Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
gobhaon
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 17:02

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door gobhaon »

Of Qbuzz heeft flink materieeltekort, of ik leef nog in januari: op de 316 vanmiddag een tijdelijke MAN Lion City?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

De vier tijdelijke MAN's rijden nog steeds sporadisch op diverse lijnen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Er zijn er geen 4, maar 6. ;) 3x StadsBuzz en 3x R-Net.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
intercity02
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door intercity02 »

Op OVinfo zie ik dat de dienstregeling van Qbuzz tot en met zaterdag 13 juli loopt. Wil dit zeggen dat er vanaf 14 juli een nieuwe (iets aangepaste) dienstregeling ingaat in deze concessie?
999 Sorry, buiten dienst
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1250
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Frank93 »

Dat is dan de zomerdienstregeling waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Dat.

In ander nieuws: op station Gorinchem gaan komende week de werkzaamheden voor de laadpaal van start.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ja ik zag ook dat de haltes wijzigen de halte voor lijn 1 haarwijk met de halte van lijn 47 en 673
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Dafdriver »

Komt ook omdat alles op een andere locatie word geplaatst dan wat eerst de bedoeling was, waardoor de halte van een stadslijn dan zo in een hoekje word gestopt.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 10 jun 2019, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
gobhaon
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 17:02

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door gobhaon »

Is er ondertussen al iets van een update over het ombouwen van de GTW's naar R-Net huisstijl?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Milco »

Ik heb het vermoeden dat de ombouw tijdens de zomervakantie gaat plaatsvinden, wanneer er minder treinstellen ingezet hoeven te worden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 807
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

De 6152 rijdt na een paar wasbuurten weer half in Arriva kleuren rond. _O-
Laatst gewijzigd door The Greyhound op do 13 jun 2019, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Michael »

Ik ga ervanuit dat je de 6152 bedoeld?
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Wannes »

Vanwege de zomerkermis in Dordrecht is vanaf 18 juni t/m 1 juli de Spuiboulevard afgesloten. Hierdoor zullen er flink wat busomleidingen zijn. Op de Havenstraat komt een tijdelijke halte. De bushalte centrum zal in de richting van het Station niet bedient kunnen worden.
Gerben
Berichten: 63
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 19:19

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben »

https://www.hetkontakt.nl/regio/alblass ... p-lekdijk- 'Aanapssingen in dienstregeling Qbuzz op de Lekdijk (Het Kontakt, 19 juni 2019).

Er schijnt gepraat te worden over een aanpassing in de dienstregeling op de Lekdijk (dus met name lijn 90). Mijn idee zou zijn om de huidige lijn 90 zoals die nu is door te trekken van Gelkenes naar Groot-Ammers Fortuijnplein. Je mist dan de halte Industrieterrein Gelkenes maar daar stapt écht niemand op de bus schijnt.... Want t/m Groot-Ammers waren er en zijn er nog steeds best veel reizigers naar Utrecht en weer terug. Vooral in de spits schijnt het regelmatig voor te komen dat heel lijn 74 in Groot-Ammers vol wordt gepropt en dat bij Schoonhovenseveer iedereen overstapt op lijn 90 richting Utrecht... Desnoods kunnen ze dan ook nog doen dat in de spits (als er een halfuursdienst rijdt) doen dat één van de 2 ritten doorrijdt naar Groot-Ammers en de andere maar tot Gelkenes (indien er op het industrieterrein Gelkenes ook écht mensen opstappen).

Toegenomen reistijd vanuit Nieuwpoort richting Utrecht klopt nog steeds niets van (want die bus gaat nog steeds rechtstreeks naar Utrecht), alleen in de avonduren niet maar die is in combinatie met lijn 78 en lijn 388 niet veel langzamer of soms zelfs sneller...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Enige nadeel aan keren in Groot-Ammers is, is dat het een bus extra zou kosten. Desondanks zou 't (zeker in de ochtendspits) een goed idee zijn om wat meer ritten te laten beginnen op het Fortuijnplein en dan vanaf het Schoonhovense Veer door te rijden als lijn 90.

Als chauffeur zie ik mensen met enige regelmaat gebruik maken van de overstap van lijn 388 naar 78 (andersom gebeurd eigenlijk zelden heb ik het idee). Echter heb ik niet echt het idee dat het er meer of minder zijn dan in de tijd met Arriva, als er mensen overstappen zijn het er vaak 1 tot maximaal 4-5.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Gerben schreef:Toegenomen reistijd vanuit Nieuwpoort richting Utrecht klopt nog steeds niets van (want die bus gaat nog steeds rechtstreeks naar Utrecht),
Je vergeet hier dat lijn 90 via Papendorp is gaan rijden in plaats van over de A2. Vooral door de werkzaamheden op dat traject was dat langzamer natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gerben
Berichten: 63
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 19:19

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben »

Daniel schreef: Je vergeet hier dat lijn 90 via Papendorp is gaan rijden in plaats van over de A2. Vooral door de werkzaamheden op dat traject was dat langzamer natuurlijk.
Dat klopt zeker dat lijn 90 er (iets) langer over doet maar dat is wel iets waar Qbuzz en provincie Zuid-Holland vrij weinig aan kunnen veranderen. Al biedt Qbuzz wel een keuze: of je bent sneller (met overstap op 387 in Vianen) of rechtstreeks maar wel langzamer. Gelukkig nog maar 2 weekjes wachten en dan over de busbaan daar :). En 's avonds is de combinatie lijn 78 en 388 wel sneller dan lijn 90 over de dijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Ook fraai: sta ik een keer op lijn 10 te wachten, komt heel de bus niet opdagen. Dan maar een willekeurige bus naar halte Centrum gepakt en binnendoor naar m'n bestemming gelopen, dat was sneller dan wachten op de volgende.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
intercity02
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door intercity02 »

Vanmiddag heb ik een kijkje genomen op station Gorinchem. Mooi om te zien dat er al een deel van de laadpaal op perron F staat *bus*
999 Sorry, buiten dienst
ArnoArriva
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
Locatie: Sliedrecht

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArnoArriva »

Er rijden aantal U-OV Citaro's rond in Dordrecht, 4002, 4036 en 4053, ik heb vanmorgen de 4002 gezien rijden op lijn 8. De 4036 en 4053 zag ik op ovzoeker. Omdat verschillende stadbussen uitvallen gisteren door hitte. Las ik op twitter gisteren. hier onder een link (ik weet niet of iedereen tweet kan lezen.)
https://twitter.com/QbuzzDav/status/1143223866728296450
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Treinen op MerwedeLingelijn worden begin 2020 omgebouwd

Bericht door Wannes »

De treinen van de MerwedeLingelijn worden pas in het eerste kwartaal van volgend jaar omgebouwd. Dat laat woordvoerster Sharmila Kishna van vervoersmaatschappij Qbuzz weten.
https://www.ad.nl/dordrecht/treinen-op- ... ~a3a7550f/
Het gaat nog even duren dus -o-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Qbuzz heeft blijkbaar al aanpassingen voor 2020 met gemeenteraden gedeeld. Op deze foto's is bv. te zien dat 74 wordt doorgetrokken naar Nieuw-Lekkerland en de 93 na Nieuw-Lekkerland voortaan doorrijdt richting Kinderdijk.

Er zit ook een plaatje met zo te zien reizigersaantallen bij wat er behoorlijk groen uit ziet, groei dus met het nieuwe netwerk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door PHS »

Dat laatste lijkt niet te kloppen, want bij 2016 staat een hoger cijfer dan bij 2019. Met name Arkel is flink omlaag gegaan, hetgeen niet helemaal vreemd is met de nieuwe dienstregeling daar van Qbuzz.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Arkel is dan ook niet groen, bij de meerderheid van de plaatsen in Molenlanden die dat wel is staat voor 2019 een hoger getal.
(In Arkel trouwens ook voor de trein)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 807
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef:Qbuzz heeft blijkbaar al aanpassingen voor 2020 met gemeenteraden gedeeld. Op deze foto's is bv. te zien dat 74 wordt doorgetrokken naar Nieuw-Lekkerland en de 93 na Nieuw-Lekkerland voortaan doorrijdt richting Kinderdijk.

Er zit ook een plaatje met zo te zien reizigersaantallen bij wat er behoorlijk groen uit ziet, groei dus met het nieuwe netwerk.
In dit plaatje worden de cijfers van 2016 vergeleken met die van 2019. Dat zegt dus weinig over de gevolgen van het nieuwe netwerk. Daarvoor hadden we de cijfers van 2019 met die van 2018 moeten vergelijken. Wel duidelijk, ook uit deze cijfers zijn de dramatische gevolgen van het Qbuzz netwerk voor Arkel.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten