Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8834
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb hem zelf afgelopen dinsdag al gezien. :pos:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
gobhaon
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 17:02

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door gobhaon »

Ook zag ik gisteren 2 Ebusco's op lijn 9. zitten daar normaal gesproken geen Rosero's op?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Dat is planmatig correct zo. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8834
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Qbuzz heeft een nieuw dieptepunt bereikt voor wat betreft reclame-uitingen op de bussen. Op Ebusco 6101 zit de totaalreclame half op de letters. :X Ook reed er vandaag nog één hybride (5406) op lijnen 3/5/7.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Zorgelijke zaak als er geen dode hoek spiegels op de nieuwe bussen zit...

https://www.rijnmond.nl/nieuws/180501/B ... g-goedkomt
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Maar de rest wat ze beschrijven? Ben de afgelopen tijd toch best geregeld in DMG geweest en van het meeste waarover ze zeuren is weinig te merken.

Sowieso lees ik nergens meer iets over klachten van reizigers, alleen over zeikend personeel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8834
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Sowieso heeft Qbuzz nog steeds een viertal antieke MAN's rijden. Achter StadsBuzz 6164 gaat de voormalige 6118 schuil, welke net op lijn 93 reed. Het zou me niets verbazen als de materieelproblemen op dit viertal gebaseerd zijn. Qua vertragingen gaat het intussen stukken beter, al verloopt de inzet van Ebusco's nog niet helemaal perfect en vallen er elke dag nog wat veel ritten uit.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

BusFreakRotterdam schreef:Zorgelijke zaak als er geen dode hoek spiegels op de nieuwe bussen zit...

https://www.rijnmond.nl/nieuws/180501/B ... g-goedkomt
Ik vind het eerder zorgelijk dat er geen bus is waarbij er géén dodehoekspiegel op zit... Ik denk dat deze klachten over de Scania's gaan.. deze dodehoekspiegels zijn inderdaad iets te bol en vertekenen best wel, maar deze worden binnenkort vervangen door een ander type. Verder heb ik mijn collega's wel eens uit proberen te leggen dat ze ook voordat ze een bocht insturen, kunnen kijken of er nog een fietser of voetganger aankomt.. maarja, dan wordt je als 'broekie' aan de kant gezet alsof je het allemaal niet begrijpt. :') _O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Vooral in de ochtend- en avondspits lopen de R-net lijnen veel vertraging op door de files op de A15 & A16. Meer regel dan uitzondering, ook al is de dienstregeling verruimd.
Gerben
Berichten: 63
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 19:19

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben »

Volgens mij gaat het juist beter, de nieuwe dienstregeling begint zeker wel zijn vruchten af te werpen. En dat bussen in de ochtend -en avondspits vertraging oplopen dat is toch niet de schuld van Qbuzz? Wie daar dan ook rijdt, Arriva, Qbuzz etc. maakt niet uit daar heeft ieder vervoersbedrijf mee te maken. In de spits moet je gewoon rekening houden met vertraging, in de auto maar helaas ook in de bus zolang er vrij weinig vrije busbanen zijn. Files in DMG staan er soms gewoon op de meest rare momenten bijv. dat er om 15:00 al file staat op de A2 of A27 of dat er bijna dagelijks een ongeluk gebeurt op de A27/A15/A16 dat is gewoon erg moeilijk om in de dienstregeling op te nemen. En wat ik soms ook merk is dat chauffeurs ook zélf verantwoordelijk zijn voor vertraging, als je op de A2/A27 rijdt met file en je 'durft' niet de vluchtstrook te nemen die je wel mag gebruiken dan is het ergens ook een beetje je eigen schuld (gebeurde in de Arriva-tijd ook).

Bovendien bedenk dat dit een bijeenkomst is van FNV en CNV, die weer even hun tanden willen laten zien! Dus denk dat ze ook iets overdrijven, dat doen vakbonden wel eens vaker, helaas... En mijn gevoel zegt ook dat er ook gewoon mensen zijn (chauffeurs én reizigers) die constant alleen maar zoeken naar dingen die fout gaan en ja dan zul je altijd en overal fouten vinden.

Trouwens hier zullen veel van deze mensen het niet mee eens zijn, denk ik zo _O- : Provincie Zuid-Holland is namelijk uitgeroepen tot de beste OV-autoriteit van Nederland door Stientje van Veldhoven ;) (https://www.ovmagazine.nl/2019/04/klant ... 2018-1652/)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

BusFreakRotterdam schreef:Vooral in de ochtend- en avondspits lopen de R-net lijnen veel vertraging op door de files op de A15 & A16. Meer regel dan uitzondering, ook al is de dienstregeling verruimd.
Hier is eigenlijk onmogelijk een dienstregeling op te maken omdat het van dag tot dag zo bizar kan verschillen.. gisteren kon ik in 1x van Ridderkerk naar de Kralingse Zoom rijden en kwam ik met -10 aan...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Suus »

Waarom rijden zoveel bussen over de snelweg en niet over de getijdebusbaan door Ridderkerk?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Het grootste pijnpunt zit naar mijn mening bij de Van Brienenoordbrug (vooral in de richting van Dordrecht/Breda) en het gedeelte vanaf de A15 naar de Burgemeester Keijzerweg in Papendrecht, deze gedeelten kun je niet vermijden door de busbaan in Ridderkerk te gebruiken.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Het verhaal van de dodehoekspiegel gaat over de nieuwe Ebusco’s. Er zit er wel eentje op... aan de linkerkant. Aan de rechterzijde hangt een kleinere spiegel met een nog kleiner frontspiegeltje, maar geen dodehoekspiegel. Het is alsof ze spiegels voor een rechtsgestuurde bus hebben gemonteerd.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

In dat geval neem ik mijn woorden terug... :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef:Maar de rest wat ze beschrijven? Ben de afgelopen tijd toch best geregeld in DMG geweest en van het meeste waarover ze zeuren is weinig te merken.

Sowieso lees ik nergens meer iets over klachten van reizigers, alleen over zeikend personeel.
Here you go

https://www.hetkontakt.nl/regio/alblass ... aren?redir
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Dat is hetzelfde verhaal als ik al tig keer gelezen heb van typisch het soort mensen dat nooit wil dat er iets verandert wordt terwijl niet veranderen in een gebied als de Alblasserwaard alleen maar voor minder OV zorgt als je maar alles hetzelfde laat.
Zoals bijvoorbeeld dat herstel van lijn 90 waar in de praktijk nooit iemand het hele traject in zit, maar ook die vraag om extra vroege bussen in de ochtendspits en extra late bussen in de avondspits vindt ik wel opvallend. Bij de eerste de beste lijn waar ik even vergeleken heb, lijn 75 ri. Sliedrecht, zie ik de eerste rit zelfs eerder rijden dan bij Arriva (vertrekt namelijk om 6.19 uur Meerkerk terwijl Arriva om 6.18 uit Gorinchem vertrok met de eerste bus en dan dus pas later langs Meerkerk kwam). De rit die er daarvoor was bij Arriva was een belbus en die is er nu in de vorm van de bestelBuzz nogsteeds. Die wens lijkt dus vrij weinig met de nieuwe concessie te maken te hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

ProRail stelt Ballast Nedam ultimatum
ProRail geeft Ballast Nedam nog een laatste kans om de bouw van een reizigerstunnel onder het station in de Zuid-Hollandse gemeente Gorinchem voort te zetten. Als de bouwer dit niet doet, start ProRail een arbitragezaak tegen de aannemer.

Geen heistelling
Ballast Nedam legde het werk in Gorinchem begin februari stil nadat bleek dat er diepe putten zaten op de plek waar de bouwer een heistelling wilde plaatsen. De aanwezigheid van de putten zou de aannemer hebben verrast, maar volgens ProRail staan die op tekeningen die Ballast voor aanvang van de bouw heeft ontvangen.

Vertraging
Door het oponthoud zal de onderdoorgang dit jaar niet afkomen. ProRail eist nu dat het bouwbedrijf het werk voor 2021 afmaakt. De aannemer claimt verlies te lijden en vraagt daarom meer geld dan in het contract is afgesproken.
De reizigerstunnel zou oorspronkelijk in de tweede helft van dit jaar af zijn. De komst van de nieuwe onderdoorgang maakt het station toegankelijk voor iedereen. Zo krijgt de tunnel een lift en is een nieuw zijperron bereikbaar via een hellingbaan. Reizigers met een lichamelijke beperking kunnen tot nu toe alleen het middenperron bereiken door onder begeleiding van treinpersoneel via een overpad over de sporen te gaan. Deze situatie blijft bestaan totdat de nieuwe reizigerstunnel klaar is.

Bron: Persbericht ProRail
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Cas »

Wat gaat het weer soepel...
Los van de betere toegankelijkheid, zal het ook een opluchting zijn om niet meer door dat oude riool te hoeven lopen. Nu hopen dat de nieuwe tunnel niet dezelfde problemen krijgt...
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8834
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

De 6161 (Citea) zou als ik deze foto moet geloven in de stadsBuzz-kleurstelling rondrijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Met de "elektrische bus" sticker van Arriva nog op de achterste ruit zo te zien, een mix van huisstijlen dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Milco »

Het wordt beschreven als een grote ramp, maar volgens mij valt dat echt wel mee. Ja, er zullen ongetwijfeld dingen beter kunnen, maar als alles helemaal perfect zou gaan dan zou er weer werk verloren gaan, want dan zouden er geen toekomstplannen meer gemaakt hoeven worden... (A)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

En wat we ook niet moeten vergeten: een flink deel van de problemen ontstaat ook gewoon door de wensen van de provincie tijdens de aanbesteding waar Qbuzz simpelweg uitvoert wat er gevraagd werd.
Dat wordt echt niet spontaan beter als een andere vervoerder dezelfde eisen moet uitvoeren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Z2N »

Dat wat ik van DMG zie op Utrecht is beduidend slechter geworden sinds de overname door Qbuzz, en ik heb daar in de afgelopen maand geen verbetering in gezien. Nog steeds vallen er ritten uit, of zijn er grote vertragingen, zonder dat er aanleiding toe is. Van wat ik net zag (15:45), waren de 388 naar Rotterdam en de 387 naar Gorinchem 10 minuten vertraagd. Aan het verkeer in Utrecht kan dat niet liggen, de Brabantliners waren bijvoorbeeld wel optijd, evenals de streekbussen aan de noordkant van de IJssel.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 47 gasten