Ik weet dat als ze 6x per uur naar Kinderdijk gaan het ook niet heel erg winstgevend is, maar het is niet altijd fijn om op Oostendam te wachten... en dan vaak ook nog eens op Vogelbuurt.Vrokky schreef:Vanaf Zuidplein zit je vaak te wachten, vooral omdat de 489 ook niet altijd naar Kinderdijk/Nieuw-Lekkerland gaat (2x per uur)Stefan schreef:En dat gaat toch prima?
Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Maar dan kun je beter op Zuidplein wachten, toch? :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik heb zo is de lijnennetkaart doorgekeken en twee dingen vielen mij direct op. Ze hebben bij lijn 2 en 22 de beschrijving 'alleen avond' cq 'alleen overdag' omgedraaid en zo te zijn krijgen we de rare situatie dat de haltes Karel Doormanlaan en Admiraal de Ruyterweg alleen in de avond worden bediend. Worden die haltes niet gewoon volledig geschrapt?
Daarnaast vraag ik me nu af hoe de Staart Oost in de zomerdienstregeling wordt bediend.
En de eufemismeprijs gaat naar Qbuzz voor de tekst 'in Wielwijk optimaliseren we de route vooruitlopend op de woningbouwontwikkeling' waarmee ze bedoelen dat er één halte (Van der Steenhovenplein) wordt geschrapt *bus*
Daarnaast vraag ik me nu af hoe de Staart Oost in de zomerdienstregeling wordt bediend.
En de eufemismeprijs gaat naar Qbuzz voor de tekst 'in Wielwijk optimaliseren we de route vooruitlopend op de woningbouwontwikkeling' waarmee ze bedoelen dat er één halte (Van der Steenhovenplein) wordt geschrapt *bus*
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Zag trouwens dat er op de Burgemeester Doumaweg in Zwijndrecht een halte Surinamestraat komt. Ook wel fijn want daar zit nu een behoorlijk 'gat' in de route.
Staart-Oost zal in de zomerdienst gewoon zijn huidige route houden (dus v.v. langs alle haltes in de wijk), dat lijkt me toch het meest logisch omdat je dan het 'keerprobleem' niet hebt dat er nu wel is met de route tot halte Grevelingenweg. Daarvoor is het blijkbaar de bedoeling dat de halte Rivierenplein richting het oosten wordt verplaatst richting de snackbar.
Staart-Oost zal in de zomerdienst gewoon zijn huidige route houden (dus v.v. langs alle haltes in de wijk), dat lijkt me toch het meest logisch omdat je dan het 'keerprobleem' niet hebt dat er nu wel is met de route tot halte Grevelingenweg. Daarvoor is het blijkbaar de bedoeling dat de halte Rivierenplein richting het oosten wordt verplaatst richting de snackbar.
Dan zal er te zijner tijd wel een halte terugkomen op de Laan van Londen. Vergeet ook niet dat het heel goed mogelijk is dat de gemeente het haltepleintje opnieuw wil inrichten als onderdeel van het project en de halte dus sowieso moest verdwijnen.traibergen schreef:En de eufemismeprijs gaat naar Qbuzz voor de tekst 'in Wielwijk optimaliseren we de route vooruitlopend op de woningbouwontwikkeling' waarmee ze bedoelen dat er één halte (Van der Steenhovenplein) wordt geschrapt
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Het lijkt mij toch juist dat de halte Rivierenplein richting het westen wordt verplaatst? Anders zou je eerst het hele rondje af moeten rijden alvorens je op Rivierenplein kan halteren.nvdw schreef:Staart-Oost zal in de zomerdienst gewoon zijn huidige route houden (dus v.v. langs alle haltes in de wijk), dat lijkt me toch het meest logisch omdat je dan het 'keerprobleem' niet hebt dat er nu wel is met de route tot halte Grevelingenweg. Daarvoor is het blijkbaar de bedoeling dat de halte Rivierenplein richting het oosten wordt verplaatst richting de snackbar.
In deze context snap ik hem, alleen jammer dat de Dordtse Hout, die sowieso al een slechte ov-verbinding had nu een nog slechtere verbinding krijgt. Het lijkt me logischer, als je de Dordtse Hout ook wilt ontsluiten, dat je over de Reeweg Zuid, Smitsweg en Laan van Riga naar Amstelwijck rijdt. Hiervoor hoeven er niet eens haltes geschrapt te worden.nvdw schreef:Dan zal er te zijner tijd wel een halte terugkomen op de Laan van Londen. Vergeet ook niet dat het heel goed mogelijk is dat de gemeente het haltepleintje opnieuw wil inrichten als onderdeel van het project en de halte dus sowieso moest verdwijnen.
Op de lange termijn zou zelfs doortrekken naar Wilgenwende een optie kunnen zijn. Die wijk heeft nu helemaal geen ov-verbinding.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Het staat er een beetje typisch als ik mijn tekst teruglees, maar er staat dus dat de halte richting het oosten (staduitwaarts, dus) richting het westen (in westelijke richting, dus) wordt verplaatst.traibergen schreef:Het lijkt mij toch juist dat de halte Rivierenplein richting het westen wordt verplaatst? Anders zou je eerst het hele rondje af moeten rijden alvorens je op Rivierenplein kan halteren.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
In het Dordtse Hout is het gemiddelde inkomen dusdanig hoog dat de vraag naar OV bijna louter bestaat uit studenten en luie scholieren (die van suiker zijn). De meeste reizigers van lijn 4-zuid zijn afkomstig uit Wielwijk en Krispijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Haha de 4371 op spitslijn 192
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
StefanRijnhoutjes schreef:Haha de 4371 op spitslijn 192
Nu weer _O-
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik zag vanmorgen een tweet langskomen dat door de vorst er beperkingen in de materieelinzet waren. Dan is zo'n SprinterCity nog altijd beter dan geen bus natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Er waren toch plannen voor een Busstation in Alblasserdam N915? Met busbanen naar Papendrecht? of is dat weer geschrapt?
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Volgens verschillende bronnen hebben de Ebusco's problemen met de verwarming en komen er bussen vanuit Groningen zolang de problemen niet zijn opgelost.Daniel schreef:Ik zag vanmorgen een tweet langskomen dat door de vorst er beperkingen in de materieelinzet waren. Dan is zo'n SprinterCity nog altijd beter dan geen bus natuurlijk.
Zie ook https://www.078.nu/nieuws/problemen-met ... der-qbuzz/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Even in het raadsinformatiesysteem van de gemeente Alblasserdam gezocht en ‘het loopt nog’. Er lag al een technische tekening maar er is nog geen spade de grond in gegaan.Vrokky schreef:Er waren toch plannen voor een Busstation in Alblasserdam N915? Met busbanen naar Papendrecht? of is dat weer geschrapt?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
stikstofproblemen?
Laatst gewijzigd door Ardan op do 21 nov 2019, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet geheel quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet geheel quoten.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geen idee.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Waar lees jij in dat artikel dat er bussen uit Groningen komen? Dieselbussen uit Utrecht kan immers ook.The Greyhound schreef:Volgens verschillende bronnen hebben de Ebusco's problemen met de verwarming en komen er bussen vanuit Groningen zolang de problemen niet zijn opgelost.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Groningen is logischer, want daar hebben ze een flink overschot dankzij de instroom van bussen voor de nieuwe concessie. In Utrecht hebben ze juist weinig reserve vanwege de verbouwing van diverse voertuigen (al dan niet voor U-link).
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Nergens, ik spreek dan ook over verschillende bronnen......Daniel schreef:Waar lees jij in dat artikel dat er bussen uit Groningen komen? Dieselbussen uit Utrecht kan immers ook.The Greyhound schreef:Volgens verschillende bronnen hebben de Ebusco's problemen met de verwarming en komen er bussen vanuit Groningen zolang de problemen niet zijn opgelost.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Wel benieuwd hoe ze dat dan aanpakken met opladen want in Groningen wordt er voor de Ebusco's geen gebruik gemaakt van Opportunity Charging. Alleen Depot Charging met stekker.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik denk dat er diesels uit Groningen komen.
Laatst gewijzigd door Ardan op do 21 nov 2019, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet geheel quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet geheel quoten.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik denk dat we gewoon even moeten afwachten wat er in de praktijk gaat gebeuren ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De eerste Citaro LE's uit het Noorden zijn gearriveerd in Dordrecht.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Oh dus toch Lijkt wel de Arriva-tijd, toen zijn er ook wel eens een paar bussen vanuit Groningen naar Dordt verhuisd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ennn, de eersten rijden ook op de dienst nu.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Zijn er al papieren busboekjes van DMG 2020?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 220 gasten