Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39190
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Want? Het netwerk in Molenlanden was immers in 2016 niet akelig anders dan in 2018.
En de zogenaamd dramatische gevolgen voor Arkel kan je natuurlijk ook geen conclusies over trekken dan. Wie weet waren die reizigers de smerige en matig onderhouden Arriva-bussen in 2018 al zat immers.
En de zogenaamd dramatische gevolgen voor Arkel kan je natuurlijk ook geen conclusies over trekken dan. Wie weet waren die reizigers de smerige en matig onderhouden Arriva-bussen in 2018 al zat immers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De keren dat ik reisde met lijn 81 vanaf de Arkelsedijk naar Utrecht (vooral in het weekend) stapte in Arkel slecht maar max 4 passagiers in het werdt altijd pas drukker vanaf de halte Postkantoor in Meerkerk
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik nam in de Arriva-tijd nog wel eens de 181 en soms 81 voor het hele stuk Utrecht-Gorinchem, in/uitstappers waren er nooit meer dan 2-3 en vaak 0-1. Die hele bus reed overigens vaak relatief leeg, alleen inderdaad tussen Meerkerk en Vianen nog wat mensen.
Overigens rijdt de 387 waar ik nu in zit met een Iveco, lukt het nog steeds niet om hier alleen maar Scanias op in te zetten? Ik vind het niet zo erg, heb nog nooit in een blauwe Iveco gezeten, maar het is natuurlijk niet de bedoeling.
Op station Gorinchem stond er een electrische stadsbuzz inclusief chauffeur te wachten in de buurt van de laadpaal, maar aan die laadpaal werd duidelijk nog gewerkt want hij stond 'open' met al z'n kabels zichtbaar. Oh, en een U-OV zeswieler op lijn 1, maar dat zal zeker standaard zijn totdat het laden werkt?
Overigens rijdt de 387 waar ik nu in zit met een Iveco, lukt het nog steeds niet om hier alleen maar Scanias op in te zetten? Ik vind het niet zo erg, heb nog nooit in een blauwe Iveco gezeten, maar het is natuurlijk niet de bedoeling.
Op station Gorinchem stond er een electrische stadsbuzz inclusief chauffeur te wachten in de buurt van de laadpaal, maar aan die laadpaal werd duidelijk nog gewerkt want hij stond 'open' met al z'n kabels zichtbaar. Oh, en een U-OV zeswieler op lijn 1, maar dat zal zeker standaard zijn totdat het laden werkt?
請勿靠近車門
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De twee Citea's wisselen elkaar af op de ene omloop. De tweede omloop rijdt tot nader order met zo'n zeswieler.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Als je de gevolgen van de overgang goed wilt meten moet je een nul meeting doen die zo dicht mogelijk bij de overgangsdatum ligt. Dan is 5-2018 de juiste datum en niet een datum 2 jaar daarvoor. Dat staat verder helemaal los van het netwerk. Er zijn ook andere factoren die tot een daling of stijging van het aantal passagiers leiden.Daniel schreef:Want? Het netwerk in Molenlanden was immers in 2016 niet akelig anders dan in 2018.
En de zogenaamd dramatische gevolgen voor Arkel kan je natuurlijk ook geen conclusies over trekken dan. Wie weet waren die reizigers de smerige en matig onderhouden Arriva-bussen in 2018 al zat immers.
De opmerking in de laatste zin lijkt mij lastig hard te maken....en ook in tegenspraak met het sentiment dat in het gebied leeft.
Mochten er al passagiers zijn die afknappen op het comfort van de bussen denk ik dat de Rosero's die er nu rijden eerder een daling veroorzaken dan de bussen die Arriva daar aan het einde van de concessie inzetten, maar ik denk dat het effect van zoiets gering tot 0 is.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Iveco's rijden vaker op lijn 387. Wellicht probeert qbuzz ze in te zetten op drukke ritten van 387 omdat deze bussen in tgenstelling tot de Scania's staanplaatsen hebben.Cas schreef:Ik nam in de Arriva-tijd nog wel eens de 181 en soms 81 voor het hele stuk Utrecht-Gorinchem, in/uitstappers waren er nooit meer dan 2-3 en vaak 0-1. Die hele bus reed overigens vaak relatief leeg, alleen inderdaad tussen Meerkerk en Vianen nog wat mensen.
Overigens rijdt de 387 waar ik nu in zit met een Iveco, lukt het nog steeds niet om hier alleen maar Scanias op in te zetten? Ik vind het niet zo erg, heb nog nooit in een blauwe Iveco gezeten, maar het is natuurlijk niet de bedoeling.
Op station Gorinchem stond er een electrische stadsbuzz inclusief chauffeur te wachten in de buurt van de laadpaal, maar aan die laadpaal werd duidelijk nog gewerkt want hij stond 'open' met al z'n kabels zichtbaar. Oh, en een U-OV zeswieler op lijn 1, maar dat zal zeker standaard zijn totdat het laden werkt?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Druk is het momenteel zeker niet, maar misschien zal een latere omloop, zoals de terugrit naar Gorinchem, dat wel zijn.
Ik moet Daniël overigens gelijk geven: ik vond de ambassadors, zeker tegen het eind van de concessie, altijd muffe rammelbakken, en zit veel liever in een nieuwe Rosero.
Ik moet Daniël overigens gelijk geven: ik vond de ambassadors, zeker tegen het eind van de concessie, altijd muffe rammelbakken, en zit veel liever in een nieuwe Rosero.
請勿靠近車門
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Een deel van de daling van de buspassagiers in Arkel (18 mensen meer per trein) is weer terug te zijn als stijging in het aantal treinpassagiers. Vooral voor studenten is het nu eigenlijk net zo fijn om gewoon via Geldermalsen naar Utrecht te reizen want dat maakt voor hen qua kosten niet uit.
En dat er verschil zou zitten tussen 2016 en 2018 zal wel niet uitmaken want Arriva heeft tussen 2016 en 2018 geen grote wijzigingen in het netwerk aangebracht zeker niet rond Arkel, dat was al jaren hetzelfde (afgezien misschien wijzigingen in vertrektijden)... Dus het maakt écht niets uit. En ik moet eerlijk zeggen dat ik in totaal over Molenlanden 5 reizigers minder eigenlijk best wel vind meevallen voor een eerste jaar in een concessie. Met daarin een concessieovergang waarbij alles is omgegooid. Ze zitten in Molenlanden dus nu al bijna op hetzelfde niveau qua reizigers als Arriva in 2016!
Ik ben het ook met Daniel eens die Ambassadors in DAV waren écht niet comfortabel vooral vanaf wanneer de temperatuur boven de 20 graden uitkwam. Ik zit dan ook liever in een Rosero, Scania of Iveco van Qbuzz dan in een Ambassador óf in zo'n vreselijk Iris-busje :). Ik denk dat het dus qua comfort vrijwel niets uitmaakt of zelfs is verbeterd dus daaraan zal het niet liggen.
En dat er verschil zou zitten tussen 2016 en 2018 zal wel niet uitmaken want Arriva heeft tussen 2016 en 2018 geen grote wijzigingen in het netwerk aangebracht zeker niet rond Arkel, dat was al jaren hetzelfde (afgezien misschien wijzigingen in vertrektijden)... Dus het maakt écht niets uit. En ik moet eerlijk zeggen dat ik in totaal over Molenlanden 5 reizigers minder eigenlijk best wel vind meevallen voor een eerste jaar in een concessie. Met daarin een concessieovergang waarbij alles is omgegooid. Ze zitten in Molenlanden dus nu al bijna op hetzelfde niveau qua reizigers als Arriva in 2016!
Ik ben het ook met Daniel eens die Ambassadors in DAV waren écht niet comfortabel vooral vanaf wanneer de temperatuur boven de 20 graden uitkwam. Ik zit dan ook liever in een Rosero, Scania of Iveco van Qbuzz dan in een Ambassador óf in zo'n vreselijk Iris-busje :). Ik denk dat het dus qua comfort vrijwel niets uitmaakt of zelfs is verbeterd dus daaraan zal het niet liggen.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Er zijn 3 elektrische omlopen in Gorinchem. ;)ArrivaBas schreef:De twee Citea's wisselen elkaar af op de ene omloop. De tweede omloop rijdt tot nader order met zo'n zeswieler.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39190
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Hoe doen ze dat dan met maar twee elektrische bussen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Het verbaast me niets als de derde omloop de wissel van de elektrische bus voorziet bij een lege accu.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Die derde zou een Ebusco moeten zijn
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
In Gorinchem?
999 Sorry, buiten dienst
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Volgens de dienstblaadjes wel ja.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Oh dat is bijzonder. Welke Ebusco staat dan in Schelluinen?
999 Sorry, buiten dienst
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Gaan die 3 omlopen nog uitstapjes maken buiten lijn 1? Anders is dit wel een dure grap.Stefan schreef:Er zijn 3 elektrische omlopen in Gorinchem. ;)ArrivaBas schreef:De twee Citea's wisselen elkaar af op de ene omloop. De tweede omloop rijdt tot nader order met zo'n zeswieler.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De ritten van lijn 1 rijden achter elkaar door, dus je hebt sowieso een derde bus nodig om een elektrische Citea af te kunnen lossen zodat die op de vestiging kan laden. Tel daar nog de aflosbewegingen bij op en je hebt je derde omloop.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Lijn 1 heeft in de dienstregeling ieder uur 7 minuten laadtijd op het station. Daar is de aansluiting met de trein deels voor opgeofferd. Files en geopende bruggen kunnen natuurlijk wel roet in het eten gooien. Al met al toch wel een kostbare oplossing met 50% extra materiaal.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op vr 28 jun 2019, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote laatste bericht verwijderd
Reden: Onnodige quote laatste bericht verwijderd
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De laadpaal staat nu op perron F, dus als die in werking is hoeft die derde bus/omloop niet meer.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Vooralsnog is 'electrobus' nummer 3 nog gewoon een geel zeswielig monster met nummer 4371. Het type paal is hetzelfde als in Dordrecht, dus het laden van een Ebusco is mogelijk.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
13 juli gaat de zomerdienst in: dan zal die extra omloop wel verdwenen zijn. Hebben ze nog twee weken tijd om de paal te testen (hij staat er al maar doet het nog niet). De Citea’s hebben al een ‘pantograafknop’ gekregen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dus die Ebusco hierboven lijkt vooralsnog een HOAX. Maar je weet natuurlijk nooit.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op vr 28 jun 2019, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote laatste bericht verwijderd
Reden: Onnodige quote laatste bericht verwijderd
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39190
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Die 4371 is niet echt een derde omloop, immers vervangt dat ding een elektrische bus die op dat moment in de stalling staat te laden.The Greyhound schreef:Vooralsnog is 'electrobus' nummer 3 nog gewoon een geel zeswielig monster met nummer 4371. Het type paal is hetzelfde als in Dordrecht, dus het laden van een Ebusco is mogelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Je bedoelt dat die Citea's kunnen laden met laadsysteem waarvan de Ebusco's gebruik maken?nvdw schreef: (..). De Citea’s hebben al een ‘pantograafknop’ gekregen.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ja, exact hetzelfde spul (van ABB uit Rijswijk, overigens).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 72 gasten