qbuzz Utrecht en Qbuzz DMG niet allebei Qbis (of is dat het vernieuwde Infoxx?).
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Qbuzz gebruikt spullen van IVU uit Berlijn (zie persbericht). Die ivu.box kom je overal tegen, zowel in Utrecht als in DMG. Het inzetgebied zit geïntegreerd in het omloopnummer (terug te zien op ovzoeker).

Oudere voertuigen (zoals de Ambassadors in Utrecht die nog van Connexxion stammen) hebben de aansturing voor de chiplezers over een apart systeem lopen. Het enige dat dat systeem nog doet is de route volgen voor de bepaling van de GPS-locaties van de haltes. Dat is het systeem dat je op de foto ziet bij het Qbis-wikilemma.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Qbuzz: Dordtse senioren hoeven voorlopig niet in te checken
Dordtse senioren hoeven deze maand niet meer in te checken als ze met Qbuzz binnen Dordrecht rijden. Dat is zelfs de enige manier als ze gebruik willen maken van het gratis openbaar vervoer, waarvoor ze 13,50 euro betaald hebben. Controleurs delen daarom geen boetes uit.

Het probleem is volgens Qbuzz ontstaan door een misverstand. Qbuzz had met Arriva afgesproken dat de Dordtse ouderen nog tot eind deze maand op hun Arriva-kaart zouden kunnen blijven reizen om de overgang soepel te laten verlopen. In de praktijk bleek echter dat het gratis product helemaal niet verlengd kon worden.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Suus »

Gratis OV waarvoor ze € 13,50 betaald hebben? Volgens mij is dat dan goedkoop OV :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Wannes »

Vroeger was het gratis,
Vervolgens werd er bericht met 'gratis ov voor ouderen wordt afgeschaft'
Nu wordt het goedkopere ov dat ervoor in de plaats in gekomen steeds 'gratis' genoemd.
-o-
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 807
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

De kwaliteitsimpulsen van Qbuzz in het oosten van DMG blijven de gemoederen bezighouden:

Gelezen op Gorcumse Courant https://www.gorcumsecourant.nl//reader/ ... n-de-regio
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Wat een zeurartikel is dat zeg. En lekker eenzijdig ook met alleen reizigers die er zogenaamd last van hebben aan het woord gelaten (er is er ook eentje die op elke tweet van Qbuzz DMG reageert dat lijn 81 terug moet komen, tja, dan hadden al die reizigers er in de vorige concessie maar massaal in moeten gaan zitten. Want opmerkelijk genoeg hoorde je nooit wat in de vorige concessies waar bv. reizigers uit Lexmond toch meermaals hun vaste bus naar Utrecht in het dorp gemist moeten hebben (er zijn vaak zat ritten van lijn 81 ingewisseld voor ritten 181 en omgekeerd, ook al bij de voorgangers 118 en 218).

Sowieso staat het artikel vol onwaarheden: zo zou de reistijd fors zijn toegenomen tussen Meerkerk en Gorinchem neem ik aan, want op welke traject staat er niet bij (maar die is van 22 naar 25 minuten gegaan, 'tis wat je fors noemt). Maar allicht dat 'ie meer toeneemt als je de 387 tot Meerkerk A27 toeneemt want op de terugweg blijkt de snelste route met 80+81 en een overstap bij de Bazelbrug te zijn waarbij het voornaamste tijdverlies in de overstaptijd zit. En niet op tijd op school komen lijkt ook wel een goeie grap met een busverbinding die een paar minuten eerder is gaan rijden, dan kom je in elk geval sowieso niet te laat dus.
En dan willen ze ook lijn 90 terug, maar is het artikel geschreven alsof er helemaal geen bus meer naar Rotterdam rijdt (scholieren en werknemers zouden maar moeten zien hoe ze op school en werk komen volgens het artikel). Nou, misschien door de 74/93 naar Papendrecht te nemen en daar op de 491 over te stappen. Da's notabene zelfs nog 3 minuten sneller dan de oude lijn 90 in de spits, tijdens de daluren ben je zelfs een kwartier sneller in Rotterdam.

Meest lachwekkend: doordat de Rosero's geen werkende chipkaartlezers hebben en geen lijnnummer voorop tonen kunnen senioren niet meer naar het ziekenhuis, zwembad of winkels in Gorinchem :lol: Net als die reiziger uit Nieuwpoort - Lexmond die gebracht en gehaald zou moeten worden. Daar rijdt overdag toch echt lijn 90 gewoon. Het is hooguit wat onpraktisch dat je vanuit Lexmond in Meerkerk voor één halte op de 388 moet stappen om in Noordeloos lijn 78 te kunnen pakken, maar dat gaat in de avonduren nou niet bepaald om immense hoeveelheden reizigers.

Wat overigens wel handiger zou zijn is een overstaphalte ter hoogte van halte Killesteijnstraat in Lexmond, zodat je niet heen en weer naar Vianen hoeft om op de 81 over te stappen vanuit 90/94. Maar in plaats daarvan gaan ze dus alleen maar drammen dat er niks mag veranderen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Ik zie 't eigenlijk nog steeds het zelfde.. De meesten die nu klagen, zijn de mensen die niet meer een (directe) bus voor de deur hebben... Als ál die mensen die nu klagen, toen in de bus gezeten hadden, had 'ie er waarschijnlijk nog steeds gereden. :')

De keren die ik overigens leeg vanuit Utrecht ben vertrokken (of een handje vol mensen voor Vianen) met lijn 90, rond 0:15-0:30, zijn overigens niet meer op 2 handen te tellen.....
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gerben
Berichten: 63
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 19:19

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben »

Daniel schreef:Wat een zeurartikel is dat zeg.
Ja inderdaad dat was ook precies mijn reactie! Er worden allerlei dingen genoemd die niet waar zijn zo wordt gemopperd over de verbinding Ameide - Gorinchem terwijl die onder Arriva al erg slecht was en daarom maar weinig mensen trok. Nu is die met een overstap bij Schoonhovenseveer op lijn 74 vrijwel gelijk aan de reistijd onder Arriva dus zeldzame reizigers tussen Ameide en Gorinchem zijn er geen eens op achteruit gegaan.

Bovendien geklaag over haltes zonder abri's maar daar is sinds de overgang eigenlijk niets aan veranderd in dit deel van het gebied en bij Arriva hoorde je niemand hierover klagen... En de problemen in de bussen zijn grotendeels opgelost volgens mij want de meeste bussen rijden inmiddels met een werkende lijnfilm en werkende real-time info en ja af en toe een bus met een niet-werkende cico maar voor een reiziger is het enige gevolg dat hij dan gratis mag reizen :). En de busjes van Juijn rijden nu meestal gewoon op tijd, daar zit echt al duidelijke verbetering in. Daarnaast staat in het artikel 'de dochter - die in Lexmond woont -' gebracht en gehaald zou worden maar ze werkt ook in Lexmond volgens dit artikel dus wat is dan het probleem eigenlijk...

Bovendien wordt er best wel een slordige fout gemaakt door te spreken over de verbinding Rotterdam - Schoonhoven maar die hoort toch echt bij de concessie Zuid-Holland Noord en wordt bediend door lijn 195/295 _O- Het bewijst maar weer dat dit door iemand is geschreven die niet weet waar ze het over heeft! Deze auteur valt duidelijk onder het genre: 'Verandering is per definitie slecht'... En ja qua overstaphaltes bijv. Meerkerk P+R mag zeker nog verbeterd worden maar dat is de schuld van de provincie die te laat is begonnen met het ombouwen van de haltes, daar moet de provincie nog wel aan werken.

Die laatste dia is trouwens wel apart, men wekt de indruk dat Qbuzz helemaal niets doet met de klachten maar dat is niet waar want men luistert echt wel serieus naar alle klachten maar ja een dienstregeling wijzigen en reizigers tevreden stellen die alleen maar roepen 'onze buslijn terug' gaat ook nooit lukken... En vind 4000 klachten nog wel meevallen als je mensen ziet die constant precies dezelfde klacht posten bijv. op Twitter ja dan heb je snel 4000 klachten, valt me dan dus nog best mee 4000 klachten eigenlijk.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 807
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef:Wat een zeurartikel is dat zeg. En lekker eenzijdig ook met alleen reizigers die er zogenaamd last van hebben aan het woord gelaten (er is er ook eentje die op elke tweet van Qbuzz DMG reageert dat lijn 81 terug moet komen, tja, dan hadden al die reizigers er in de vorige concessie maar massaal in moeten gaan zitten. Want opmerkelijk genoeg hoorde je nooit wat in de vorige concessies waar bv. reizigers uit Lexmond toch meermaals hun vaste bus naar Utrecht in het dorp gemist moeten hebben (er zijn vaak zat ritten van lijn 81 ingewisseld voor ritten 181 en omgekeerd, ook al bij de voorgangers 118 en 218.
Reizigers hebben een hekel aan overstappen en dat wordt er niet minder op als je regelmatig je aansluiting mist omdat er vertraging is, de (Chinese) bus vol is, of de bus helemaal niet op komt dagen en als dat overstappen plaats moet vinden op een overstappunt dat op verkeersveiligheid en sociale veiligheid in dikke onvoldoende scoort. Directe verbindingen omzeep helpen en vervangen door overstapverbindingen op 1 van de meest filegevoelige trajecten in Nederland is vragen om problemen. Het vreemde is dat Qbuzz nog steeds de hele route van lijn 81 rijdt, maar nu met een omweg via dat rare ‘busstation’ en een gedwongen overstap. Blije reizigers krijg je daar niet mee. Wel lege bussen en scholieren die te laat op school komen.
Gerben
Berichten: 63
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 19:19

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben »

Maar hierdoor kunnen de bussen wel effectiever worden ingezet want op lijn 81 die drukker is zet je dan een 'grote' bus in en op lijn 80 die minder reizigers trekt kun je nu rijden met kleine busjes aangepast aan de mindere vraag tussen Meerkerk en Gorinchem. Blijkbaar waren er niet genoeg doorgaande reizigers en hebben ze zichzelf dus in de voet geschoten door de verbinding om zeep te helpen door deze niet te gebruiken. Als de mensen van die klachten nu allemaal eens lijn 81 tussen Meerkerk en Gorinchem hadden genomen dan was die er nog steeds en was het één van de succesvolste lijnen van het gebied geweest :wink:

Ik ga binnenkort een rondje maken door DMG naar o.a. Gorinchem (eens wat andere lijnen uitproberen dan lijn 90/94) en dan ook eens de overstap maken op Meerkerk A27 om met eigen ogen eens te zien hoe dat er daar aan toe gaat, wil het weleens met eigen ogen zien hoe het er aan toe gaat daar. Maar voor Meerkerk A27 heeft de provincie trouwens al maatregelen aangekondigd dus ze zien zelf ook in dat het beter moet dus denk dat het wel goed komt daar.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten