Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Waar dan? Ik kom alleen bij de wijzigingen van afgelopen december terecht.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Ik zat ook al te zoeken en vond ze een beetje verstopt in het menu "Reizen": https://www.qbuzz.nl/dmg/reizen/nieuwedienstregeling

Edit: Ben wel benieuwd wat ze hiermee bedoelen trouwens... "Lijn 392: Vertrekt in Hendrik-Ido-Ambacht (halte Antioniuslaan) richting Rotterdam vanaf halte D."
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Zo te zien (in OVinfo) wordt de halte na de rotonde verplaatst. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Nooit geweten dat ze daar perronletters hadden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
omaylie
Berichten: 458
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door omaylie »

Daniel schreef:Ik zat ook al te zoeken en vond ze een beetje verstopt in het menu "Reizen": https://www.qbuzz.nl/dmg/reizen/nieuwedienstregeling

Edit: Ben wel benieuwd wat ze hiermee bedoelen trouwens... "Lijn 392: Vertrekt in Hendrik-Ido-Ambacht (halte Antioniuslaan) richting Rotterdam vanaf halte D."
Over lijn 392 gesproken: er staat dat de lijn blijkbaar als R-net gaat rijden. Of is het een foutje en blijft het een snelBuzz?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Daniel schreef:Nooit geweten dat ze daar perronletters hadden :P
Qbuzz gebruikt op heel veel haltes perronletters, communiceren ze alleen nergens. _O-

En 392 blijft sowieso SnelBuzz, voor R-Net zou 'ie omgenummerd moeten worden naar 492. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Nouja, nu communiceren ze het dus wel in het wijzigingsoverzicht. De aanpassingen aan de stadsdienst Dordrecht zullen wel in goede aarde vallen en allicht zelfs reizigers terugwinnen: fatsoenlijke aansluitingen op de trein naar Rotterdam zijn er al niet meer sinds Arriva die jaren terug gesloopt heeft, terwijl het met de huidige dienstregeling makkelijker dan ooit was ze wel te bieden.
(Moet de tijden nog even bekijken, maar een bij-effect zou zomaar de terugkeer van de stadsdienstknoop kunnen zijn waardoor reizen tussen de wijken ook weer sneller worden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb al wel in de tijden gemerkt dat enkele lijnen niet helemaal een strak patroon krijgen, maar bijvoorbeeld een 14/16/14/16-patroon. Ik weet niet of dat ook nog invloed gaat hebben
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Suus »

De vraag is waarom Qbuzz de aansluitingen in Dordrecht dan niet vorig jaar al gerepareerd heeft, als het zo makkelijk was?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Deze is ook wel leuk (bij lijn 81):
Vertrekt in Vianen Lekbrug vanaf halte ....?
:')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Volgens Qbuzz zijn de aansluiten van de bus op de MLL in Gorinchem verbeterd. Blijkbaar snap ik iets niet.... Trein uit Dordrecht komt aan om 7 en 37, bus naar Oost vertrekt om 6 en 36.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Suus schreef:De vraag is waarom Qbuzz de aansluitingen in Dordrecht dan niet vorig jaar al gerepareerd heeft, als het zo makkelijk was?
In de dienstregeling van vorig jaar hebben ze sterk gefocust op de aansluitingen van lijn 3 en 5 op de treinen bij station Dordrecht Stadspolders, maar het is de vraag of er daar heel veel op de bus wordt overgestapt (want naar Oudelandshoek / Stadspolder is het vanuit Rotterdam amper langzamer om op CS al over te stappen). En omdat 3, 5 en 7 samen een omloop vormen is al de halve stadsdienst qua ligging van die aansluiting in Stadspolders afhankelijk. (En lijn 2 was in de nieuwe opzet afhankelijk geworden van de aansluiting in Hendrik-Ido-Ambacht op lijn 488)

Het makkelijke zit 'm er vooral in dat de treinen van/naar Rotterdam de laatste jaren in Dordrecht in een daadwerkelijke kwartiersdienst liggen (met een enkele kleine afwijking rond de brugopening), waardoor je met een kwartiersdienst altijd dezelfde aansluiting kunt bieden. In het verleden ging dat door de onregelmatiger verdeling van de treinen over het uur van de treinen nooit.
The Greyhound schreef:Volgens Qbuzz zijn de aansluiten van de bus op de MLL in Gorinchem verbeterd. Blijkbaar snap ik iets niet.... Trein uit Dordrecht komt aan om 7 en 37, bus naar Oost vertrekt om 6 en 36.
De bus naar de Haarwijk gaat nu om .10/.40 in plaats van net voor de trein aankomt. Van/naar Laag Dalem is er opvallend genoeg inderdaad nog altijd maar in één richting een aansluiting: vanuit de wijk wordt die versneld (van 7 naar 4 minuten overstap), maar naar de wijk blijft die niet haalbaar.
Wel wordt de aansluiting vanuit Geldermalsen naar Laag Dalem haalbaarder: die gaat van 1 naar 2 minuten overstaptijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Milco »

The Greyhound schreef:Volgens Qbuzz zijn de aansluiten van de bus op de MLL in Gorinchem verbeterd. Blijkbaar snap ik iets niet.... Trein uit Dordrecht komt aan om 7 en 37, bus naar Oost vertrekt om 6 en 36.
De bus van :06 en :36 sluit dus keurig aan op de trein vanuit Geldermalsen die om :02 en :32 in Gorinchem arriveert. De aansluiting vanuit Dordrecht is 16 minuten en dus niet zoals je zou willen, maar op dat traject rijdt immers ieder kwartier een trein. Ik denk dat de grootste focus op de halfuurdienst vanuit Geldermalsen ligt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Dat laatste is in ieder geval beter dan de bijna 30 minuten die je vroeger op de aansluiting stond te wachten, maar de focus qua vervoer op deze lijn zou op de westtak van de MLL moeten liggen qua aanluitingen. In de tijd van de heilige..... was er een keurige knoop op het station waarbij bus en trein keurig op elkaar aansloten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

The Greyhound schreef:In de tijd van de heilige..... was er een keurige knoop op het station waarbij bus en trein keurig op elkaar aansloten.
Ook toen waren er gewoon lange overstaps zoals 8 minuten vanuit Geldermalsen naar Laag Dalem. En moesten reizigers hopen dat de brug vanuit het centrum niet open stond of ze geen saldo hoefden te laden als ze vanuit Laag Dalem naar Dordrecht wilden, want die overstap was toen met slechts 2 minuten wel ontzettend krap.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

In de praktijk werkte dat bijna altijd prima...en gelukkig is het aantal mensen dat saldo moet laden op station Gorinchem tijdens een reis van Laag Dalem Dordrecht ver in de minderheid.
Laatst gewijzigd door Daniel op za 16 nov 2019, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: overbodige quote verwijderd
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Bijna altijd was in de praktijk helaas ‘te vaak niet’. Op papier zat het allemaal goed in elkaar maar bij de kleinste tegenslag (brug open, rollator, kaartverkoop, drukte in het centrum, stoplicht bij de Newtonweg tegen) redde je dat rondje Laag Dalem niet op tijd. Niet erg voor de overstap op de 387 (die vertrok later en was ook oproepbaar) maar de treinen waren dan al weg.

Het verruimen van de overstaptijd richting Haarwijk (of eigenlijk het verschuiven van de patroontijd) is ook gunstiger omdat een bus die om .07 van het station vertrekt bij de spoorwegovergang net de bomen ziet zakken.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Leek me ook al onwaarschijnlijk dat zo'n 2-minuten overstap altijd zou hebben gewerkt, station Gorinchem is uit zichzelf natuurlijk ook al niet een heel geweldig station om over te stappen met z'n smalle tunneltje.
En Qbuzz doet nu tenminste ook moeite om in elk geval zoveel mogelijk overstaps te versnellen, waarbij de enige die niet haalbaar wordt tenminste geen overstap is die een half uur wachten oplevert aangezien de trein om het kwartier rijdt. Overstappen van een kwartier waren er in de vorige concessie ook genoeg trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Vrokky
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Vrokky »

Ze hadden beter de 93 weer door kunnen trekken naar Zuidplein, daar doe je Nieuw-Lekkerlanders en Alblasserdammers heel veel plezier mee (als je ziet hoe druk het is met de overstap op Oostendam vanaf de 489 > 491)
Vrokky
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Vrokky »

omaylie schreef: Over lijn 392 gesproken: er staat dat de lijn blijkbaar als R-net gaat rijden. Of is het een foutje en blijft het een snelBuzz?
Dat is nu aangepast! er staat weer SnelBuzz!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Vrokky schreef:Ze hadden beter de 93 weer door kunnen trekken naar Zuidplein, daar doe je Nieuw-Lekkerlanders en Alblasserdammers heel veel plezier mee (als je ziet hoe druk het is met de overstap op Oostendam vanaf de 489 > 491)
Daar rijdt lijn 190 voor toch? Allicht dat de spitsperiode voor die lijn wat breder kan, in bv. het weekend zie je veel minder overstappers op Oostendam en is de 489 toch niet slecht gevuld.
Vermoed dat hier dan ook sprake is van een verspitste vraag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Vrokky
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Vrokky »

Dat is waar inderdaad, maar de 190 rijdt 3x naar zuiplein?
Dat is veel te weinig voor iedereen die naar Zuidplein wilt!
Overigens denk ik dat veel mensen alsnog voor de 489 > 491 kiezen omdat dat gemiddeld een kwartier kortere reistijd oplevert...
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 18 nov 2019, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

En dat gaat toch prima?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Vrokky
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Vrokky »

Vanaf Zuidplein zit je vaak te wachten, vooral omdat de 489 ook niet altijd naar Kinderdijk/Nieuw-Lekkerland gaat (2x per uur)
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 18 nov 2019, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Kwestie van de bus nemen die wél aansluiting heeft? Of moet de 491 maar gewoon minder gaan rijden? :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 136 gasten