Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32803
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » do 17 jan 2019, 22:53

The Greyhound schreef:Reizigers hebben een hekel aan overstappen en dat wordt er niet minder op als je regelmatig je aansluiting mist omdat er vertraging is, de (Chinese) bus vol is of de bus helemaal niet op komt dagen

Maar die overstap is er ook slechts voor een klein aantal reizigers gezien de bezetting van de meeste bussen in Meerkerk en Arkel op de oude 81 (op de meeste ritten zaten er slechts 3 passagiers in).
Alleen in de spits hebben wat meer reizigers er last van zo te zien, want dan laten de telcijfers wel ritten zien die in Meerkerk vollopen en pas in Gorinchem weer leger worden. Maar dat gaat om drie ochtendspitsritten en twee middagspitsritten.
Verder was er in de spits ook wel een enkele rit die al in Arkel wat voller werd ri. Utrecht, maar dat zijn nou juist de reizigers die het meest kunnen winnen met de overstap op de 387. Van/naar Gorinchem valt de winst daarvan nogal tegen.

en als dat overstappen plaats moet vinden op een overstappunt dat op verkeersveiligheid en sociale veiligheid in dikke onvoldoende scoort. Directe verbindingen omzeep helpen en vervangen door overstapverbindingen op 1 van de meest filegevoelige trajecten in Nederland is vragen om problemen. Het vreemde is dat Qbuzz nog steeds de hele route van lijn 81 rijdt, maar nu met een omweg via dat rare ‘busstation’ en een gedwongen overstap. Blije reizigers krijg je daar niet mee. Wel lege bussen en scholieren die te laat op school komen.

De snelste route Gorinchem - Meerkerk in de middag komt nieteens op Knooppunt A27 trouwens, dat is met 80 en 81 en een overstap bij de Bazelbrug. En dat het deel wat nu lijn 80 is afgesplitst is en met kleinere bussen rijdt is als je de bezettingscijfers ziet volstrekt logisch. Er waren daar enkele ritten met kleine piekjes qua bezetting in de spits, maar de zwaarste vervoersstroom vanuit Meerkerk liep overduidelijk richting Utrecht. Iets waar overigens de frequenties in de Arriva-tijd al op afgestemd waren, want die reden toen ook al veel vaker naar Utrecht dan de andere kant op.
Met het bekijken van de cijfers heb ik alleen wel het idee dat er in de spitsrichting wat enthousiast gesneden is, want er zijn veel meer reizigers op de oude 81-route die nu iets minder bussen in de spits hebben dan er reizigers uit Arkel zijn die profijt van een overstap op 387 kunnen hebben.

In de tegenspits waren de reizigers in Meerkerk ri. Gorinchem 's ochtends wel ietwat verwend gezien er veel extra ritten reden met bussen die toch al terug naar Gorinchem moesten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

nvdw
Berichten: 2047
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor nvdw » do 17 jan 2019, 23:11

Wel een comedy goldmine, die klaagmuur op Twitter:

Busje Komt Zo schreef:Ovinnederland forum een stel autische personen met een busfetisch die alle fouten van qbuzz recht lullen.


_O-
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq

Gerben
Berichten: 63
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 19:19

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Gerben » do 17 jan 2019, 23:23

Wauw, wordt wel steeds gekker naast de provincie en Qbuzz nu maar over naar Ovinnederland forum aanvallen wordt steeds gekker ja _O-

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7475
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor regenmaker » vr 18 jan 2019, 08:15

Van het woord argument hebben ze op twitter blijkbaar nooit gehoord. De hardste schreeuwer wint. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
1 dec. 2019 - Kleve, Mönchengladbach, Wesel
15 dec. 2019 - Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Herne, Remscheid, Wuppertal
jan. 2019 - Dortmund, Düsseldorf

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2236
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor julsteren » vr 18 jan 2019, 11:04

nvdw schreef:Wel een comedy goldmine, die klaagmuur op Twitter:

Busje Komt Zo schreef:Ovinnederland forum een stel autische personen met een busfetisch die alle fouten van qbuzz recht lullen.


_O-


Ik kan de tweet niet meer zien helaas, anders had ik hem even de wind van voren gegeven _O- _O- _O_

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5575
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Milco » vr 18 jan 2019, 12:27

Hoe wordt het tekort aan R-Net Iveco's bij Qbuzz straks opgelost? Nu rijden er enkele MAN's mee op het R-Net, maar kan het tekort alsnog opgelost worden zonder de MAN's en met de 18 Iveco's van Qbuzz of gaan er bussen bijkomen of wellicht Iveco's van TCR (DMG) naar Qbuzz?
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 02-11-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-10-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5604
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor ArrivaBas » vr 18 jan 2019, 12:35

TCR heeft zijn bussen hard nodig voor lijn 491. Ik verwacht hooguit een kleine nabestelling.
15-11-2019: Trein 4.106 km, Bus 239 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

ArnoArriva
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
Locatie: Sliedrecht

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor ArnoArriva » za 19 jan 2019, 09:18

En ik zie regelmatig op streeklijnen 190,191 en 192 MAN stadbus rijden, tekort bij Iveco Crossway streekbussen?
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno

bartjemestrom
Berichten: 707
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor bartjemestrom » za 19 jan 2019, 09:30

Er is een ruimer pakket opgezet vanwege de problemen voor de kerstvakantie waarvoor er meer bussen nodig zijn.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32803
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » za 19 jan 2019, 09:54

Voor dat nieuwe pakket waren alleen maar extra R-net bussen nodig is in dit topic gemeld, dus daar zit 't hem niet in. Wel zijn er in het recente verleden twee streekBuzzen op elkaar gebotst, dus daar zal de beschikbaarheid wat lager liggen.
Verder worden die streekBuzzen in het westen van de concessie allemaal vanuit Dordrecht gereden meen ik (hoorde althans in het begin ooit dat Alblasserdam alleen snelBuzz en R-net heeft) dus dan heb je makkelijker een stadsBuzz te pakken als die vooraan staat. En nu met de diesels kan het ook nog.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

nvdw
Berichten: 2047
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor nvdw » za 19 jan 2019, 11:22

De 190-191-192 zijn het werk van Alblasserdam. Dat sluit niet uit dat er een MAN in die hoek terecht komt: als er onderhoud nodig is zal dat bij die vestiging gebeuren.
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32803
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » za 19 jan 2019, 14:49

Er blijken in de systemen twee bussen 6114 te heten, maar eentje is in werkelijkheid de 6115. Geeft heel aparte effecten als ze, zoals vandaag, allebei op dezelfde lijn rijden. Dan krijg je dus in OVinfo tijden van de ene rit en positie van de andere te zien :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32803
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » za 19 jan 2019, 22:14

Zijn de R-net-regels nou zo streng tegenwoordig dat je zelfs het lijnnummer moet aanpassen op een afwijkende bus... :lol:
Afbeelding
Qbuzz 6513 - Hendrik-Ido-Ambacht, Burgemeester Jonkerkade by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

johabo
Berichten: 9
Lid geworden op: do 29 jun 2017, 21:09

bestelbuzz

Berichtdoor johabo » za 19 jan 2019, 22:34

Vandaag op 19 januari 2019 heb ik gebruik gemaakt van de bestelbuzz voor een rit van station Boven Hardinxveld naar Giesenburg en terug.
Ter informatie een kort verslag:
Om 9:00 mijn reservering met vertrek 9:35 geannuleerd en een nieuwe reservering gemaakt met vertrek 10:05.
De trein is op tijd om 10:01 aangekomen en de taxi stond al klaar. Want oor 1 persoon wordt er natuurlijk geen busje ingezet. De chauffeur wist de weg niet. Maar haar navigatie systeem boot uitkomst. De taxi wordt ingezet voor allerlei deeltaxi taken zoals de molenhopper, de valys en natuurlijk ook de bestelbuzz.

De terug rit heb ik rond 14:10 met de app Turnn besteld. Dat is handig want dan kan je gelijk de hele reis plannen. Alle haltes in Giesenburg hebben dezelfde vertrektijd om 12 en 42. Ik heb gekozen voor de vertrektijd van 15:12. Om 15:02 ben ik gebeld en werd mij gevraagd naar de vertrektijd van de trein. Om 15:09 ben ik weer gebeld en kreeg een sprekende computer aan de telefoon, die mij vertelde dat de taxi er zo aankomt. Om 15:14 is de taxi vertrokken en om 15:19 kwam ik aan op station Boven Hardinxveld.

Conclusie: Ik heb niets te klagen over de bestelbuzz. Nou ja ik vind eigenlijk dat de ze service moet rijden volgens het BTM tarief. En een bankje bij de halte zou ook handig zijn.

Groeten,

Hans Boersma

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5604
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor ArrivaBas » zo 20 jan 2019, 08:03

Gebruikt bestelBuzz dan niet reguliere bushaltes in een kern?
15-11-2019: Trein 4.106 km, Bus 239 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

sirvinniei
Berichten: 2262
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor sirvinniei » zo 20 jan 2019, 08:57

Daniel schreef:Zijn de R-net-regels nou zo streng tegenwoordig dat je zelfs het lijnnummer moet aanpassen op een afwijkende bus... :lol:
Qbuzz 6513 - Hendrik-Ido-Ambacht, Burgemeester Jonkerkade by Daniël Bleumink, on Flickr

388 rijdt toch helemaal niet naar Dordrecht?
Laatst gewijzigd door Daniel op zo 20 jan 2019, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto uit quote
Ik heb geen onderschrift

MetroRET
Berichten: 1797
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor MetroRET » zo 20 jan 2019, 09:08

488 wel :mrgreen:

nvdw
Berichten: 2047
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor nvdw » zo 20 jan 2019, 14:52

ArrivaBas schreef:Gebruikt bestelBuzz dan niet reguliere bushaltes in een kern?


Ja. De haltes in Giessenburg zijn alleen wat karig uitgerust. Ook logisch gezien de reizigersopkomst ;)

Van wat ik uit Hans’ relaas lees, is het wel een mooi en vrij flexibel concept. Beter dan de belbuslijnen die je voorheen had.

Ik denk dat het vaste tarief bijna noodzaak is. Er is nooit een vaste route, zeker niet als er nog een of twee bellers voor dezelfde rit zijn (en dan WIL je als eerste reiziger geen kosten per km betalen). De flat-fee maakt het afrekenen voor de taxichauffeur ook makkelijker. Feitelijk is de bestelBuzz een soort treintaxi en dan vind ik die prijs ook zo gek nog niet. Zeker niet als je bedenkt wat de werkelijke kosten van de rit zijn...
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq

maarten83
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor maarten83 » ma 21 jan 2019, 17:12

Busje 6155 heeft een aanrijding gehad. Links voor schade. Wordt nu weggesleept op station Dordrecht

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5604
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor ArrivaBas » ma 21 jan 2019, 17:30

Ah. Dus daarom is er zo'n zeswielige Sprinter te volgen op lijn 10.
15-11-2019: Trein 4.106 km, Bus 239 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32803
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » ma 21 jan 2019, 17:43

Er was al een gebrek aan Rosero's voordat er SprinterCity's ingezet werden, afgelopen zaterdag reed de inhuurwagen van Snelle Vliet ook weer op lijn 10.
Maar blijkbaar is er dan in Gorinchem weer een Citea inzetbaar zodat er een SprinterCity vrijgekomen is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2921
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Lijn 45 » ma 21 jan 2019, 17:47

Nee, ze hebben de derde uit Utrecht gehaald. De andere 2 rijden op lijn 1 in Gorinchem. (mits de digitale nummers kloppen natuurlijk)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32803
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » ma 21 jan 2019, 17:49

Ah ik dacht al. Leek me al zo vreemd dat ze nog inhuurden terwijl er nog een SprinterCity beschikbaar zou moeten zijn, maar die was nog niet in DMG dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14776
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Meltrain » ma 21 jan 2019, 18:04

Maar voor lijn 1 in Gorinchem zijn er toch Citea's beschikbaar? Waarom rijden daar dan Sprinter City's op? :?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5604
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor ArrivaBas » ma 21 jan 2019, 18:19

De Citea's kunnen nog steeds niet de hele dag rijden, omdat die laadpaal bij station Gorinchem problematisch is qua plaatsing.
15-11-2019: Trein 4.106 km, Bus 239 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten