Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gerben
Berichten: 63
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 19:19

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben »

Z2N schreef:Dat wat ik van DMG zie op Utrecht is beduidend slechter geworden sinds de overname door Qbuzz, en ik heb daar in de afgelopen maand geen verbetering in gezien. Nog steeds vallen er ritten uit, of zijn er grote vertragingen, zonder dat er aanleiding toe is. Van wat ik net zag (15:45), waren de 388 naar Rotterdam en de 387 naar Gorinchem 10 minuten vertraagd. Aan het verkeer in Utrecht kan dat niet liggen, de Brabantliners waren bijvoorbeeld wel optijd, evenals de streekbussen aan de noordkant van de IJssel.
Volgens OVinfo was die rit (van 15:35) inderdaad 11 min. vertraagd, echter bij Vianen was die vertraging nog maar 2 min. en hij is met -3 op station Gorinchem aangekomen (de 387). Maar misschien was dit ook gewoon een spookvertraging want in 5 min. van Utrecht Centraal naar Vianen rijden is niet heel erg realistisch. Ook lijn 90, die is max. met 7 min. te laat vertrokken (maar meestal op tijd vertrokken) maar hebben die vertraging bij Vianen voor een groot deel alweer ingelopen... En de rit van lijn 81 rond die tijd was ook op tijd. Ja de 388 gaat wat minder, maar die grote vertragingen worden steeds zeldzamer. In het begin vertragingen t/m 20 - 25 min. aan toe die niet zeldzaam waren, vandaag was de maximale vertraging 9 min. dus het is zeker vooruit gegaan sinds december!

Trouwens als je bij OVinfo kijkt zijn er ook nog erg veel spookvertragingen vooral op lijn 387 en 388, dus vertragingen die het systeem aangeeft maar die totaal niet kloppen. Heb ik vaak zat in de 387 gehad dat op een onverklaarbare manier het systeem uitvalt waardoor er soms opeens een vertraging verschijnt in OVinfo terwijl in werkelijkheid de bus gewoon op tijd is of dat OVinfo de bus helemaal kwijt raakt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Z2N »

Ik observeer met mijn eigen ogen, en deels is dat met de schermen op C7, en deels met de rij aan mensen die nog geen bus heeft. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Wat ik de laatste tijd merk is dat het zwaartepunt van de problemen zich aan het verschuiven is naar de Drechtsteden. Sinds er bijna volledig elektrisch wordt gereden (de reserve is geslonken tot een Volvo, een Sprinter en een vernummerde MAN) vallen elke dag complete omlopen uit door materieelproblemen. In de Molenlanden en rond Gorinchem rijdt het met de laatste verschuivingen bijna prima. Bedenk overigens wel dat Qbuzz te maken heeft met twee enorme flessenhalzen op de snelweg (A15 bij Papendrecht en A27 Gorinchem - Utrecht) die al snel ook voor Qbuzz tot files leiden en dat Papendorp nog steeds een bouwput is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Trainboy199
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 10:10
Locatie: DAV/DMG-gebied

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Trainboy199 »

ArrivaBas schreef:Wat ik de laatste tijd merk is dat het zwaartepunt van de problemen zich aan het verschuiven is naar de Drechtsteden. Sinds er bijna volledig elektrisch wordt gereden (de reserve is geslonken tot een Volvo, een Sprinter en een vernummerde MAN) vallen elke dag complete omlopen uit door materieelproblemen. In de Molenlanden en rond Gorinchem rijdt het met de laatste verschuivingen bijna prima. Bedenk overigens wel dat Qbuzz te maken heeft met twee enorme flessenhalzen op de snelweg (A15 bij Papendrecht en A27 Gorinchem - Utrecht) die al snel ook voor Qbuzz tot files leiden en dat Papendorp nog steeds een bouwput is.
Heb de laatste tijd vaak eens ritjes door de Drechtsteden gemaakt met de bussen. En heb onderweg ook lekker met chauffeurs zitten te praten over hoe alles nu gaat.
Zo hoorde ik dat naast de materieelproblemen ook nog problemen met de planning zijn. Want er zijn namelijk te weinig chauffeurs!
Hoorde van 1 chauffeur dat er in het hele gebied sinds december 2018 al 40 chauffeurs weg zijn gegaan.
Dordtenaar
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Zuid-Holland onderzoekt gang van zaken rond aanbesteding Qbuzz

https://www.ad.nl/dordrecht/zuid-hollan ... ~a943ef26/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Wat zou de reden van het hoge ziekteverzuim kunnen zijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Een groot deel van het ziekteverzuim is te wijten aan de stressverhogende factoren met de namen 'boze passagiers' en 'tot voor kort krappe rijtijden'.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door busfanNL »

Er rijdt bij Juijn een witte sprinter city in eigen kleuren op dmg lijnen, dat zag ik in de video over elektrische stadsbussen in Gorinchem. Weet iemand of dat Juijn ding op ov info te volgen is en zoja onder welk nummer?
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

busfanNL schreef:Er rijdt bij Juijn een witte sprinter city in eigen kleuren op dmg lijnen, dat zag ik in de video over elektrische stadsbussen in Gorinchem. Weet iemand of dat Juijn ding op ov info te volgen is en zoja onder welk nummer?
Dat zal het busje zijn dat normaal op lijn 141 rijdt. Daar heb ik deze week een paar keer een taxibusje op zien rijden.
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stadsbus »

Het busje reed op lijn 80, mocht zelf ook nog een paar haltes mee met dat busje.
Hier een ingezoomde still uit het filmpje:
Spoiler: show
Afbeelding
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door CamilleKreemers »

The Greyhound schreef:Zuid-Holland onderzoekt gang van zaken rond aanbesteding Qbuzz

https://www.ad.nl/dordrecht/zuid-hollan ... ~a943ef26/
Hopelijk geven ze zichzelf mogelijk ook een deel van de schuld? Qbuzz lijkt me niet alles veroorzaken.

Hoe gaat het tegenwoordig in deze concessie?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door busfanNL »

Heb vandaag weer een tourtje gedaan en alles ging vlekkeloos bij mij. *bus* in ieder geval gingen de ritten door molenlanden en vijfheerenlanden prima bij mij. :wink:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Ik zag afgelopen vrijdag dat ook de Rosero's in de nieuwe kleurstelling zijn gestoken. Ook hier zitten er nog stickers van Arriva op de ruiten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Vanochtend is de 6126 op de stalling getroffen door een vastgelopen rem. Dit is schijnbaar niet de eerste keer.
https://dordtcentraal.nl/actueel/brandweer-blust-bus/
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
intercity02
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door intercity02 »

Ik zag gistermiddag in Leerdam een Mercedes-Benz Sprinter, gehuld in buurtBuzz-kleuren, zonder logo's of reclame, met het opschrift 'BUURTBUS' boven de voorruit en 'VDV 8' als wagenparknummer (?). Weet iemand meer over dit busje? Het kenteken van het busje is 01-NVP-8.
999 Sorry, buiten dienst
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door DrechtBlub »

intercity02 schreef:Ik zag gistermiddag in Leerdam een Mercedes-Benz Sprinter, gehuld in buurtBuzz-kleuren, zonder logo's of reclame, met het opschrift 'BUURTBUS' boven de voorruit en 'VDV 8' als wagenparknummer (?). Weet iemand meer over dit busje? Het kenteken van het busje is 01-NVP-8.
Mercedes Benz Sprinter? Bedoel je de Civitassen met Sprinter body-work en lage vloer die op alle buurtbuslijnen word ingezet of ééntje met een hoge vloer?
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Dat is een ex-Arriva buurtbus uit de 6400-reeks; het exacte nummer weet ik niet, waarschijnlijk uit concessie Achterhoek-Rivierenland. Ik vermoed dat dit ding als strategische reserve gebruikt wordt. In die rol had het reservebusje van Arriva ook een VDV-nummer.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
intercity02
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door intercity02 »

Ah oké. Het busje is dus in dienst bij Qbuzz?
999 Sorry, buiten dienst
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Etienne »

Nee; VDV is een afkorting voor Van der Velde. Zij hebben ongeveer 5 buurtbusjes in huis die kunnen bijspringen als reserve of tijdens onderhoud van het reguliere materieel.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door busfanNL »

Is van der velde een autodealer ofzoiets?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

https://www.ad.nl/dordrecht/qbuzz-laat- ... ~a3952ee7/
De Ebusco's krijgen nieuwe (dodehoek)spiegels en de problemen met de personeelsbezetting zijn nog niet opgelost. Wel zou het aantal klachten op gelijk niveau zijn van in de Arrivatijd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Ik kwam net over de Stadsbrug langs de stalling van Qbuzz, toen ik twee nieuwe Ebusco's met nummers 6138 en 6139 zag staan. Iemand die nog meer daarover weet?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daan76 »

busfanNL schreef:Is van der velde een autodealer ofzoiets?
Hoe Qbuzz gebruik maakt van diensten van Vd Velden weet ik niet, maar Veolia Brabant heeft destijds schades bij Vd velden laten repareren. Als dat toevallig een buurtbus betrof had vdv hier vervangende busjes voor welke dan als buurtbus ingezet werden. Die vervangende busjes duiken nu blijkbaar bij Qbuzz opnieuw op.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Tom024 »

Schijnbaar nog steeds een groot personeelstekort in DAV. Gisteren konden er schijnbaar 35 diensten niet gesteld worden, het is deze week ook al eens het dubbele geweest.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Treinstel 6356 (GTW 2/8) heeft in Leerdam een aanrijding gehad met een auto. De automobilist is helaas omgekomen.
https://www.ad.nl/rivierenland/geen-tre ... ~a6ebdad3/
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 99 gasten